Strona 1 z 1

Kraina wewnętrzna i Przedpola Piekieł

: czwartek 17 mar 2005, 17:17
autor: lukas
Zaraz rozpęta się prawdziwa wojna :twisted: Ale może jednak dojdziemy razem do czegoś konkretnego, choć wiem że będzie ciężko. Na razie zarysuję jakie mamy problemy...

- Z góry zakładam że Przedpola Piekieł to już standard.
- Słynny już punkt 14.4 z oryginalnych przepisów do MiM wymaga niewątpliwie zmiany.
- Propozycje Kufura dotyczące pozostawienia Kopalni i Krypty są do dyskusji.
- Czy ciągnąc karty PP na Równinie Grozy ? (osobiście sądzę że tak)

: czwartek 17 mar 2005, 17:39
autor: Kufir
Kufir w inym temacie napisał:
Sam stosuje mała modyfikacje , otóz na obszarach "Krypty" i "Kopalnii" stosuje sie to instrukcji napisanej na planszy. Nie mozna przejsc tych lokacji z Koniem, mułem czy tez wozem (jak w podziemiach). Urozmaica to i jeszcze bardziej utrudnia gre a przedmioty typu "Łopata" i "Mapa" nadal mają swoje zastosowaniew grze.
Uwazam ze to OBOWIĄZKOWA zmiana !
Czy ciągnąc karty PP na Równinie Grozy ? (osobiście sądzę że tak)
Ja mam mieszane uczucia, gdy tam karty nie sa ciagniete gracze stopniowo czuja sie jak w obcym nieznanym swiecie (krainie) dopiero po przejsciu krypty i kopalni juz z mniejszym ekwipunkiem odnajduja droge do tych prawdziwych złych i nieznanych krain a to juz nie przelewki. Na rowninie grozy ciagniemy dopiero karty po wyciagnieciu karty PP "Brama"

-
Słynny już punkt 14.4 z oryginalnych przepisów do MiM wymaga niewątpliwie zmiany.
Pamietajmy ze PP to tylko alternatywa na zbyt latwe zakonczenie gry. Nie mozna dopuscic do tego aby gracze woleli isc po korone wladzy przez podziemia gdyz mniej ryzykuja.
Moim zdaniem czary i wymykanie itp itd dzialaja w wew, krainie.

: czwartek 17 mar 2005, 19:05
autor: wilczy
po pierwsze: PP wymagają poprawek, jest tam wiele poważnych błędów, z tego co wiem, to już kilka osób niezależnie od siebie porobiło korekty, natomiast Autorzy jak sądzę nie bywają na Forum i nie interesują się tymi sprawami.

po drugie: PP nie powinno być wszyte w MiM 1.5

: piątek 18 mar 2005, 03:40
autor: ambar0
Ja się podpisuję pod słowami Wilczego.

: piątek 18 mar 2005, 12:26
autor: Kufir
po pierwsze: PP wymagają poprawek, jest tam wiele poważnych błędów,
A jakie to są błedy ? Ja jakos takowych nie zaobserwowalem a mam karty PP z tego dodatku i z 3 masek. (czyli wszystkie)

: piątek 18 mar 2005, 14:03
autor: wilczy
ok, ale nie tutaj.

: sobota 02 wrz 2006, 15:06
autor: Gasin
ja tam nie uzywam PP. gra ze smiercia czy wieza wampira jest dobra. niezaleznie od tego jak jestes silny coz zawsze ci moze dojechac. tylko ten wilkolak i otchlan taka mierna. zrobilismy ze sila wilkolaka ustalamy rzucajac dwa razy k6 mnozac razy 2. rozpietosc sily wtedy jest od 4 do 24, zalezy kto ma ile szczescia :) w otchlani zrobilismy ze tam sie walczy na Moc, i rzuca sie raz k6 razy 4. rozpietosc mocy jest wtedy od 4 do 24. Przez takie cos gracz ma wybor czy w zaleznosci na co sie niezle przypakowal pojdzie na sile czy na moc ( bo jeszcze krypta lub kopalnia). naprawde niezle to wychodzi w praktyce i nieeee jest tak latwo, zwalszcza jak ktos wyrzuci dwie szostki na wilkolaku.

