Strona 3 z 4

: niedziela 15 cze 2008, 19:25
autor: SeSim
Za skomplikowane jak na MiMa ;)

: niedziela 15 cze 2008, 20:24
autor: Rogo
E tam, przesadzasz :P

1 punkt to zamiast zdolności tych Poszukiwaczy (chyba łatwo zapamiętać). No jeszcze to, że mają +1 do skuteczności i określania celności :)
2-4 - to po odpowiednim przerobieniu zmieści się na karcie łuku.
5 - to można olać :P
Przynajmniej nie będzie łuku który nic nie waży i nie można go nigdy w żaden sposób stracić :P

Mogę nawet pomyśleć i ładnie ułożyć tekst do karty łuku :)

Jak opracuję jakąś kartę v.1.0 to będziecie mi gratulować pomysłu :mrgreen:

EDIT :P
Taka wstępna wersja. To w kwadratowym nawiasie to opcjonalnie do rodzaju łuku . Jedynym problemem jest długość opisu - ale wierzę, że ktoś będzie umiał to upchnąć na kartę :P

Posiadacz [Krótkiego/Długiego] Łuku może zamiast badania obszaru strzelić do przeciwnika w tej samej Krainie, oddalonego o nie więcej niż [2/3] obszary. Rzuć kostką: 1 - 3: strzał jest niecelny; 4 - 6: strzał jest rozstrzygany jak normalna walka z modyfikatorem [-2/-1] za każdy obszar odległości. Jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji. Jeżeli wygrasz - Poszukiwacz traci punkt Wytrzymałości, a Karta Wroga odkładana jest do Kart użytych.

Dla porównania Skill Centaura:

W Krainach Zewnętrznej i Środkowej możesz strzelać ze swojego łuku do przeciwników, którzy znajdują się w tej samej Krainie.Zamiast normalnego spotkania z Poszukiwaczem możesz strzelać do Poszukiwacza, Wroga i Nieznajomego, który znajduje się nie dalej niż trzy obszary od ciebie. Strzał jest rozstrzygany jak normalna walka. Jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji. Jeżeli zaś wygrasz - Poszukiwacz traci punkt Wytrzymałości, a Karta Wroga lub Nieznajomego odkładana jest do Kart już użytych.

: poniedziałek 16 cze 2008, 14:33
autor: Katiusha
Rogo pisze:Jeżeli zaś wygrasz - Poszukiwacz traci punkt Wytrzymałości, a Karta Wroga lub Nieznajomego odkładana jest do Kart już użytych
Ale bubel... Nieznajomy nie ma Siły, więc nie można z nim walczyć nawet za pomocą łuku. ;)

: poniedziałek 16 cze 2008, 14:49
autor: Rogo
Cóż - przepisałem to z Centaura :P I też o tym myśląc nie wpisałem tego do mojej wersji łuku :)

A co sądzicie o takim łuku?

I tym "Łucznikom" oraz Elfowi zamiast całego tego skilla ze strzelaniem dać:
"Rozpoczynasz grę posiadając Krótki/Długi Łuk (sam jeszcze nie wiem na jaki zasłużyli :P). Możesz dodać 1 do wyniku rzutu kostą określając celność i skuteczność strzału z łuku." :D

: piątek 20 cze 2008, 11:03
autor: HunteR
Powiadacie żeby strzelać z łuku co by nie narobić huku? Cóż, a nie można by tego zrobić tak jak z czarem kula ognia? Tak chyba byłoby najprościej. Strzelasz i toczysz normalną walkę z tym że nie tracisz wytrzymałości jak przegrasz. Najlepiej stosować do tego własną siłę bez modyfikatorów z innych broni i przedmiotów + rzut kostką. Wprowadzanie modyfikatorów i wgłębianie się w kwestie czy przeciwnik się chowa za zakrętem planszy, czy stoimy na wzgórzu czy w lesie za bardzo komplikuje całą sprawę. Nie zapominajmy że siłą MiMa jest jego prostota. Ewentualne modyfikatory można by wprowadzić postacią które zaczynają z łukiem (tak mają napisane w umiejętnościach) typu +1 do rzutu kostką.

