: środa 16 gru 2009, 22:18
Wtedy ich Siła się kumuluje i wtedy jedną kością musimy wyrzucić więcej niż ich suma obu kości.8janek8 pisze:A co jeśli wylosujemy sobowtóra i Mimic?
Ogólnopolskie forum miłośników gier planszowych i ich twórczości fanowskiej
https://forum.magiaimiecz.eu/
Wtedy ich Siła się kumuluje i wtedy jedną kością musimy wyrzucić więcej niż ich suma obu kości.8janek8 pisze:A co jeśli wylosujemy sobowtóra i Mimic?
W takiej sytuacji. gdy jest mowa o Mocy lub Sile Poszukiwacza, chodzi o początkową wartość cechy+żetony+karty, ale nie te, które zapewniają premie podczas walki (tu: rzucanie Zaklęcie nie jest żadną walką - odbywa się tuż przed nią).Kufir pisze:Q: Czy w przypadku użycia zaklęcia Ognista Kula, bierze się pod uwagę całkowitą MOC rzucającego (z przedmiotami/Przyjacielami dodającymi MOC podczas walki), oraz całkowitą Siłę broniącego się (z przedmiotami/Przyjacielami dodającymi SIŁĘ podczas walki) ?
Nie. Na karcie nie ma o tym mowy. Po prostu zanim rozpoczniemy walkę, rzucamy Zaklęcie - nie zależnie jaki przyniesie efekt, następnie przystępujemy do normalnej walki, czyli turę normalnie kontynuujemy.Kufir pisze:Q. Czy W przypadku gdy odbierzemy punkt życia Poszukiwaczowi z użyciem Ognistej Kuli tura się kończy?
Oczywiście, zaraz po zakończeniu ruchu na obszarze Puszczy, ale przed badaniem niej samej i/lub kart na niej leżących, możesz zdecydować się otrzymać tyle Zaklęć, na ile pozwala Ci Twoja Moc.Qxa pisze:Q: Czy jak karta miejsca lub nieznajomy lezy na polu Puszcza to Druid może dociągnąc zaklęcia?
Nie, za każdym razem, gdy jakakolwiek instrukcja mówi o stracie punktów, za każdym razem ma na myśli jedynie żetony tych punktów. Jeżeli nie posiadasz wymaganych żetonów, to nie możesz niczego stracić, więc ignorujesz tę instrukcję.Czy strata punktu siły/mocy u Czarodziejki w przypadku gdy posiadamy jej startową wartość równa się śmierci naszej postaci?
Różdżki Smoczego Ognia używa się przed walką, a nie zamiast niej. Jeżeli więc Ci się nie uda zabić swego przeciwnika, to normalnie musisz walczyć ze swym przeciwnikiem.budzo pisze:Co dzieje się gdy użyję Wand of Dragonfire i nie uda mi się zabi przeciwnika? Walka trwa dalej czy przegrywam?
Nie, Zabójca Demonów opuszcza Ciebie jedynie wtedy, gdy przegrasz jakąkolwiek walkę, a Różdżki Smoczego Ognia używa się jedynie przed walką, a nie zamiast niej.Czy Fiend Slayer opuszcza mnie gdy dostanę z powyższej różdżki między oczy?
Dziękujębudzo pisze:Nie dam Ci odpocząc nawet w święta
Rozumiem, że chodzi Ci o Leprechauna z dodatku Talisman: Frostmarch, tak? Jeżeli tak, to oczywiście - za każdym razem, gdy Leprechaun wyrzuci 6 podczas wykonywania swego ruchu, zamiast wykonywać swój ruch, może teleportować się do dowolnego obszaru w tej Krainie, w Podziemiach również.budzo pisze:Czy Skrzat (?) może się teleportowac w podziemiach ?
Tak, Poszukiwacz może rzucać 2 kośćmi i sumować wyniki podczas ruchu przebywając w Podziemiach.Czy w podziemiach można używac konia ?
Może.Q: Czy Zabójca może użyć zdolności sztyletowania gdy napotyka na wroga po wyciągnięciu karty przygody?
Może. Taki "wróg wynikający z instrukcji obszaru", to inaczej istota.Qxa pisze:Q: Czy Zabójca może użyć zdolności sztyletowania gdy mierzy się z wrogami wynikającymi z instrukcji obszaru?
Nie może, Zabójca może użyć swej zdolności jedynie w walce.Qxa pisze:Q: Czy Zabójca może użyć zdolności sztyletowania gdy napotyka wroga który walczy walka psychiczną (mocą)?
Tak, można rzucać przeciw niemu Zaklęcia, należy jednak pamiętać, iż nie można mu się wymknąć (a więc nie można przeciw niemu rzucać takich Zaklęć np. Niewidzialność). Również my osobiście z nim walczymy, a więc nie możemy rzucać Zaklęć, które przyzywają jakąś istotę, która walczy za nas (np. seria Zaklęć Przyzwań).Kufir pisze:Q: Czy na Pana Ciemności na końcu Podziemi, działają Zaklęcia?