: czwartek 26 paź 2006, 18:47
autor: Gieferg
po pierwsze: PP wymagają poprawek
oj wymagają...

Mam zamiar niedługo zacząc grać z dośc mocno zmodyfikowanymi PP na takich zasadach:

wariant A (light)

Na każdym obszrze wewnętrznej krainy (z wyjątkiem korony of course) ciągnie się jedną i tylko jedną kartę PP. Dodatkowo przedmioty i przyjaciele porzuceni w tej krainie nie pozostają na planszy. Jeśli zdedyujemy się zawrócić, leżące na planszy karty PP oddziałują na nas normalnie.

wariant B (hardcore)

Najpierw normalnie badamy obszar zgodnie z instrukcją na planszy. kiedy sobie z tym poradzimy ciągniemy jedną kartę PP, reszta jak wyżej.

Muszę tylko wydrukować karty i przetestować oba warianty.

: piątek 27 paź 2006, 09:34
autor: wisnia
Najpierw normalnie badamy obszar zgodnie z instrukcją na planszy. kiedy sobie z tym poradzimy ciągniemy jedną kartę PP
spoko pomysl, sprawdze go :wink:
Dodatkowo przedmioty i przyjaciele porzuceni w tej krainie nie pozostają na planszy
spoko pomysl.
Warto podsumowac inne pomysly na zrobienie z PP prawdziwego hard- coru
1. w kopalni/ krypcie zostawiamy konie wozy/ muly etc.(ja bym jednak platforme antygrawitacyjna zostawil 8) )
2. Ani kroku dalej! Jak nie przejdziemy karty PP zostajemy na tym samym miejscu i w nastepnej turze prubujemy jeszcze raz
3. Krzyż/ specjalne zdolnosci kaplana etc. nie dzilaja na demony PP
4. Byl pomysl zeby nie dzialay rowniez czary, ale wedlug mnie nie przesadzajmy
5. Za bardzo rowniez hardcorowy wydaje mi sie pomysl zeby nie mozna bylo od razu uciec na Równine grozy, dajmy promyczek nadzieji na wyjscie z piekla :lol:

: piątek 27 paź 2006, 16:05
autor: Gieferg
1. w kopalni/ krypcie zostawiamy konie wozy/ muly etc.(ja bym jednak platforme antygrawitacyjna zostawil )
veto
Ani kroku dalej! Jak nie przejdziemy karty PP zostajemy na tym samym miejscu i w nastepnej turze prubujemy jeszcze raz
veto
(w moich kartach do PP jest wyraźnei zaznaczone jeśli nie możesz przejść, lub musisz zawrócić).
3. Krzyż/ specjalne zdolnosci kaplana etc. nie dzilaja na demony PP
veto
w moich kartach PP demonami nie są wszyscy wrogowie a tylko niektórzy (nie ma kategorii wróg-demon) zdolności kapłana i krzyż działają normalnie na tych na których działać powinny
Byl pomysl zeby nie dzialay rowniez czary
chore
Za bardzo rowniez hardcorowy wydaje mi sie pomysl zeby nie mozna bylo od razu uciec na Równine grozy, dajmy promyczek nadzieji na wyjscie z piekla
jak dla mnie jest logiczne że musisz przejśc wszystkie obszary jeśli chcesz wyjść, nie ma żadnych bonusowych teleportacji :twisted:

: piątek 27 paź 2006, 16:54
autor: Valdi
w moich kartach do PP jest wyraźnei zaznaczone jeśli nie możesz przejść, lub musisz zawrócić
w moich kartach PP demonami nie są wszyscy wrogowie a tylko niektórzy
A gdzie można znaleźć TWOJE karty do PP jeżeli są dostępne tylko dla ciebie nie widze powodu aby o nich w ogóle wspominać na forum


Hmm odpowiadanie samymi słowami "veto" nic nie wnosi do forum, więc może nic nie pisać??

