Strona 1 z 1

Pytania o zasady?

: czwartek 05 kwie 2012, 11:49
autor: Gottfryd
Czy transport Hegemonii działa też na moduły i sztaby?
Czy moduł zwiększający siłę ciosu działa na sztab, co pozwoli mu atakować wrogie jednostki z siłą 2 w 0 inicjatywie?
Czy moduł zwiększający siłę strzału, pozwoli strzelić sztabowi z siłą 2, jeżeli sztab jest połączony z kwatermistrzem?
Bo gdzieś znalazłem że medyk działa na sztab, to czy inne moduły też?

: czwartek 05 kwie 2012, 11:56
autor: HunteR
ad1. Tak.
ad2. Tak.
ad3. Przyznam szczerze, że nigdy czegoś takiego nie zrobiłem, wydaje mi się że powinien móc strzelać, ale nie jestem pewien na 100%.
ad4. Tak, można go podpiąć do wszystkich żetonów.

: czwartek 05 kwie 2012, 13:38
autor: Kaktus+
generalnie Hunter wszystko ładnie Ci wyjaśnił.
Co do ad 3: NIE. Kwatermistrz sprawia, że jednostka która nie strzela, oddaje strzał przeliczając siłę walki wręcz na strzał. Żadne bonusy od modułów strzeleckich się nie kumulują.
Gdyby podpiąć moduły do walki wręcz, to co innego ;)

: czwartek 05 kwie 2012, 13:59
autor: Gottfryd
W zasadach jest napisane że jeżeli na żeton podpięty do kwatermistrza działają moduły dające do walki i do strzału, to do strzału działa ich suma. Pewnie analogicznie jest jeżeli żeton walczy wręcz.
I jak rozumiem sztaby sojusznicze, też dodają sobie własne bonusy sztabowe?
Bardziej chodziło mi o to, że skoro medyk działa na sztab, to inne moduły też chyba powinny?
A czy to oznacza, że można podpiąć moduł z inicjatywą do sztabu i moduł z dodatkowym atakiem i wtedy sztab może zaatakować dwa razy?

: czwartek 05 kwie 2012, 14:28
autor: Kaktus+
tak

: niedziela 29 kwie 2012, 20:23
autor: Gottfryd
Neojungla. Moduły można przyłączać do innych modułów i muszą mieć wszystkie połączenie ze sztabem żeby wszystkie działały? Moduły można też przyłączać do jednostek, na takiej samej zasadzie jak do sztabu? Jeżeli zasieciujemy sztab to macierz nie działa? Jad się nie sumuje? Sztab zatruty dwa razy, ma tylko jeden znacznik jadu na sobie?
Vegas. Jeżeli jednostka przeciwnika zostaje przejęta, to sztab Vegasów nie robi jej rany podczas rozgrywania bitwy? Nie przejmujemy moodułów?
Nowy York. Wyrzutnia wystrzeliwuje pocisk na pole przed sobą i jeżeli jest ono zajęte to eksploduje, a jeżeli wolne to może przelecieć dwa kolejne pola i dopiero eksplodować, może przy tym zawrócić i przelecieć nad wyrzutnią i trafić żeton za nim? Oczywiście wolne, zajęte mówimy tylko w odniesieniu do jednostek wroga, nasze nie przeszkadzają?
W grze drużynowej sztab Molocha rani jednostki sojusznicze w bitwie, jednocześnie dając im bonusy do siły strzału?

: czwartek 14 cze 2012, 10:22
autor: Kaktus+
Gottfryd pisze:Neojungla. Moduły można przyłączać do innych modułów i muszą mieć wszystkie połączenie ze sztabem żeby wszystkie działały?
tak
Gottfryd pisze:Moduły można też przyłączać do jednostek, na takiej samej zasadzie jak do sztabu?
tak
Gottfryd pisze: Jeżeli zasieciujemy sztab to macierz nie działa?
tak
Gottfryd pisze:Jad się nie sumuje?
nie
Gottfryd pisze:Sztab zatruty dwa razy, ma tylko jeden znacznik jadu na sobie?
tak
Gottfryd pisze:Jeżeli jednostka przeciwnika zostaje przejęta, to sztab Vegasów nie robi jej rany podczas rozgrywania bitwy?
nie robi jej rany
Gottfryd pisze:Nie przejmujemy moodułów?
nie jestem pewien ale wydaje mi się, że przejmujemy
Gottfryd pisze: Wyrzutnia wystrzeliwuje pocisk na pole przed sobą i jeżeli jest ono zajęte to eksploduje, a jeżeli wolne to może przelecieć dwa kolejne pola i dopiero eksplodować,
tak
Gottfryd pisze:może przy tym zawrócić i przelecieć nad wyrzutnią i trafić żeton za nim?
nie bardzo
Gottfryd pisze:Oczywiście wolne, zajęte mówimy tylko w odniesieniu do jednostek wroga, nasze nie przeszkadzają?
tak jest
Gottfryd pisze:W grze drużynowej sztab Molocha rani jednostki sojusznicze w bitwie, jednocześnie dając im bonusy do siły strzału?
żaden sztab nie rani sojuszniczych jednostek, bonusy dają natomiast jak własnym

: piątek 28 wrz 2012, 20:11
autor: Sarna
Taka mnie dzisiaj naszła rozkmina. Czy skoper działa na wrogi sztab? Co o tym myślicie? A może jest to gdzieś spisane tylko przegapiłem? Wiem jedno w NS Online nie dziala :).

