Strona 1 z 1

Kilka pytań Tomasa

: wtorek 14 sie 2012, 12:33
autor: Tomas
Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego forum.
Jestem tu nowy, chociaż od jakiegoś czasu wertuję strony tego portalu w poszukiwaniu wielu nurtujących mnie zagadnień.
Lata świetlne temu miałem styczność z MiM jako młody chłopak, teraz po latach postanowiłem się zaopatrzyć w nową wersję tej wspaniałej gry TMiM.
Jestem po kilku grach i wrażenie jest świetne, aczkolwiek co do niektórych zasad mam pewne wątpliwości. Zapewne z biegiem czasu pojawi się ich więcej, dlatego postanowiłem założyć ten temat.

Q1. Pierwsze zagadnienie tyczy się Tratwy. W instrukcji (strona 19) napisano:
"Poszukiwacz, który otrzyma tratwę, może przekroczyć rzekę na początku swojej następnej tury. Poszukiwacz może trafić na dowolny obszar znajdujący się po przeciwnej stronie obszaru, na którym obecnie przebywa. Ten manewr stanowi jego ruch podczas następnej tury."

Natomiast opis na karcie przygód, mówi zupełnie co innego:
"W turze następującej po zdobyciu tratwy możesz (zamiast normalnego ruchu) przepłynąć Rwącą Rzekę. Dopłyniesz do obszaru znajdującego się naprzeciw tego, z którego wyruszyłeś. ... "

Chciałbym wiedzieć jak to jest z tą tratwą. Czy faktycznie można przepłynąć na dowolny obszar po przeciwnej stronie rzeki, czy też musi być to stricte ten obszar który znajduje się naprzeciw.

Q2. Zagadnienie tyczy się Butelki z Wodą. Czy jest to przedmiot jednorazowego użytku, czy też używa się go wielokrotnie przebywając na pustyni ? W opisie karty nie ma żadnej wzmianki jakoby po użyciu tego przedmiotu, należało kartę odłożyć na stos kart odrzuconych.

Q3. Muł. Czy jest jakieś ograniczenie co do ilości posiadania Mułów? W instrukcji napisano że można posiadać nieograniczoną ilość przyjaciół, czyli mając 2 Muły, mogę posiadać w sumie 12 przedmiotów (4 swoje i po 4 niosą muły).

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

C.D.N. ...

: wtorek 14 sie 2012, 12:50
autor: Draugnimir
1. Tratwa przenosi na obszar przeciwległy do tego, z którego się jej użyło. Ja przynajmniej zawsze tak grałem i nigdy nie spotkałem się z przykładem innego sposobu użycia tratwy.

2. Butelki z wodą nie odrzuca się po wejściu na Pustynię.

3. Nie ma ograniczenia co do liczby posiadanych Mułów.

Pozdrawiam i serdecznie witam na forum ;)

: wtorek 14 sie 2012, 13:01
autor: Mały Nemo
Witamy na forum!
Draugnimir pisze:1. Tratwa przenosi na obszar przeciwległy do tego, z którego się jej użyło. Ja przynajmniej zawsze tak grałem i nigdy nie spotkałem się z przykładem innego sposobu użycia tratwy.
Ja jeszcze dodam tylko, iż jeżeli naprzeciwko jest więcej obszarów (choćby dany obszar zajmował niemal całą powierzchnię "obszaru naprzeciwko", a drugi obszar lekko graniczył i lekko nachodził na linię rozdzielającą obszary), to możesz wybrać, na który z obszarów dopłyniesz.

: środa 15 sie 2012, 12:18
autor: Tomas
Witam ponownie.
Pytań ciąg dalszy...

Grając ostatnim razem dane mi było wcielić się w rolę Druida. W specjalnych zdolnościach tej postaci wyszczególniona jest zmiana charakteru:
"Możesz dowolnie zmieniać swój charakter, jednak w każdej chwili musi on być ściśle określony."

Q4. Jak rozumieć tą dowolną zmianę charakteru. W instrukcji napisano, że każdy z poszukiwaczy, łącznie z Druidem, nie może zmieniać częściej niż raz na turę, ale nie napisano nic na temat kiedy można zmienić charakter. Czy muszę się określić jeszcze przed rzutem kostką, czy też mogę zmienić charakter w trakcie trwania tury.