: piątek 27 paź 2006, 17:03
autor: Gieferg
A gdzie można znaleźć TWOJE karty do PP jeżeli są dostępne tylko dla ciebie nie widze powodu aby o nich w ogóle wspominać na forum
Na forum ich nie ma żeby się nikt nie rzucał o przerabianie cudzych kart bo w zestawie jest też kilkanascie takich. No i nie są dostępne tylko dla mnie tak gwoli ścisłości 8) A odwołuję się do nich równocześnie sugerując zmiany jakie na nich zastosowałem (dziwne że tego w poście nei wyczytałeś) czyli:

- wywalić kategorię wróg-demon (zamiast modyfikować działanie kart z podstawowej gry, jak np bezsensowne ograniczanie krzyża, który ma właśnie zabijać wszystkie demony więc te z PP również)
- nie wprowadzać zasady, że nie można przejśc dalej jesli sobi enie poradziliśmy z daną kartą, zamiast tego na niektórych kartach określić, że nie można przejśc póki dana karta jest na danym obszarze

I o to mi głównie chodziło...a odpowiadałem nie tylko samymi słowami veto :P

: piątek 27 paź 2006, 17:24
autor: Valdi
No i nie są dostępne tylko dla mnie tak gwoli ścisłości
hmm to dla kogo?
a odpowiadałem nie tylko samymi słowami veto
hmm umnie połowa postu wyglądała tak"
Cytat:
1. w kopalni/ krypcie zostawiamy konie wozy/ muly etc.(ja bym jednak platforme antygrawitacyjna zostawil )

veto
Cytat:
Ani kroku dalej! Jak nie przejdziemy karty PP zostajemy na tym samym miejscu i w nastepnej turze prubujemy jeszcze raz

veto
(w moich kartach do PP jest wyraźnei zaznaczone jeśli nie możesz przejść, lub musisz zawrócić).
Cytat:
3. Krzyż/ specjalne zdolnosci kaplana etc. nie dzilaja na demony PP

veto
w moich kartach PP demonami nie są wszyscy wrogowie a tylko niektórzy (nie ma kategorii wróg-demon) zdolności kapłana i krzyż działają normalnie na tych na których działać powinny
Cytat:
Byl pomysl zeby nie dzialay rowniez czary

chore

Cytat:
Za bardzo rowniez hardcorowy wydaje mi sie pomysl zeby nie mozna bylo od razu uciec na Równine grozy, dajmy promyczek nadzieji na wyjscie z piekla
"
Do każdego cytatu użyłeś Veto lub chore, czyli rozumiem że uważasz że jedynie Twoje pomysły są słuszne i żadne inne, troszkę niemiło jest narzucać innym swoje widzi misie.

: piątek 27 paź 2006, 17:30
autor: Gieferg
hmm to dla kogo?
dla tych, którym nie przeszkadza że to po częsci przeróbka oryginalnych PP i poproszą aby im udostępnic :twisted:

veto znaczy w tym przypadku sprzeciw - czyli dana zasada mi się nie podoba, np ta z zostawianiem muła i konia i wozu . Nie po to, całą grę się zbiera przedmioty, żeby idąc tam gdzie jest najtrudniej (PP) wybierać z nich tylko 4.

Wytłuściłeś 4 słowa z całego postu a reszta to co? fatamorgana?
Cytat:
Za bardzo rowniez hardcorowy wydaje mi sie pomysl zeby nie mozna bylo od razu uciec na Równine grozy, dajmy promyczek nadzieji na wyjscie z piekla
to nie są moje słowa akurat.
czyli rozumiem że uważasz że jedynie Twoje pomysły są słuszne i żadne inne, troszkę niemiło jest narzucać innym swoje widzi misie.
cóz, wszystkie przedstawione pomysły to czyjeś widzimisię i nikt nikomu nic nie narzuca, wyraziłem tylko swoją opinię na temat każdego z nich, która jest taka a nie inna. Ten z niedziałaniem czarów to już jakaś paranoja stąd i krótkie podsumowanie, może niech nie działają jeszcze przyjaciele, przedmioty i specjalne zdolności :lol:

: piątek 27 paź 2006, 18:42
autor: HunteR
Gieferg, może nie spodoba ci się to co napiszę ale po jaką cholerę chwalisz się że zrobiłeś (a raczej przerobiłeś) PP po swojemu i mówisz jakie to one są teraz świetne skoro nie masz zamiaru ich zaprezentować (już nie mówiąc o udostępnieniu) innym forumowiczom?

