Konkurs Góry - Podsumowanie

Regulamin Forum wraz z wszelkiego rodzaju ogłoszeniami i komunikatami.
Zablokowany
Awatar użytkownika
Valdi [Autor tematu]
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12809
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Konkurs Góry - Podsumowanie

Post autor: Valdi »

Tutaj można porozmawiać na temat wystawionych kart w konkursie, jak i o ilości przydzielonych punktów.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Astropata »

jutro zapodam moje oceny publicznie. Cóż zachęca mnie mój wynik aby upublicznić moje marne wypociny które są zaczątkiem mojego dodatku do TMiMa xD


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Glooth 11p / moja ocena 12
Draugnimir 10p / moja ocena 11
Nemomon 9p / moja ocena 3
Ravandil 8p / moja ocena 1
Kilof 7p / moja ocena -5
Khanlorth 6p / moja ocena -5
Astropata 5p / moja ocena -9
HavocM 4p / moja ocena -9
Mackan 3p / moja ocena -12
Dobas 2p / moja ocena -22
Paweł 1p / moja ocena -27

Oceniałem przyznając plusy lub minusy za mechanikę/górowatość/grafikę. Jeśli karty zawierały kilka mechanik (wszystkie postacie i kilka kart) to mogły zarobić + i - jednocześnie. W dwóch przypadkach tej samej ilości punktów przeważyła ocena z górowatości.


Taką ocenę wysłałem Valdiemu. Cieszy mnie, że wygrał jeden z moich faworytów, różnica była tam niewielka w mojej punktacji, a twórczość obu panów znacznie odstawała dla mnie poziomem od reszty. Niektórzy wykładali się na małym związku swoich setów z górami i podliczając plusy za grafiki i mechanikę nagle dostawali porcję minusów za odrębny klimat.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Karty Kilofa, Khanlortha oraz Dobasa nie spełniają 5 punktu Regulaminu konkursu.

Khanlorth otrzymuje 1 punkt.

Kilof otrzymuje 2 punkty.

Dobas otrzymuje 3 punkty.

===

Mackan otrzymuje 5 punktów.

Zdarzenie
Grafika jakaś taka średnia, niepotrzebna kursywa w "wrogów" (zamiast tego wyraz powinien być napisany z dużej litery), niepotrzebna duża litera w wyrazie "Obszar". Bardzo podobna karta już się znajduje w Górach - Ambush (Zasadzka), tyle, że przywołuje 1 Wroga, a jak nie ma Wrogów, to ciągniemy kartę Gór.

Wróg - Słia
Wyraz Pancerz powinien być również pogrubiony. brakuje wskazania iloma kośćmi rzucamy. Z jeden przecinek by się tam przydał. I grafika też nie najlepsza.

Wróg - Moc
Grafika straszna. Ale plusik za Żywiołaka, póki co mało jest kart z tym typem. Wyraz "Zaatakuje" niepotrzebnie z dużej litery. Pierwszy akapit jakoś tak dziwnie napisany, niby zrozumiały, ale na pewno dałoby się go lepiej opisać. "Puki" pisze się przez "o kreskowane". Drugi akapit także dziwnie napisany, powinien być warunkowo napisany "Za każdym razem, gdy Poszukiwacz przebywający w Górach pokona...".

Nieznajomy
Bezużyteczny, trza się namęczyć, aby zdobyć jakąś kartę Skarbu i nie opłaca się jej sprzedawać za nie wiadomo jakie pieniądze, z którymi zwyczajowo i tak nie ma co robić. Skorzystałbym z tej karty tylko i wyłącznie wtedy, gdybym grał Alchemikiem, w innym przypadku nigdy. Ponadto ani jeden Relikt nie jest warty 11 Sztuk Złota.

Przedmiot
Ładna grafika. Efekt z kolei znany ze Smoków do starego MiMa.

Przyjaciel
Grafika nie najgorsza. Nie podoba mi się, bo jednak mam inny gust graficzny, ale na tle poprzednich kart, to jest to najlepsza grafika z tego setu so far. Wagabunda aktualnie się znajduje w Górach jako Vagabond (Wagabunda) i jest negatywnym Przyjacielem. Efekt z kolei identyczny z Trailblazer (Pionier).

Miejsce
Grafika nieładna. Efekt także.

Relikt
Bardzo ładna grafika. W pierwszym paragrafie nie jest napisane komu (czy Poszukiwaczowi, czy też istocie przeciw której walczymy) dodaje ten 1 punkt Siły lub Mocy. Ostatnie zdanie powinno brzmieć nakazująco (bardziej pasuje do zdania wyżej z "możesz zakląć", przykładowo: "Odrzuć 1 Zaklęcie, aby zwiększyć skuteczność Miecza Zaklinacza podczas tej walki z 1 punktu do 4 punktów." Myślę, że efekt jest adekwatny do statusu bycia Reliktem. Będzie co prawda jedynie używany na Koronie Władzy, ale też ma side effect, iż pozwala pozbyć się niepotrzebnych Zaklęć. Najlepsza karta z całego setu moim zdaniem (nie znam jeszcze Zaklęcia ani zadania i Poszukiwacza).

Zaklęcie
Niepotrzebna wielka litera w wyrazach "Istota" oraz "Obszar". Skoro Zaklęcie możemy rzucić jedynie na czas walki, to nie potrzeba pisać, iż będzie ono wywierało swój efekt "na czas trwania twojej tury". Nie da się zaatakować kogoś innego niźli "ofiarę Zaklęcia", więc to także jest tutaj niepotrzebne. Kropka na końcu ostatniego zdania nie tam, gdzie powinna być. Generalnie Zaklęcie, którego nie chciałbym otrzymać, bo później miałbym problemy, aby je rzucić.

zadanie Czarownika
Słabo sprecyzowane, o co w nim chodzi. Nie wiadomo, czy to jest instrukcja zadania, czy też text fabularny. Brzmi jak jedno i drugie. Sam efekt zadania jest do przeżycia, nie jest zbyt trudny, a więc nie zablokuje gracza, a więc nie będzie miał problemów z jego wykonaniem, ale nie jest także banalnie łatwy, aby od ręki można było je wykonać. Zadanie jest dobre.

Poszukiwacz
Grafika wyraźnie się różni od grafik innych Poszukiwaczy. Brak kropki w ostatniej zdolności. Parę przecinków w różnych miejscach także by nie zaszkodziło. Ostatnią zdolność bym bardziej sprecyzował, iż "Za każdym razem, gdy przechodzisz z Krainy Zewnętrznej lub Środkowej do innej Krainy...". Poszukiwacz spoko, wydaje mi się, że jest grywalny, aczkolwiek te +2 do ruchu bym zlikwidował.

===

Paweł otrzymuje 7 punktów.

Zdarzenie
Grafika taka, że nie mam pojęcia, czy mi się ona podoba, czy nie. Musiałbym rzucić monetą, by stwierdzić. Skoro wymaga ona planszy Podziemi, to karta powinna mieć symbol Podziemi tuż pod nazwą.

Wróg - Siła
Znowu grafika, o której nie wiem, co powiedzieć. Generalnie bardzo ładna, mroczna. Podoba mi się. Tylko, że jakoś tak dziwnie ona wygląda z tą ramką Gór. Wielki plusik za 2 linijki nazwy. Wielką kampanię poprowadziłem w Galakcie, aby nazwy miały dwie linijki i jedynie z Czterolistną Koniczynką mi się nie udało zwyciężyć. Brak sprecyzowania iloma kośćmi rzucamy oraz "poczym" i "pokolei" pisze się osobno. Nie jest również sprecyzowane, czy walczymy dalej, gdy którąś z walk przegramy, czy nie.

