Strona 1 z 2

Heroes 3: Horn of the Abyss

: sobota 11 lut 2012, 23:24
autor: Wiktor
Czołem,

wytropiłem informację, że niedawno wyszedł nowy nieoficjalny dodatek do Herosów 3. Ponoć całkowicie osobny od WoGa, ponoć całkiem dobry i warty pogrania.
Na youtube jest nawet polski gameplay:


Nowe miasto, zatoka piratów jest całkiem ładne. Również zestaw stworów prezentuje się ciekawie.
Czy ktoś już w to grał i mógłby podzielić się wrażeniami?
Czy warto to instalować? Nie lubię WoGa, ale ten dodatek wydaje się być zupełnie inny i powyższy, bardzo amatorski, gameplay zrobił na mnie pozytywne wrażenie.

: niedziela 12 lut 2012, 00:03
autor: Mały Nemo
Nie grałem w to, chociaż jestem świadomy jego istnienia od dłuższego czasu. Aczkolwiek so far (chyba że coś się niedawno zmieniło) dostępna była tylko wersja beta i to też jedynie rosyjska (chociaż chyba też i przetłumaczona polska). Dostępna ona jest na Acid Cave.

Z tego, co się orientuję, to WoG oraz HotA się mogą gryźć, znaczy niby podmieniają całkowicie inne pliki, to jednak troszeczkę inaczej działają. Dlatego też jest bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że opcje znane z WoGa w Hocie się nie pojawią. Z drugiej strony HotA podobno znalazła sposób na dodanie dodatkowego miasta. Nie pamiętam już czy całkowicie nowego miasta (co wcześniej było niemożliwe bez znajomości kodu źródłowego, czego nawet Slava nie dokonał gdy jeszcze był w WoG Teamie), czy też zamiana istniejącego miasta na inne. Obawiam się jednak w Hocie jednej rzeczy. Mianowicie WoG jest bardzo przyjemny dla graczy, bowiem język ERM jest relatywnie łatwy do zrozumienia, więc każdy może sobie zrobić mapę taką, jaką chce. HotA z założenia jest zamkniętym projektem, więc nikt nic nie będzie mógł zmieniać, dostosować do siebie. W najgorszym przypadku będzie musiał się nauczyć całkowicie innego języka skryptów.

Aczkolwiek jak wspomniałem wcześniej, kiedyś delikatnie tylko zasłyszałem informację, że HotA beta wyszła, ale nie interesowałem się nią zbyt mocno, bo i tak nie mam pojęcia gdzie moja płytka z H3 teraz się podziewa (a mój WoG na nowym OS nie działa i tak). Swoją drogą pamiętam, że Hotę inaczej się uruchamia, najpierw trza włączyć normalnego SoDa, potem Alt+Tab do jakiegoś okna, a następnie uruchomić plik .exe Hoty. Przynajmniej z tego, co pamiętam...

: niedziela 12 lut 2012, 00:04
autor: Mały Nemo
BTW, czemu nie lubisz WoGa? :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

: niedziela 12 lut 2012, 10:36
autor: Wiktor
Rzeczywiście, Kwasowa Grota dostarcza sporo wartościowych informacji nt. nadchodzącego dodatku. Po przeczytaniu tych informacji wydaje mi się, że będzie to nareszcie jakby prawdziwy dodatek a nie fanowska modyfikacja - coś o czym nawet nie śniłem, że po wielu latach będę mógł znów pograć. Zachęca też do tego gameplay.

Jeśli chodzi o mój stosunek do WoGa, to trafnie oddaje to cytat z Kwasowej Groty (podkreślenia moje):
"W przeciwieństwie do ww. Róg otchłani ma być dodatkiem klasycznym, przypominającym oryginalne dzieła twórców gry, tj. Ostrze armageddonu i Cień śmierci. Zamiast wielu nowości zmieniających w dużym stopniu rozgrywkę oraz przekazaniu masy funkcji moderskich fanom w postaci języka skryptów, HotA stawia przede wszystkim na dalsze rozwinięcie gry w postaci nowych jednostek, artefaktów czy miast z jak najmniejszym wpływem na mechanikę gry."

