The Highland Expansion (Góry)

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12813
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Pre Order - w sklepach to w sumie ściema, na allegro widziałem miesiąc temu pre order Królowej Lodu. Tak samo ja Ci moge napisać Preorder następnego dodatku po highlandzie i napisać termin dostawy ~tydzień po wydaniu gry...

Co do Rebela w styczniu zapisali mnie na Podziemia Angielskie do dziś nie dostałem odpowiedzi...


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Valdi pisze:Pre Order - w sklepach to w sumie ściema,
Zgadzam się. Po prostu pojawił się, to napisałem o tym fakcie.
Valdi pisze:Co do Rebela w styczniu zapisali mnie na Podziemia Angielskie do dziś nie dostałem odpowiedzi...
Też nie lubię już Rebela. Ceny wysokie, czas dostawy również.
Jedynie za Rebel Timesa ich cenię.


budzo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 83
Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: budzo »

Tak sobie czytałem karty skarbów i zobaczyłem, iż cloak of feathers (nie wiem jak to na polski jest) ma tę samą właściwość tyle, że nie trzeba odrzucać przyjaciół. Ciekawe, że w dyskusji o Podziemiach nikt o tym nie wspominał. A może wspominał tylko nie zauważyłem?

Kufir pisze:Wiem że losowo, ale co to zmienia ?
Masz 25% szans ze wylosujesz wlaśnie ten otwierający drogę do KW.
PLusem tego jest to iz traci sie Przyjaciol, wiec ewentulna obrona KW moze byc mocno utrudniona.

[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 10:01 pm ]
Jeszcze się doczepię do znawców z oficjalnego forum, skąd pochodzi ten cytat:
Arnkell (Magic Object): Instead of moving normally you may discard Arnkell to teleport to any space in the same Region. You must ditch any followers before you move. (A rather poor relic if you ask me...)

Marny Relikt ???? To NAJPOTĘŻNIEJSZY Relikt jakie jest dostępny i jak się tutaj nie załamać.
](*,) ](*,) ](*,) ](*,)


Karramba!
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Wspomnieliśmy ale zdobycie Skarbu jest o wiele trudniejsze niż zdobycie Reliktu. Dodatkowo mamy 10 kart Skarbów a Reliktów TYLKO 4, a to olbrzymia różnica.


Obrazek
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

z tym, że osobiście uważam Karty Skarbów w formie takiej jak są obecnie za nieco zbędne. Po prostu rozgrywka u nas wygląda tak, że owszem, Podziemia są dosyć często nawiedzane przez graczy, gdyż można dosyć szybko przypakować postać, jednak każdy dąży by wizyta u Władcy skończyła się natychmiastowym teleportem na KW i prawie zawsze udaje się to komuś.
Nie ma po prostu czasu na skorzystanie z dobrodziejstw Skarbów, gdyż zamiast porywać się na Władcę tylko po to by zdobyć Skarb jako nagrodę i cel pokonania Władcy, bardziej kuszącą opcją jest poczekanie kilka tur i katapulta na KW niż mozolne, trwająca kilka tur wędrówka przez Krainę Wewnętrzną.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Generalnie tak właśnie jest, dlatego postanowiłem utrudnić Podziemia wprowadzając moje autorskie karty. Teraz Podziemia są takie jakie być powinny, czyli niebezpieczne. Wielokrotnie ta mozolna wędrówka przez Wewnętrzną Krainę bardziej się teraz sprawdziła...


Skarby faktycznie rzadko są używane bo zazwyczaj losuje się je już na końcu rozgrywki, dlatego uważam że dobrze jest zastąpić kartę Reliktu:

Arnkell (Magic Object): Instead of moving normally you may discard Arnkell to teleport to any space in the same Region. You must ditch any followers before you move.
tą kartą:

Obrazek

Spowoduje to iż każdy będzie chciał szybko iść w Góry i spróbować szczęścia aby wylosować jeden Skarb. Później prawdopodobnie gracze znowu skoncentrują sie na planszy podstawowej lub własnię wędrówkę po Koronę Włądzy przez podziemia.

Takie rozwiązanie zdecydowanie lepiej wpływa na grywalność niż to co nam proponują autorzy gry.


