Różdźka Grozy, Krzyż, a Przedpola Piekieł
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Różdźka Grozy, Krzyż, a Przedpola Piekieł
Witam.
Gram z Gre z autorskim dodatkiem Przedpola Piekiel (PP).
Mam nastepujace watpliwosci:
1) Czy Rożdźka Grozy (z dodatku "Smoki"), Krzyz maja tam tez swoje zastosowanie ? (czy rozdzka moze pozwolic na ominiecie przeciwnika, a czy krzyz z koleji zabija potwory-duchy wyciagniete z kart PP )
2) Czy w wew. krainie mozna rzucac czary i oddzialywac nimi na wyciagniete karty PP ? (np. Rzucamy Czar unieruchomienie na "Zniwiaza" a w natepnej turze idziemy dalej. )
3) Czy bedac w krainie Srodkowej badz zew. Mozemy rzucac czary na postacie znajdujace sie w wew, krainie ? I na odwrót.
Mysle ze wspolnie odpowiemy sobie na te pytania bo sa one napewno troszke kontrowersyjne.
Gram z Gre z autorskim dodatkiem Przedpola Piekiel (PP).
Mam nastepujace watpliwosci:
1) Czy Rożdźka Grozy (z dodatku "Smoki"), Krzyz maja tam tez swoje zastosowanie ? (czy rozdzka moze pozwolic na ominiecie przeciwnika, a czy krzyz z koleji zabija potwory-duchy wyciagniete z kart PP )
2) Czy w wew. krainie mozna rzucac czary i oddzialywac nimi na wyciagniete karty PP ? (np. Rzucamy Czar unieruchomienie na "Zniwiaza" a w natepnej turze idziemy dalej. )
3) Czy bedac w krainie Srodkowej badz zew. Mozemy rzucac czary na postacie znajdujace sie w wew, krainie ? I na odwrót.
Mysle ze wspolnie odpowiemy sobie na te pytania bo sa one napewno troszke kontrowersyjne.
Ostatnio zmieniony sobota 17 gru 2011, 20:36 przez Kufir, łącznie zmieniany 2 razy.
- lukas
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Kanały
• Lodowa Kraina
• Wioska - Posty: 423
- Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Kontakt:
odp
W przepisach do MiM pisze jasno w punkcie 14:4 "Na żadną z istot będących mieszkańcami Wewnętrznej Krainy nie działają czary, nie można też im się wymknąć (18:3)" Ja osobiście rozszeżył bym to też na działanie wszelkich różdzek względem demonów i.t.p. z Przedlola Piekieł. Wulkanu też bym nie usówał czarem Trzęsienie Ziemi i.t.p.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 50
- Kontakt:
W przepisach do MiM pisze jasno w punkcie 14:4 "Na żadną z istot będących mieszkańcami Wewnętrznej Krainy nie działają czary, nie można też im się wymknąć (18:3)" - no tak, ale to dotyczy istot "wbudowanych" w planszę.
1) Czy Rożdźka Grozy (z dodatku "Smoki"), Krzyz maja tam tez swoje zastosowanie?
Wg mnie wszystko działa. Różdżka bezdyskusyjnie, natomiast Krzyż... no cóż, gdy powstawał zwalczał jedynego demona o nazwie Demon. Ale właściwie jeśli wróg jest klasy demon - to jak najbardziej idzie do piachu / w proch się obraca.
2) Czy w wew. krainie mozna rzucac czary i oddzialywac nimi na wyciagniete karty PP?
Nie widzę problemu. Ja tak gram i to wcale tak bardzo nie ułatwia (no wiadomo, zależy jaki Poszukiwacz idzie...).
3) Czy bedac w krainie Srodkowej badz zew. Mozemy rzucac czary na postacie znajdujace sie w wew, krainie ? I na odwrót.
Moim zdaniem - oczywiście. Można, nie widzę żadnego powodu, by w jakikolwiek sposób ograniczac magię w Wewnetrznej.
1) Czy Rożdźka Grozy (z dodatku "Smoki"), Krzyz maja tam tez swoje zastosowanie?
Wg mnie wszystko działa. Różdżka bezdyskusyjnie, natomiast Krzyż... no cóż, gdy powstawał zwalczał jedynego demona o nazwie Demon. Ale właściwie jeśli wróg jest klasy demon - to jak najbardziej idzie do piachu / w proch się obraca.