: niedziela 12 lut 2012, 10:58
autor: Bludgeon
A czy HotA będzie działał z WoG?

: niedziela 12 lut 2012, 11:43
autor: Artownik
Niby WoG sporo modyfikował, jednak większość modyfikacji była na plus, a warto zauważyć, że to w WoGu właśnie stworzono generator map... nawiasem mówiąc bardzo przyzwoity generator.

: niedziela 12 lut 2012, 20:04
autor: stave
Na chwila obecna nie jest pod WOGA i jest tylko po rusku, niedługo ma być wydana wersja angielska.
Tutaj jest link: http://heroescommunity.com/forumdisplay.php3?FID=12
a w temacie także link do ruskiego forum.

Jeśli chodzi o WOGA to niestety społeczność Herosów jest podzielona więc aż tak bardzo bym nie liczył że HOTA w ogóle kiedykolwiek wyjdzie w wersji pod WOGA.

: niedziela 12 lut 2012, 20:12
autor: Artownik
Byle by w końcu dociągnęli to VCMI do końca, to się sprawa może w końcu wyprostuje.

: niedziela 12 lut 2012, 20:22
autor: Mały Nemo
Też nie wiem, jak z tym będzie. VCMI to całkowicie oddzielny projekt odtworzenia H3, który co prawda wciąż jest aktywny i powoli idzie, ale idzie. HotA jest już tworzona od jakiegoś czasu, wątpię, by autorom chciało się wszystko przenieść do VCMI, gdy już kiedyś zostanie on ukończony. Tym bardziej wątpię, gdyż (a przynajmniej/mam nadzieję póki co) autorzy Hoty nie chcą się podzielić w jaki sposób obeszli niemożliwość dodania dodatkowego miasta.

Zgadzam się ze Stave, że niestety, ale środowisko jest podzielone co do WoGa. Jak dla mnie język ERM to super sprawa, która daje naprawdę dużo możliwości graczom, którzy umieją z niego korzystać. Dzięki niemu każdy sam sobie może tworzyć swoje mapy. Owszem, teraźniejszość zweryfikowała to i ja osobiście przynajmniej nie słyszałem o super wielu projektach używania go ani też przeogromnej skarbnicy map do WoGa, ale nawet takie głupoty jak podmienienie parametrów stwora, dodanie mu dodatkowych zdolności, czy stworzenie "miasta Smoków" może być przydatne. W Hocie tego raczej nie uświadczymy, bowiem właśnie to ma być dodatek jako dodatek, a nie modyfikacja.

Osobiście wolałbym ją widzieć bardziej jako coś a la WoG, gdzie każdy będzie sobie mógł włączyć lub wyłączyć opcję, którą lubi lub nie, aczkolwiek życzę projektowi wszystkiego dobrego i chciałbym go zobaczyć ukończonego. Jak również projekt odtworzenia miasta Forge.

: niedziela 12 lut 2012, 20:25
autor: Artownik
Nemomon pisze:autorzy Hoty nie chcą się podzielić w jaki sposób obeszli niemożliwość dodania dodatkowego miasta
Z tego co pamiętam, to obejść tego nie można było. Pewnie dodali zamiast jednego z innych Miast... może Conflux? (tak to się w ogóle nazywało?)

: niedziela 12 lut 2012, 20:28
autor: Mały Nemo
Ano, dodanie dodatkowego miasta nie było możliwe bez znajomości kodu źródłowego gry. Przynajmniej w teorii. Mogę się mylić, ale z tego, co pamiętam, to jednak Hocie jakoś się to udało obejść. Aczkolwiek jest też bardzo prawdopodobne, że udało im się obejść nie dodanie dodatkowego miasta, lecz zamianę animacji i położenia grafik w mieście.