Morgoth61, pomysł na dodatek Zbrojownia jest całkiem ciekawy.

: piątek 20 cze 2008, 11:15
autor: Rogo
No rzut na celność miałby osłabić łuk, a odpowiedni Poszukiwacze mieliby do tego odpowiedni skill :) Ew. można całą tą specjalną zdolność przerobić na kartę łuku (bez rzutu na celność i modyfikatorów) i wybrańcom dać skilla że zaczynają grę z łukiem i mają jakiś bonus przy strzelaniu łukiem (albo lepiej żeby nie mieli ujemnego bonusu który normalnie byłby w łuku - żeby nie byli na starcie zbyt silni z tym łukiem)
Do tego jeszcze trezeba by było zrobić cenę łuku we wiosce i u płatnerza w mieście.

BTW jakby mi zależało na komplikowaniu zasad to bym dorobił jeszcze ilość strzał itd :D ale ja po prostu chce żeby łuk istniał naprawdę a nie na kartach wybranych Poszukiwaczy i do tego taki, którego nie da się stracić - a ci wybrańcy niech mają bonus skoro taką mają zdolność :)

: piątek 20 cze 2008, 11:19
autor: Duszodręczyciel
HunteR, ubiegłeś mnie. Czemu nikt dotąd tego nie brał pod uwagę? Dla maniaków realizmu można przyjąć, że maksymalny zasięg broni to podana na karcie Siła liczona w polach do celu.

: piątek 20 cze 2008, 11:20
autor: Katiusha
HunteR pisze:pomysł na dodatek Zbrojownia jest całkiem ciekawy
A taka Zbrojownia Szalonego Gnoma już jest wymyślona do MM przez Iszta, a przekonwertowana do MiMa przez Michaela.
Tyle, że trzeba mieć jeszcze Labirynt Magów, bo tam się ta Zbrojownia znajduje, no i Szalony Gnom nie sprzedaje Broni kto sobie jaką zażyczy tylko losowo.

Zresztą:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1465

: piątek 20 cze 2008, 17:19
autor: HunteR
Z tą siłą to chodziło mi raczej o siłę ataku. A zasięg łuku tak jak z kulą ognia czy np. w umiejętnościach Samuraja - trzy obszary. Co do ceny, powinna być raczej wysoka tym bardziej że nie ma limitu strzał. W końcu możesz nim zadać obrażenia ale jak przegrasz to sam nie stracisz wytrzymałości :P Jakby cena była niska to po kilku turach wszyscy by mieli łuki i tylko pruli do siebie z bezpiecznej odległości :-"

Katiusha, dzięki za cynk :wink:

: piątek 20 cze 2008, 21:04
autor: Rogo
Jak dorzucać te wszystkie pierdołki że nie dodawać bonusów od innych przedmiotów i przyjaciół to to sie na karcie nie zmieści :P ten pomysł chyba jednak nie wypali... jeszcze nad tym trochę pomyślę i stworze kilka wersji (od takich prościutkich, przez takie z modyfikatorami, po na maxa skomplikowane, których nawet Wam się nie będzie chciało komentować :P)

: piątek 20 cze 2008, 22:44
autor: HunteR
Niekoniecznie, można wykorzystać lekko zmodyfikowaną wersję wersję umiejętności Samuraja.

Możesz strzelić do poszukiwacza, który znajduje się nie dalej niż trzy obszary od ciebie. Strzał jest rozstrzygany jak normalna walka. Jednak jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji, jeżeli zaś wygrasz poszukiwacz traci punkt wytrzymałości.

Powinno się zmieścić na karcie. Nie wiem czy jest sens dopisywać że nie doliczasz modyfikatorów z innych broni, bo w końcu to już jest w instrukcji że możesz na raz używać tylko jednej broni (wyjątek stanowi Wojownik który może walczyć dwoma mieczami jeśli nie używa tarczy).