2) Czy w wew. krainie mozna rzucac czary i oddzialywac nimi na wyciagniete karty PP?
Nie widzę problemu. Ja tak gram i to wcale tak bardzo nie ułatwia (no wiadomo, zależy jaki Poszukiwacz idzie...).
3) Czy bedac w krainie Srodkowej badz zew. Mozemy rzucac czary na postacie znajdujace sie w wew, krainie ? I na odwrót.
Moim zdaniem - oczywiście. Można, nie widzę żadnego powodu, by w jakikolwiek sposób ograniczac magię w Wewnetrznej.
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Z tym krzyzem i Rozdzka to sprawa kontrowersyjna bo okazuje sie ze sa to najsilniejsze przedmioty w grze. :?
Wedlug mnie powinno byc tak jak mowi Wilczy, ale napewno znajdzie sie wielu przeciwników takiej interpretacji tych kart ...
Wedlug zasad i logiki powinny one tak dzialac ale za to dosc powaznie ulatwiaja gre...
Wedlug mnie powinno byc tak jak mowi Wilczy, ale napewno znajdzie sie wielu przeciwników takiej interpretacji tych kart ...
Wedlug zasad i logiki powinny one tak dzialac ale za to dosc powaznie ulatwiaja gre...
- lukas
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Kanały
• Lodowa Kraina
• Wioska - Posty: 423
- Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Kontakt:
Ja mam po prostu inną filozofię gry polegającą na tym żeby wszędzie gdzie to jest możliwe utrudniać sobie grą. Lubię się napocić zanim osiągnę cel gry, nigdzie mi się nie spieszy, lubię długie kampanie w których wszystko się może zdarzyć. Poza tym, Wew. K. jest wyjątkowa i powinna być wyjątkowo traktowana. To też żadnych czarów tam nie powinno się używać poza uzdrowieniem, weryfikacją itp. Zwłaszcza że jestem po lekturze "Czarnoksiężnika z Archipelagu" w której to książce czary nie działały na krańcach świata. Można jeszcze zastanowić się nad wariantem pośrednik, który polegał by na tym, że o tym czy czar działa, czy tez nie działa decydował by rzut kostką. :twisted:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Skoro tak czesto debatujemy nad RELANĄ gra, nad limitem niesionych przedmiotów i spospobem ich zakladania, nad wzrostem sily itp itd, wydaje mi sie ze i tutaj trzeba jasno okrelic jak powinno sie grac aby gra nie tracila smaczku a byla zgodna z niezapisanymi nigdzie zalozeniami autorów PP oraz logika i realiami Swiata Magii i Miecza.
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 50
- Kontakt:
Swoją drogą PP wymagają doszlifowania. Ja osobiście gram mocno skorygowanymi kartami (sorry, gigant 64 he he... itp). Gdyby część demonów "oddemonić" i zrobić z nich równie potężnych, ale zwykłych wrogów - to nie byłoby problemu. U mnie po takim zabiegu pozostały dwa demony, tzn Władca (zmodyfikowany) oraz Agresor (już pod inną nazwą i mocno zmienionym gametekście). Reszta sieje spustoszenie nie martwiąc się Krzyżem.
Fajnie by było, gdyby autorzy PP (Cliff i DeSS) napisali, co sądzą o przeróbkach ich dzieła, ew. czy są skłonni zrobić oficjalną korektę.
Fajnie by było, gdyby autorzy PP (Cliff i DeSS) napisali, co sądzą o przeróbkach ich dzieła, ew. czy są skłonni zrobić oficjalną korektę.
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Okey, ale Aby walczyc z Gigantem o tej sile trzeba rzucic odpowiednio kostka. Reszta przeciwników jest ok, bo jesli wybieramy sie po korone wladzy to i tam mamy tyle mocy i sily ze spokojnie mozemy stanac twarza w twarz z tymi potworami. Z PP Krol spokow jest poprostu slaby dlatego zmodyfikowalem go troszke o czym mozecie przeczytac w temacie "Moje zakoczenie - opinie !!! "
Pozatym tez uwazam tak jak i autorzy PP, ze nie kazde podejscie do zdobycia Korony musi zakonczyc sie sukcesem.
Nierozumiem tez troszke faktu, ze kazdy tak doswiadczony gracz gra na troszke inych zasadach. Niby nie wielka roznica ale podczas wspolnych gier (np. na Mistrzostwach Polski) moze powstac olbrzymie zamieszanie.