(Tak, to był Conflux i Miasto Żywiołów)

: niedziela 12 lut 2012, 20:32
autor: stave
Wiesz udało im się to obejść ale jak kiedyś czytałem to gdy zobaczyli ile z tym jest roboty to już było za późno co by się wycofać i brnęli podobno przez bagno aż w końcu udało im się dodać nowe Miasto, więc ogólnie nie ma podmiany. Bodajże Alexander o tym pisał ale mogę się mylić.

VCMI gdyby pojawił się wcześniej to może i Hota team poszedłby w tym kierunku a tak to panie dupa, zobaczymy co będzie dalej. Ja i tak się bardzo ciesze bo jednak nowe miasto jest rewelacyjne - muszę jeszcze poczytać czy Mod od Interfejsu będzie z tym działać jak już angielska wersja Hota wyjdzie.

: niedziela 12 lut 2012, 20:45
autor: Mały Nemo
Tym gorsza wiadomość jest, że jakoś na początku roku HotA team się rozpadł albo pokłócił ze sobą, więc przyszłość projektu także stoi pod znakiem zapytania. Mam nadzieję, że nie przyjdzie nam czekać na to podobnie długo jak czekaliśmy na legendarny już WoG 3.58 (który to się już nigdy nie pojawi, bo WoG Team niedawno oficjalnie już się rozpadł).

: niedziela 12 lut 2012, 21:49
autor: Astropata
Nemomon pisze:Tym gorsza wiadomość jest, że jakoś na początku roku HotA team się rozpadł albo pokłócił ze sobą, więc przyszłość projektu także stoi pod znakiem zapytania. Mam nadzieję, że nie przyjdzie nam czekać na to podobnie długo jak czekaliśmy na legendarny już WoG 3.58 (który to się już nigdy nie pojawi, bo WoG Team niedawno oficjalnie już się rozpadł).
A nie 3.59?

: niedziela 12 lut 2012, 21:51
autor: Mały Nemo
Ah, fakt. Aktualna wersja, to 3.58F.

: niedziela 12 lut 2012, 21:55
autor: Wiktor
Artowniku, generator map pojawił się wraz z Ostrzem Armagedonu.

Mam nadzieję, że HotA jednak wyjdzie ukończona i - najlepiej - przetłumaczona na język polski...

Stave, piszesz "a i tak się bardzo ciesze bo jednak nowe miasto jest rewelacyjne" - co konkretnie jest w nim rewelacyjnego?
Przyglądałem się gameplayowi, przeczytałem cały dział dotyczący HotA w Kwasowej Grocie i mam mieszane uczucia. Ekran miasta wygląda przyzwoicie, pasuje do innych ekranów z H3, choć podobnie jak we Wrotach Żywiołów widać, że jest on nieco inny od pozostałych 8 miast. Mój niepokój wzbudzają jednostki - niektóre z nich wydają mi się aż nadto trójwymiarowe i zbytnio odróżniają się od tych oryginalnych, szczególnie postacie ludzkie.

: niedziela 12 lut 2012, 22:27
autor: Artownik
Wiktor pisze:Artowniku, generator map pojawił się wraz z Ostrzem Armagedonu.
Tak? :-k

Kurde, to już mnie pamięć zawodzi.

Całe lata w sumie minęły odkąd grałem. Jednak gdybym miał się wypowiedzieć na temat WoGa, to była to bardzo udana produkcja. Pamiętam, że potem tylko w WoGa graliśmy.

Jasne, były tam zupełnie przegięte rzeczy, jak samoistne upgradowanie się istot z 7 poziomu na 8. To była masakra po prostu, ale sporo było dobrych i ciekawych nowości.

: niedziela 12 lut 2012, 22:30
autor: stave
Hm.. w Hota były dwa problemy pierwszy z miastem co by nie zastępował tych istniejących no i kochane "nieścisłości w poglądach" między członkami teamu.