Q5. Również tyczy się zmiany charakteru. Grając ostatnio Druidem w wyniku spotkania dostałem polecenie zmiany charakteru na Złą. Dokładnie już nie pamiętam przy jakiej to okazji było, w każdym bądź razie coś nakazało mi zmianę charakteru. Ponowny powrót do wcześniejszego charakteru nie był niczym uwarunkowany, więc rozumiem że nakazano mi zmienić charakter na stałe.
W takim razie jak zastosować się do w/w polecenia skoro Druid może dowolnie zmieniać charakter.
Czy w następnej swojej turze grając Druidem mogę powrócić do Neutralnego, czy też zmiana będzie obowiązywała do końca gry. No i na koniec jak to się ma do postaci które nie mogą zmieniać charakteru, czy w takim przypadku charakter zostaje zmieniony do końca gry.

Q6. Pytanie dotyczy odkrycia kary przygód, a dokładnie Miejsca, np. Jezioro Życia, Fontanna Mądrości, itd. W wyniku spotkania odkryłem jedno z wyżej wymienionych miejsc. Polecenie z karty nakazuje pozostawienie tej karty razem z czterema żetonami mocy, siły, życia, itd.
Czy w wyniku odkrycia takiego miejsca ja jako pierwszy mogę wziąć sobie jeden z żetonów, czy też nastąpi to dopiero w następnej turze ?

: środa 15 sie 2012, 12:34
autor: Mały Nemo
Tomas pisze:Grając ostatnim razem dane mi było wcielić się w rolę Druida. W specjalnych zdolnościach tej postaci wyszczególniona jest zmiana charakteru:
"Możesz dowolnie zmieniać swój charakter, jednak w każdej chwili musi on być ściśle określony."

Q4. Jak rozumieć tą dowolną zmianę charakteru. W instrukcji napisano, że każdy z poszukiwaczy, łącznie z Druidem, nie może zmieniać częściej niż raz na turę, ale nie napisano nic na temat kiedy można zmienić charakter. Czy muszę się określić jeszcze przed rzutem kostką, czy też mogę zmienić charakter w trakcie trwania tury.
W dowolnym momencie możesz zmienić. Nawet tuż przed badaniem karty. Aczkolwiek zgodnie z FAQiem, jeżeli zmienisz Charakter na Dobry w momencie, kiedy Rycerz zadeklaruje atak na Ciebie, to atak wciąż ma miejsce, mimo negatywnych warunków dla przeprowadzenia ataku.
Tomas pisze:Q5. Również tyczy się zmiany charakteru. Grając ostatnio Druidem w wyniku spotkania dostałem polecenie zmiany charakteru na Złą. Dokładnie już nie pamiętam przy jakiej to okazji było, w każdym bądź razie coś nakazało mi zmianę charakteru. Ponowny powrót do wcześniejszego charakteru nie był niczym uwarunkowany, więc rozumiem że nakazano mi zmienić charakter na stałe.
W takim razie jak zastosować się do w/w polecenia skoro Druid może dowolnie zmieniać charakter.
Czy w następnej swojej turze grając Druidem mogę powrócić do Neutralnego, czy też zmiana będzie obowiązywała do końca gry. No i na koniec jak to się ma do postaci które nie mogą zmieniać charakteru, czy w takim przypadku charakter zostaje zmieniony do końca gry.
Każdy Poszukiwacz w każdym momencie gry musi mieć określony Charakter. Obowiązuje on dotąd, aż nie zmienisz swojego Charakteru na inny lub do końca gry, w zależności, co nastąpi jako pierwsze. Więc Druid będzie wędrował z takim Charakterem dotąd, aż nie zechce sobie go zmienić na inny. Należy zauważyć, iż każdy Poszukiwacz może zmienić swój Charakter tylko raz na turę, skoro więc efekt karty Ci go zmienił na Zły, to w tej turze nie możesz zmienić go na inny. Musisz zaczekać do następnej tury. Runda gry składa się z tur poszczególnych graczy. Czyli Twoja tura gry, gracza po lewej tura gry &c. Możesz więc zmieniać swój Charakter w turach swoich współgraczy, ale wciąż tylko raz na turę.