: niedziela 30 wrz 2012, 13:08
autor: Kaktus+
wydaje mi się, że działa. Przejmuje wrogie moduły, podobnie jak kilka jednostek np. NY. Jeżeli taką jednostkę NY podepniemy np. pod sztab Posterunku, to uderzy/strzeli ona 2 razy, dlatego uważam, że skoper działa.

: czwartek 04 paź 2012, 13:55
autor: Sarna
wydaje mi się, że działa. Przejmuje wrogie moduły, podobnie jak kilka jednostek np. NY. Jeżeli taką jednostkę NY podepniemy np. pod sztab Posterunku, to uderzy/strzeli ona 2 razy, dlatego uważam, że skoper działa.
Mnie wydaje się podobnie :). Zasięgnąłem informacji w jeszcze jednym miejscu, jak dostane odpowiedź, podzielę się ową.
Ostatnio rozegrałem meczyk Vegas vs Dancer i w głowie zrodziło mi się kolejne pytanie. Jak ustalić zwycięzcę jeśli żaden ze sztabów nie został wyzerowany? Przykładowo mamy sytuację w której dwa obiekty mają więcej puntów wytrzymałości niż sztab Vegas, a trzeci obiekt ma mniej. Vegas w tym wypadku wygrywa?

: czwartek 04 paź 2012, 14:05
autor: HunteR
Skoper nie działa na sztaby, bo on całkowicie przejmuje moduł, a trochę dziwnie byłoby zawłaszczyć komuś bazę :P Właściwości sztabu można kraść szpiegiem, który występuje w Nowym Jorku (on kradnie zdolność sztabu/modułu, ale właściciel wciąż z niego korzysta).

Co do Vegas i Dancera, liczy się wszystkie Obiekty czyli razem mają 30 punktów, 10 więcej niż normalne sztaby :wink:

: piątek 05 paź 2012, 13:25
autor: Sarna
Skoper nie działa na sztaby, bo on całkowicie przejmuje moduł, a trochę dziwnie byłoby zawłaszczyć komuś bazę :P Właściwości sztabu można kraść szpiegiem, który występuje w Nowym Jorku (on kradnie zdolność sztabu/modułu, ale właściciel wciąż z niego korzysta).
Rzeczywiście skoper nie działa na Sztaby, ale dlatego, że w instrukcji podają, że działa na moduły, nie dlatego, że przejmuje żeton modułu, bo przejmuje tylko jego właściwości. Tak przynajmniej twierdzi twórca gry.

: piątek 05 paź 2012, 18:55
autor: HunteR
Kiedy przejmujesz zdolność modułu Skoperem to właściciel z niego nie korzysta, kiedy przejmujesz Szpiegiem, korzysta :wink:

: piątek 12 kwie 2013, 16:41
autor: HunteR
Ha, teraz ja mam pytanko :P

Ostatnio podczas gry wynikła jedna kwestia sporna dotycząca inicjatywy. Otóż, czy jednostka może mieć inicjatywę poniżej 0? Sztaby oraz np. Monstrum Neodżungli mają bazowo inicjatywę 0, czy jeśli postawię obok nich żeton zmniejszający inicjatywę to zaatakują w inicjatywie -1, w 0 mimo wszystko czy w ogóle? Inny przykład, CKM Posterunku atakuje w inicjatywach 2 i 1, jeśli postawię go koło sztabu to strzeli jeszcze raz w 0. Jeśli ktoś postawi obok obniżenie inicjatywy (np. Neodżungla) to znaczy że strzeli w 1, 0 i -1 czy też tylko w 1 i 0, czy może w 1 i dwa razy w 0?

Mnie się wydaje, że jeśli dochodzi do rzadkich sytuacji, w których jednostka atakowałaby w inicjatywie poniżej 0 to powinna wtedy atakować (np. sztab z obniżoną inicjatywą zaatakuje po pozostałych sztabach, a nie równo z nimi), ale znajomi się kłócili, że nie można atakować poniżej i jeśli tak by miało być to wtedy atak przepada.