Wróg - Moc
Po raz kolejny grafika taka, że nie wiem, niby nie widać po niej pixelozy, a jednak jakaś taka dziwna. Połowicznie mi się podoba jedynie. Efekt, to niemalże copy & paste efektu Harpy (Harpii).

Nieznajomy
Grafika ładna, ale swym klimatem o wiele bardziej pasuje do hipotetycznego Lasu, niźli Gór. Brak placeholdera na symbol edycji. Brakuje paru przecinków i "poczym" oddzielnie. Drzewiec powinien dawać jednak punkt Mocy.

Przedmiot
Ostatnie zdanie niezrozumiałe. Generalnie nie podoba mi się karta, nic nie daje wymiernego. Nie jest również sprecyzowane co się dzieje po zakończeniu walki (czy zabieramy Wroga jako trofeum, czy nasza tura się kończy po remisie &c, czy wykonujemy atak zamiast badania obszaru &c).

Przyjaciel
Grafika i nazwa Uber :D Powinien mieć numer spotkania 1, bowiem jest negatywnym Przyjacielem, również powinien mieć symbol Żniwiarza tuż pod nazwą. Brak przecinków, za to nadmiar Żniwiarza.

Miejsce
Grafika ciekawa. I to jedyna zaleta tej karty. Drzewo nie mogło "wyrosnąć", a jedynie "rośnie".

Relikt
Nazwa taka dosyć znana. Grafika także znośna. Efekt jest zbyt słaby, a ponadto zbyt pomagający wrogim Poszukiwaczom, aby był warty bycia Reliktem, swój status zawdzięcza jedynie swej nazwie. Efekt w sumie sam z siebie nawet ciekawy mógłby być, ale gametext wymaga paru poprawek.

Zaklęcie
Grafika dziwna, całkowicie nieadekwatna do nazwy, a nazwa całkowicie nieadekwatna do efektu, grafika również nieadekwatna do efektu. Mamy więc kartę-chimerę, składającą się z trzech randomowych części składowych, wyssanych z palca. I nieodpowiedni timing, cel Zaklęcia nie bada tego obszaru, a więc nic mu nie grozi z powodu przeniesienia się na swoje MGR.

zadanie Czarownika
Brakuje w nim sporo, ale to sporo przecinków. Ale zadanie ciekawe.

Poszukiwacz
"Kożystać" przez "rz". I brak kropki w pierwszej zdolności. Oraz sporej liczby przecinków w drugiej. W trzeciej zdolności tego przecinka mogłoby nie być - Poszukiwacz byłby wtedy czytelniejszy. Skoro jednak już on tam jest, to powiem, że zdolność jest zbyt potężna. Biorąc pod uwagę poziom Siły Wilka oraz tę zdolność, to mogę spokojnie powiedzieć, że jest to najpotężniejszy Poszukiwacz, który detronizuje obecnego króla przegięć - Alchemika.

===

Draugnimir otrzymuje 9 punktów.

Zdarzenie
Ładna grafika i ciekawy efekt, ale niezrozumiałe jest to, czy zabierają tyle Życia, aby Poszukiwaczowi został tylko 1 punkt, czy też zabierają tylko 1 punkt. I "krainy" pisze się z dużej litery.

Wróg - Zwierz
Grafika nieładna, znaczy ładna, ale zbyt realna jak na standardy TMiMa. Powinno być "ciebie", nie "cię" xD (oki, wiem, że to złośliwość z mej strony).

Wróg - Potwór
Dzięki niemu można po raz pierwszy i ostatni w życiu badać obszar, na który można wylewać piwa, kawy, soczki malinowe, bo i tak nikt nigdy nie będzie czytał instrukcji tegoż obszaru. Swoją drogą, to ten ogr musi mieć niezły zamach, aby z wejścia do gór (albo z innego pola na planszy głównej, gdy Awangarda znajduje się w grze) Poszukiwacza wraz z całym dobytkiem, wszystkimi trzema mułami, koniem z wozem, rumakiem oraz mustangiem, na sam szczyt góry, aż na Lodowy Most przerzucić. Co nie zmienia faktu, że grafika tak sobie mi się podoba, nie jest zła, ale facjata ogra mi nie podchodzi.

Nieznajomy
Grafika ładniejsza od obu Wrogów. Niekoniecznie mi się ona podoba, ale zastrzeżeń do niej nie mam, idealna do swej karty. Nie wiem, kiedy robiłeś te karty, czy już przed opublikowaniem zasad do Gór, czy przed, aczkolwiek oficjalnie jest Drobiazg. Chyba. Nie pamiętam nawet, ale coś mi tak świta. W następnej edycji może Valdi doda zapis, iż będzie można poprawić swe karty konkursowe, gdy opublikowana będzie instrukcja, gdy instrukcja ta wprowadzać będzie nowe mechaniki lub słowa-kluczowe.

Przedmiot
Grafika może niekoniecznie niesamowita, ale za to jest bardzo dobrym przykładem na to, że jak się robi generic Przedmioty, to można znaleść grafiki, które coś jeszcze, choćby otoczenie, przedstawiają, prócz samego Przedmiotu. Po wyrazie "Górach" postawił bym kropkę, a resztę usunął - wiadomo, że badanie instrukcji obszaru, to ani nie poruszanie się, bo to faza ruchu, a nie faza badania, ani również nie badanie kart, bo karty to karty, nie obszar. Efekt może i jest dobry, nie powiem, że nie, aczkolwiek myślę, że jakiś Przewodnik, czy Domokrążca, czy też inny "jeb**y akwizytor" bardziej by się w tym zadaniu sprawdził, niźli zwykły, niemagiczny, mogący się złamać kilof.

Przyjaciel
Powinien mieć numer spotkania 1. Karta wymagałby nowego wordingu, ale jest ciekawą kartą. I grafika, mimo, że wściekła, jest również dobra.

Miejsce
Bardzo ładna i klimatyczna grafika.

Relikt
Grafika ładna, mimo, że tak średnio wcale kojarzy mi się on z dominacją. Rozumiem, że ta druga zdolność, to taki gratis, bo było jeszcze miejsce, to szkoda byłoby go nie użyć, tak? No i nie bardzo wiem, kontynuując pierwszy wątek, co ma dominacja do tego, że Wrogowie nas nie atakują. W sumie, to nie wiem, czy ta pierwsza zdolność jest wystarczająca (druga jest dla picu, mam nadzieję...) jest wystarczająca jak na Relikt. Przyjmując, że zdobywamy go normalną drogą, przez pokonanie Orlego Króla, to i tak jesteśmy wystarczająco silni, iż zasada, iż Wrogowie nas nie atakują jest dla nas przekleństwem, nie zbawieniem. Całe szczęście, że jest to opcjonalne. Dlatego też, mógłbym się popłakać, gdybym otrzymał ten Relikt po pokonaniu Króla.

Zaklęcie
Grafika odstrasza, musiałbym się na pamięć tej karty nauczyć, abym nie musiał na jej grafikę spoglądać. Całe szczęście, że zakryta zawsze jest. No i jest to tak specyficzne Zaklęcie, że można z nim skisnąć, a nigdy nie rzucić. Jak ta grafika szkieleta czekającego na zamknięcie się systemu Windows 95.

zadanie Czarownika
Proste jak cep, ale dobre. Ma u mnie plusik.