Co komu w takim wypadku z tego że są takie super skoro nikt tego nie zobaczy? Być może innym by się nie spodobały albo wprost pzreciwnie i chętnie by ich użyli w swojej grze. Jeśli robisz dodatek tylko i wyłącznie dla siebie to fajnie ale nie musisz wtedy zawiadamiać na forum wszem i wobec że sobie zrobiłeś bądź przerobiłeś jakiś dodatek :roll:

Nie twierdzę że chciałęś tylko narobić hałasu ani też że karty PP twojego autorstwa są słabe (bo po ostatnich twoich dokonaniach wtej dziedzinie widać że znasz się na rzeczy) ale tak to każdy może sobie napisać "zrobiłem nową wersję dodatku XYZ ale wam nie pokażę bo ktoś by się mógł czepiać" :roll:

PS. To że martwisz się o prawa autorskie to bardzo ładnie z twojej strony ale jakoś w przypadku Pustyni (którą też ktoś kiedyś zrobił i wciąż ma do niej prawa) się zbytnio nie przejmowałeś. Tak więc uważam to za trochę dziwne, jeden dodatek przerabiasz i udostępniasz, inny przerabiasz i nie udostępniasz :roll:

: piątek 27 paź 2006, 18:47
autor: pretorianstalker
hmm to dla kogo?


dla tych, którym nie przeszkadza że to po częsci przeróbka oryginalnych PP i poproszą aby im udostępnic
Dla chcącego nic trudnego. Jeżeli "chwalenie się" przerobinym dodatkiem nie ma sensu, to również nie ma sensu jakakolwiek dyskusja dotycząca zmian zasad, bo ten co mówi jak je zmienia, mówi to w oparciu tylko o swoje doświadczenie, a inni tak wcale przecież nie grają :) Po co więc mówić jak jego zdaniem gra się lepiej, skoro to dotyczy tylko jego gier?
Czytając temat znalzłem raczej opinie na temat tego co kto uważa za dobry pomysł, a co za zły i jak ewentualnie można zasady modyfikować, a fakt powstania nowej wersji PP to raczej tło.

: sobota 28 paź 2006, 00:08
autor: Gieferg
ojj HunteR rozwalasz mnie po raz kolejny :)
HunteR pisze:Gieferg, może nie spodoba ci się to co napiszę
ee tam, tyle że znowu piszesz od rzeczy :wink:
ale po jaką cholerę chwalisz się że zrobiłeś (a raczej przerobiłeś) PP po swojemu i mówisz jakie to one są teraz świetne skoro nie masz zamiaru ich zaprezentować (już nie mówiąc o udostępnieniu) innym forumowiczom?
Jakbyś czytał posty nieco uważniej i dopiero potem zabierał się za odpowiadanie, to karty o których mowa pewnie byś już miał i nie musiałbyś się tak bezsensownie rzucać 8)
To że martwisz się o prawa autorskie to bardzo ładnie z twojej strony ale jakoś w przypadku Pustyni (którą też ktoś kiedyś zrobił i wciąż ma do niej prawa) się zbytnio nie przejmowałeś. Tak więc uważam to za trochę dziwne, jeden dodatek przerabiasz i udostępniasz, inny przerabiasz i nie udostępniasz
Róznica polega na tym - że w Pustyni działanie wszystkich kart wymysliłem sam, grafiki również dobrałem sam, a wszelkie podobieństwa do wcześniej istniejacych kart są przypadkowe i wynikają z faktu poruszania tej samej tematyki.
Tymczasem w PP kilkanaście kart, to karty już wcześniej istniejące, jedynie poddane przeróbkom. Czyli niektóre mają te same grafiki lub treść. Teraz widzisz róznicę?

