Strona 5 z 5

: piątek 04 wrz 2009, 15:28
autor: Kaktus+
Rogo pisze:Jak dla mnie po prostu sumuję Siłę / Moc Poszukiwacza i Profesji i poniżej tego nie można zjechać
bo tak szczerze powiedziawszy jest to jedyne słuszne i logiczne rozwiązanie. Kiedyś gdy po długiej przerwie ściągnąłem z torrentów całą paczkę z MiMem, to była tam profesja niezwykle ciekawa, bo z tego co pamiętam to dawała chyba +4 albo +3 do Mocy ale kosztem -1 do Siły... to dopiero jest rebus, jeżeli weźmiemy np. autorskiego poszukiwacza, który ma 1 Siły na starcie i zaraz zdobędziemy tę profesję, nasza Siła powinna wynieść 0...
Od strony graficznej i merytorycznej profesja to była bardzo kiepska i zaraz wylądowała w koszu, ale przy okazji tej dyskusji przypomniałem sobie o tym.
Ciekawe co zrobić z takim przypadkiem...

: środa 27 paź 2010, 21:39
autor: Qurek
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post i ekhem... co to ja chciałem... aha. Pół dnia spędziłem dziś na czytaniu Waszego forum i przyznam, że sporo nurtujących mnie zagadnień zostało w pewnym sensie rozwiane, choć jeszcze długa droga przede mną... no ale do brzegu.

Miałbym dla niektórych pewną propozycję związaną z dodatkowymi profesjami. Pozwoliłoby to uniknąć niepotrzebnych nonsensów typu, Wampir zostaje Królewskim Championem, czy Kanibal Arcymagiem. Wprowadziłbym pewne ograniczenia w stosunku do profesji jaką można objąć. Jest to oczywiście jedynie propozycja, ale widziałbym małą erratę dołączoną do instrukcji Miasta, która brzmiałaby następująco.

ARCYMAGIEM może zostać jedynie postać startująca z bazową MOCĄ minimum 4 i rozpoczynała grę z przynajmniej jednym czarem. Charakter dowolny

KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM może zostać jedynie postać posiadająca bazowy charakter DOBRY i statystyki SIŁY i MOCY przynajmniej 3

SZERYFEM może zostać jedynie poszukiwacz zaczynający z charakterem DOBRYM i SIŁĄ minimum 4.

MISTRZEM ZŁODZIEI może zostać każdy który posiadał bazowy charakter NEUTRALNY.

Przyznam szczerze, że nie przyjrzałem się wszystkim poszukiwaczom występującym w grze, ale powyższy zapis niweluje fakt np. biegającego w hełmie Szeryfa Minetaura ;), czy prymitywnego Kanibala Arcymaga. Wziąłem to może bardziej na logikę, ale dla tych którzy często kierują się nią, a jest takich kilku użytkowników, myślę, że pomysł się w miarę spodoba.
Tak więc czekam na jakieś opinie z Waszej strony i do następnego postu.

P.S. Sorry, że odgrzebałem troszkę nieświeży temat, ale chciałem się w końcu udzielić, ale jak narazie jakoś nie miałem okazji.

