The Highland Expansion (Góry)
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 12813
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
Pre Order - w sklepach to w sumie ściema, na allegro widziałem miesiąc temu pre order Królowej Lodu. Tak samo ja Ci moge napisać Preorder następnego dodatku po highlandzie i napisać termin dostawy ~tydzień po wydaniu gry...
Co do Rebela w styczniu zapisali mnie na Podziemia Angielskie do dziś nie dostałem odpowiedzi...
Co do Rebela w styczniu zapisali mnie na Podziemia Angielskie do dziś nie dostałem odpowiedzi...
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Zgadzam się. Po prostu pojawił się, to napisałem o tym fakcie.Valdi pisze:Pre Order - w sklepach to w sumie ściema,
Też nie lubię już Rebela. Ceny wysokie, czas dostawy również.Valdi pisze:Co do Rebela w styczniu zapisali mnie na Podziemia Angielskie do dziś nie dostałem odpowiedzi...
Jedynie za Rebel Timesa ich cenię.
-
-
- Posty: 83
- Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Tak sobie czytałem karty skarbów i zobaczyłem, iż cloak of feathers (nie wiem jak to na polski jest) ma tę samą właściwość tyle, że nie trzeba odrzucać przyjaciół. Ciekawe, że w dyskusji o Podziemiach nikt o tym nie wspominał. A może wspominał tylko nie zauważyłem?
Kufir pisze:Wiem że losowo, ale co to zmienia ?
Masz 25% szans ze wylosujesz wlaśnie ten otwierający drogę do KW.
PLusem tego jest to iz traci sie Przyjaciol, wiec ewentulna obrona KW moze byc mocno utrudniona.
[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 10:01 pm ]
Jeszcze się doczepię do znawców z oficjalnego forum, skąd pochodzi ten cytat:
Arnkell (Magic Object): Instead of moving normally you may discard Arnkell to teleport to any space in the same Region. You must ditch any followers before you move. (A rather poor relic if you ask me...)
Marny Relikt ???? To NAJPOTĘŻNIEJSZY Relikt jakie jest dostępny i jak się tutaj nie załamać.
](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Karramba!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
z tym, że osobiście uważam Karty Skarbów w formie takiej jak są obecnie za nieco zbędne. Po prostu rozgrywka u nas wygląda tak, że owszem, Podziemia są dosyć często nawiedzane przez graczy, gdyż można dosyć szybko przypakować postać, jednak każdy dąży by wizyta u Władcy skończyła się natychmiastowym teleportem na KW i prawie zawsze udaje się to komuś.
Nie ma po prostu czasu na skorzystanie z dobrodziejstw Skarbów, gdyż zamiast porywać się na Władcę tylko po to by zdobyć Skarb jako nagrodę i cel pokonania Władcy, bardziej kuszącą opcją jest poczekanie kilka tur i katapulta na KW niż mozolne, trwająca kilka tur wędrówka przez Krainę Wewnętrzną.
Nie ma po prostu czasu na skorzystanie z dobrodziejstw Skarbów, gdyż zamiast porywać się na Władcę tylko po to by zdobyć Skarb jako nagrodę i cel pokonania Władcy, bardziej kuszącą opcją jest poczekanie kilka tur i katapulta na KW niż mozolne, trwająca kilka tur wędrówka przez Krainę Wewnętrzną.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Generalnie tak właśnie jest, dlatego postanowiłem utrudnić Podziemia wprowadzając moje autorskie karty. Teraz Podziemia są takie jakie być powinny, czyli niebezpieczne. Wielokrotnie ta mozolna wędrówka przez Wewnętrzną Krainę bardziej się teraz sprawdziła...
Skarby faktycznie rzadko są używane bo zazwyczaj losuje się je już na końcu rozgrywki, dlatego uważam że dobrze jest zastąpić kartę Reliktu:
Spowoduje to iż każdy będzie chciał szybko iść w Góry i spróbować szczęścia aby wylosować jeden Skarb. Później prawdopodobnie gracze znowu skoncentrują sie na planszy podstawowej lub własnię wędrówkę po Koronę Włądzy przez podziemia.