Poszukiwacz
Grafika bardzo dobra. W drugiej zdolności jest taki moment, że można by go przecinkami, jako wtrącenie, potraktować, trochę się on rzuca w oczy, ale nie jest tragicznie. Z drugiej zdolności nie będzie Ork zbyt często korzystał, jedynie wtedy, gdy będzie miał taką samą siłę jak przeciwnik i będzie chciał mu ukraść Przedmiot. Opcjonalnie, gdy będzie chciał się szybko teleportować między Krainami. Może dałbym mu jakąś zdolność, że jak atakuje w ten sposób, to przeciwny Poszukiwacz musi odebrać mu 1 punkt Życia. Nie naużywa się z tej zdolności za często, bo i nie co ruch rzuca się 6 (chociaż ja parę dni temu przeszedłem od Miasta do Gospody po 1 polu na turę i nie miałem Poltergeista...), ale jak już zdecyduje się, to przynajmniej nie będzie na tym stratny. Usunął bym również ten wątek fabularny. W trzeciej zdolności nie robiłbym limitów do 3. W całych Podziemiach jest około 7 Goblinów, w Przygodach zdaje się 4, a w Górach 1 lub 2. Na 500 kart. Dałbym również jakiegoś special skilla za Króla Goblinów, w końcu nie byle jaki pachołek, oraz premię rasową za Śnieżnego Goblina ;)

===

Ravandil otrzymuje 6 punktów.

Zdarzenie
W TMiM nie ma punktów Wytrzymałości. Zresztą krzyk, to w jakiś dziwny sposób zabiera to Życie, lawinę powoduje, czy co?

Wróg - Potwór
Niepotrzebny placeholder na wymagane rozszerzenie (pająk bez zdolności nie wymaga koniecznie Gór), oraz nieodpowiedni numer spotkania. No i ten brak jakiejkolwiek zdolności, nawet generic zdolność jest lepsza od braku zdolności.

Wróg - Zwierz
Placeholder na wymagane rozszerzenie znów niepotrzebny. Brakuje liczby, iloma kośćmi rzucamy, aby określić wielkość stada. No i zły numer spotkania... Aczkolwiek + za tę kartę mogę dać.

Nieznajomy
Trochę dziwny ten Nieznajomy, aczkolwiek pomysł nawet ciekawy. No i dobra grafika, znów co prawda nie podchodzi mi pod mój gust, ale na pewno jest bardzo dobra. Tylko mój gust graficzny jest dziki.

Przedmiot
Raz piszesz Amuletu z dużej litery, zaraz potem z małej... Myślę, że zapis, iż Orli Król nie rzuca kością za atak jest zrozumialszy. Albo, że skuteczność w jakiejkolwiek walce Orlego Króla zawsze jest równa 8.

Przyjaciel
Przyjaciel... w sumie, to nie wiem. W ostatniej zdolności mogłeś dać 1 spację więcej, coby ta kropka tak blisko ramki nie była. No i ta druga zdolność jest niezrozumiała, lepiej jest zapisać, iż "Zawsze wiesz jaka karta znajduje się na wierzchu talii Gór. Tę kartę możesz podglądać w dowolnym momencie.". Dam mu pół plusa, bowiem jednak zbyt potężna to jest karta jak na standardy Gór, gdyby nie miała zapisu, że daje +2 do skuteczności, to byłaby bardzo dobrą kartą. Ale grafikę ma ciekawą.

Miejsce
Jest to idealny przykład na kartę, która nic nie robi, a zawala cenne miejsce na planszy. Nie podoba mi się ona oraz jej grafika.

Relikt
Bardzo ładna grafika. Chyba najlepsza z całego Twojego setu. I tylko dlatego dostanie ode mnie pełnego +. Bo nie dlatego, iż jest to mocniejsza wersja karty Skarbu, tak jest: mocniejsza wersja karty Skarbu, mocniejsza... od Skarbu..., której na imię Kula Proroctw.

Zaklęcie
Dziwne. Zbyt duże wymagania, zbyt marny efekt. Dostać się do Orlego Gniazda "manualnie" to nie problem.

zadanie Czarownika
W zasadzie nie jest ono sprecyzowane, co my tak naprawdę mamy zrobić. Rozumiem, iż chodzi, iż zaraz po zakończeniu ruchu na dowolnym obszarze Gór wykonujemy je. Zbyt proste się wydaje.

Poszukiwacz
Bardzo dobra grafika, chociaż nie tak dobra jak pewna kobieta z Reliktu. No i nazwa, bardzo lubię pewny "Składnik Pazuzu" z KULT. I tyle dobrego z tego Poszukiwacza. Zdolności albo są niedopracowane (pierwsza), albo zbyt potężne (trzecia, czy czwarta). Pół + otrzyma za grafikę.

===

HavocM otrzymuje 4 punkty.

Zdarzenie
Brak spacji. I efekt dosyć dziwny. nic porywającego.

Wróg - Siła
Nic nie powiem o tej karcie, może poza tem, że ma znośną grafikę.

Wróg - Moc
Poza wysoką Mocą, to ta karta niczego ciekawego nie oferuje.

Nieznajomy
Karta, którą tylko Astropata mógłby chcieć wyciągnąć - on lubi tracić 5 tur pod rząd. Seriously.

Przedmiot
Grafika straszna. Gwiezdny Miecz w takim przypadku powinien być kartą Ekwipunku, nie Skarbu.

Przyjaciel
Mimo, że cenię sobie Lamberta, to jednak nie jest on moim wymarzonym człowiekiem, którego kartę chciałbym mieć w TMiMie. O wiele bardziej wolę mojego Aniołka w 4 różnych sztukach, każdy z innym efektem i grafiką. Za zdanie "Nieśmiertelny jednak zginął" powinienem Ciebie nominować do jakiejś nagrody roku~

Miejsce
Twoja Shangri-La nie jest synonimem utopii. W sumie karta mogłaby być znośna, gdyby była Zdarzeniem. Wtedy czuło by się, iż jest to ta mityczna dolina. I wtedy również jej finalny efekt nie byłby tak destrukcyjny dla rozgrywki. Swoją drogą powiedz mi jak można trafić na mityczną dolinę? Przypomina mi się pewna sytuacja z autobusu, kasjer pyta się dokąd bilet, pasażer odpowiada "na Warszawę". Kasjer się dopytuje, czy z gazrurką, czy bejsbolem. Mam nadzieję, że mnie rozumiesz :)

Relikt
Brak. Złamanie 3 punktu Regulaminu konkursu.

Zaklęcie
Gorsza wersja Zaklęcia Zniszczenia (to Zaklęcie niszczy dowolną kartę). I zbyt realistyczna grafika.

zadanie Czarownika
Znam co najmniej dwóch Poszukiwaczy, których prędzej śmierć zagryzie niźli wykonają to zadanie. Ci Poszukiwacze to Magus oraz Gladiator. Dobra, przesadzam. Magusa, to śmierć zagryzła zanim się jeszcze w grze pojawił, więc nie może jeszcze bardziej zmarnieć niźli już jest. A tak na serio, to bywały u mnie takie gry, że wszyscy Poszukiwacze nawet w sumie nie mieli 4 Przyjaciół. Ale plusik mogę dać, bo ciekawe podejście (nie odrzucasz, tylko musisz coś zdobyć).