: środa 27 paź 2010, 21:54
autor: Mały Nemo
Witamy na GameKeeperze! Mam nadzieję, że pozostaniesz z nami jeszcze jakiś czas i będziemy mogli podyskutować. A co do Twoich propozycji, to:
Qurek pisze:ARCYMAGIEM może zostać jedynie postać startująca z bazową MOCĄ minimum 4 i rozpoczynała grę z przynajmniej jednym czarem. Charakter dowolny
Na Moc jeszcze mogę zgodzić się, ale na Zaklęcie nie. Chociażby dlatego, że wtedy taki Poszukiwacz nie ma powodu stawać się Arcymagiem. Arcymag, to gość, co sra Czarami na potęgę (Posępnego Czerepu). Skoro już ma lekko gorszą taką zdolność, to nie będzie się fatygował, aby podreperować.
Qurek pisze:KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM może zostać jedynie postać posiadająca bazowy charakter DOBRY i statystyki SIŁY i MOCY przynajmniej 3
Dałbym, że Dobry o Sile 4. Champion, to swego rodzaju Paladyn. A doskonale wiemy, poparty przykładem Paladyna Arturiusa, że Paladyni nie myślą, tylko walczą.
Qurek pisze:SZERYFEM może zostać jedynie poszukiwacz zaczynający z charakterem DOBRYM i SIŁĄ minimum 4.
Tutaj z kolei dałbym limit, że Dobry lub Neutralny o Mocy 4. Szeryf nie musi się bić, od tego ma ludzi, musi za to myśleć. Poza tem, nie każdy Szeryf, to wzór cnót.. ;)
Qurek pisze:MISTRZEM ZŁODZIEI może zostać każdy który posiadał bazowy charakter NEUTRALNY.
Mistrzem Złodziei, to i tak z defaulta zajebiście trudno jest się stać - 1 karta na przeszło 90. Więc tutaj bym nic nie zmieniał, ewentualnie, że Zły lub Neutralny może nim się stać.

: środa 27 paź 2010, 21:57
autor: stave
Nemomon pisze:Mistrzem Złodziei, to i tak z defaulta zajebiście trudno jest się stać - 1 karta na przeszło 90. Więc tutaj bym nic nie zmieniał, ewentualnie, że Zły lub Neutralny może nim się stać.
ta i do tego dochodzą bezsensu zdolności plus rzucanie kostką... co chwilę. Kart 72 :mrgreen:

: środa 27 paź 2010, 22:17
autor: Mały Nemo
stave pisze:
Nemomon pisze:Mistrzem Złodziei, to i tak z defaulta zajebiście trudno jest się stać - 1 karta na przeszło 90. Więc tutaj bym nic nie zmieniał, ewentualnie, że Zły lub Neutralny może nim się stać.
ta i do tego dochodzą bezsensu zdolności plus rzucanie kostką... co chwilę. Kart 72 :mrgreen:
A widzisz, ja zawsze lubiłem rzucać kością czy otrzymam list gończy, czy nie xD To było swego rodzaju ryzyko i dreszczyk emocji czy będę dociągał więcej kart Miasta, czy nie ;)

A kart nie pamiętam ile jest, dawno w starego MiMa nie grałem ;)

: środa 27 paź 2010, 22:17
autor: Qurek
Oczywiście Nemomon, nic nie stoi na przeszkodzie, aby było jak Ty mówisz. Pomysł powstał dosłownie godzinę temu i jeszcze (jak mawia mój teściu rzeźnik) kwiczy. ;). Z tym czarem u Arcymaga to właśnie dlatego, żeby gość na samym początku zdradzał chociażby cień bycia zwykłym magiem, no ale skoro twierdzisz, że jest to zbędne to OK. Co do dalszych propozycji to oczywiście niczego nie neguję, a zależało mi jedynie na tym, aby postaci pierwotne przedstawiały raczej ludzką postać (Stąd charakter neutralny u Mistrza Złodziei), żeby nie było, że jakiś Upiór przewodzi gildii złodziejskiej. Cóż przyjmijmy, że niech się dzieje wola Twoja. Ja też jeszcze w swej karierze nie spotkałem się z transformacją kogokolwiek w Mistrza Złodziei także, lejmy na tę "zacną" profesję ciepłym sikiem.

EDIT: Aha chyba nie napisałem najważniejszego. Ja zawsze grałem na zasadzie, że poprzednie umiejętności tzn bohatera bazowego jakby nie działają. Dopiero temat łączenia umiejętności pobudził moją steraną wyobraźnię i tylko i wyłącznie pod tym kątem spisałem te ograniczenia.