PS. HunteR :arrow: twój post zabrzmiał jakby miał wyrazić taką treść: "jak nie moge sobie tego ściągnąć to siedź cicho i mnie nawet nie wk###iaj informacją, że coś takiego powstało" :wink: albo przynajmniej ja tak to odebrałem 8)

: sobota 28 paź 2006, 02:55
autor: Lens
Gieferg pisze:HunteR twój post zabrzmiał jakby miał wyrazić taką treść: "jak nie moge sobie tego ściągnąć to siedź cicho i mnie nawet nie wk###iaj informacją, że coś takiego powstało"
No jednak chyba tylko Ty tak to odebrales :wink:. HunteR po prostu nie doczytal calego tematu (zdarza sie przeciez), a ciekaw jest Twoich kart.
Gieferg pisze:"rozwalasz mnie po raz kolejny",
"piszesz od rzeczy",
"jakbyś czytał posty nieco uważniej i dopiero potem zabierał się za odpowiadanie(...) nie musiałbyś się tak bezsensownie rzucać"
Gieferg pisac tak agresywnie, no co najmniej zlosliwie i to z błahego powodu do o kilka lat mlodszego kolegi z forum troche nie wypada. Śluz. Przeciez mozna bylo po prostu odeslac Huntera do lektury wczesniejszych postow.

: sobota 28 paź 2006, 09:53
autor: Gieferg
Gieferg pisac tak agresywnie, no co najmniej zlosliwie i to z błahego powodu do o kilka lat mlodszego kolegi z forum troche nie wypada
Poza treścią zwróć jeszcze uwagę na emotki: :) ; :wink: które raczej nie wyrażają agresji. A poza tym, niestety taka już moja złośliwa :mrgreen: natura, co wrażliwsi nie mogą jej znieść :roll:

HunteR :arrow: jeśli chcesz te karty to po prostu daj znać na pw.

: sobota 28 paź 2006, 10:05
autor: HunteR
Dobra mój błąd, faktycznie nie doczytałem tej notki że wysyłasz jak ktoś się do ciebie zgłosi :oops: Zauważyłem to dopiero później ale już mi się nie chciało przerabiać posta bo zmęczony byłem po szkole...
Gieferg pisze:"jak nie moge sobie tego ściągnąć to siedź cicho i mnie nawet nie wk###iaj informacją, że coś takiego powstało"
No cóż, nie do końca o to mi chodziło :P Poprostu info o tym że wysyłasz na priva pojawiło się dopiero po tym jak Valdi zapytał "dla kogo to skoro nie ma na forum", tak więc w pierwszej chwili zabrzmiało mi to jak pochwalenie się dodatkiem który zrobiłeś tylko dla siebie (i tych którzy z tobą grają). I w tym wypadku wydało mi się to trochę bez sesnu bo po co informować o dodatku którego nikt nie będzie mógł przetestować czy choćby zobaczyć jak to wygląda. Podobnie postąpił Lucas który miał (i do tej pory ma) u siebie pare dodatków które sam stworzył (często na bazie dodatków zagranicznych) i odkąd zwinął działalność nikt ich już zdobyć nie może :roll: Wszyscy wiedzą że są takie dodatki ale mało kto je ma...

Ale skoro się wszystko wyjaśniło to sorry, poprostu takie było moje odczucie po przeczytaniu kilku ostatnich postów na szybko...

: sobota 28 paź 2006, 10:12
autor: Gieferg
Poprostu info o tym że wysyłasz na priva pojawiło się dopiero po tym jak Valdi zapytał "dla kogo to skoro nie ma na forum",
tak, info pojawiło się dopiero później, co nie zmienia faktu, że już wcześniej kilka osób z forum zapytało o te karty i je dostało :)

: sobota 28 paź 2006, 13:51
autor: SeSim
Ba! Ja się nawet nie dopraszałem, a i tak dostałem :P

A tak poważniej. Jeżeli chcecie dyskutować nad etyką przerabiania czyiś dodatków itd, itp, etc, bla bla ;), to załóżcie sobie nowy temat! Natomiast tutaj skupmy się na zasadach. Przypuszczam, że można je spokojnie zastosować zarówno do oryginalnych PP jak i do Giefergowych.