Takie rozwiązanie zdecydowanie lepiej wpływa na grywalność niż to co nam proponują autorzy gry.
Skarby faktycznie rzadko są używane bo zazwyczaj losuje się je już na końcu rozgrywki, dlatego uważam że dobrze jest zastąpić kartę Reliktu:
tą kartą:Arnkell (Magic Object): Instead of moving normally you may discard Arnkell to teleport to any space in the same Region. You must ditch any followers before you move.
Spowoduje to iż każdy będzie chciał szybko iść w Góry i spróbować szczęścia aby wylosować jeden Skarb. Później prawdopodobnie gracze znowu skoncentrują sie na planszy podstawowej lub własnię wędrówkę po Koronę Włądzy przez podziemia.
Takie rozwiązanie zdecydowanie lepiej wpływa na grywalność niż to co nam proponują autorzy gry.
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Tez to zauwazyłem juz jakis czas temu, u nas było dokładnie tak samo, niby były te skraby ale prawie nikt z nich nie korzystał dopiero pod koniec gry. Ale od kiedy gramy korzystając z pomysłu Nemo, tzn. jedna losowa karta Skarbu w Zamku za 7 MZ dla pierwszego chetnego Poszukiwacza jest troche lepiej. Teraz jak mam Królową Lodu to dodatkowo zamierzamy grac wedle zasady Skarby jako nagrody za zadania czarownika. Plan jest taki, ze za wykonanie dwóch zadan kazdy gracz moze otrzymac jedna losowa karte skarbu, ale kazdy moze w ten sposób zdobyc tylko jeden skarb, za kolejne wykonane zadania mozna juz dostac tylko Talizman.Kufir pisze:Skarby faktycznie rzadko są używane bo zazwyczaj losuje się je już na końcu rozgrywki
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Tutaj fotka figurek z Highlands
http://www.boardgamegeek.com/image/7318 ... -expansion
wyglądaja na dość kruche, jakies takie powyginane te włócznie i ostrza :?
[ Dodano: Sob Maj 29, 2010 1:25 am ]
Ogólnie to figurki z podstawki rządzą, są nieporównywalnie lepsze od wszytskich z kolejnych dodatków, zarówno pod względem jakości plastiku (jest porządny i twardy) jak i szczegółowości w odwzorowaniu postaci.
http://www.boardgamegeek.com/image/7318 ... -expansion
wyglądaja na dość kruche, jakies takie powyginane te włócznie i ostrza :?
[ Dodano: Sob Maj 29, 2010 1:25 am ]
Ogólnie to figurki z podstawki rządzą, są nieporównywalnie lepsze od wszytskich z kolejnych dodatków, zarówno pod względem jakości plastiku (jest porządny i twardy) jak i szczegółowości w odwzorowaniu postaci.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Takie byle jakie te figurki troche. Robiąc grafike do karty postaci powinni wziąć pod uwage fakt, ze bedzie tez trzeba zrobić figurke i zrezygnowac z tych odstających drobnych elementów, które na rysunku w karcie Poszukiwacza wyglądaja dobrze ale juz w figurce niekoniecznie i łatwo mogą ulec uszkodzeniu
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
-
-
- Posty: 83
- Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Ja utrudniłem tak, że Talizman można dostać wykonując 4 warlock questy i tylko w ten sposób. Dzięki temu pójście do podziemi po sam skarb się opłaca we wcześniejszym momencie gry tzn od razu kiedy jesteśmy w stanie uzbierać 12 mocy lub siły. Wtedy taki skarb daje dużo (zależy oczywiście jaki i jak użyty)Kufir pisze:Generalnie tak właśnie jest, dlatego postanowiłem utrudnić Podziemia wprowadzając moje autorskie karty. Teraz Podziemia są takie jakie być powinny, czyli niebezpieczne. Wielokrotnie ta mozolna wędrówka przez Wewnętrzną Krainę bardziej się teraz sprawdziła...