Postacie, które nie mogą zmieniać swojego Charakteru, nie mogą tego robić. Niezależnie od efektów gry ich Charakter zawsze pozostaje ten sam.
Tomas pisze: Q6. Pytanie dotyczy odkrycia kary przygód, a dokładnie Miejsca, np. Jezioro Życia, Fontanna Mądrości, itd. W wyniku spotkania odkryłem jedno z wyżej wymienionych miejsc. Polecenie z karty nakazuje pozostawienie tej karty razem z czterema żetonami mocy, siły, życia, itd.
Czy w wyniku odkrycia takiego miejsca ja jako pierwszy mogę wziąć sobie jeden z żetonów,
Tak.

: środa 15 sie 2012, 12:36
autor: Draugnimir
4. Jako Druid zmienić Charakter możesz w dowolnym momencie, a więc również w trakcie tury.

5.
a) Charakter Drudia zostaje, i owszem, przymusowo zmieniony na Zły, ale to nie blokuje możliwości dalszego korzystania z jego zdolności - a więc już w następnej turze Poszukiwacz ten będzie mógł ponownie zmienić sobie dowolnie Charakter;
b) W przypadku innych Poszukiwaczy w wyniku rozpatrzenia takiego efektu Charakter zostaje zmieniony tylko do czasu, aż gracz ponownie napotka instrukcję, która nakaże mu zmienić Charakter (albo spotka się z efektem - np. Zaklęciem - który pozwoli mu zmienić Charakter wedle własnego uznania).

6. Pierwszy żeton z kart pokroju Fontanny Mądrości zabierasz już w momencie, kiedy wyciągasz kartę.

: wtorek 11 wrz 2012, 12:43
autor: Tomas
Witam

Macie może jakiś pomysły aby spowolnić rozgrywkę. Chodzi mi o podstawową wersję Talismana.
Ostatnio coraz częściej, grając w 3 osoby, gra kończy się po upływie 3 godzin.
Jak się dobrze karta ułoży, to zdobywanie punktów Siły i Mocy, przychodzi zbyt łatwo.
Mając już 10-12 punktów danej cechy, można śmiało przejść krainę wewnętrzną.
Irytujący też jest finał w grze, jak już ktoś się dostanie na Koronę Władzy i ma dozę szczęścia, gra kończy się w 3-4 turach.
Na razie nie mam możliwości zakupu dodatków, więc muszę kombinować na własną rękę żeby jakoś uatrakcyjnić grę.
Jeśli macie jakieś pomysły nie ingerujące zbytnio w podstawowe zasady tej gry, chętnie bym się z nimi zapoznał.

Pozdrawiam

: wtorek 11 wrz 2012, 12:54
autor: Draugnimir
Sugeruję zajrzeć do podforum "Autorskie zasady". Tam niemalże co temat ktoś wspomina o modyfikacjach systemu rozwoju Poszukiwacza, które spowalniają i utrudniają rozgrywkę. A jeśli chodzi o sam zbyt łatwy finał, to proponuję zapoznać się z autorskim dodatkiem Przedpola Piekieł, dostępnym na forum "Twórczość graczy", w podforum "Ukończone dodatki autorskie" - to swego rodzaju klasyk, który dodaje karty losowane w Krainie Wewnętrznej. Przy wyzwaniach, jakie te karty oferują, dotarcie na Koronę Władzy z 10-12 punktami Siły/Mocy wymagałoby nieprawdopodobnego szczęścia ;)

: środa 12 wrz 2012, 21:43
autor: wowarz
Patrząc na sprawę z drugiej strony medalu, utrudnianie gry, w przypadku posiadania wyłącznie podstawki, poprzez stosowanie autorskich zasad, czy też skorzystanie z Przedpól Piekieł może doprowadzić do unieatrakcyjnienia rozgrywki. Wersja podstawowa gry oferuje bardzo ograniczony katalog Przygód i w pewnym momencie rozwój postaci może stać się przesadnie mozolny.