Obrazek
Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

Kufir pisze:Skarby faktycznie rzadko są używane bo zazwyczaj losuje się je już na końcu rozgrywki
Tez to zauwazyłem juz jakis czas temu, u nas było dokładnie tak samo, niby były te skraby ale prawie nikt z nich nie korzystał dopiero pod koniec gry. Ale od kiedy gramy korzystając z pomysłu Nemo, tzn. jedna losowa karta Skarbu w Zamku za 7 MZ dla pierwszego chetnego Poszukiwacza jest troche lepiej. Teraz jak mam Królową Lodu to dodatkowo zamierzamy grac wedle zasady Skarby jako nagrody za zadania czarownika. Plan jest taki, ze za wykonanie dwóch zadan kazdy gracz moze otrzymac jedna losowa karte skarbu, ale kazdy moze w ten sposób zdobyc tylko jeden skarb, za kolejne wykonane zadania mozna juz dostac tylko Talizman.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Można ewentualnie jeszcze dalej pokombinować i wprowadzić np. możliwość wylosowania Skarbu zamiast Reliktu przy wyrzuceniu 12 oczek w Zaginionym Mieście, o czym już zresztą kiedyś wspominałem... ;)


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

Tutaj fotka figurek z Highlands
http://www.boardgamegeek.com/image/7318 ... -expansion
wyglądaja na dość kruche, jakies takie powyginane te włócznie i ostrza :?

[ Dodano: Sob Maj 29, 2010 1:25 am ]
Ogólnie to figurki z podstawki rządzą, są nieporównywalnie lepsze od wszytskich z kolejnych dodatków, zarówno pod względem jakości plastiku (jest porządny i twardy) jak i szczegółowości w odwzorowaniu postaci.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Ano, zwłaszcza włócznia Walkirii jakaś krótka i krzywa, a i miecze Rogue'a też lekko wygięte... Poza tym, wydaje mi się, że dziwne wyrazy twarzy mają te postacie...


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

Takie byle jakie te figurki troche. Robiąc grafike do karty postaci powinni wziąć pod uwage fakt, ze bedzie tez trzeba zrobić figurke i zrezygnowac z tych odstających drobnych elementów, które na rysunku w karcie Poszukiwacza wyglądaja dobrze ale juz w figurce niekoniecznie i łatwo mogą ulec uszkodzeniu


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Co prawda to prawda, ale z drugiej strony... Walkiria bez włóczni to trochę jak rycerz bez konia... :?


Awatar użytkownika
verdugo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 55
Rejestracja: sobota 26 wrz 2009, 14:30
Lokalizacja: Knw
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: verdugo »

Mnie wogóle nie podoba się grafika Walkiri. O ile ta przedstawiona na pudełku z highlands jest świetna, to ta z karty postaci nie może sobie koło niej stanac... [-X


budzo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 83
Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: budzo »

Kufir pisze:Generalnie tak właśnie jest, dlatego postanowiłem utrudnić Podziemia wprowadzając moje autorskie karty. Teraz Podziemia są takie jakie być powinny, czyli niebezpieczne. Wielokrotnie ta mozolna wędrówka przez Wewnętrzną Krainę bardziej się teraz sprawdziła...


Skarby faktycznie rzadko są używane bo zazwyczaj losuje się je już na końcu rozgrywki, dlatego uważam że dobrze jest zastąpić kartę Reliktu:

Arnkell (Magic Object): Instead of moving normally you may discard Arnkell to teleport to any space in the same Region. You must ditch any followers before you move.
tą kartą:

[url=http://img195.imageshack.us/img195/8018 ... rzd.th.jpg]Obrazek[/URL]

Spowoduje to iż każdy będzie chciał szybko iść w Góry i spróbować szczęścia aby wylosować jeden Skarb. Później prawdopodobnie gracze znowu skoncentrują sie na planszy podstawowej lub własnię wędrówkę po Koronę Włądzy przez podziemia.

Takie rozwiązanie zdecydowanie lepiej wpływa na grywalność niż to co nam proponują autorzy gry.
Ja utrudniłem tak, że Talizman można dostać wykonując 4 warlock questy i tylko w ten sposób. Dzięki temu pójście do podziemi po sam skarb się opłaca we wcześniejszym momencie gry tzn od razu kiedy jesteśmy w stanie uzbierać 12 mocy lub siły. Wtedy taki skarb daje dużo (zależy oczywiście jaki i jak użyty)

A skarb zamiast reliktu nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Skarby w podziemiach, relikty w górach. Po co to zmieniać ? Po to są różne krainy, żeby były różne karty. Ja zresztą gram tak, że za 4 warlock questy zamiast talizmanu można sobie wylosować skarb. I też się nieźle sprawdza.


Karramba!
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Twój wybór ale wykonanie 4 oryginalnych Zadań z gry to ŻADNE wyzwanie.


Obrazek
budzo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 83
Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: budzo »

Utrata talizmanu to też żadne wyzwanie...zwłaszcza jak się ma słabą jeszcze postać.