Skarby faktycznie rzadko są używane bo zazwyczaj losuje się je już na końcu rozgrywki, dlatego uważam że dobrze jest zastąpić kartę Reliktu:
tą kartą:Arnkell (Magic Object): Instead of moving normally you may discard Arnkell to teleport to any space in the same Region. You must ditch any followers before you move.
[url=http://img195.imageshack.us/img195/8018 ... rzd.th.jpg]Obrazek[/URL]
Spowoduje to iż każdy będzie chciał szybko iść w Góry i spróbować szczęścia aby wylosować jeden Skarb. Później prawdopodobnie gracze znowu skoncentrują sie na planszy podstawowej lub własnię wędrówkę po Koronę Włądzy przez podziemia.
Takie rozwiązanie zdecydowanie lepiej wpływa na grywalność niż to co nam proponują autorzy gry.
A skarb zamiast reliktu nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Skarby w podziemiach, relikty w górach. Po co to zmieniać ? Po to są różne krainy, żeby były różne karty. Ja zresztą gram tak, że za 4 warlock questy zamiast talizmanu można sobie wylosować skarb. I też się nieźle sprawdza.
Karramba!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Teoretycznie tak, ale warto pójść na takie ustępstwa w sytuacji, gdy okazuje się, że w zasadzie nie opłaca się brnąć przez Podziemia po sam tylko Skarb, że Poszukiwacz, który tam wchodzi, zwykle robi to już z myślą o przeskoczeniu na Koronę Władzy, a wtedy znaczenie Skarbu staje się marginalne. Więc taka zmiana ma na celu po prostu zwiększenie potencjału tych kart. Zresztą, Relikty są tylko cztery...budzo pisze: A skarb zamiast reliktu nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Skarby w podziemiach, relikty w górach. Po co to zmieniać ? Po to są różne krainy, żeby były różne karty.
Owszem, wyzwanie pewnie niewielkie, ale na pewno większe niż wykonanie jednego Zadania... a poza tym, potencjalnie dość czasochłonne.Kufir pisze: Twój wybór ale wykonanie 4 oryginalnych Zadań z gry to ŻADNE wyzwanie.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23520
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Wiec jak tylko ja otrzymasz podziel sie z nami wiedza na temat zawartości pudełka, ciekawi mnie czy FFG spełniło prośby graczy i zamieściło w środku jakąs dodatkowa upragnioną wypraske na karty tak jak w podstawce czy tez kolejny raz bedziemy miec do czynienia z marnotrawstwem miejsca w pudełku tak jak w dodatku Podziemia.budzo pisze:Rebel właśnie napisał mi, że wysłali moją paczkę z Highlandem! Tak więc jutro możliwe, że będę się cieszył jak dziecko
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23520
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Świetne fotki z Highlands:
http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large
http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large
http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large
Rewelacyjnie to wygląda
[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 10:29 pm ]
Zwróćcie uwage na figurke Walkirii na trzecim zdjęciu a konkretnie na jej włócznie
http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large
http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large
http://www.boardgamegeek.com/image/7353 ... size=large
Rewelacyjnie to wygląda
[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 10:29 pm ]
Zwróćcie uwage na figurke Walkirii na trzecim zdjęciu a konkretnie na jej włócznie
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Ano, wręcz majestatycznie...
...choć przeraża mnie myśl o miejscu, jakie trzeba będzie na grę wraz z Górami wygospodarować. Z samymi Podziemiami byłem w stanie upchnąć się jeszcze jakoś na stole, ale teraz... chyba trzeba się będzie sprowadzić do parteru w końcu...
A tak swoją drogą, fajnie, że więcej kart dzięki tym fotkom mamy okazję zobaczyć. Szczególnie podoba mi się Pool of Fortitude (?) - po 2 żetony Życia i Siły do zabrania (jeśli dobrze zgaduję) - a i Prospector oraz Rock Face (?) całkiem ciekawe...
