: niedziela 18 lut 2007, 01:07
Podsumowanie Liczenia PZ
• (SPZ 49) W tabeli 9 podsumowuje się skrótowo kryteria mające wpływ na obliczanie PZ.
tabela 9
Element oceniany
Aspekt Militarny
Dodatnio:
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Głównej (dotyczy tylko wrogów z kart przygód);
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Miasta (dotyczy tylko wrogów z kart miasta) pomnożona przez współczynnik 0,5;
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Podziemi (dotyczy tylko wrogów z kart podziemi) pomnożona przez współczynnik 1,5;
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Jaskini (dotyczy tylko wrogów z kart podziemi) pomnożona przez współczynnik 2,0;
• Suma siły i mocy wyeliminowanego Poszukiwacza (tylko siła i moc oznaczona żetonami obok karty Poszukiwacza);
• Premia za zebranie pokonanych wrogów z każdej z plansz;
• Premia za pokonanie wroga o sile lub mocy > 6
Ujemnie:
• Za pokonanie zbyt małych ilości wrogów z Kart Przygód (ich suma siły i mocy <10);
Aspekt Majątkowy
Dodatnio:
• Posiadane sztuki złota;
• Posiadane przedmioty wg wartości tych przedmiotów w sztukach złota – szczegółowa tabela wartości przedmiotów jest dostępna u Sędziów;
• Drugi identyczny przedmiot jest o połowę mniej warty, niż pierwszy;
• Trzeci identyczny przedmiot jest o połowę mniej warty niż drugi;
Ujemnie:
• Niespłacona w Banku Miasta Pożyczka – kary za każdy niespłacony mieszek złota;
• Posiadanie Usypiającego Nektaru;
Aspekt Społeczny
Dodatnio:
• Oceniany jest poziom wpływów posiadanych Przyjaciół. Na ocenę Przyjaciół wpływa ich pozycja społeczna i zdolności. Szczegółowe zestawienie poziomu wpływów każdego z możliwych Przyjaciół jest dostępne u Sędziów;
• Dodatnio ocenianie są też posiadani zwerbowani Przyjaciele - Wrogowie
Ujemnie:
• Ujemny poziom wpływów ma Wiedźma i Poltergeist;
• Ujemne Punkty Zwycięstwa przyznaje się za pobyt w Więzieniu Miasta przy zakończeniu Rundy;
• Ujemne Punkty Zwycięstwa są za posiadanie Listu Gończego przy zakończeniu Rozgrywki;
Aspekt witalny
Dodatnio:
• Za posiadanie Punktów Siły ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Mocy ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Wytrzymałości ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
Ujemnie:
• Za posiadanie Punktów Siły poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Mocy poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Wytrzymałości poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• W przypadku, jeżeli Poszukiwacz został zamieniony w Ropuchę przy końcu Gry, liczy się jakby utracił Punkty Siły i Mocy do poziomu Ropuchy;
Odwaga
Dodatnio:
• Za zdobycie Korony Władzy – bardzo duża ilość punktów;
• Za przebywanie na polu Korony Władzy – duża ilość punktów;
• Pewna ilość Punktów za przebywanie w Wewnętrznej Krainie – w zależności od Pola (im bliżej Korony Władzy, tym więcej);
• Mała ilość Punktów za przebywanie w Środkowej Krainie;
• Mała ilość Punktów za przebywanie w Podziemiach;
• Pewna ilość Punktów za przebywanie w Jaskini w Komnacie Magicznego Kryształu;
• Mała ilość punktów za przebywanie w Jaskini;
Ujemnie:
• Za przebywanie w Mieście im dalej od Bramy na zewnątrz tym gorzej – utrata pewnej ilości punktów;
• (SPZ 49) W tabeli 9 podsumowuje się skrótowo kryteria mające wpływ na obliczanie PZ.
tabela 9
Element oceniany
Aspekt Militarny
Dodatnio:
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Głównej (dotyczy tylko wrogów z kart przygód);
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Miasta (dotyczy tylko wrogów z kart miasta) pomnożona przez współczynnik 0,5;
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Podziemi (dotyczy tylko wrogów z kart podziemi) pomnożona przez współczynnik 1,5;
• Suma siły i mocy wrogów pokonanych na Planszy Jaskini (dotyczy tylko wrogów z kart podziemi) pomnożona przez współczynnik 2,0;
• Suma siły i mocy wyeliminowanego Poszukiwacza (tylko siła i moc oznaczona żetonami obok karty Poszukiwacza);
• Premia za zebranie pokonanych wrogów z każdej z plansz;
• Premia za pokonanie wroga o sile lub mocy > 6
Ujemnie:
• Za pokonanie zbyt małych ilości wrogów z Kart Przygód (ich suma siły i mocy <10);
Aspekt Majątkowy
Dodatnio:
• Posiadane sztuki złota;
• Posiadane przedmioty wg wartości tych przedmiotów w sztukach złota – szczegółowa tabela wartości przedmiotów jest dostępna u Sędziów;
• Drugi identyczny przedmiot jest o połowę mniej warty, niż pierwszy;
• Trzeci identyczny przedmiot jest o połowę mniej warty niż drugi;
Ujemnie:
• Niespłacona w Banku Miasta Pożyczka – kary za każdy niespłacony mieszek złota;
• Posiadanie Usypiającego Nektaru;
Aspekt Społeczny
Dodatnio:
• Oceniany jest poziom wpływów posiadanych Przyjaciół. Na ocenę Przyjaciół wpływa ich pozycja społeczna i zdolności. Szczegółowe zestawienie poziomu wpływów każdego z możliwych Przyjaciół jest dostępne u Sędziów;
• Dodatnio ocenianie są też posiadani zwerbowani Przyjaciele - Wrogowie
Ujemnie:
• Ujemny poziom wpływów ma Wiedźma i Poltergeist;
• Ujemne Punkty Zwycięstwa przyznaje się za pobyt w Więzieniu Miasta przy zakończeniu Rundy;
• Ujemne Punkty Zwycięstwa są za posiadanie Listu Gończego przy zakończeniu Rozgrywki;
Aspekt witalny
Dodatnio:
• Za posiadanie Punktów Siły ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Mocy ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Wytrzymałości ponad poziom bazowy, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
Ujemnie:
• Za posiadanie Punktów Siły poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Mocy poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• Za posiadanie Punktów Wytrzymałości poniżej poziomu bazowego, z którym Poszukiwacz rozpoczynał Grę (za każdy taki punkt);
• W przypadku, jeżeli Poszukiwacz został zamieniony w Ropuchę przy końcu Gry, liczy się jakby utracił Punkty Siły i Mocy do poziomu Ropuchy;
Odwaga
Dodatnio:
• Za zdobycie Korony Władzy – bardzo duża ilość punktów;
• Za przebywanie na polu Korony Władzy – duża ilość punktów;
• Pewna ilość Punktów za przebywanie w Wewnętrznej Krainie – w zależności od Pola (im bliżej Korony Władzy, tym więcej);
• Mała ilość Punktów za przebywanie w Środkowej Krainie;
• Mała ilość Punktów za przebywanie w Podziemiach;
• Pewna ilość Punktów za przebywanie w Jaskini w Komnacie Magicznego Kryształu;
• Mała ilość punktów za przebywanie w Jaskini;
Ujemnie:
• Za przebywanie w Mieście im dalej od Bramy na zewnątrz tym gorzej – utrata pewnej ilości punktów;