Poszukiwacz
Gdybym kiedyś wylosował tego Poszukiwacza, to od razu bym się poddał. Bym podał rękę wszystkim graczom i powiedział "wygraliście". A potem bym poprosił o możliwość wylosowania nowego Poszukiwacza. A wszystko to z powodu grafiki tegoż Poszukiwacza. Zdolności także jakieś takie niezbyt szczególnie mi się podobają.

===

Astropata otrzymuje 10 punktów.

Zdarzenie
Bardzo ładna grafika. Efekt, po tym, gdy już się przedrzemy przez niego, jest nawet ciekawy. Szczególnie słowo "wszyscy". Da się tę kartę jednak napisać krócej, aby z tej grafiki było widać coś więcej.

Wróg - Siła
Karta ma taką nazwę, że można sobie na niej język połamać. Mimo, iż Polacy są w stanie wypowiedzieć niemalże wszystkie dźwięki prócz tajskich i chińskich. Heros... Nie wygląda mi na Herosa, prędzej na luksusową kurtyzanę. My mitologia słowiańska, nie celtycka. Generalnie karta, po badaniu której możemy popełnić "se puku". Pół plusa za to, że lubię trudne karty.

Wróg - Moc
Grafika straszna, chociaż ma swój urok, jedyni dobrzy wisielcy to ci, z Magicznego Miecza. Efekt oczywiście dedykowałeś sam sobie, bowiem tajemnicą poliszynela jest fakt, że Ty ubóstwiasz tracenie tur. Aczkolwiek przy odrobinie szczęścia może wykończyć niejednego gracza bardziej niźli Demon o Mocy 10.

Nieznajomy
Grafika marna, jakieś kwadratowe są te kobiety. Ostatnim razem jak sprawdzałem, to jednak kobiety bardziej okrągłe są. Ostatnie zdanie to tak bardzo na siłę tam wsadzone jest. Efekt... nie najgorszy, ale najbardziej mnie w nim zastanawia fakt, czego patronką jest trzecia z sióstr.

Przedmiot
Karta nie spełnia 3 punktu Regulaminu konkursu.

Przyjaciel
Znowu mało rodzime imię. Co możemy otrzymać po dodaniu plusa do Siły? Wydawało by się, że tylko liczby można dodawać. Rozumiem, iż Cuchulainn to berserker? Bo nigdzie tego nie wyjaśniłeś. Przyjaciel ten jest niemalże ucieleśnieniem Morning Stara ze starego MiMa, szczęście, że ta karta ma większą szansę na wykończenie nas.

Kurhan
Karta ze starego MiMa, z IDENTYCZNYM efektem, ale inną nazwą. Kiedyś ta karta nazywała się Kamienne Kręgi. I miała lepszą grafikę.

Relikt
Sprytna karta, napisana w taki sposób, że minimalnie dwa razy musisz ją przeczytać, by zrozumieć. Zwiększa to jej żywotność o 1. Efekt jest taki z pogranicza karty Reliktu oraz Skarbu. Chyba jednak na kartę Skarbu pasuje. Możliwość dowolnego odebrania 2 punktów Życia to tylko i wyłącznie Skarb. Resztę zdolności pomijam, bo są nieistotne w tej karcie, a są jedynie po to, by przeczytać ją raz jeszcze. Dostanie plusa za inwencję, mimo, iż na Relikt jest zbyt silna.

Zaklęcie
Grafika taka sobie, ale efekt uber. Można by pomyśleć nad całą mechaniką Zaklęć, które same z siebie się rzucają, gdy Poszukiwacz ginie. Jak Poszukiwacz jest martwy, to niestety nie może czarować. Dotyczy to nawet nieumarłych - gdy nieumarły zostaje zniszczony, to nie może rzucać Zaklęć. Plusik ode mnie.

zadanie Czarownika
Złośliwe zadanie, ale ciekawe. Zebrać 5 Drobiazgów nie jest problem, ale zawsze to parę tur zajmie.

Poszukiwacz
Nie przypomina mojego Aniołka :( W Poszukiwaczu tym ciekawe są jedynie dwie ostatnie zdolności. Nie wiem, czy mi się ten Poszukiwacz podoba, czy nie. Pół plusika, że grafika pasuje do reszty.

===

Glooth otrzymuje 8 punktów.

Glooth otrzymuje -1 plusik za zmuszanie do ściągania dodatkowych 10 MB tyłów kart, które doskonale znam. Nie zaszkodziłoby również poprawić nazwy plików, coby wyświetlały polskie lub łacińskie znaki zamiast symboli...

Zdarzenie
Swojska grafika, styl graficzny przypomina mi jakąś karciankę. Wyrazy "poszukiwacze, przyjaciela, życie" piszemy z wielkich liter. Nie ma pól, tylko obszary. Zdolność powinna brzmieć: "Wszyscy Poszukiwacze na tym oraz na przyległych do tego obszarach tracą..." Plusik dam.

Wróg - Skalny
Grafika nawet mi się podoba. W TMiMie nie ma kostek, są kości. W sumie smok jak smok. Jest kartą Przygody, więc nigdy nie znajdzie się ona w Górach (i nie pomoże nawet Zaklęcie Przemieszczenia).

Wróg - Toksyczny
W tym smoku podoba mi się jedynie jego grafika.

Nieznajomy
Karta ciekawa, ale wymaga sprecyzowania, że tylko jeden raz możemy automatycznie pokonać Orlego Króla.

Przedmiot
Nie mam pojęcia, w jaki sposób dzięki młotowi mogę otworzyć Tajemne Wrota. Szturmem? Podobnie ze Strażnikiem. Nie podoba mi się karta.

Przyjaciel
Ładna grafika. Wymaga symbolu wymaganego rozszerzenia Gór. A tak naprawdę, to wymaga bycia kartą Gór, a nie Przygody.

Miejsce
Stąd* Zbyt przesadzony efekt, jeżeli jednorazowy, to byłby ciekawy. A tak, to nie jest. Pół plusika otrzyma za ładną grafikę. I ma zły numer spotkania.

Relikt
Ładna grafika. Zastanawiam się, czy warta bycia Reliktem. W sumie, to niekoniecznie. Skoro mogę pokonać Orlego Króla, to również mogę pokonać Strażnika - ma tylko 1 punkt więcej. Chyba, że pokonywaliśmy go na Moc - wtedy ten Relikt ma połowiczny użytek, bowiem Poszukiwaczom z dużą Siłą będzie jedynie zawadzał. Ale w ostateczności może zostać.

Zaklęcie
Najpierw piszesz, że "3 obszary", następnie "w tym miejscu". Rozumiem, iż w nazwie jest "Przywołanie", bowiem "Przyzwanie burzy" (które to zresztą brzmi o wiele lepiej). Nie rozumiem, czemu przywołana burza zakazuje mi używania parasola. Efekt może byłby ciekawy, gdyby nie to, że jest słabo globalny, więc całkowicie bezużyteczny.

zadanie Czarownika
Talismanu? Przykro mi to powiedzieć, ale nie podoba mi się Twoje zadanie. Te "(kartę Gór)" powinieneś umieścić w instrukcji wykonania zadania, nie tylko w tytule.