Chyba lepiej uscislic zasady ...
Pozatym tez uwazam tak jak i autorzy PP, ze nie kazde podejscie do zdobycia Korony musi zakonczyc sie sukcesem.
Nierozumiem tez troszke faktu, ze kazdy tak doswiadczony gracz gra na troszke inych zasadach. Niby nie wielka roznica ale podczas wspolnych gier (np. na Mistrzostwach Polski) moze powstac olbrzymie zamieszanie.
Chyba lepiej uscislic zasady ...
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Fej Wong
-
- Posty: 111
- Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
- Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- lukas
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Kanały
• Lodowa Kraina
• Wioska - Posty: 423
- Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Kontakt:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- lukas
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Kanały
• Lodowa Kraina
• Wioska - Posty: 423
- Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Kontakt:
A to niby dlaczego :?:Kufir pisze:Punkt 14:4 przestaje byc aktualny gdy gramy z PP
PROTESTUJĘ, to poprostu niedopuszczalne. Co do różnych przepisów, mogę się wdać w polemikę, ale to co tu wymyślacie jest przezemnie niedoprzyjęcia.Kufir pisze:Różdźka Grozy i Krzyż działają i mogą być wykorzystane w wewnętrznej krainie gdy gramy z dodatkiem "Przedpola Piekieł"
:arrow: Po pierwsze punkt 14:4 trzeba rozszerzyć, uściślić i zaostrzyć, a nie łagodzić.
:arrow: Po drude "Władca" to nie jest byle Południca, czy cmentarny Strzygoń. Idzie sobie głupi Troll z Krzyżem w łapie i wszystkie najpotężniejsze piekielne Demony zamienają się w pył - no sorry...
PO MOIM TRUPIE !
Ostatnio zmieniony sobota 23 mar 2013, 15:55 przez lukas, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Bo dotyczy ten punkt tylko wersji podtsawowej a wiec potworów "wbudowanych" w plansze.Kufir napisał:
Punkt 14:4 przestaje byc aktualny gdy gramy z PP
A to niby dlaczego
Nie mam zamiaru sie o nic pytac gdyz gram dla przyjemnosc i koncepcje ktora przedstawilem zatwierdzili tez moje gracze i wszyscy sa zdrowi i szczesliwi
Jesli autorzy sa zainteresowani naszymi pytaniami i niejasnosciami napewno sami wlacza sie do dyskusji.
-
-
- Posty: 33
- Rejestracja: piątek 22 mar 2013, 01:40
- Lokalizacja: Frankfurt
- Płeć:
Właśnie przeglądam sobie forum i jak dla mnie jest całkowicie nie do przyjęcia wasze rozumowanie.
Kufir
Twoja argumentacja na temat punktu 14:4 z podstawki jest całkowicie wyssana z palca. Gdzie jest napisane, że dotyczy to potworów wbudowanych w plansze? Gdzie jest napisane, że grając z PP punkt 14:4 nie działa? NIGDZIE!
Wymyślasz zasady tylko dla ułatwienia gry i podpierasz je plotkami o zasadach.
Każdy gra jak chce ale moim zdaniem ignorowanie instrukcji tylko dlatego bo nigdzie nie jest napisane by jej nie ignorować jest po prostu głupie.
Temat ostro odkopany ale nie mogłem przejść obojętnie obok tych bzdur.
Kufir
Twoja argumentacja na temat punktu 14:4 z podstawki jest całkowicie wyssana z palca. Gdzie jest napisane, że dotyczy to potworów wbudowanych w plansze? Gdzie jest napisane, że grając z PP punkt 14:4 nie działa? NIGDZIE!
Wymyślasz zasady tylko dla ułatwienia gry i podpierasz je plotkami o zasadach.
Każdy gra jak chce ale moim zdaniem ignorowanie instrukcji tylko dlatego bo nigdzie nie jest napisane by jej nie ignorować jest po prostu głupie.
Temat ostro odkopany ale nie mogłem przejść obojętnie obok tych bzdur.
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 45
- Kontakt:
Wiesz pewne kwestie już dawno zostały wyjaśnione dlatego nikt juz na takie stare tematy nie odpisuje a Kufir na chwilę obecną ostro gra w nowego Talizmana
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23548
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17