Ano, włócznia Walkirii rzeczywiście wygląda, jakby z gumy była...
...choć przeraża mnie myśl o miejscu, jakie trzeba będzie na grę wraz z Górami wygospodarować. Z samymi Podziemiami byłem w stanie upchnąć się jeszcze jakoś na stole, ale teraz... chyba trzeba się będzie sprowadzić do parteru w końcu...
A tak swoją drogą, fajnie, że więcej kart dzięki tym fotkom mamy okazję zobaczyć. Szczególnie podoba mi się Pool of Fortitude (?) - po 2 żetony Życia i Siły do zabrania (jeśli dobrze zgaduję) - a i Prospector oraz Rock Face (?) całkiem ciekawe...
Ano, włócznia Walkirii rzeczywiście wygląda, jakby z gumy była...
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Ja sie z Podziemiami na stole mieszcze, w 4 osoby nawet da rade grac choc ciasno, ale z Górami i Podziemiami razem to juz nie ma szans niestety a na podłodze to po dłuzszej grze gnaty bolą zreszta jak dorwe góry to Podziemia na pewien czas pójda w odstawke
A co do tej stronki, z której pochodza fotki to polecam odwiedzac ja, co jakis czas ludziska dodaja nowe foty, ja na tej stronie śledze wszystkie nowe dodatki zanim pojawia sie w polskiej wersji. Jest tam masa ciekawych zdjec, wystarczy tylko w wyszukiwarce na górze strony wpisac nazwe gry lub dodatku. Oprócz fotek tez duzo ciekawego do poczytania jak ktos zna angielski. Ktoś tam opisał pierwsze wrazenia po grze z Highlands i wogóle masa ciekawostek. Mozna tez oblukac jak wyglądała 3 edycja talismanu, masa zdjęć.
A co do tej stronki, z której pochodza fotki to polecam odwiedzac ja, co jakis czas ludziska dodaja nowe foty, ja na tej stronie śledze wszystkie nowe dodatki zanim pojawia sie w polskiej wersji. Jest tam masa ciekawych zdjec, wystarczy tylko w wyszukiwarce na górze strony wpisac nazwe gry lub dodatku. Oprócz fotek tez duzo ciekawego do poczytania jak ktos zna angielski. Ktoś tam opisał pierwsze wrazenia po grze z Highlands i wogóle masa ciekawostek. Mozna tez oblukac jak wyglądała 3 edycja talismanu, masa zdjęć.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
-
-
- Posty: 83
- Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
No i mam świeże pudełko z Highlandem u moich stóp
Pierwsze wrażenia dość pozytywne. Ciekawie się to prezentuje wszystko. Jedyne co boli to identyczny sposób poruszania się jak w podziemiach. Ale to już wiadomo było wcześniej. Ale po kolei:
Pudełko - niestety nowych przegródek brak... pewnie za drogie były dla ffg. Identyczne jak Podziemia.
Plansza - ładna, nie tak oczoje... tzn tak jaskrawa jak podziemia. Dużo szarego, niebieskiego, trochę zielonego...jak to w górach Ogólnie duży plus
Alternatywne zakończenia - Eagle King bez sensu po co dawać 2 razy to samo zakończenie tylko pod inną nazwą? Hand of Doom takie sobie, ale za to Battle Royale jest w pytę. Chyba będę z nim grał. Przy utrudnionych zasadach zdobycia talizmanu jest jeszcze ciekawiej.
Poszukiwacze - kolejny duży plus. Nie za potężni nie za słabi, oryginalne zdolności...jedynie Sprite odstaje od reszty. Jeszcze jej 1 fejta dali... no i może Higlander mógłby mieć jeszcze jedną zdolność jakąś. Ale nie czepiajmy się.
Relitky - o nich było już dużo mówione. Mało ich to główny wniosek.
Karty przygód - głównie przenoszące w góry. Plus kilka Rune Gejtów. Jeszcze ciekawiej byłoby gdyby na planszy Gór były jakieś Runy. Nic specjalnego ogólnie, ale nie o karty przygód przecież chodzi.