: czwartek 28 paź 2010, 09:23
autor: SeSim
Mam wrażenie, że za bardzo próbujesz ulogiczniać MiMa :) Spoko, prawie każdy na forum przechodził to stadium :P Wkrótce zrozumiesz prawdę :D

: czwartek 28 paź 2010, 09:48
autor: Kaktus+
SeSim pisze: Wkrótce zrozumiesz prawdę :D
I będziesz podążał jedyną słuszną drogą wyznaczoną przez Stalina i jego wiernego pomagiera... :P
Qurek pisze:EDIT: Aha chyba nie napisałem najważniejszego. Ja zawsze grałem na zasadzie, że poprzednie umiejętności tzn bohatera bazowego jakby nie działają. Dopiero temat łączenia umiejętności pobudził moją steraną wyobraźnię i tylko i wyłącznie pod tym kątem spisałem te ograniczenia.
Grałem inaczej za gówniarza, gdy podrosłem, również tak gram. Jedyny minus takiego rozwiązania to fakt, że Szeryf i Mistrz Złodziei stają się bezwartościowymi ciotami.

: czwartek 28 paź 2010, 09:55
autor: Qurek
SeSim pisze:Mam wrażenie, że za bardzo próbujesz ulogiczniać MiMa :)
I tak i nie. Nie w momencie kiedy gram z kimś. Wtedy staram się trzymać zasad, i nie kombinować zbytnio. Tak, to już temat zupełnie odległy i na razie nie chcę obiecywać komukolwiek gruszek na wierzbie, gdyż nie jeden już próbował swoich sił w przeniesieniu MiMa w cyberprzestrzeń. Powiem tylko tyle, że do forum dołączyłem dlatego, gdyż od jakiś paru lat chodzi mi taki projekt po głowie. Póki co, z racji tego, że zacząłem studiować informatykę i mam okazję obcować z bardzo połapanymi w programowaniu ludźmi, zaczynam zbierać do kupy wszelkie niuanse mogące pojawić się podczas rozgrywki. Projekt jest jak narazie oczywiście jedynie w głowie, ale materiały i przemyślenia zbieram na bieżąco.

: czwartek 28 paź 2010, 10:36
autor: Mały Nemo
Kaktus+ pisze:I będziesz podążał jedyną słuszną drogą wyznaczoną przez Stalina i jego wiernego pomagiera... :P
Wreszcie ktoś otwarcie to powiedział, że SeSim to mój wierny pomagier xD Ale Kaktusie, nie rozpowiadaj tego na lewo i prawo, bo więcej tracę niźli zyskuję z tej reklamy :P
SeSim pisze:Mam wrażenie, że za bardzo próbujesz ulogiczniać MiMa :) Spoko, prawie każdy na forum przechodził to stadium :P Wkrótce zrozumiesz prawdę :D
I tak, i nie. SeSim częściowo ma rację. Fakt, że prawie każdy przechodził ten etap, aż w końcu zrozumiał, że to nie ma sensu i skierował się ku jedynej prawdziwej wierze - Instrukcji-która-nie-zabrania. Ty też w końcu zrozumiesz, że próby ulogiczniania MiMa wyjdą Ci kantem i zaczniesz grać zgodnie z literą karty. Niemniej, takie około-MiMowe branie na logikę nie jest złe, jeżeli przybiera bardziej postać argumentacji jedynie, a Ty i tak grasz zgodnie z Instrukcją.

: czwartek 28 paź 2010, 12:01
autor: Gieferg
ARCYMAGIEM może zostać jedynie postać startująca z bazową MOCĄ minimum 4 i rozpoczynała grę z przynajmniej jednym czarem. Charakter dowolny
Co za różnica czy ktoś ma Moc 4 od początku czy potem taką osiągnął?
KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM może zostać jedynie postać posiadająca bazowy charakter DOBRY i statystyki SIŁY i MOCY przynajmniej 3
Co ma Charakter, Siła i Moc które się KIEDYŚ miało do tego czym się obecnie może zostać?