: piątek 12 kwie 2013, 18:57
autor: mriswith
Twoi znajomi mieli rację. Inicjatywa nie może spaść poniżej 0 (instrukcja: sytuacje szczególne). Ponadto jeśli jednostka atakuje normalnie w inicjatywie 0, a dodatkowy atak miałby nastąpić w inicjatywie mniejszej o 1, czyli w -1, to ten atak w ogóle nie nastąpi (opis armii Moloch - żeton Matka). Ale jeśli jednostka ma normalny atak w inicjatywie 0 i w jakiś sposób ten normalny atak zostanie zmniejszony do -1, to atakuje normalnie w inicjatywie 0.

: piątek 12 kwie 2013, 19:34
autor: HunteR
Ok, dzięki za wyjaśnienie :wink:

: niedziela 14 kwie 2013, 10:00
autor: Sarna
Ale jeśli jednostka ma normalny atak w inicjatywie 0 i w jakiś sposób ten normalny atak zostanie zmniejszony do -1, to atakuje normalnie w inicjatywie 0.
W takim razie kiedy na Sędziego Stalowej Policji działa dwóch Dywersantów, jego inicjatywa wynosi -1 i - 2 i tak, czy siak wykonuje on te ataki tylko na samym końcu (no chyba, że inna jednostka ma jeszcze niższą ;) )?

: niedziela 26 maja 2013, 19:54
autor: mriswith
Sarna pisze:
W takim razie kiedy na Sędziego Stalowej Policji działa dwóch Dywersantów, jego inicjatywa wynosi -1 i - 2 i tak, czy siak wykonuje on te ataki tylko na samym końcu (no chyba, że inna jednostka ma jeszcze niższą ;) )?
Ataki -1 i -2 powinniśmy sprowadzić do ataków w 0, ale jednostka nie może wykonać dwóch ataków w jednym segmencie inicjatywy, więc moim zdaniem zaatakuje tylko raz.

: sobota 14 wrz 2013, 13:46
autor: Wilq
Stalowa Policja: korzystając ze zdolności Pacyfikatora lub Egzekutora można zdjąć z planszy jakąś jednostkę? Czy słowo "zdjąć" oznacza że ta jednostka: a) wraca do puli żetonów niewykorzystanych? b) wraca do ręki gracza? c) idzie do puli żetonów odrzuconych/zabitych?

: niedziela 15 wrz 2013, 21:43
autor: HunteR
Jednostka leci na śmietnik. Tak samo działa np. transporter u Smarta, w momencie kiedy kładziemy żeton zamiast transportera, on sam odpada z gry.

: poniedziałek 16 wrz 2013, 15:41
autor: Wilq
Kolejna porcja pytań na grafice:

Obrazek

: poniedziałek 16 wrz 2013, 18:44
autor: mriswith
1. Tak, ale Stalowa Policja też nadal może korzystać z tej zdolności.
2. Skoper nie daje zdolności jednostce w żadnym przypadku, ponieważ ta jednostka musiałaby być podłączona do żółtego modułu (-> w kierunku jednostki), choć w obydwu przypadkach moduł jest przejęty.
3. Wyjaśnione w sytuacjach szczególnych nowo wydanego army packu - Nowego Jorku. Szpieg sąsiadujący ze sztabem Neodżungli nie staje się częścią macierzy. W związku z tym atakuje z inicjatywą 2.

: czwartek 16 sty 2014, 16:52
autor: korporejszyn
Pytanie o zasady.
Miałem taką sytuację, gdzie żetony ułożyły się w tak niefortunny sposób, że po bitwie wywołanej zapełnieniem planszy żaden nie zszedł z niej - sztab wroga był zasieciowany podobnie jak wszystkie jego jednostki, a mój otoczony własnymi wojskami, natomiast nie mogłem nikogo usiec. Co teraz? Druga bitwa? Czy kolej przeciwnika?

Dla ciekawych: Smart vs. Neo

: piątek 17 sty 2014, 17:44
autor: Mały Nemo
korporejszyn pisze:Pytanie o zasady.
Miałem taką sytuację, gdzie żetony ułożyły się w tak niefortunny sposób, że po bitwie wywołanej zapełnieniem planszy żaden nie zszedł z niej - sztab wroga był zasieciowany podobnie jak wszystkie jego jednostki, a mój otoczony własnymi wojskami, natomiast nie mogłem nikogo usiec. Co teraz? Druga bitwa? Czy kolej przeciwnika?

Dla ciekawych: Smart vs. Neo
Myślę, iż raczej remis. Druga bitwa także nic nie zmieni. Chyba że byście dobierali i odrzucali żetony dotąd, aż trafi się jakiś żeton natychmiastowy (np. Smarta Snajper), który lekko zmieni sytuację na stole. Ale wtedy musielibyście zignorować zasadę według której bitwa jest rozgrywana dotąd, aż puste pole się na planszy nie pojawi.

: piątek 24 sty 2014, 20:04
autor: mriswith
Moim zdaniem wygrywa ten gracz, którego sztab ma w tym momencie więcej punktów życia. Jeśli macie po tyle samo punktów, jest remis.