Strona 2 z 2

: wtorek 24 wrz 2013, 23:42
autor: Łosiu
A mi by nie przyszło do głowy ich pod uwagę nie brać. Jak było wyżej wspomniane - te dopływy są podpisane "Rwąca Rzeka" i koniec, a to właśnie ją trzeba przekroczyć.

: czwartek 26 wrz 2013, 11:03
autor: Rogo
Grey pisze:W mechanice gry jednakże te mosty nie istnieją, są jedynie bujną fantazją ilustratora planszy.
Karta Poltergeista jest idealnym dowodem na to, ze jednak istnieją one w mechanice gry. Jest rzeka? Jest most? Są. Tylko w trzeciej edycji ich brakowało :P

: czwartek 26 wrz 2013, 11:13
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:Jest rzeka?
Jest - Instrukcja wyniku "6" w Gospodzie.
Rogo pisze:Jest most?
Jest - instrukcja obszaru "Strażnik".

;)

: czwartek 26 wrz 2013, 11:23
autor: Rogo
Wiesz dokładnie o co mi chodziło. Skoro odnosisz się do czegoś innego, to dalszą wymianę zdań uważam za bezcelową ;)

: czwartek 26 wrz 2013, 11:33
autor: Mały Nemo
Jak i Ty wiesz, o co mi chodzi :P. W mechanice gry są dokładnie określone miejsca, gdzie można pozbyć się Poltera. Przeprawa przez Rzekę występuje jedynie przy wyniku "6" w Gospodzie, a z kolei jedynym mostem, którego istnienie dopuszcza mechanika gry jest most przy Strażniku. Innych mostów w grze (raz jeszcze - pod względem mechaniki gry) nie ma.

Nie wspominając, iż tratwa, most oraz przeprawa w Gospodzie de facto są jedynymi sposobami zmiany Krainy i z szerszej perspektywy wydaje się, iż to właśnie było intencją autora (a nie naginanie zasad, używając szaty graficznej gry, w grze, w której szata graficzna nigdy nie miała znaczenia).

Żeby nie było, ja też od dawien dawna gram, iż pozbyć się go można na tychże mostach, ale gram ze świadomością, iż jest to moja house rule zasada, a nie oryginalna zasada gry.

: czwartek 26 wrz 2013, 11:54
autor: Rogo
Grey pisze:W mechanice gry są dokładnie określone miejsca, gdzie można pozbyć się Poltera. Przeprawa przez Rzekę występuje jedynie przy wyniku "6" w Gospodzie, a z kolei jedynym mostem, którego istnienie dopuszcza mechanika gry jest most przy Strażniku. Innych mostów w grze (raz jeszcze - pod względem mechaniki gry) nie ma.
Chciałeś powiedzieć: W mechanice gry są dokładnie określone miejsca, gdzie można przedostać się z krainy zewnętrznej do środkowej i na odwrót. Pozbycie się Poltergeista, to trochę inna, mniej sprecyzowana sprawa.
Nie wspominając, iż tratwa, most oraz przeprawa w Gospodzie de facto są jedynymi sposobami zmiany Krainy i z szerszej perspektywy wydaje się, iż to właśnie było intencją autora (a nie naginanie zasad, używając szaty graficznej gry, w grze, w której szata graficzna nigdy nie miała znaczenia).
Co było intencją autora, wie tylko autor i osoby, którym o tym wprost powiedział. Zgaduję, że nie jesteś taka osobą ;)

No ale skoro nie jest to sprecyzowane w 100% jasno, to każdy będzie grał jak uzna za słuszne ;)

: czwartek 26 wrz 2013, 21:35
autor: Hellhound
Może czas wydzielić tą dyskusję do oddzielnego tematu? "Pozbycie się Poltergeista" czy coś takiego, żeby ktoś w przyszłości łatwiej znalazł?