Poszukiwacz
W pierwszej zdolności parę wielkich liter by nie zaszkodziło. Obniżyłbym mu Moc do 2, skoro na starcie ma Siłę 5, a w Górach 6, co w sumie daje odpowiednio 8 oraz 9 punktów startowych. Trzecia zdolność jest zbyt tania, dałbym 1 SZ za Przyjaciela albo powiedzmy 3 SZ za globalny efekt. Zdolność powinna również zasugerować Poszukiwaczowi, iż powinien wziąć jakiś znacznik i na siebie położyć, cobyś pamiętał (i inni gracze), że masz pijanych Przyjaciół. W zasadzie Poszukiwacz prezentuje się na grywalnego, otrzyma ode mnie plusik.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Astropata »

Draugnimir - Set jest bardzo spójny przede wszystkim. Brak w nim złych kart, jest klimatyczne dopasowany do siebie i do dodatku, grafiki są ładne. Chociaż nie ma rewolucyjnych efektów, to całość prezentuje się moim zdaniem najlepiej. wyróżniają się karty Gnoma, Orlej Wizji, Pijanego Krasnoluda, oraz Poszukiwacz. Oceniam najwyżej ze wszystkich. OCENA - 10
Paweł - Bardzo dobry efekt karty Górska Otchłań, ciekawy Relikt, wrogowie także interesujący. Trupi Król to chyba jedna z moich ulubionych kart całego konkursu. Te karty najbardziej zapadły mi w pamięć. Są niestety drobne błędy, np w karcie Drzewca. OCENA - 9
Nemomon - ładne i dobrze dobrane grafiki to wielki plus tego seta kart. Ciekawe efekty kart - Ostrze Zera Absolutnego, Trop, Smok Lawy. Niektóre niczym nie zachwycają, ale nie ma karty ewidentnie słabej. Zaklęcie kontrowersyjne, ale ciekawe. OCENA - 8
Mackan - zarzutem największym jest to, że Wagabunda ma efekt jaki już istnieje na kartach Highlands. Są też minimalnie błędy ale też sporo naprawdę ciekawych efektów. W pamięć zapada mi np. Opiekun (gdyby nie ortograficzny błąd to byłoby idealnie), Kolekcjoner, Góra oraz ostatnie 2 umiejętności Poszukiwacza. Set dobry, ale są lepsze jednak. OCENA - 7
Ravandil - wybrany do najlepszej 5 przeze mnie, ale niestety z tej piątki ostatni. Powód - głównie nieciekawy wróg-pająk, oraz Poszukiwacz którego umiejętności mi po prostu nie podeszły. Inne efekty dość ciekawe i jest więcej kart dobrych niż złych. OCENA - 6
Glooth - zarzuty mam do karty Reliktu oraz Przedmiotu. Przedmiot jest zbyt mocny, za to Relikt dość mało przydatny w sumie. Tym niemniej jest sporo ciekawych efektów na innych kartach, jak np oba smoki czy też burza. OCENA - 5
Dobas - błędy logiczne i pojawiają się błędy w wordingu, także błędy ortogrficzne, istnieją jednak ciekawe efekty tak więc Dobas wyżej od Kilofa, HavocMa i Khnalortha. OCENA - 4
Kilof - karty są za małe, część z nich jak Trofeon i Traper sprawia kłopoty w rozumieniu, nie są do końca czytelne. Mało ciekawe jak dla mnie efekty. OCENA - 3
HavocM - w grafice Nieśmiertelnego użyte zdjęcie co odstaje stylistycznie, nieciekawy Wróg bez żadnych efektów, Gniazdo Wyvern niejednoznacznie i może kłótnie powodować, grafiki dość słabe. OCENA - 2
Khanlorth - karty są małe i trudno czytelne w porównaniu z innymi, grafika Reliktu jest wzięta żywcem z szablonu SE, grafika Siekiery jest zdjęciem. Sporo błędów. OCENA - 1


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

======

Moje komentarze tutaj mogą brzmieć trochę złośliwie. Niejednokrotnie przyczepiałem się do błędów innych, mimo iż moje karty także zawierają błędy. I były one świadome, miałem nadzieję, iż skoro zbieranie zgłoszeń odbywało się w sekrecie, to również i autorzy nie będą upublicznieni przed ogłoszeniem wyników. Wyszło inaczej. Chciałem, aby moje karty nie były utożsamiane ze mną. W poprzednim konkursie w głosowaniu udział wzięły osoby, których głos opierał się bardziej na osobistych opiniach co do autorów setów, zamiast do subiektywnych ocen kart tych autorów.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
PanHasan
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: niedziela 27 cze 2010, 12:02
Lokalizacja: Daleka
Płeć:

Post autor: PanHasan »

Gratulacje zwycięzcy :D miałeś u mnie 10 niestety nie uznane. Widać i bez tej dziesiątki sobie poradziłeś :mrgreen:.

Drugie gratulacje dla organizatorów konkursu za mobilizację tylu autorów pomimo dosyć trudnego zadania =D>


Awatar użytkownika
kilof
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Runy
Posty: 242
Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
Lokalizacja: Spytkowice
Płeć:

Post autor: kilof »

Astropata pisze:Kilof - karty są za małe
Nemomon pisze:Karty Kilofa ... nie spełniają 5 punktu Regulaminu
Kurka wodna, nie zwróciłem na to uwagi. Pracę wysyłałem parę minut przed północą na pierwszy termin konkursu z domu, a mam nieduży upload i dlatego zrobiłem je mniejsze. Szkoda że Valdi nie dał mi znać, to podesłałbym większe, było tyle czasu. No ale cóż pretensje mogę mieć tylko do siebie, następnym razem będę uważniej czytał regulaminy :).
Astropata pisze:Trofeon i Traper sprawia kłopoty w rozumieniu
TROFEON - "W czasie Walki możesz dodać odpowiednio do Siły lub Mocy tyle punktów, ile danych Trofeów jest w twoim posiadaniu" - wydaje mi się to jasne, jeśli masz 2 Trofea z Wrogami na Siłę i 3 Trofea z Wrogami na Moc, to w czasie Walki możesz dodać 2 punkty do Siły i 3 punkty do Mocy. Jeśli masz Trofeum na i Siłę i Moc, to dodajesz punkt zarówno do Siły i Mocy. Czyli mając np. 2 Trofea z Dzików na Siłę 1 dodajesz 2 punkty do Siły w Walce.
TRAPER - "Traper skupuje Trofea. Za każde pełne 4 punkty Siły lub Mocy znajdujące się na kartach Trofeów, otrzymasz od niego 1 mieszek złota" - tu też chyba wszystko jest jasne. Traper zamienia nam Trofea na złoto tak samo, jak zamienia się je na dodatkowe punkty Siły lub Mocy, tylko zamiana nie następuje za 7 punktów na 1 punkt, tylko 4 punkty na 1 mieszek. Użyłem takiego samego sformułowania, jak użyte zostało w instrukcji odnośnie zamiany Trofeów na dodatkowe punkty.


Kilof
Wszystkie moje twory dostępne tutaj:
Obrazek
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

I ja przedstawię swoją ocenę prac, może komuś się to przyda.

11p - Nemomon
Dla mnie Nemo był ewidentnie najlepszy. Nawet udało mu się bardzo wyraźnie zdystansować resztę w punktacji. Świetne grafiki i dobrze przemyślane Karty. Parę rewelacyjnych nowości tj. Trop, Ostrze Zera Absolutnego, Bojowy Wilczur. Także najlepszy Poszukiwacz.

10p - Astropata
Tym razem drugi, ale poziom także wysoki. Anielica ciekawa, ale uważam, że można było z niej więcej wycisnąć. Zestaw posiada kilka rewelacyjnych Kart, tj. Klątwa Machy, Laska Dagdy, Trzy Siostry, genialny Wisielec. Jedynie Zaklęcie i Zadanie odstają nieco poziomem.

