Gwiezdny Kupiec - adaptacja na MMO

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
artur [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 20 sie 2006, 16:03
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Gwiezdny Kupiec - adaptacja na MMO

Post autor: artur »

Witam po długiej nie obecności. Od kilkunastu miesięcy usilnie pracujemy nad grami - na przeglądarkę, popularnie zwanymi MMO. Jako że pierwszy projekt nad którym długo pracowałem, od jutra rusza w etap testów zamkniętych, a kolejny projekt jest już też praktycznie zakończony i trwa uzupełnianie dokumentacji o czynniki historyczne ( typy jednostek itp), nadszedł czas na rozpoczęcie trzeciego projektu. Czasu mało, bo do końca roku powinienem zamknąć pełną dokumentację, aby jeszcze w grudniu ogłosić przetarg na jej wykonanie. Długo myślałem co wybrać, i doszedłem do wniosku że z przyjemnością widziałbym Gwiezdnego Kupca w wersji MMO.
Wstępne założenia to około 40-45 000 graczy online na universum. Około 100-200 planet ( może dużo więcej) handel między nimi, osobne rynki dla każdej planety, miasta, ośrodki wydobycia. Przemyt, podziemie narkotykowe, niewolnictwo. Prawdopodobnie uzupełnię fabułę o czynnik polityczny - wybory w konstelacjach. Jakieś Gildie. Ale powiem szczerze że brak mi koncepcji jak całość powiązać, aby było nie tylko z sensem, ale też ciekawe dla graczy. Może ktoś ma ciekawe przemyślenia.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Gdzieś to można testować już?


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
artur [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 20 sie 2006, 16:03
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: artur »

SeSim pisze:Gdzieś to można testować już?
Kupca niestety jeszcze nigdzie. Powstaje powoli na papierze i arkuszach. Natomiast dzisiaj , według zapewnień informatyków, ruszają testy zamknięte 4 Tarcz - gry MMO strategi na około 40 000 graczy w okresie średniowiecznym.Obrazek
To jest jeden z widoków na główną planszę gry. Grafika Izometryczna 2D/3D.
Cała gra powstała w Polsce. Scenariusz, opracowania są mojego autorstwa, grafika, silnik i kodowanie innych firm pracujących na zlecenie. Właścicielem gry jest firma B&A Games z Niemiec - ze względów podatkowych zdecydowaliśmy się na rejestracje firmy w Niemczech a nie Polsce. Druga pozycja która jest już na etapie końcowym powstawania dokumentacji to gra bitewna osadzona w epoce napoleońskiej. Prace graficzne ruszą nad nią w czerwcu i potrwają około 4 miesięcy. No i właśnie od kilku dni rozważamy pomysł na 3 pozycje, w harmonogramie przewidzianą na grudzień - chciałbym aby to był właśnie Gwiezdny Kupiec. Ale od 2 dni stoję z pomysłem z braku pomysłów. :(


Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 962
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Krakw
Płeć:
Wiek: 48

Post autor: Gamekeeper »

Gwiezdy kupiec to strzał w dziesiątke, choć będzie trochę trudno utrzymac równowagę w popycie i podaży, przedewszystkim na poczatku kiedy jest mało graczy.


Nie traktujmy życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziemy z niego żywi. A tak poza tym wynajmę anioła stróża na umowę-zlecenie.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Można zawsze na początku generować jakiś sztuczny ruch.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

SeSim pisze:Można zawsze na początku generować jakiś sztuczny ruch.
O, ekonomista jak widzę :P i interwencjonizm mu się marzy :---)


Awatar użytkownika
artur [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 20 sie 2006, 16:03
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: artur »

System ekonomiczny to najmniejszy problem. Bardziej mnie martwi za mała interakcja wersji podstawowej GK. Ona jest dobra dla 6-20 graczy, ale przy 30-40 tysiącach kont nie ma najmniejszych szans. Na pewno będzie dużo większa lista surowców, półproduktów i produktów. Na pewno powstanie bardzo rozbudowany system szkoleń, wynalazków i udoskonaleń. Będzie to system nie liniowy, zależny od wyborów i decyzji graczy - w szczególności w kwestii udoskonaleń statków kosmicznych, rozwiązań modułowych itp.
Kwestia Rynku - czyli popyt do podaży to najmniejszy problem. Wymusić możemy produkcję systemem Questów, Wydarzeń i tzw. Kontraktów - w systemie MMO nie ma z tym problemów. Co do systemu Walk - na pewno przyjmę w tej grze specjalnie opracowany system dla naszej firmy do gry z epoki napoleońskiej - jest nie spotykany i gwarantuje świetną zabawę przy zachowaniu realizmu strategii i taktyki. Inną kwestią będzie go dopasowanie do realiów walki w kosmosie, ale z tym dam sobie radę.
Problem jest w tym,że zawsze zakładam że gra powinna mieć jakiś cel, finał, a nie trwać wiecznie, bo to mija się z celem. I tak naprawdę nie widzę na razie ciekawego zakończenia dla rozgrywki kilku miesięcznej.


ODPOWIEDZ