: sobota 21 cze 2008, 09:38
autor: Rogo
No ale wypadałoby dopisać, że bez pomocy Przyjaciół i jakiś zapisek że jak jesteś na tym samym polu to nie możesz strzelić tylko normalnie sie nawalasz :P A i o wrogach nie wspomniałeś :P

Możesz strzelić do Poszukiwacza lub Wroga, który znajduje się nie dalej niż trzy obszary od ciebie. Strzał jest rozstrzygany jak normalna walka, lecz bez pomocy Przyjaciół. Jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji, jeżeli zaś wygrasz Poszukiwacz traci punkt wytrzymałości, a karta Wroga jest odkładana na stos kart użytych. (i już niestety trochę dłuższe jest)

Do tego zmodyfikować zdolność odpowiednich Poszukiwaczy:
Rozpoczynasz grę posiadając Łuk. (i teraz nie wiem czy to dobry pomysł, bo ci Poszukiwacze staną się za silni) Strzelając z Łuku możesz dodać jeden do swojej skuteczności (no chyba, że w Łuku wcisnąć tekst "ze skutecznością zmniejszoną o 1"), bo skoro mają takiego skilla to powinni być w strzelaniu lepsi od innych :)

Cenę Łuku bym dał 3 - 4 mz :) Gdybym umiał tworzyć karty (i przede wszystkim miał Photoshopa :P) to bym sprawdził jak to się komponuje wszystko razem i z jakąś grafiką - postaram się zdobyć w najbliższym czasie :)

Dzięki HunteR, za współpracę :D

: sobota 21 cze 2008, 10:57
autor: HunteR
Dodatkowe modyfikatory są moim zdaniem zbędne. Poszukiwacze którzy mają w umiejętnościach łuk po prostu będą zaczynać z łukiem. Dokładnie tak jak wcześniej tyle że łuk urojony dawał jeszcze możliwość zabijania nieznajomych. Tak więc nie będzie to jakieś robienie z nich kozaków (chyba żeby tą umiejętność już uznać za cziterstwo). Różnica będzie taka że inni także będą mogli teraz takowy łuk zdobyć. Dokładnie tak samo jak z mieczem, tarczą czy czarem, niektórzy zaczynają posiadając to, inni mogą zdobyć później.

: sobota 21 cze 2008, 11:56
autor: stave
Jak coś możecie zobaczyć w projekcie jak ten problem z Artem rozwiązaliśmy, jeszcze przy poprawkach będziemy myśleli nad ulepszeniem. Przy Poszukiwaczach został usunięty punkt określający jak się używa łuku, za to jest punkt w którym zaznaczyłem z czym dany Poszukiwacz rozpoczyna grę. Wprowadzona została także Kusza. Ceny w/g mnie Łuków i Kusz są w miarę wyważone. Mam nadzieje, ze w trochę te rozwiązania wam pomogą - oczywiście Wymagania jakie wpisałem na te Karty musicie ominąć bo ich w normalnym MiM nie ma.
Pozdrowionka Stave.

: sobota 21 cze 2008, 14:44
autor: Rogo
Chetnie na to rzuce okiem, ale po egzaminie (po wtorku :P). Projekt moge gdzies sciagnac czy musze sie ladnie usmiechnac? xD

a te modyfikatory chcialem wprowadzic bo strzelanie bylo ich najlepsza zdolnoscia i beda troche znacznie oslabieni jak kazdy tak bedzie sobie mogl, no ale nie kazdy musi byc super hero :P

: sobota 21 cze 2008, 14:58
autor: stave
projekt możesz ściągnąć ze strony Valdiego, napisz mu tylko ze to ty, bo projekt jest darmowo do ściągnięcia dla osób zarejestrowanych na tym forum.

: sobota 21 cze 2008, 16:09
autor: Katiusha
stave pisze:projekt możesz ściągnąć ze strony Valdiego
stave, Twój Projekt jest duuuuuuuży i składa sie z wielu plików, więc może dopowiem, że Długi Łuk znajdziesz w Ekwipunku Miasta, Łuk i Strzały w Ekwipunku Wioski, a Kusze i Bełty w Ekwipunku Zapomnianych Pustkowi arkusz 3. ;)

: sobota 21 cze 2008, 17:13
autor: SeSim
Pozwoliłem sobie przenieść temat do zasad wg logiki. Jak najbardziej tutaj pasuje.