9p - Kilof
Muszę tu pochwalić za pomysłowość, jest kilka miłych dla oka rzeczy, oraz Zaklęcie, które uzyskało u mnie najwyższe noty sposród wszystkich Kart kunkursu. Poszukiwacz niczego sobie. Relikt mógłby być ciut ciekawszy i Zadanie zaniża poziom.

8p - Glooth
Karty mają całkiem dobry poziom. Poszukiwacz jak dla mnie niedorobiony i kiepskie Zaklęcie.

7p - Draugnimir
W sumie poziom solidny, ale zabrakło mi trochę rozmachu. Karty za mało się wyróżniają, a Relikt z tego co wiem, jest niezgodny z zasadami gry. Kilka grafik też odstaje poziomem i Poszukiwacz mógłby być lepiej opisany.

6p - Dobas
Znalazło się tu parę ciekawych pomysłów. Zadanie nieciekawe i Poszukiwacz nieprzemyślany.

5p - Ravendil
Tutaj w sumie poziom jest ogólnie średni. Zdarzają się trochę lepsze i trochę gorsze zarówno Karty, jak i grafiki.

4p - MackaN
Poziom niby dobry, ale Zaklęcie mi się ewidentnie nie podoba. Poszukiwacz niewyważony.



Pozostali panownie niestety odstawali już poziomem. Pawła chciałem jeszcze pochwalić za zestaw podstawowych Kart, całkiem, całkiem.
Niestety konkurencja była spora, a niektórym jednak udało się utrzymać wyrównany poziom.


Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Gratulacje dla wszystkich, a szczególnie dla zwycięzcy! :) ja niestety nie zdążyłem oddać głosów :/


Obrazek
Awatar użytkownika
Valdi [Autor tematu]
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12809
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Podejrzewam że będę chciał zrobić następną fale konkursu, tak więc parę ustaleń:
1- Tajne głosowanie ale tym razem na zestawy kart bez podania autora.
2- Termin głosowania będzie ustalony jak wyjdzie dodatek teraz pytanie ile czasu byście chcieli? bo tu był duży problem. Gdyby nie przedłużenie terminu zaniechałbym konkursów.
3- Jaki zestaw? Faktycznie może tu dałem za dużo kart - trudno było oceniać, ale też nie chciałem żeby duży dodatek planszowy był dostępny za 3 karty. Najbardziej mi chodzi o ilość zgłoszeń by było ich jak najwięcej.
4- Skala oceniania, bym był za tym żeby zostawić tj było teraz. czyli skala zależna od ilości zgłoszeń - przyzwyczailiśmy się do tego i wiemy na czym to polega, czy byście chcieli tu jakiejś zmiany.?


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Ad 1. Ad. 4. Dodatkowo proponuję aby:
- po pierwsze można było głosować na swój zestaw (wtedy autor oczywiście przyzna sobie maksimum punktów, co jest naturalne)
- po drugie nie uważam za konieczne ocenianie wszystkich prac (gdy będzie ich więcej niż 11 szeregowanie każdej z nich, szczególnie tych miernych będzie kłopotliwe) - proponuję ograniczyć ocenę do np. 5 prac (lub uzależnić liczbę ocenianych prac od liczby nadesłanych, np. aby głos był ważny należy oddać głos na 1/2 z wszystkich prac)
- po trzecie, dobrym rozwiązaniem, jeśli nie będzie oceniać się wszystkich prac, przeprowadzić drugą turę

Ad 3. Proponuję zmniejszyć liczbę kart które trzeba wykonać, a poprzednie 11 traktować jako zestaw z którego się wybiera. Na przykład z zestawu 11 kart należy wybrać i sporządzić 7. Dzięki temu niektóre karty nie będą tworzone "na siłę" a i liczba zgłoszeń zapewne będzie większa.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Valdi pisze:1- Tajne głosowanie ale tym razem na zestawy kart bez podania autora.
Popieram. Autorów kart podawałoby się po zakończeniu głosowania. Wcześniej byłby by "Zestaw #1", "Zestaw #2" &c.
Valdi pisze:2- Termin głosowania będzie ustalony jak wyjdzie dodatek teraz pytanie ile czasu byście chcieli? bo tu był duży problem. Gdyby nie przedłużenie terminu zaniechałbym konkursów.
Powiem Ci tak, wydaje mi się, iż powinieneś częściej pisać w konkursowym temacie, iż taki własnie konkurs jest. Niektórzy mogą pomyśleć, że jakiś nadgorliwy jesteś, czy coś, a prawda jest taka, że wiele osób odkłada zrobienie kart na później, odkłada, aż w końcu w natłoku własnego życia zapomina. Częstsze przypominanie na pewno nie zaszkodzi, zwłaszcza, że większość z nas zna się lepiej lub gorzej, więc nikt takiego przypominania wytykać nie powinien. Aczkolwiek myślę, iż miesiąc czy półtora, to jest to.

Powinieneś również w Regulaminie (który przepraszam, że się przyczepię, ale korekty nigdy nie widział i o ile tę przekręconą nazwę Wydawnictwa Galakta (w pierwszej kopii Regulaminu) można by przełknąć, o tyle przykładowe "- 1 karty Czaru - 1 Zadanie Zadan Czarownika" już tak trudniej ;) ) wspomnieć o szablonach do PSa wraz z ich lokalizacją (przykładowy link do ściągnięcia) oraz link do mojego tematu dotyczącego Strange Eons. Część osób może nawet i chcieć wziąć udział w konkursie, ale nie jest jeszcze tak dobrze oblatana, by wiedzieć co gdzie jest. Linki do rzeczy, które pozwolą im wziąć udział w konkursie są jak znalazł.
Valdi pisze:3- Jaki zestaw? Faktycznie może tu dałem za dużo kart - trudno było oceniać, ale też nie chciałem żeby duży dodatek planszowy był dostępny za 3 karty. Najbardziej mi chodzi o ilość zgłoszeń by było ich jak najwięcej.
Przede wszystkim nie Poszukiwacz. Karty zrobić to nie problem, bowiem byle jakich grafik znaleźć to także nie problem. Z Poszukiwaczami jest już problem, bowiem nie dość, że musi to być wystarczająco duża grafika, nie dość, że musi być transparentna, to również musi przedstawiać 1 osobę. Nie może więc to być ilustracja. Takie grafiki trudniej jest znaleźć i one mogą odstraszać potencjalnych chętnych. Sam przekrój kart od Zdarzenia do Miejsca + Zadanie + Zaklęcie + Relikt/Skarb + Nagroda za Zadanie + Karta Stajni (opcjonalnie) mi nie przeszkadza. Zrobić 10 małych kart to nie problem.
Valdi pisze:4- Skala oceniania, bym był za tym żeby zostawić tj było teraz. czyli skala zależna od ilości zgłoszeń - przyzwyczailiśmy się do tego i wiemy na czym to polega, czy byście chcieli tu jakiejś zmiany.?
Wiktor pisze:- po drugie nie uważam za konieczne ocenianie wszystkich prac (gdy będzie ich więcej niż 11 szeregowanie każdej z nich, szczególnie tych miernych będzie kłopotliwe) - proponuję ograniczyć ocenę do np. 5 prac (lub uzależnić liczbę ocenianych prac od liczby nadesłanych, np. aby głos był ważny należy oddać głos na 1/2 z wszystkich prac)
Popieram. Styl głosowania jak teraz, aczkolwiek musimy wybrać powiedzmy minimalnie 5 zestawów. Myślę też że będzie wtedy więcej zainteresowanych do zagłosowania. Przeczytać 110 kart to co innego, a jeszcze je ocenić wszystkie obowiązkowo, od góry do dołu, to co innego.
Wiktor pisze:- po pierwsze można było głosować na swój zestaw (wtedy autor oczywiście przyzna sobie maksimum punktów, co jest naturalne)
Nie ma potrzeby. Nie wierzę, aby autor stuknął się w serce i powiedział "tak, ten set kart jest lepszy od mojego, on winien wygrać tę nagrodę". Nie ma co komplikować.
Wiktor pisze:- po trzecie, dobrym rozwiązaniem, jeśli nie będzie oceniać się wszystkich prac, przeprowadzić drugą turę
Moje zdanie, to tak na dwoje babcia wróżyła. Z jednej strony może to i dobrze, bo wtedy większe szanse mają dani użytkownicy, a z drugiej strony, to po co przedłużać? Opcjonalnie, ale też nie wiem, czy to dobry pomysł - do zastanowienia się - jest ustalić pewną wartość, iż wszystkie miejsca które się w niej mieszczą przechodzą do drugiej tury. Przykładowo ustalamy tę wartość na 5 punktów. Zwycięzca otrzymał 105 punktów. Każdy uczestnik konkursu, który otrzymał 100 punktów lub więcej przechodzi do drugiej tury. Jeżeli nie ma takich uczestników, to drugiej tury nie ma, a wygrywa ten, co otrzymał maxymalną liczbę punktów.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