Zaklęcia - tutaj to się nie popisali, tylko 5 z czego każde w 2 egzemplarzach. Lightning bolt bez sensu - to samo co Uruchomienie (tak apropos przekręcania nazw ) tylko, że można rzucić w dowolnym czasie. Pozostałe całkiem ciekawe, ale nie jakieś przełomowe.
Karty gór - dużo i ciekawe. Trinkety są spoko, niektóre z nich nawet całkiem potężne wbrew pozorom. Sporo Nieznajomych zamieniających w ropuchę, co faworyzuje postacie posiadające dużo Losu. Szczególnie do gustu przypadł mi Magpie - ptaszek przyjaciel, który zamienia Encounter number (sory ale nie umiem tego przetłumaczyć) leżącego na planszy przedmiotu na 1. Także trinket, który umożłiwia odrzucenie dowolnej liczby czarów i wzięcie w zamian nowych (jakże przydatne szkoda, że jednorazowe), Guru - taki Półbóg tyle, że wybierasz ze stosu kart użytych. Astrolog - bierzesz 3 karty przygód (właśnie nie wiem czy chodzi o przygody czy o karty gór, ale pisze Adventure Cards, wybierasz jedną i możesz ją położyc na szczycie stosu w dowolnym momencie. No i jeszcze sporo innych. Sporo kart z dodatku "Smoki" (Gigant burzy, Smocza krew, Smocze Zęby, Magiczna buława).
Generalnie więcej "przyjemnych" kart niż "nieprzyjemnych". Warto iść zwłaszcza na początku gry gdy nie ma się wiele do stracenia.
No i to chyba tyle tak na pierwszy rzut oka. Niestety nie będę miał okazji dziś zagrać, może jutro to podzielę się wrażeniami.
[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 9:19 pm ]
Tak sobie pomyślałem, że może zapodam jeszcze kilka "niebezpiecznych" kart:
Mountain Dragon - Siła 8 i zieje ogniem (musisz wyrzucić mniej od mocy swej)
Cauldron Crone: Rzucasz kością, 1 - ropucha, 2 - tracisz 2 życia, 3 - tracisz 1 życie (4,5,6 zyskujesz ,1,2, całe)
Vagabond: musisz wziąć go jako Przyjaciela (co ciekawe ma nr 5 - ach ta niekonsekwencja). Jak wyrzucisz 1 podczas ruchu kończysz turę.
Luck Fairy - to samo co Crone tylko z fejtem.
Leprechaun - to samo tylko ze złotem.
Highland Raiders - uprowadzają wszystkich przyjaciół (umieść ich na obszarze Ridgeway)
Cyklop - identycznie jak w 2 edycji, zjada przedmiot, przyjaciela lub nie robi nic.
Lodestone - zajmuje 2 miejsca w ekwipunku, musisz go wziąć, możesz sprzedać u Alchemika za 1.
Narrow path - identyczny efekt jak Przepaść (Atak Orłów Kufira już chyba niepotrzebny)
Hidden Chasm - tracisz Muły, Konie z wozem i bez, Rumaki.
No i to tyle... było jeszcze kilka z zagrożeniem utraty życia, ale zbyt słabe by je tu umieszczać.
Pierwsze wrażenia dość pozytywne. Ciekawie się to prezentuje wszystko. Jedyne co boli to identyczny sposób poruszania się jak w podziemiach. Ale to już wiadomo było wcześniej. Ale po kolei:
Pudełko - niestety nowych przegródek brak... pewnie za drogie były dla ffg. Identyczne jak Podziemia.
Plansza - ładna, nie tak oczoje... tzn tak jaskrawa jak podziemia. Dużo szarego, niebieskiego, trochę zielonego...jak to w górach Ogólnie duży plus
Alternatywne zakończenia - Eagle King bez sensu po co dawać 2 razy to samo zakończenie tylko pod inną nazwą? Hand of Doom takie sobie, ale za to Battle Royale jest w pytę. Chyba będę z nim grał. Przy utrudnionych zasadach zdobycia talizmanu jest jeszcze ciekawiej.