Rogo, a co powiesz na pistolet Archeologa? :) Jakbyś to rozwiązał? Chyba powinien być lepszy niż łuk co nie? :D

: sobota 21 cze 2008, 18:29
autor: HunteR
Taa... jako dziecko zastanawiałem się jak to możliwe że kolo z mieczem może pokonać komandosa w pancerzu czy kosmitę, ale dałem sobie spokój z tymi rozważaniami :P Tak samo z pistoletem. Jeśli by już coś przerabiać to trzeba by po prostu stworzyć kartę 'pistolet'. Z jednej strony mogłoby się to wydawać udziwnianiem na siłę ale z drugiej, skoro mają być karty łuków i kusz, to czemu nie pistoletów skoro taka broń też występuje w grze.

: sobota 21 cze 2008, 18:29
autor: Katiusha
SeSim pisze:a co powiesz na pistolet
W Projekcie Stave też jest już Pistolet i Naboje. :biggrin:
Znajdziesz jedno i drugie w części Otchłań, Ekwipunek. ;)

: sobota 21 cze 2008, 19:33
autor: Rogo
Z tego co pamiętam to pistolet działa na tej samej zasadzie co łuk, więc tylko odpowiednie słowa i grafikę bym zmienił :P Zobaczę projekt stavego/ stave'a (jak to się odmienia? :P) i pomyślę dokładniej.

Co do tego, że projekt jest duuuuuuuuuuży - i tak po sesji zamierzam na poważne się zagłębić w różne dodatki :)

PS jak już bardzo nam zacznie odbijać to możemy pełne arsenały porobić - od nożyków, po czołgi :D Skoro odpowiednikiem łuku jest pistolet to może w otchłani zrobić odpowiednik konia / rumaka - motocykl? :mrgreen:

: sobota 21 cze 2008, 20:01
autor: SeSim
Rogo pisze:Skoro odpowiednikiem łuku jest pistolet to może w otchłani zrobić odpowiednik konia / rumaka - motocykl?
:) W WKO jest platforma antygrawitacyjna :D Btw nie pytaj się czy lub co masz zrobić - po prostu rób! ;). "Do, or do not. There is no try" :D

: sobota 21 cze 2008, 20:58
autor: Katiusha
Skoro odpowiednikiem łuku jest pistolet to może w otchłani zrobić odpowiednik konia / rumaka - motocykl?
W dodatkach Leviathan'a są nawet statki typu Admiral Graff Spee, cała Kriegsmarine, torpedy i naloty samolotów, to mnie już chyba nic nie zdziwi co wymyślisz jako dodatek "strzelający", "jeżdzący", "pływający" i "latający" do MiMa. :biggrin:

: sobota 21 cze 2008, 21:11
autor: Rogo
Nie pisałem tamtego poważnie, ale skoro tak mnie zachęcacie to jak wpadnę na jakiś bardziej rozbudowany pomysł, to mogę spróbować coś stworzyć :)
Tylko zastanawiam się czy najpierw obejrzeć Wasze dodatki, czy tworzyć samemu, żeby na niczym się nie wzorować i żeby to był mój i tylko mój pomysł (najwyżej się pokryją jakieś nazwy / działanie / grafiki - zawsze można pozmieniać :P)

: poniedziałek 28 gru 2009, 22:40
autor: kymil
Mam pytania, odnośnie działania łuku i innych broni strzeleckich. Chodzi o te nieszczęsne 3 obszary...
Czy można strzelać z łuku pomiędzy Krainami np. Zewnętrzną i Środkową lub np. Środkową i Lodową Krainą?

Przykładowe inne sytuacje:
Lub np. stoję na Skałach a inny Poszukiwacz stoi w Jaskini niedaleko (2 obszary) wejścia, czy mogę użyć łuku?

Np. Stoją na obszarze Strażnik a inny Poszukiwacz na obszarze Ukryta Dolina lub innym oddalonym o 3 obszary. Czy można użyć wtedy łuku?