To i ja pozwolę sobie jeszcze osądem swym się podzielić, póki temat na inne tory całkiem nie zszedł. A oceniałem, jak wcześniej mówiłem, w 11 kategoriach (konkursowym typom kart odpowiadającym), porównując karty i klasyfikując od najlepszej do tej najmniej dobrej i przydzielając wedle tego punkty - od 10 dla pierwszej do 1 dla najsłabszej w danej dziedzinie (za wyjątkiem Poszukiwacza, który z uwagi na bycie najtrudniejszą do przygotowania kartą punktowany został podwójnie). Szczątkowy system przydzielania oceny był więc zasadniczo podobny do tego, który w klasyfikacji generalnej używaliśmy. Oceniać starałem się obiektywnie, zwracając uwagę na klimat Gór, na pomysłowość, na grafikę i na pisownię poprawną, jak to jednak często bywa, pojęcie obiektywizmu w moim mniemaniu może się okazać całkiem odmienne od Waszego, więc o wyrozumiałość w opiniowaniu osądów proszę ;) Ponadto, z uwagi na taki, a nie inny system oceniania, niekiedy wysokie miejsce w rankingu danej karty nie musi wcale oznaczać, iż jest ona genialna/wybitna/etc., a jedynie, iż okazała się po prostu trochę lepsza od pozostałych, których autorom się przy nich akurat powinęły nogi. I odwrotnie.
I na koniec - podobnie jak niektórzy z przedmówców, ja również zapomniałem, iż karty miały być w rozmiarze 300 DPI, więc nie przywiązywałem do tego aspektu baczniejszej uwagi, oceniając ostrość grafiki po redukcji rozmiaru karty do takiego, jaki mniej więcej wychodzi w druku - a to dlatego, żeby mieć wspólny punkt odniesienia.

1. miejsce: kilof (93 pkt)
- W oczy rzucił mi się przede wszystkim fakt, iż zdecydowana większość kart zestawu w mniejszym lub większym stopniu związana jest z trofeami. A że oficjalne karty ten element mechaniki zwykle pomijają, rzecz wydała mi się wielce innowacyjna. Świadom jestem faktu, iż takie rozwiązania wymagają uznania koncepcji trofeów za zwłoki i padlinę, którą Poszukiwacz jakoby za sobą ciąga (nie zaś za PD'ki w czystej postaci, którą to wersję zdają się oficjalne zasady faworyzować), osobiście mi to jednak w żaden sposób nie przeszkadza. | Grafiki na ogół ładne (czasem nawet bardzo), za wyjątkiem może Trofeonu, który to wygląda jak ni pies, ni wydra. | Pisownia gramatycznie zasadniczo poprawna (nie licząc zwrotów grzecznościowych pisanych wielką literą), drobne błędy w technicznej terminologii (zbędne wielkie litery w kilku mechanicznych określeniach, np. "walka", "trofeum", "tura" itd.) niemal nie przeszkadzają. | Działanie niektórych kart (np. 1. zdolność Poszukiwacza i Zaklęcie) zbyt potężne - i to w zasadzie najpoważniejsze uchybienie setu. | Kartom nie brakuje klimatu, zwłaszcza górskiego
- Poszukiwacz: 3. miejsce (16 pkt) - bardzo przyzwoita postać, miałaby szansę na jeszcze więcej punktów, gdyby nie zdecydowanie przegięta w mojej opinii pierwsza zdolność
- Zaklęcie: 5. miejsce (6 pkt) - ciekawe działanie, ładna i świetnie pasująca do efektu grafika, sam efekt niestety nieco zbyt potężny
- Zdarzenie: 1. miejsce (10 pkt) - efekt ciekawy i całkiem kompleksowy, do tego klimatyczny
- Wróg Siła (Kłusownik): 1. miejsce (10 pkt) - bardzo ładna grafika, ciekawa dodatkowa zdolność, przyzwoity zapis, górski klimat, ogólnie bardzo przyjemna w odbiorze karta
- Wróg Moc (Ultara): 1. miejsce (10 pkt) - ponownie, elegancka grafika i sporo efektów przy schludnym i niepozostawiającym wątpliwości zapisie, tylko jedna maleńka literówka
- Nieznajomy: 2. miejsce (9 pkt) - grafika odrobinę słabsza niż na pozostałych kartach, samo działanie jednak bardzo ciekawe (choć może obniżyłbym trochę ten próg, bo 4 punkty Siły/Mocy z trofeów to przez dłuższy czas gry jednak nie w kij dmuchał)
- Przedmiot: 5. miejsce (6 pkt) - raz, że grafika umiarkowanie ładna, a dwa, że działanie wielce nieprzydatne; 3 tury to szmat czasu, któż chciałby je tracić dla marnego 1 Życia? Sądzę, że wielu wolałoby zaryzykować błąkanie się w poszukiwaniu korzystniejszej oferty medycznej
- Przyjaciel: 4. miejsce (7 pkt) - efekt odrobinę zbyt mocny w mojej opinii, samo działanie jednak nawet innowacyjne
- Miejsce: 1. miejsce (10 pkt) - grafika pozostawia może troszkę do życzenia, funkcjonalność karty mnie jednak zachwyciła (zwłaszcza zapis o Złych Poszukiwaczach)
- Zadanie: 9. miejsce (2 pkt) - tutaj się autorowi noga powinęła; samą fabularną wstawkę mógłbym jeszcze przełknąć (pomimo przesadziście sążnistego zdania), lecz sam cel nie dość, że niejasny (bo cóż to znaczy "zdobądź"? Zapewne "otrzymaj"? Ale czy "odzyskaj" również się liczy?), to jeszcze absolutnie niezwiązany z tematyką Gór... to jedno potknięcie nie przeszkodziło jednak autorowi w sięgnięciu po zwycięstwo
- Relikt: 4. miejsce (7 pkt) - pomimo deczko dziwnej grafiki i budzącego drobne wątpliwości działania, karta jest jednak całkiem innowacyjna i warta uwagi