Karramba!
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

budzo pisze: A skarb zamiast reliktu nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Skarby w podziemiach, relikty w górach. Po co to zmieniać ? Po to są różne krainy, żeby były różne karty.
Teoretycznie tak, ale warto pójść na takie ustępstwa w sytuacji, gdy okazuje się, że w zasadzie nie opłaca się brnąć przez Podziemia po sam tylko Skarb, że Poszukiwacz, który tam wchodzi, zwykle robi to już z myślą o przeskoczeniu na Koronę Władzy, a wtedy znaczenie Skarbu staje się marginalne. Więc taka zmiana ma na celu po prostu zwiększenie potencjału tych kart. Zresztą, Relikty są tylko cztery...
Kufir pisze: Twój wybór ale wykonanie 4 oryginalnych Zadań z gry to ŻADNE wyzwanie.
Owszem, wyzwanie pewnie niewielkie, ale na pewno większe niż wykonanie jednego Zadania... a poza tym, potencjalnie dość czasochłonne. ;)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23520
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

8 Zadań, zacznijcie grać na 8 Zadań. Jak w Labiryncie, 8 zakrytych zadań, przeciwnicy ich nie znają, a musicie wykonywać je po kolei, nie możecie zobaczyć, jakie jest następne, póki nie wykonacie aktualnego.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
budzo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 83
Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: budzo »

Rebel właśnie napisał mi, że wysłali moją paczkę z Highlandem! Tak więc jutro możliwe, że będę się cieszył jak dziecko :)


Karramba!
Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

budzo pisze:Rebel właśnie napisał mi, że wysłali moją paczkę z Highlandem! Tak więc jutro możliwe, że będę się cieszył jak dziecko :)
Wiec jak tylko ja otrzymasz podziel sie z nami wiedza na temat zawartości pudełka, ciekawi mnie czy FFG spełniło prośby graczy i zamieściło w środku jakąs dodatkowa upragnioną wypraske na karty tak jak w podstawce czy tez kolejny raz bedziemy miec do czynienia z marnotrawstwem miejsca w pudełku tak jak w dodatku Podziemia.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23520
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Na pewno inaczej są pakowane karty. Jak ktoś zna biały proszek, to opakowań będzie miał więcej xD


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

Świetne fotki z Highlands:

http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large

http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large

http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large

Rewelacyjnie to wygląda :smile:

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 10:29 pm ]
Zwróćcie uwage na figurke Walkirii na trzecim zdjęciu a konkretnie na jej włócznie :/


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Ano, wręcz majestatycznie... :D
...choć przeraża mnie myśl o miejscu, jakie trzeba będzie na grę wraz z Górami wygospodarować. Z samymi Podziemiami byłem w stanie upchnąć się jeszcze jakoś na stole, ale teraz... chyba trzeba się będzie sprowadzić do parteru w końcu... :-P

A tak swoją drogą, fajnie, że więcej kart dzięki tym fotkom mamy okazję zobaczyć. Szczególnie podoba mi się Pool of Fortitude (?) - po 2 żetony Życia i Siły do zabrania (jeśli dobrze zgaduję) - a i Prospector oraz Rock Face (?) całkiem ciekawe... :)

Ano, włócznia Walkirii rzeczywiście wygląda, jakby z gumy była... :-P


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

Ja sie z Podziemiami na stole mieszcze, w 4 osoby nawet da rade grac choc ciasno, ale z Górami i Podziemiami razem to juz nie ma szans niestety a na podłodze to po dłuzszej grze gnaty bolą :/ zreszta jak dorwe góry to Podziemia na pewien czas pójda w odstawke :smile:

A co do tej stronki, z której pochodza fotki to polecam odwiedzac ja, co jakis czas ludziska dodaja nowe foty, ja na tej stronie śledze wszystkie nowe dodatki zanim pojawia sie w polskiej wersji. Jest tam masa ciekawych zdjec, wystarczy tylko w wyszukiwarce na górze strony wpisac nazwe gry lub dodatku. Oprócz fotek tez duzo ciekawego do poczytania jak ktos zna angielski. Ktoś tam opisał pierwsze wrazenia po grze z Highlands i wogóle masa ciekawostek. Mozna tez oblukac jak wyglądała 3 edycja talismanu, masa zdjęć.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
budzo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 83
Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: budzo »

No i mam świeże pudełko z Highlandem u moich stóp :)

Pierwsze wrażenia dość pozytywne. Ciekawie się to prezentuje wszystko. Jedyne co boli to identyczny sposób poruszania się jak w podziemiach. Ale to już wiadomo było wcześniej. Ale po kolei:

Pudełko - niestety nowych przegródek brak... pewnie za drogie były dla ffg. Identyczne jak Podziemia.