O polskiej wersji zapomnij Wiktor na razie niech zrobią angielską i się zobaczy dalej - czemu? bo znowu im się poglądy pozmieniają i będzie dupa. A co do nowego Miasta, fakt różni się od 8 miast ale jak dla mnie jest to do przeżycia - z czysto teoretycznego punktu widzenia a na tle pozostałych miast, które sa "tworzone" lub zostały ukończone to jest rewelacja. Jak na razie jest jeszcze jedno miasto powiązane z faraonami na które czekam ale nie wiadomo kiedy zostanie i czy w ogóle zostanie ukończone.

Na razie wstrzymuję się od całkowitej oceny dopóki nie zagram i nie zobaczę jak to faktycznie wygląda, bo parusku to mi się nie chce grac. To jest bardzo prawdopodobne bo dużo osób czeka na ENG.

Jak coś osobnym fajnym jak dla mnie dodatkiem jeszcze jest Hero of L. i jest bardzo prawdopodobnym, że gość ukończy to co zaczął.

: niedziela 19 lut 2012, 05:02
autor: the MackaN
Wohow. To nie tylko ja jestem jeszcze takim betonem co gra w Heroes III?
Ktoś próbował instalować to Hota? Stabilne to to?

: niedziela 19 lut 2012, 10:15
autor: Zendar
Witam :) ee chyba każdy szanujący się gracz pamięta o Heroes III i sięga po nie, więc tha MackaN nie jesteś sam! Ja grałem w HotA już dobre kilkadziesiąt godzin, póki co występują crashe np podczas przeglądania budynków w mieście albo podczas wymiany artefaktami, jednak grając z AUTOZAPISEM jest to praktycznie nie szkodliwe iż można całą gre wczytac w kilka sekund. Język rosyjski psuje troche klimat ale nie jest on wszechobecny. Jak dla mnie to mod dostaje póki co 5- , nie jest to wersja finalna ale można już grać. Dodaje on dodatkowy zamek (pięknie zaprojektowany graficznie pod każdym względem) , mamy do dyspozycji prolog kampani nowego miasta(kampania ta ukaże się w finalnej wersji), nowe budynki na mapie świata oraz kilka nowych ciekawych scenariuszy. Jak ktoś jeszcze nie instalował to niech jak najszybciej sprawdzi to cacko :) pozdrawiam

: niedziela 19 lut 2012, 11:46
autor: Wiktor
A jak HotA wygląda od strony edytora map?
Czy zostały dodane nowe mapy?
Czy dodatek współpracuje z generatorem map losowych i obiekty z dodatku są na templatach?

: poniedziałek 20 lut 2012, 15:29
autor: Zendar
Z tego co widze to raczej edytor map póki co jest niedosepny , ale moge sie mylić.

: sobota 02 cze 2012, 13:46
autor: Wiktor
Pojawiły się nowe informacje nt. HotA:
http://www.hota.acidcave.net/
Gdyby ktoś grywał w to ostatnio, fajnie jakby podzielił się wrażeniami i wrzucił kilka screenów.

: niedziela 12 sie 2012, 15:03
autor: Wiktor
Minęły kolejne tygodnie i pojawiła się już HOtA w wersji 1.1.
Kwasowa grota utworzyła dość dobry dział poświęcony dodatkowi.
http://www.hota.acidcave.net/

Zainstalowałem na 10 minut.
Pierwsze wrażenia - działa (!), rosyjskie czcionki pomieszane z polskimi nie przeszkadzają, nowe miasto ładne, muzyka pasuje do serii, poprawiona raczej na lepsze grafika obiektów na mapie, nowe obiekty, na konturach jednostek trochę wyskakują piksele, mechanika jak w chyba taka jak w podstawowej wersji... spodziewałem się nowego AB i chyba go dostałem.
Obrazek Obrazek
Oni naprawdę istnieją...

Polecam.

: niedziela 12 sie 2012, 16:57
autor: Mały Nemo
Od Aniołka biorę dzisiaj jakąś kopię HoMMa 3, bo moja zaginęła gdzieś w pomrokach dziejów. Może przetestuję HOTĘ. Da się to już instalować na polskiego SoDa? Pamiętam, iż ostatnio jedynie na ruskim czy bodaj angielskim to szło.