Dobra, skoro już mi sugerujesz, że nie wiem czym jest logika, to czy wystarczającym punktem odniesienia będzie słownik pwn (
http://sjp.pwn.pl/)?
logika
1. «dyscyplina naukowa zajmująca się regułami poprawnego myślenia i wnioskowania; w węższym znaczeniu: logika formalna»
2. «poprawne, rzeczowe myślenie, oparte na związkach przyczynowo-skutkowych»
3. «prawa i mechanizmy rządzące jakimiś zdarzeniami»
logiczny
1. «odnoszący się do logiki jako dyscypliny naukowej»
2. «sensowny, rozsądny, zgodny z logiką»
3. «poprawnie myślący»
Nie, nie mylę logiki z realistycznością. Magia i stworzenie będące pół-koniem pół-człowiekiem są nierealistyczne same w sobie.
Dalej, starając się myśleć poprawnie, rzeczowo, opierając swoje przemyślenia na związkach przyczynowo-skutkowych za cholerę nie potrafię sobie wyobrazić jak takie nierealistyczne stworzenie będące w połowie koniem ma się utrzymać na innym całkiem-koniu zwłaszcza przy szybszej jeździe (bonus do ruchu), a już na pewno nie potrafię sobie wyobrazić jak w ten sposób prędkość centaura jadącego na koniu ma być jeszcze większa tylko dlatego że jest szybkim centaurem. Masz prawo myśleć inaczej, ale ja uważam swoje przemyślenia za sensowne, rozsądne i zgodne z logiką.
Co do studiowania logiki, to miałem na studiach logikę matematyczną, ale to nie o to chodzi. Nie ograniczajmy się do logiki jako dyscypliny naukowej, a już na pewno nie do logiki matematycznej, która wg wielu jest nielogiczna
Bludgeon pisze:Zakładając że tak, reguły nie są po to żeby jak najlepiej modelować rzeczywistość, tylko po to żeby stworzyć ciekawe i wciągające doświadczenie dla ludzi grających w grę.
O dziwo w większości gier reguły starają się w jakiś sposób odzwierciedlić rzeczywistość. Nie przepłyniesz Rwącej Rzeki bez Tratwy, Koń, jak w rzeczywistości, służy do szybszej jazdy, Miecz do Walki, zwiększając szansę na zwycięstwo itd. Owszem, wielu rzeczy nie da się uwzględnić, bo źle to wpływa na grywalność, wiele ciężko jest przewidzieć, ale nadal zauważam wiele logicznych rozwiązań nie tylko w MiM, ale też w innych grach.
Nawet gry RPG to rozumieją, a one stoją jedną nogą w typowym gamiźmie, a drugą w symulowaniu rzeczywistości. MiM nie jest nawet grą RPG, jest grą planszową.
MiM nie jest grą RPG więc nie ma co na temat gier RPG się rozwodzić.
Bludgeon pisze:Dlaczego sztywno trzymasz się reguł grając w szachy? Koń rusza się cholernie nielogicznie
W szachach koń jest koniem tylko umownie. Ta gra w żaden sposób nie modeluje rzeczywistości. Czy sztywno trzymam się reguł? Owszem, bo po pierwsze, to nie odzwierciedlenie rzeczywistości, po drugie tutaj ściśle określone zasady nie tworzą wg mnie żadnych absurdów. Czy zatem jestem sztywniakiem jeśli chodzi o szachy? Nie. Już nieraz kumplowi powiedziałem "cofnij ten ruch" gdy popełnił jakieś głupstwo.
Bludgeon pisze:Dlaczego poszukiwacze nie mogą się ruszyć mniej niż rzucili? To jest totalnie nielogiczne. Wytłumacz mi czemu nie zmieniłeś tej zasady w swoich grach.
Po pierwsze wspomniana wyżej grywalność. Za łatwo byłoby trafić tam gdzie się chce, za ciężko uciec przed goniącym Ciebie silniejszym graczem. Balans gry
rozwalony. Po drugie ruszmy wyobraźnią
Plansza nie musi odzwierciedlać całego świata. Może mijając obszar z Magicznym Strumieniem wcale nie znaczy, że przeszedłeś obok niego nie korzystając z okazji, tylko że dotarłeś na któryś z dalszych obszarów inną drogą i dopiero tam Ci się coś przytrafiło?
Na zakończenie pragnę przypomnieć, że w poprzednich wypowiedziach potwierdziłem, że wg zasad Centaur ma prawo ujeżdżać konia i gdybym grał z kimś kto się przy tym upiera, to nie zabroniłbym mu tego, choć najpierw starałbym się przedstawić argumenty dotyczące logicznego (sensownego, rozsądnego, zgodnego z logiką) podejścia do gry.]
Tak więc
Bludgeon, nie ma co tu się dużo rozwodzić. Masz prawo być centaurem ujeżdżającym Konia którego nosisz w Ukrytej Kieszeni, zasady na to pozwalają
Ja osobiście preferuję kierowanie się rozumem, a nie sztywnym trzymaniem się reguł (btw jesli wierzyć wikipedii słowo logika pochodzi od greckiego logos - rozum)