Plansza - ładna, nie tak oczoje... tzn tak jaskrawa jak podziemia. Dużo szarego, niebieskiego, trochę zielonego...jak to w górach :) Ogólnie duży plus

Alternatywne zakończenia - Eagle King bez sensu po co dawać 2 razy to samo zakończenie tylko pod inną nazwą? Hand of Doom takie sobie, ale za to Battle Royale jest w pytę. Chyba będę z nim grał. Przy utrudnionych zasadach zdobycia talizmanu jest jeszcze ciekawiej.

Poszukiwacze - kolejny duży plus. Nie za potężni nie za słabi, oryginalne zdolności...jedynie Sprite odstaje od reszty. Jeszcze jej 1 fejta dali... no i może Higlander mógłby mieć jeszcze jedną zdolność jakąś. Ale nie czepiajmy się.

Relitky - o nich było już dużo mówione. Mało ich to główny wniosek.

Karty przygód - głównie przenoszące w góry. Plus kilka Rune Gejtów. Jeszcze ciekawiej byłoby gdyby na planszy Gór były jakieś Runy. Nic specjalnego ogólnie, ale nie o karty przygód przecież chodzi.

Zaklęcia - tutaj to się nie popisali, tylko 5 z czego każde w 2 egzemplarzach. Lightning bolt bez sensu - to samo co Uruchomienie (tak apropos przekręcania nazw :) ) tylko, że można rzucić w dowolnym czasie. Pozostałe całkiem ciekawe, ale nie jakieś przełomowe.


Karty gór - dużo i ciekawe. Trinkety są spoko, niektóre z nich nawet całkiem potężne wbrew pozorom. Sporo Nieznajomych zamieniających w ropuchę, co faworyzuje postacie posiadające dużo Losu. Szczególnie do gustu przypadł mi Magpie - ptaszek przyjaciel, który zamienia Encounter number (sory ale nie umiem tego przetłumaczyć) leżącego na planszy przedmiotu na 1. Także trinket, który umożłiwia odrzucenie dowolnej liczby czarów i wzięcie w zamian nowych (jakże przydatne szkoda, że jednorazowe), Guru - taki Półbóg tyle, że wybierasz ze stosu kart użytych. Astrolog - bierzesz 3 karty przygód (właśnie nie wiem czy chodzi o przygody czy o karty gór, ale pisze Adventure Cards, wybierasz jedną i możesz ją położyc na szczycie stosu w dowolnym momencie. No i jeszcze sporo innych. Sporo kart z dodatku "Smoki" (Gigant burzy, Smocza krew, Smocze Zęby, Magiczna buława).

Generalnie więcej "przyjemnych" kart niż "nieprzyjemnych". Warto iść zwłaszcza na początku gry gdy nie ma się wiele do stracenia.

No i to chyba tyle tak na pierwszy rzut oka. Niestety nie będę miał okazji dziś zagrać, może jutro to podzielę się wrażeniami.

[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 9:19 pm ]
Tak sobie pomyślałem, że może zapodam jeszcze kilka "niebezpiecznych" kart:

Mountain Dragon - Siła 8 i zieje ogniem (musisz wyrzucić mniej od mocy swej)

Cauldron Crone: Rzucasz kością, 1 - ropucha, 2 - tracisz 2 życia, 3 - tracisz 1 życie (4,5,6 zyskujesz ,1,2, całe)

Vagabond: musisz wziąć go jako Przyjaciela (co ciekawe ma nr 5 - ach ta niekonsekwencja). Jak wyrzucisz 1 podczas ruchu kończysz turę.

Luck Fairy - to samo co Crone tylko z fejtem.

Leprechaun - to samo tylko ze złotem.

Highland Raiders - uprowadzają wszystkich przyjaciół (umieść ich na obszarze Ridgeway)

Cyklop - identycznie jak w 2 edycji, zjada przedmiot, przyjaciela lub nie robi nic.

Lodestone - zajmuje 2 miejsca w ekwipunku, musisz go wziąć, możesz sprzedać u Alchemika za 1.

Narrow path - identyczny efekt jak Przepaść (Atak Orłów Kufira już chyba niepotrzebny)

Hidden Chasm - tracisz Muły, Konie z wozem i bez, Rumaki.

No i to tyle... było jeszcze kilka z zagrożeniem utraty życia, ale zbyt słabe by je tu umieszczać.


Karramba!
Zablokowany