SZERYFEM może zostać jedynie poszukiwacz zaczynający z charakterem DOBRYM i SIŁĄ minimum 4.
j/w
MISTRZEM ZŁODZIEI może zostać każdy który posiadał bazowy charakter NEUTRALNY.
j/w + a Zły niby czemu nie może? Już nie mówiąc o tym że Mistrzem Złodziei to chyba nikt nigdy nie chciał zostać, przynajmniej u nas. RZucanie co turę za to i za tamto skutecznia zniechęca.

Ani w tym wszystkim logiki ani sensu za bardzo nie ma. Jeśli już wymyślać takie ograniczenia to oprzeć je tylko i wyłącznie na aktualnych poziomach cech czy charakterze.
Aha chyba nie napisałem najważniejszego. Ja zawsze grałem na zasadzie, że poprzednie umiejętności tzn bohatera bazowego jakby nie działają.

Ja również i nie zamierzam tego zmieniać. Profesja jest u nas na zasadzie "coś za coś", nie każdy chce poświęcić swoje zdolności w zamian za te które ona oferuje co już samo w sobie zmniejsza nieco zainteresowanie profesjami, a także eliminuje pewne niedorzeczności wynikające z łączenia sprzecznych zdolności.

: czwartek 28 paź 2010, 20:40
autor: Qurek
Pozwolisz Gieferg, że postaram się jakoś wybrnąć z moich wniosków. Przede wszystkim napisałem owe ograniczenia pod wpływem dyskusji w tym temacie, który nie jest pierwszej świeżości. Gwoli przypomnienia, toczył się w tym wątku spór o to, czy specjalne zdolności poszukiwacza bazowego dopisują się do umiejętności poszukiwacza z profesji. W dalszej części dyskusji pojawiły się wątpliwości co do wykluczania się pewnych zdolności typu (Kanibal nie mogący mieć przyjaciół zostaje Królewskim Championem, u którego jedna ze zdolności dotyczy właśnie przyjaciół.
Profesja jest u nas na zasadzie "coś za coś", nie każdy chce poświęcić swoje zdolności w zamian za te które ona oferuje co już samo w sobie zmniejsza nieco zainteresowanie profesjami, a także eliminuje pewne niedorzeczności wynikające z łączenia sprzecznych zdolności.
Powtarzam, że też tak grałem i nie starałem się zbytnio kierować logiką przy zmianie Minotaura w Szeryfa. Zaznaczam również, że jest to tylko i wyłącznie propozycja i wcale nie powiedziałem, że mam zamiar z niej korzystać. Miałem na celu najzwyczajniej w świecie spróbować rozwiązać problemy niektórych użytkowników uznających zasady łączenia specjalnych zdolności.

Teraz małe wyjaśnienie braku logiki w takim czy innym określeniu ograniczenia.
Ani w tym wszystkim logiki ani sensu za bardzo nie ma. Jeśli już wymyślać takie ograniczenia to oprzeć je tylko i wyłącznie na aktualnych poziomach cech czy charakterze.
Zastanawia Cię
ARCYMAGIEM może zostać jedynie postać startująca z bazową MOCĄ minimum 4 i rozpoczynała grę z przynajmniej jednym czarem. Charakter dowolny
Co za różnica czy ktoś ma Moc 4 od początku czy potem taką osiągnął?
Postacie o początkowej mocy równej 4 i posiadający na początku rozgrywki przynajmniej 1 czar, są to postacie dedykowane raczej pod władanie czarami (coś na kształt maga, tylko nazwa inna). W tym miejscu wyklucza się umiejętność niemożności rzucania czarów przez poszukiwacza bazowego. Poza tym biorąc zupełnie na logikę. Przedimek ARCY do słowa MAG do czegoś obliguje. Posłużyłem się tutaj może zbytnio logiką, ale chyba nietrudno sobie wyobrazić (tutaj przykład totalnie wzięty z życia codziennego), że Arcy na przykład biskupem, nie zostaje jakiś zwykły wzięty z ulicy przeciętniak ateista, tylko kapłan, który ma już spory bagaż doświadczeń w swojej materii, który hierarchicznie wspina się po drabinie awansów by z jakiegoś tam księżula zostać proboszczem, później biskupem a dalej to już sami wiecie.