EDIT:
Zapomniałem że już jest temat o przerabianiu powstałych dodatków :D
http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewtop ... 18&start=0

: sobota 28 paź 2006, 15:27
autor: Gieferg
wracając do tematu:

Poszukiwacz Wampir ma taką zdolność:

- na obszarze z Wieżą Wampira nie tracisz punktów wytrzymałości, jestes tam bezpieczny.

Jak to się ma do PP ?
Moim zdaniem Wampir będąc na tym obszarze nie straci wytrzymalości również wyniku dowolnej karty PP (zresztą w przeciwnym wypadku jego zdolnośc traci laby sens więc to chyba oczywiste, że tak to musi wyglądać).

: poniedziałek 30 paź 2006, 09:26
autor: wisnia
Jak to się ma do PP ?
Moim zdaniem Wampir będąc na tym obszarze nie straci wytrzymalości również wyniku dowolnej karty PP (zresztą w przeciwnym wypadku jego zdolnośc traci laby sens więc to chyba oczywiste, że tak to musi wyglądać).
to zalezy. podoba mi sie twoj pomysl z zachowaniem orginalnych zasad wewnetrznej krainy+ciagniemy jedna karte PP. wtedy wampir moze nie tracic tylko punktow za wierze wampira a PP dzialaja normalnie.
jezeli chcemy zatrzymac w projekcie PP orgninalne obszary MUSIMY i tak przerobic Jaskinie wilkolaka oraz otchlan, chyba nie musze tlumaczyc dlaczego. pomysl z mnozeniem sily tzn.otchlan: sila 4xk6, wilkolak 2k6x2 jest dosc prymitywny, moze cos lepszego wymyslimy.

co do wczesniejszych watkow:
Cytat:
1. w kopalni/ krypcie zostawiamy konie wozy/ muly etc.(ja bym jednak platforme antygrawitacyjna zostawil )


veto
phi i to maja byc PP :?: powyzsze rozwiazanie ZNACZNIE podnosi poprzeczke trudnosci.poza tym skoro zwierzakow nie bierzemy do podziemi/ jaskini to czy przejda kopalnie i krypte :?:
Cytat:
Ani kroku dalej! Jak nie przejdziemy karty PP zostajemy na tym samym miejscu i w nastepnej turze prubujemy jeszcze raz


veto
(w moich kartach do PP jest wyraźnei zaznaczone jeśli nie możesz przejść, lub musisz zawrócić).
hmmm nie znam twoich rozwiazan ale kiepska wydaje mi sie sytuacja w ktorej slaby koles na PP losuje po kolei 4 wrogow ktorzy spuszczaja mu lomot a on na to leje bo ma np.: 1 czar uzdrowienie, albo apteczke, jak nie pokonales wroga kiblujesz.
- juz mi sie nie chce gadac o krzyzu i demonach :P , to chyba kwestia gustu.

: poniedziałek 30 paź 2006, 09:39
autor: Gieferg
phi i to maja byc PP powyzsze rozwiazanie ZNACZNIE podnosi poprzeczke trudnosci.
poprzeczka trudności jest wystarczająco podniesiona i bez tego, poza tym muł może wejśc do podziemi :twisted: .
hmmm nie znam twoich rozwiazan ale kiepska wydaje mi sie sytuacja w ktorej slaby koles na PP losuje po kolei 4 wrogow ktorzy spuszczaja mu lomot a on na to leje bo ma np.: 1 czar uzdrowienie, albo apteczke, jak nie pokonales wroga kiblujesz.
Moje karty są już dostępne, więc nie ma problemu, żeby poznać.
wg moich rozwiązań są wrogowie, których trzeba pokonać żeby przejśc dalej, są tacy z którymi jeśli przegramy musimy zawrócić (o 1 obszar lub w ogóle wyjść z Wewnętrznj Krainy) a są i tacy z którymi wygrać nie musimy żeby przejśc dalej. A UZdrowienie i Apteczka właśnie po to są.
- juz mi sie nie chce gadac o krzyzu i demonach , to chyba kwestia gustu.
kwestię krzyża załatwiłem w ten sposób, że nie ma kategorii wróg-demon, więc krzyż załatwi tylko tych, na których w tekście karty lub nazwie napisano ze są demonami.