Poszukiwacze - kolejny duży plus. Nie za potężni nie za słabi, oryginalne zdolności...jedynie Sprite odstaje od reszty. Jeszcze jej 1 fejta dali... no i może Higlander mógłby mieć jeszcze jedną zdolność jakąś. Ale nie czepiajmy się.
Relitky - o nich było już dużo mówione. Mało ich to główny wniosek.
Karty przygód - głównie przenoszące w góry. Plus kilka Rune Gejtów. Jeszcze ciekawiej byłoby gdyby na planszy Gór były jakieś Runy. Nic specjalnego ogólnie, ale nie o karty przygód przecież chodzi.
Zaklęcia - tutaj to się nie popisali, tylko 5 z czego każde w 2 egzemplarzach. Lightning bolt bez sensu - to samo co Uruchomienie (tak apropos przekręcania nazw ) tylko, że można rzucić w dowolnym czasie. Pozostałe całkiem ciekawe, ale nie jakieś przełomowe.
Karty gór - dużo i ciekawe. Trinkety są spoko, niektóre z nich nawet całkiem potężne wbrew pozorom. Sporo Nieznajomych zamieniających w ropuchę, co faworyzuje postacie posiadające dużo Losu. Szczególnie do gustu przypadł mi Magpie - ptaszek przyjaciel, który zamienia Encounter number (sory ale nie umiem tego przetłumaczyć) leżącego na planszy przedmiotu na 1. Także trinket, który umożłiwia odrzucenie dowolnej liczby czarów i wzięcie w zamian nowych (jakże przydatne szkoda, że jednorazowe), Guru - taki Półbóg tyle, że wybierasz ze stosu kart użytych. Astrolog - bierzesz 3 karty przygód (właśnie nie wiem czy chodzi o przygody czy o karty gór, ale pisze Adventure Cards, wybierasz jedną i możesz ją położyc na szczycie stosu w dowolnym momencie. No i jeszcze sporo innych. Sporo kart z dodatku "Smoki" (Gigant burzy, Smocza krew, Smocze Zęby, Magiczna buława).
Generalnie więcej "przyjemnych" kart niż "nieprzyjemnych". Warto iść zwłaszcza na początku gry gdy nie ma się wiele do stracenia.
No i to chyba tyle tak na pierwszy rzut oka. Niestety nie będę miał okazji dziś zagrać, może jutro to podzielę się wrażeniami.
[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 9:19 pm ]
Tak sobie pomyślałem, że może zapodam jeszcze kilka "niebezpiecznych" kart:
Mountain Dragon - Siła 8 i zieje ogniem (musisz wyrzucić mniej od mocy swej)
Cauldron Crone: Rzucasz kością, 1 - ropucha, 2 - tracisz 2 życia, 3 - tracisz 1 życie (4,5,6 zyskujesz ,1,2, całe)
Vagabond: musisz wziąć go jako Przyjaciela (co ciekawe ma nr 5 - ach ta niekonsekwencja). Jak wyrzucisz 1 podczas ruchu kończysz turę.
Luck Fairy - to samo co Crone tylko z fejtem.
Leprechaun - to samo tylko ze złotem.
Highland Raiders - uprowadzają wszystkich przyjaciół (umieść ich na obszarze Ridgeway)
Cyklop - identycznie jak w 2 edycji, zjada przedmiot, przyjaciela lub nie robi nic.
Lodestone - zajmuje 2 miejsca w ekwipunku, musisz go wziąć, możesz sprzedać u Alchemika za 1.
Narrow path - identyczny efekt jak Przepaść (Atak Orłów Kufira już chyba niepotrzebny)
Hidden Chasm - tracisz Muły, Konie z wozem i bez, Rumaki.
No i to tyle... było jeszcze kilka z zagrożeniem utraty życia, ale zbyt słabe by je tu umieszczać.
Karramba!