Strona 5 z 8

: poniedziałek 06 cze 2011, 00:15
autor: Draugnimir
Północny Ninja:
- "dalekowschodniej" zamiast "daleko-wschodniej"
- "(...) chyba nie chcą, by ktokolwiek o tym wiedział" (przecinek do wstawienia)
Głodne Wilki:
- "zmniejszysz liczbę" zamiast "zmnijszysz liczbe" :)
- "punkty Życia tej karty" brzmi jakoś tak nieklimatycznie, proponowałbym np. "punkty Życia tego Wroga"

Co więcej mogę rzec? Najwyżej po raz kolejny stwierdzić, że karty są bardzo ładne, ciekawe i klimatyczne ;) No i bardzo fajny motyw fabularny z tymi Podróżnikami :)

: sobota 11 cze 2011, 15:56
autor: Erestor
Zmieniłem trochę wartości Cech poszczególnych kolorów Wrogów, postanowiłem je trochę zazębić, żeby dać sobie większą wolność w tworzeniu kart. Dodatkowo do wartości Cech wliczane są teraz punkty Życia Wrogów, bo mają one zdecydowany wpływ na ostateczny wynik walki. Wygląda to teraz w ten sposób:

Rodzaje kart Wrogów: (do sumy Cech wliczane są również punkty Życia danego Wroga)
Zieloni - suma Cech < 10
Żółci - suma Cech 8 - 16
Niebiescy - suma Cech 13 - 20
Czerwoni - suma Cech > 18

Smoki - suma Cech 15 - 30
Bandyci - suma Cech 10 - 15

: sobota 11 cze 2011, 16:23
autor: Draugnimir
Dobra myśl, gra będzie mniej przewidywalna. Choć Bandyci nadal mają dość wąski zakres sumy Cech.

: sobota 11 cze 2011, 16:49
autor: Erestor
Wpadł mi pomysł na mechanikę Czarów. Chciałbym się dowiedzieć co o nim sądzicie.

Bohater może posiadać ilość Czarów równą swojej Mądrości. Każdy Czar ma zapisana wartość rzucenia Czaru w postaci liczbowej. W każdej rundzie Bohater może rzucać Czary tylko tak, aby ich wartość rzucenia nie przekroczyła wartości jego całkowitej Mądrości.

Zalety systemu:
- nie będzie problemu z nieprzydatnymi Czarami, można ich mieć bardzo dużo. Dzięki temu postacie "magiczne" zyskają.
- będzie można planować sobie kombinacje użycia Czarów.
- silniejsze Czary będą bardziej kosztowne niż te słabsze. Uniemożliwi to rzucanie kilku potężnych Czarów w jednej rundzie.
- gracz, który rzuci wiele Czarów w swojej turze, ryzykuje, że nie będzie mógł rzucić na przykład Rozproszenia Magii podczas tury innego gracza (przypominam, że koszt Czarów liczony jest na Rundę, a nie na Turę)

Wady systemu:
- trzeba liczyć
- być może postacie "magiczne" staną się zbyt potężne... chociaż wydaje mi się, że można to łatwo zbalansować kosztem użycia Czarów.
- niektóre Czary nie będą mogły być użyte przez postacie "siłowe" ze względu na wysoki koszt rzucenia. (chociaż moim zdaniem jest to dość logiczne, że Troll nie będzie władał potężna magią :P)

Co wy na to? :)

: sobota 11 cze 2011, 16:55
autor: ant
Czyli Mądrość działaby tu na zasadzie many, która regeneruje się na początku tury.
Musiałbyś poro posiedzieć nad tą "wartością rzucenia", aby to dobrze zbalansować, ale to chyba ciekawe zajęcie.

Mnie się pomysł podoba :>

: sobota 11 cze 2011, 17:12
autor: Erestor
Oto kolejna szóstka Wrogów... i kolejna nowość w mechanice - Wrogowie posiadający więcej niż 1 kategorię, dzięki czemu łatwiej mozna odzwierciedlić ich naturę :)


Obrazek

: sobota 11 cze 2011, 17:28
autor: ant
Władca Zwierząt
...go otaczają, zdają się...

Duch Lodowego Wilka
Tym razem jednak nie zda się... [bez przecinka]

Śnieżny Wilk
Jak widać, góry pełne są...

Lodowy Cień
Pojawił się znikąd...


Do Artownika
Ja chcę w to zagrać :>

: sobota 11 cze 2011, 21:42
autor: Space86
Patent na Czary jest spoko :}
Dzięki takim zabiegom można naklepać czarów których koszt jest mały i na koniec powiedzmy przywalić jedno takie na wypasie :}
Albo walnąć ze dwa ciężkie i mieć np Wroga z głowy :}

: sobota 11 cze 2011, 23:25
autor: Draugnimir
W wersji papierowej koncepcja Czarów brzmi całkiem nieźle, choć wiele zależy od tego, jak to będzie wyglądało w kontekście konkretnych kart. No i konieczność liczenia i zapamiętywania aktualnego "bilansu" zużytej, że tak to nazwę, energii nastawia troszkę sceptycznie. A może by tak stworzyć do tego jakieś żetony? (O ile by wartości tej "energii" nie szły w dziesiątki punktów na Rundę) ;)

No i ostatni Wrogowie (pomijam to, o czym już napisał ant):
Kościozombie:
- czy słowo "Przeszukaj" w pierwszej linijce opisu mechanicznego karty jest jakimś wyrażeniem z terminologii? Bo jeśli nie, to powinno być ono chyba zapisane małą literą
- "Jeśli" zamiast "Jesli" na początku ostatniego zdania
Władca Zwierząt:
- "spada o wielkość różnicy" - wystarczy samo "spada o różnicę"
Lodowych Cień:
- lepiej brzmiałoby "tuż nad twoją głową" zamiast "zaraz nad twoją głową"
- czy zamiast "zmrażanych drzew" nie powinno być "zamrażanych drzew"?

Odnoszę nadto wrażenie, iż Inteligencja stała się nagle Mądrością. Świadoma zmiana, która zostanie uwzględniona na wszystkich dotychczas stworzonych kartach i w instrukcji, czy też przypadek? A może to jakaś nowa Cecha?
Wydaje mi się też, że w którymś momencie odszedłeś od pierwotnej nomenklatury, według której wrogie zwierzęta miały się nazywać Bestiami, by te przyjazne (jak np. muły, konie itp.) mogły być klasyfikowane jako Zwierzęta właśnie. Na pierwszych, zielonych arkuszach Wrogów widzę bowiem wilki i niedźwiedzie określane jako Bestie, tutaj zaś, na Niebieskich kartach, te same stworzenia mają typ Zwierzę...

Przydałoby się też umieścić w pierwszym poście to, czego jeszcze tam nie ma, a co zostało zaprezentowane w ciągu ostatnich tygodni (np. te 3 arkusze niebieskich Wrogów) ;)

: sobota 11 cze 2011, 23:39
autor: Erestor
Wiele rzeczy przechodzi zmiany podczas tworzenia nowych kart. Inteligencję zmienię na Mądrość bo to krótsze słowo :) Chyba Wszystko zostanie uporządkowane przy opracowywaniu podstawowej wersji testowej. Ale z tymi Zwierzętami to dobra uwaga bo zupełnie o tym zapomniałem... zaraz pozmieniam na Bestie :)

Wkrótce postaram się poprawić pierwszy post i trochę uporządkować informacje... uzbierało się już tego trochę :)

Dziękuje wszystkim za komentarze i poprawki :)

: niedziela 12 cze 2011, 21:22
autor: Bojar
Witam! Mam pytanie odnośnie twoich grafik. Ogólnie są świetne, tylko czy można ich wszystkich użyć w projekcie? Chodzi mi o prawa autorskie.
Pozdrawiam, Bojar

: niedziela 12 cze 2011, 21:43
autor: Erestor
Generalnie to nie... ale robię to wszystko za darmo i mam nadzieję, że nikomu nie będzie to przeszkadzać. Jeżeli ktoś wyrazi niezadowolenie z wykorzystania jego grafiki to ją usunę z projektu. Nie jest to legalne, ale gdybym miał to robić zgodnie z prawem autorskim to bym tego w ogóle nie robił, albo robił sam dla siebie nie prezentując nic na forum.

: niedziela 12 cze 2011, 21:57
autor: Bojar
Wiesz Erestor, ja aktualnie tłumaczę Djarhuna oraz podmieniam grafiki wykorzystując do tego Strange Eons. I tak się właśnie zastanawiam, czy mogę użyć grafik z Talismana.
PS. Gdzie Ty znajdujesz takie piękne grafiki?

: niedziela 12 cze 2011, 22:16
autor: Erestor
Grafiki prawie wyłącznie z Deviantart, ale uprzedzam, że jest to bardzo czasochłonne.

P.S. Jakbyś miał jeszcze jakieś pytanie do grafik to pisz na PW bo się tu offtopic robi ;)

: poniedziałek 13 cze 2011, 11:36
autor: Kaktus+
Podoba mi się zaproponowane pomysły Czarów. Rozwiń jednak nieco ten temat:
1. Ile czarów przewidujesz?
2. Co będzie "kosztem" rzucenia czaru?
3. Czy rzucanie czaru będzie jakoś "testowane" czy rzucasz z automatu?
4. Combo-czary to fajny pomysł
5. Czary oprzesz o te znane z MiMa i Herosów 3?

Na temat kart, chłopaki chyba wszystko już powiedzieli, od siebie ponownie muszę pochwalić warsztat, pięknie wygląda to wszystko.

: poniedziałek 13 cze 2011, 11:45
autor: Rogo
Bohater może posiadać ilość Czarów równą swojej Mądrości
W późniejszych fazach gry będą mogli wybierać spośród 15 Czarów i to nie będzie fajne
Każdy Czar ma zapisana wartość rzucenia Czaru w postaci liczbowej. W każdej rundzie Bohater może rzucać Czary tylko tak, aby ich wartość rzucenia nie przekroczyła wartości jego całkowitej Mądrości.
Też w późniejszej fazie będzie ich sporo leciało :P Aczkolwiek lepsze to niż rzucanie do woli :P

Generalnie pomysł dobry, ale łączna ilość czarów = ilość punktów Mądrości => niezbyt mi się to widzi :P

: poniedziałek 13 cze 2011, 12:01
autor: Erestor
Rogo pisze:W późniejszych fazach gry będą mogli wybierać spośród 15 Czarów i to nie będzie fajne
To mogę to zmniejszyć do połowy punktów Mądrości jakby co :)
Rogo pisze:Też w późniejszej fazie będzie ich sporo leciało
To zależy od 2 czynników, którymi można to zbalansować:
1) Koszt rzucania Czarów
2) łatwość zdobywania Czarów podczas rozgrywki (generalnie chcę aby było to trochę trudniejsze niż w TMiM)

: poniedziałek 20 cze 2011, 22:48
autor: Erestor
Przeredagowałem pierwszy post, aby był bardziej przejrzysty.

Kolejna propozycja zmiany mechaniki. W obecnej formie bardzo trudno jest mi balansować Inicjatywę, aby temu zapobiec postanowiłem umniejszyć jej rolę w walce. W obecnej formie Inicjatywa wygląda następująco:

Wartość Inicjatywy to suma wszystkich Cech własnych Bohatera lub Przeciwnika.
Przeciwnik z większą Inicjatywą wybiera rodzaj walki jako pierwszy. W kolejnym starciu wybór należy do przeciwnej strony, i tak na przemian, aż do zakończenia walki.

Wydaje mi się, że w ten sposób Inicjatywa nie będzie miała aż tak kluczowego znaczenia w walce, a jednocześnie może dać przewagę, zwłaszcza na początku rozgrywki, gdzie Przeciwnicy mają po 1 punkcie Życia.

: wtorek 21 cze 2011, 16:03
autor: Draugnimir
Prawdę mówiąc, nie pamiętam już, jak dotychczas miała działać Inicjatywa, w opisie gry z pierwszego posta nie mogę tego znaleźć, a przekopywać się przec cały wątek mi się nie chce :-P
W każdym razie do mechanizmu, który teraz przedstawiłeś, zastrzeżeń nie mam, ale o jego funkcjonalności, jak zwykle, zadecydują najpewniej dopiero testy ;)

Jeśli zaś chodzi o wspomniany pierwszy post, to mimo że galeria prezentuje się elegancko, bardziej funkcjonalny był moim zdaniem dotychczasowy widok, tj. widoczne z poziomu forum miniatury arkuszy. Przeklikiwanie się przez pojedyncze karty, nie mówiąc już o samym wyłapywaniu w poszczególnych kategoriach tego, co nowe, spośród skumulowanej całości, może być męczące.

: wtorek 21 cze 2011, 17:23
autor: Space86
Inicjatywa nam mówiła o tym, kto pierwszy atakuje z tego co pamiętam :}

: wtorek 21 cze 2011, 17:34
autor: Erestor
Inicjatywa nam mówiła o tym, kto pierwszy atakuje z tego co pamiętam :}
Tak i nadal tak jest, poniekąd :)
Wcześniej było: Przeciwnik z wyższą Inicjatywą wybiera rodzaj walki w każdym Starciu.
Teraz jest: Przeciwnik z wyższą Inicjatywą wybiera rodzaj walki w pierwszym Starciu.

Co do pierwszego postu, gdybym miał zamieszczać wszystko jako klikalne arkusze to pod koniec projektu post by był olbrzymi. Aby się nie pogubić co jest nowe, a co stare to nowe karty będę dodawał do galerii w pierwszym poście, a oprócz tego zamieszczać w postaci nowych postów w ciągu tematu.

: czwartek 23 cze 2011, 14:33
autor: Erestor
Miałem trochę wolnego czasu więc postanowiłem spróbować swoich sił w tworzeniu własnych szablonów, aby uniknąć ewentualnych problemów w przyszłości. Oto co stworzyłem jako szablony do kart Ekwipunku. Wszystko jest mojego autorstwa za wyjątkiem grafiki Przedmiotu. Proszę o szczere oceny.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Krótkie objaśnienie symboli:
Moneta - koszt przedmiotu
Kowadło - Ciężar
Taka niby klepsydra po prawej - Wytrzymałość przedmiotu

: czwartek 23 cze 2011, 14:37
autor: Misiek
Czerwona troche odstaje. Gdy ją zasłaniam na monitorze, to reszta przestaje wydawać się jaskrawa. Dobrze wykonane przejście z grafiki do podkładu tekstowego, chodzi mi o płomienie przenikające się z podstawioną grafiką.

Edit

Pole pod nazwą i kategorią może bardziej się różnić od reszty. Wokół symboli troszkę większa biała otoczka, by odcinać je wzrokowo od tła.

: czwartek 23 cze 2011, 14:57
autor: Rogo
Elegancko Ci to wyszło ;)
Jedyne czego ja bym się przyczepił to czarnobiała ikonka klepsydry na całkowicie kolorowej karcie. Reszta na plus :)

: czwartek 23 cze 2011, 15:04
autor: Erestor
Misiek - to czerwona jest zbyt jaskrawa, czy za mało jaskrawa?
Rogo - a jakby było tak, to lepiej? (patrz poniżej)

Obrazek