2. miejsce: Astropata (85 pkt)
Choć klimat do mnie nie przemówił, a nieznana mi mitologiczna otoczka nie podbiła mojego serca, ocena miała być, jako się rzekło, w miarę obiektywna. A kiedy dodałem do siebie przyzwoite (mniej [np. Kurhan, Trzy siostry] lub bardziej [np. Klątwa Machy]) grafiki, estetyczne i zgodne z regułami zapisy instrukcji, w większości ciekawe (niekiedy nawet bardzo, np. rzeczone Trzy siostry) mechaniki i nienaganną warstwę fabularną, zestaw okazał się na tle pozostałych bardzo dobry.
Punktacja: Poszukiwacz 18 pkt (2. miejsce), Zaklęcie 4 pkt (7. miejsce - ponieważ efekt opiera się na tej części mechaniki, do której gracze, jak wiem z doświadczenia, podchodzą dość swobodnie, dlatego w niejednej ekipie czar mógłby się okazać bezużyteczny; dziwnym zresztą wydaje mi się rzucanie Zaklęcia w momencie śmierci), Zdarzenie 8 pkt (3. miejsce), Wróg (Siła) 7 pkt (4. miejsce), Wróg (Moc) 6 pkt (5. miejsce - grafika jakoś podejrzanie drugowojenno wygląda, karta nadrabia jednak ciekawą, choć czasochłonną, mechaniką), Nieznajomy 8 pkt (3. miejsce - efekt świetny, lecz karta traci sporo na grafice), Przedmiot 4 pkt (7. miejsce - grafika zbyt komputerowa, efekt też umiarkowanie ciekawy, a przepakowany), Przyjaciel 10 pkt (1. miejsce), Miejsce 7 pkt (4. miejsce), Zadanie 5 pkt (6. miejsce - fabularna wstawka nieco zbyt mało fabularna), Relikt 8 pkt (3. miejsce)

3. miejsce: the Mackan (81 pkt)
Zestaw stosunkowo nierówny. Są w nim bowiem karty, które zaskakują świetnością w jednej z kategorii (klimat, grafika czy pomysłowość), tracą jednak zarazem w drugiej, niewiele jest natomiast takich typowych "średniaków". Summa summarum karty są jednak całkiem przyjemne w odbiorze, niewątpliwie lepsze od wypocin kolegów z dołu stawki, stąd i 3. lokata. Choć karty Nemo deptały Mackanowym po ogonie :)
Punktacja: Poszukiwacz 12 pkt (5. miejsce - klimatycznie może umiarkowanie "górski", jednak zdolności świetne; gdyby tylko jeszcze nie ta tragiczna niemal grafika...), Zaklęcie 5 pkt (6. miejsce - odrobinę wątpliwe w działaniu), Zdarzenie 7 pkt (4. miejsce - efekt bardzo ciekawy, ale grafika nieco położyła całość), Wróg (Siła) 6 pkt (5. miejsce - ponownie, kuleje grafika), Wróg (Moc) 8 pkt (3. miejsce - rażą nieco ortograficzne byki, ale za ciekawy i blisko związany z Górami efekt je wybaczyłem), Nieznajomy 6 pkt (5. miejsce - ponownie, efekt niezły, choć brakło klimatu Gór), Przedmiot 10 pkt (1. miejsce), Przyjaciel 9 pkt[/u] (2. miejsce), Miejsce 9 pkt (2. miejsce), Zadanie 3 pkt (8. miejsce - zdecydowanie zabrakło mi klimatycznej wstawki), Relikt 6 pkt (5. miejsce)

Resztę stawki pozwolę już sobie opisać pobieżnie.

4. miejsce: Nemomon (80 pkt)
Na przestrzeni pierwszych kategorii Nemo jawił mi się jako pewny zwycięzca - piękne grafiki, nieskazitelna niemal pisownia, pomysłowe rozwiązania, klimatu gór może tylko troszkę brakowało, ale poprzednimi kategoriami z nawiązką to nadrabiał. Potem jednak poziom zaczął spadać, a karty robić się coraz bardziej abstrakcyjne i brzydkie. I tak o ile Biała czarownica, Trop i Dziób sztormu mnie jeszcze nieomal zachwycały, tak Pustelnią, Ostrzem zera absolutnego i Posępnym zamkiem byłem już delikatnie zniesmaczony. Stąd wyszło jak wyszło i podium przeszło Ci, Nemo, tuż koło nosa, przez Mackana zagarnięte.

5. miejsce: Ravandil (76 pkt)
Typowo rzemieślnicza robota - karty cieszą oko, nie niesmaczą, ale i czapek z głów nie zrywają, może poza Górskim myśliwym (przecudna grafika!) i Przywołaniem Orlego Króla (przecudny efekt!). Na wielu innych kartach zabrakło jednak inwencji twórczej (Jaskiniowy pająk, Pisk straszliwoskrzydłego) i pomimo obecności całkiem zadowalających dawek górskiego klimatu (zwłaszcza na ostatniej wymienionej karcie), zabrakło troszkę ikry.

6. miejsce: Paweł (71 pkt)
Podobnie jak u Ravandila - karty bardzo ładne graficznie i poprawne mechanicznie (w większości), ale jakoś głęboko się w pamięć nie wgryzły, za wyjątkiem może Pierścienia władzy. Ponadto w porównaniu z Ravandilem mniej jest tu górskiego klimatu, a więcej błędów w pisowni.

7. miejsce: Glooth (65 pkt)
Tym, co mnie w Gloothowych kartach najbardziej ubodło, są liczne literówki i błędy ortograficzne. Efekty niektórych kart też o pomstę wołają, jak niedziałające wcale jak Miejsce Turnie czy niepraktyczne i męczące w liczeniu tur Przywołanie burzy. Oddając sprawiedliwość, przyznać jednak muszę, że zdarzyły się też efekty całkiem ciekawe, a i niektóre grafiki bardzo mi do gustu przypadły, jak Karzeł wojownik chociażby (choć za nazwanie krasnoluda karłem winienem punkty jeszcze odjąć :-P). Słowem, nieco nierówny set, mający i lepsze i słabsze strony.

Jakkolwiek 7 lokat już omówiłem, zauważyć chciałbym, iż rozstrzał punktowy między nimi bardzo duży nie jest i aż tak wielkiej przepaści jakościowej między tymi wszystkimi 7 zestawami kart nie ma. Przepaść takowa pojawia się dopiero teraz:

8. miejsce: Dobas (39 pkt)
9. miejsce: Khanlorth (38 pkt)
10. miejsce: HavocM (32 pkt)
Poziom stosunkowo wyrównany, to i opis pozwolę sobie wspólny dać. Karty trzech powyższych waszmościów cechują w znacznej mierze brzydkie grafiki, liczne błędy terminologiczno-ortograficzno-interpunkcyjno-składniowe w pisowni, nieciekawe lub niezrozumiałe instrukcje i brak lub marny klimat Gór. Zdarzyły się też przypadki stworzenia kart zupełnie niezgodnych z przeznaczeniem (jak choćby Relikty dwóch ostatnich panów). Oddając sprawiedliwość, przyznać jednak uczciwie trzeba, że kilka jaśniejszych punktów - ciekawszych pomysłów czy ładniejszych grafik - wśród tych kart również się zdarzyło.


Zablokowany