Dalej piszesz apropo KRÓLEWSKIEGO CHAMPIONA i SZERYFA
Co ma Charakter, Siła i Moc które się KIEDYŚ miało do tego czym się obecnie może zostać?
Znowu zacznę bardziej od punktu widzenia zasad, choć pomieszanych oczywiście w jakimś stopniu z logiką. Nie znam poszukiwacza (a przynajmniej nie pamiętam) o charakterze DOBRYM, który miałby jakieś przeciwwskazania co do posiadania przyjaciół, lub zagrażania ich egzystencji. Z punktu widzenia czysto logicznego (znowu przypadek z naszej codzienności), aby zostać mundurowym należy mieć w papierach "tabula rasa", wystarczy wyrok w zawiasach o byle gówno i można z karierą się pożegnać (btw. jestem żołnierzem ;)) Dwie w/w postaci przedstawiają w pewien sposób służby mundurowe świata MiMa, stąd właśnie ograniczenie charakteru. Co do statystyk, to znów rodzi się pytanie o przeciętniaku z ulicy, słabeuszu, który w cudowny sposób zdobywa posadę Szeryfa. Dziś powiedziano by na niego "plecak". Może fakt, niepotrzebnie zaangażowałem w to MOC, ale to tylko gwoli urozmaicenia.
O Mistrzu Złodziei powiem tylko krótko, że charakter bazowy ZŁY pełen jest wszelkiego rodzaju "pięknego paskudztwa" w postaci nieludzi. Stąd charakter neutralny, ale już chyba w tym przypadku można znaleźć kilka kwiatków w postaci Trolla, którego na siłę widziałbym (pod względem logiki) w tej profesji.

To tyle. Mam nadzieję, że chociaż częściowo udało mi się wybrnąć z moich własnych zamotań. Nie uczyłem się oczywiście wszystkich poszukiwaczy na pamięć, dlatego na pewno coś mi po drodze umknęło i za to z góry AJ EM SORY. ;D

: piątek 29 paź 2010, 09:11
autor: SeSim
Nie można zaprzeczyć temu, że powyższa argumentacja pozwala uniknąć kilku niesmacznych zgrzytów :) Jakoś nigdy nie spojrzałem na to z tej strony.

: piątek 29 paź 2010, 09:32
autor: Kaktus+
Qurek pisze:Postacie o początkowej mocy równej 4 i posiadający na początku rozgrywki przynajmniej 1 czar, są to postacie dedykowane raczej pod władanie czarami (coś na kształt maga, tylko nazwa inna). W tym miejscu wyklucza się umiejętność niemożności rzucania czarów przez poszukiwacza bazowego. Poza tym biorąc zupełnie na logikę. Przedimek ARCY do słowa MAG do czegoś obliguje. Posłużyłem się tutaj może zbytnio logiką, ale chyba nietrudno sobie wyobrazić (tutaj przykład totalnie wzięty z życia codziennego), że Arcy na przykład biskupem, nie zostaje jakiś zwykły wzięty z ulicy przeciętniak ateista, tylko kapłan, który ma już spory bagaż doświadczeń w swojej materii, który hierarchicznie wspina się po drabinie awansów by z jakiegoś tam księżula zostać proboszczem, później biskupem a dalej to już sami wiecie.
Ale to psuje mojego najlepszego combosa w postaci Trolla i profesji Arcymaga... :roll: