Strona 3 z 5

: wtorek 18 gru 2012, 19:27
autor: Alan
Również dzięki za grę,mam nadzieję że podobne spotkania uda się w miarę regularnie organizować

: wtorek 18 gru 2012, 19:34
autor: Wiktor
Moglibyście wrzucić choćby krótką relację i kilka zrzutów ekranu?

: wtorek 18 gru 2012, 20:27
autor: Alan
Co do relacji można by coś skrobnąć,co do zrzutów to oprócz tego chyba nikt nie robił więcej

: wtorek 18 gru 2012, 20:34
autor: abubu
Chłopaki... a płynnie takie granie na ZunTzu idzie? Nie chodzi o kwestie wydajnościowe a raczej o intuicyjność i łatwość obsługi GUI. Gdzieś to mam zainstalowane i coś sobie poklikałem, ale nie grałem więc ciężko mi oceniać jak się sprawdza w samej rozgrywce. Czy wszyscy gracze widzą ten sam ekran? Czy każdy osobno może sobie zrobić zoom in/out aby coś doczytać nie przerywając innym? Czy może funkcje operowania obrazem są dostępne dla gracza, którego jest aktualna tura? Wybaczcie taki misz-masz pytań ale właśnie tak mnie natchnęło - generalnie korci trochę zagranie (jednak w MiM, bo MM grałem może 3 razy i to kupe lat temu) ale obawiam się, że na początek był bym przysłowiową kulą u nogi.

: wtorek 18 gru 2012, 20:44
autor: Alan
Idzie w miarę płynnie,ale przydatne jest doświadczenie to znaczy trzeba kilka,kilkanaście godzin po prostu pograć.
Wszyscy gracze widzą ten sam ekran czyli każda osoba nie może robić sobie zoomu nie przeszkadzając innym.
Dobrze też dla płynności gry przejrzeć wcześniej karty oraz plansze i instrukcje które będą używane w grze żeby mniej więcej wiedzieć co się z czym je.
Ostatnia kwestia, jeżeli ja sobie w miarę poradziłem z tym programem to myślę że większość sobie poradzi

: wtorek 18 gru 2012, 21:09
autor: Misiek
Trochę utrudnia skype. W rzeczywistości potrafimy zwrócić na siebie uwagę wizualnie chcąc się włączyć w rozmowę, tu trochę na czuja bo nie widzisz współgraczy.

: wtorek 18 gru 2012, 21:24
autor: Alan
Może i tak ale bez skype nie wyobrażam sobie gry.

: wtorek 18 gru 2012, 21:31
autor: abubu
właśnie też nad tym myślałem ... jakiś komunikator w trybie konferencji musowy ... za czasów jak byłem młody i gupi byłem w klanie gry Americas Army (strzelanka multiplayer) i używaliśmy teamspeeker'a - bez tego może i się dało grać, ale buło smętnie. Choćby poinformować o chwilowej nieobecności - szkoda czasu na klepanie na gg i/lub wbudowanym komunikatorze (jest taki w ZunTzu?)

: wtorek 18 gru 2012, 22:09
autor: Misiek
Nie no skype musi być i spełnia rolę, tyle że jest inaczej niż w grze na żywo. Jak zaczęliśmy grać to się naprostowało, gdyż zazwyczaj każdy mówił w swojej turze, a przed grą zwyczajowa gadka szmatka.

: wtorek 18 gru 2012, 22:23
autor: Chaos
abubu pisze:Chłopaki... a płynnie takie granie na ZunTzu idzie? Nie chodzi o kwestie wydajnościowe a raczej o intuicyjność i łatwość obsługi GUI. Gdzieś to mam zainstalowane i coś sobie poklikałem, ale nie grałem więc ciężko mi oceniać jak się sprawdza w samej rozgrywce. Czy wszyscy gracze widzą ten sam ekran? Czy każdy osobno może sobie zrobić zoom in/out aby coś doczytać nie przerywając innym? Czy może funkcje operowania obrazem są dostępne dla gracza, którego jest aktualna tura? Wybaczcie taki misz-masz pytań ale właśnie tak mnie natchnęło - generalnie korci trochę zagranie (jednak w MiM, bo MM grałem może 3 razy i to kupe lat temu) ale obawiam się, że na początek był bym przysłowiową kulą u nogi.
Grało się przyjemnie, choć zaliczyliśmy kilka zgonów :) Gra się płynnie i każdy widzi ten sam ekran więc nie ma możliwości "kantowania" jak np. w Vassalu, ważne żeby nie przeszkadzać sobie nawzajem robiąc zoom pozostali powinni poczekać, więc ważna jest kolejność - twoja kolejka kontrolujesz grę. Można też wyznaczyć mistrza gry który ogarnia plansze itd. Masz moje wersje do pobrania i instrukcje obsługi http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=4006

: wtorek 18 gru 2012, 22:50
autor: Alan
Panowie napisał by ktoś jakąś krótką relację??

: środa 19 gru 2012, 13:07
autor: Misiek

: środa 19 gru 2012, 15:48
autor: Mały Nemo
Patrzę na te screeny... może w końcu się zmuszę, a nauczę korzystać z ZunTzu...

: środa 19 gru 2012, 16:16
autor: Misiek
Jest o tyle prosto, że pytasz przez mikrofon jak coś zrobić pozostałych :)

Chaos chciał by powiedzieć coś o jego systemie walki opartym na kartach.

1) Wpierw popraw ergonomię układu plansz, wtedy może kilka istotnych wad przestanie być uciążliwe.
2) Kostki w zuntzu są opisane skryptem, karty trzeba samemu klikać co w połączeniu z przesuwaniem ekranu między kartą gracza, wrogiem na mapie i kartami walki wydłuża grę.
3) Warto poprawić awersy o dużą stylizowaną cyfrę zamiast małej mylącej się zresztą z kolejnością wykonywania akcji; rewersy o napis które stosy są dla wrogów a które graczy lub o notkę jak z nich korzystać
4) Karty są o tyle lepsze że pozwalają walczyć z przeciwnikami spoza zakresu k6

Dodatkowo do samego pliku. Jak najmniej kart dokładanych z zakładek. Tu i tak jest klarownie, ale można lepiej. Przedmioty które można zdobyć w konkretnych miejscach niech leżą obok nich. Zmniejszyć liczbę kart poszukiwaczy do 4, bo to i tak optimum grania online. Włożyć je w centrum, a do okoła plansze, zminimalizować tym sięganie po coś z daleka. Plansze są powiększone, ale mogą być jeszcze troszkę większe tak by stosy kart ładować w ich centrum, nie obok planszy, przynajmniej te często używane w danym miejscu. Wyrzucić jeśli nie komplikuje to czego innego karty do wertowania stosów które online są jeszcze bardziej uciążliwe niż na żywo, wyrzucić karty wracające coś ze stosu kart odrzuconych. Wszystko po to by nie tworzyć takich stosów, tylko eliminować zużyte karty klawiszem delete. Ustawianie zużytych stosików wydłuża grę.

: środa 19 gru 2012, 16:59
autor: Alan
Co do dzisiejszej krótkiej gry też wziąłem w niej skromny około godzinny udział i jednoczesny debiut w grę w MiMa

: środa 19 gru 2012, 17:00
autor: Wiktor
Czy jest możliwość oglądania swoich kart zaklęć w taki sposób, aby nie widzieli ich inni gracze?

: środa 19 gru 2012, 17:10
autor: abubu
o ile się nie mylę, to jest specjalny pasek gdzie się umieszcza zakryte dla innych karty

: środa 19 gru 2012, 17:29
autor: Alan
Czy jest możliwość oglądania swoich kart zaklęć w taki sposób, aby nie widzieli ich inni gracze?
Oczywiście jest taka opcja kartę która chcesz zobaczyć tylko ty zaznaczasz i wciskasz spację która wysyła kartę do "paska ręki" gdzie jest już niewidoczna dla innych graczy

: środa 19 gru 2012, 20:43
autor: Wiktor
Jeśli dobrze zrozumiałem, to można taką akcję przeprowadzić tylko w swojej turze, kiedy kontroluje się stół ?

: środa 19 gru 2012, 20:49
autor: Misiek
Tam nie ma tur, tylko umownie nie kręcisz myszą gdy ktoś inny coś robi gdyż przerwiesz mu czynność. Mówisz że chcesz coś zadziałać, jak skończysz informujesz żeby jechali dalej.

: środa 19 gru 2012, 21:24
autor: Alan
Trzeba trochę pograć i w mig takie zagadnienia się ogarnia.

: środa 19 gru 2012, 21:29
autor: Chaos
Misiek pisze:
Chaos chciał by powiedzieć coś o jego systemie walki opartym na kartach.

1) Wpierw popraw ergonomię układu plansz, wtedy może kilka istotnych wad przestanie być uciążliwe.
2) Kostki w zuntzu są opisane skryptem, karty trzeba samemu klikać co w połączeniu z przesuwaniem ekranu między kartą gracza, wrogiem na mapie i kartami walki wydłuża grę.
3) Warto poprawić awersy o dużą stylizowaną cyfrę zamiast małej mylącej się zresztą z kolejnością wykonywania akcji; rewersy o napis które stosy są dla wrogów a które graczy lub o notkę jak z nich korzystać
4) Karty są o tyle lepsze że pozwalają walczyć z przeciwnikami spoza zakresu k6

Dodatkowo do samego pliku. Jak najmniej kart dokładanych z zakładek. Tu i tak jest klarownie, ale można lepiej. Przedmioty które można zdobyć w konkretnych miejscach niech leżą obok nich. Zmniejszyć liczbę kart poszukiwaczy do 4, bo to i tak optimum grania online. Włożyć je w centrum, a do okoła plansze, zminimalizować tym sięganie po coś z daleka. Plansze są powiększone, ale mogą być jeszcze troszkę większe tak by stosy kart ładować w ich centrum, nie obok planszy, przynajmniej te często używane w danym miejscu. Wyrzucić jeśli nie komplikuje to czego innego karty do wertowania stosów które online są jeszcze bardziej uciążliwe niż na żywo, wyrzucić karty wracające coś ze stosu kart odrzuconych. Wszystko po to by nie tworzyć takich stosów, tylko eliminować zużyte karty klawiszem delete. Ustawianie zużytych stosików wydłuża grę.
Bardzo dziękuje za uwagi i sensowny komentarz, postaram się poprawić co mogę w najnowszej wersji MiMChaos na ZunTzu.

: czwartek 20 gru 2012, 19:41
autor: Alan

: wtorek 01 sty 2013, 22:29
autor: Chaos
Jutro jestem od 11-12:30 i 13:15- 15:30 wstępnie jest ustawiona gra z Alanem i Nick też ma być. Będę dostępny na Skype więc jak ktoś chce dołączyć niech da znać.

: piątek 04 sty 2013, 00:10
autor: Misiek
Przegapiłem a byłem wolny. Odzwyczaiłem się od klikania gamekeepera