Strona 1 z 1

Dragon's Ordeal Umiejętności

: czwartek 28 mar 2013, 19:51
autor: Rocy7
Przyznam że zaciekawiła mnie ta gra jednak nigdzie w necie nie ma instrukcji więc ciężkio mi sprawdzić na ile by mi pasowała. ( jakoś tak zanim kupię grę staram się sprawdzić czy zasady mi się spodobają)

Mam więc kilka pytań do graczy?
1) w recenzjach wszyscy piszą o umiejętnościach które można kupić/zdobyć czy są do ile takich umiejętności można posiadać oraz wykorzystywać jednocześnie? czy umiejętności z kart też można rozwijać jak postaci?
2) na czym polega interakcja między graczami czy tylko na walce czy np. są umiejętności działające na innego gracza w jego turze?
3) jak z dodatkami wiadomo coś kiedy jakiś może wyjść?
4) czy na dłuższą metę gra nie staje się przewidywalna i nużąca?
5) jakie znaczenie ma szczęście a jakie odpowiednia strategia ( dobór umiejętności, rozwój postaci? )

: czwartek 28 mar 2013, 22:49
autor: Rogo
Rocy7 pisze:jednak nigdzie w necie nie ma instrukcji
http://ipme.co/~bajeczny@ipme.co/protec ... rukcja.pdf
TADAAAM!
1) Przykładową kartę Umiejętności masz w instrukcji. Umiejętności ile zdobędziesz, tyle będziesz miał, ale spora część z nich ma koszt użycia, więc nie możesz sobie szastać na prawo i lewo. Te umiejętności się nie rozwijają.
2) Widzę, że to jest Twoje ulubione pytanie ^^ Interakcja w zasadzie ogranicza się do walk i do ścigania o wykonanie misji (tu obowiązuje zasada "kto pierwszy, ten lepszy"). A o walki dużo łatwiej niż w MiM, bo łatwiej trafić na obszar zajęty przez inną postać.
3) Nic a nic. Szablony są do ściągnięcia z http://rakugames.pl/ więc sam możesz stworzyć ^^
4) Na dłuższą metę nie grałem.
5) Strategia jest jedna - zapieprzasz z wykonywaniem Misji. Na tym jest najwięcej doświadczenia a do tego często też inne nagrody ;) W moim odczuciu gra sprowadza się właśnie do tego :PInstrukcja

: piątek 29 mar 2013, 04:18
autor: Rocy7
Rogo pisze:Widzę, że to jest Twoje ulubione pytanie ^^ Interakcja w zasadzie ogranicza się do walk i do ścigania o wykonanie misji (tu obowiązuje zasada "kto pierwszy, ten lepszy"). A o walki dużo łatwiej niż w MiM, bo łatwiej trafić na obszar zajęty przez inną postać.
Nie tyle ulubione ile moi znajomi wolą jak coś się ciągle dzieje a sam jakoś nie lubię grać w planszówki :P

Tzn. że misje się powtarzają albo mają przeciwstawne cele?

: piątek 29 mar 2013, 07:54
autor: Rogo
Jak odryjesz misję, to zapamiętujesz kroki a kartę misji kładziesz zakrytą na planszy. Póki tam nie wrócisz, nie możesz znowu obejrzeć tej karty. Każda misja to kilka kroków i wykonując je, musisz to ogłosić światu (u mnie wystarcza "wykonuję element misji"). Jak skończysz misję, wracasz na obszar z tą misją, sprawdzasz czy faktycznie wszystko zrobiłeś, pokazujesz kartę innym i przypominasz "o tam oddałem miecz, bla bla bla", udowadniając, że faktycznie wykonałeś to co Ci zlecono.
ALE
Gdy karta leży zakryta na planszy, każdy gracz może wejść na ten obszar, obejrzeć tę kartę i również zacząć wykonywać tę samą misję. Jeśli on wykona szybciej wszystkie etapy i wróci po nagrodę, to Ty już tej nagrody nie dostaniesz, bo niby za co? ;)

: piątek 29 mar 2013, 14:39
autor: Raku Games
Dziękuję Rogo za wyjaśnienie większości kwesti :)

Jeszcze coś dodam od siebie:

2. Dodam, że okazji do walki i powodów jest dużo.
- Szczególnie w wariancie "Łowcy artefaktów" rywalizacja i interakcja jest bardzo zacięta. Wygrywa ten gracz, który zdobędzie pierwszy 4 artefakty! Gdy ktoś zdobędzie 3 artefakty wszyscy się rzucają na tego gracza, żeby nie wygrał.

- opłaca się atakować graczy bo poza profitami otrzymujemy dodatkowy ruch. Dzięki konstrukcji planszy "stanięcie" na innego gracza nie jest trudne

- Ponad to sporo misji zleca nam atak na gracza czy zabicie go.

- Jeżeli gracz rozwinie swoją postać w zręczność, może na mapie strzelać do innych postaci, co się opłaca i jest często niedoceniane :)

- czary też wprowadzają sporą interakcje między graczami. Gra jest tak zaprojektowana, że gracze mogą robić duży przemiał zaklęć. Nie oplaca się trzymać jednego czaru na czarną godzinę. Wtedy sporo jest rzucania czarów na innych.

4. Mapa została tak skonstruowana, żeby przeciwdziałać powtarzalności. Za ka żdym razem jej ułożenie jest inne.

5. na początku misję z reguły są najbardziej opłacalne ale w późniejszym etapie gry różnie z tym bywa. Generalnie losowość jest bo bez niej niebyłaby to przygodówka. Jednak mamy na tą losowość wpływ i możemy ją zmniejszyć przez rozwój postaci. Np rozwijając zręczność możemy otrzymać modyfikator +1 albo2 do ruchu, który możemy, a nie musimy wykorzystać. W ten sposób minimalizujemy losowość w ruchu do minimum.

Mam nadzieję, że pomogłem :)