Z tym Zaklęciem jest taki problem, że jest ono bez sensu. Technicznie rzecz biorąc rzucasz je na początku tury albo na istotę albo na Poszukiwacza. Jeżeli na Poszukiwacza, to traci on swoją turę. Jeżeli na istotę, to, gdy uda Ci się na nią stanąć, to ona Ciebie nie atakuje.Kufir pisze:Q: Czy Zaklęcie Unieruchomienie możemy rzucić tuż przed walką z Poszukiwaczem, Wrogiem/Istotą aby uniknąć walki ?
Dzień targowy działa na wszystkich graczy bez względu na to, w jakiej Krainie się znajdują. Trzęsienie ziemi działa jedynie w "tej Krainie", a póki co nie przypominam sobie jakiejkolwiek możliwości ciągnięcia kart Przygód w Podziemiach, więc, jeżeli zostanie wyciągnięta na powierzchni, to nie ma wpływu na karty znajdujące się w Podziemiach. Gdyby jednak została w jakikolwiek sposób wyciągnięta w Podziemiach, to normalnie by działała.Kufir pisze:Q: Czy Trzęsienie Ziemi, Dzień Targowy itp. Działa także na Poszukiwaczy znajdujących się w Podziemiach?
Oczywiście, obie Bronie działają niezależnie od siebie, wiec używając ich w jednej walce, otrzymujesz nagrodę za zabranie punktu Życia za każdą z nich oddzielnie.Kufir pisze:Q: Czy Wojownik walczący Runicznym Mieczem i Złodziejem Losu, po wygranej walce w której zabrał punkt życia, otrzymuje Punkt Życia i Losu ?
Nie, Kaplan może jedynie niszczyć w ten sposób karty Wrogów, których zresztą nie zatrzymuje jako karty trofeów, tylko zamienia ich na Zaklęcia, w żadnym wypadku jednak nie może niszczyć istot-duch.Kufir pisze:Q Czy Kapłan niszczy automatycznie wszystkie duchy (w tym wszystkie istoty)?
Generalnie stare Unieruchomienie z poprzednich edycji było po prostu lepsze, nie wiem skąd taka zmiana?Z tym Zaklęciem jest taki problem, że jest ono bez sensu. Technicznie rzecz biorąc rzucasz je na początku tury albo na istotę albo na Poszukiwacza. Jeżeli na Poszukiwacza, to traci on swoją turę. Jeżeli na istotę, to, gdy uda Ci się na nią stanąć, to ona Ciebie nie atakuje.
Oczywiście.Q: Czy Latającego Dywanu możemy używać w Podziemiach ?
Q: Mroczna Kultystka pokonuje poszukiwacza i decyduje zabrać mu punkt życia. Pokonany korzysta z Tarczy wyrzucając 6 oczek i ocala życie. Czy w tej sytuacji Mroczna Kultystka może rzucać kostką aby otrzymać Dar od Sił Ciemności?
A: Nie, musi dojść do realnej straty punktu Życia, aby Kultystka mogła otrzymać Dar.
Q: Wypada godzina policyjna i trzeba zdjąć z planszy wszystkie odkryte karty nieznajomych. Czy w tej sytuacji zdejmujemy również tych nieznajomych na których kartach widnieje dopisek, że pozostają w tym miejscu do końca gry?
A: Tak.
Q: Poszukiwacz porzucił na terenie Miasta kartę z przedmiotem. Czy inny poszukiwacz kiedy stanie w mieście musi wybierać, czy podnieść przedmiot czy spotkać się z innym tam stojącym poszukiwaczem, bądź wykonaniem polecenia zawartego na polu Miasta? Czy może wziąć przedmiot oraz wykonać zadanie z pola bądź spotkać się z poszukiwaczem?
A: Generalnie kończąc fazę ruchu możemy wybrać jedną z następujących czynności:
- badanie obszaru
- użycie jednej ze swych zdolności specjalnych na Poszukiwaczu, ewentualnie zaatakowanie go
Przedmiot, który znajduje się na obszarze podlega pierwszej czynności kontynuowania tury. W zasadach jest bardzo wielka nieścisłość pod względem tego, co w takiej sytuacji powinno się zrobić, jako, że w paru miejscach wykonuje się te czynności w odwrotnej kolejności, jednakże w większości przypadków najpierw bada się karty znajdujące się na obszarze, a następnie obszar sam w sobie.
Q: Poszukiwacz pokonuje mocą Władcę Ciemności [Siła:8 Moc:8] i bierze jego kartę jako trofeum. Czy może go wymienić na 1 punkt siły pomimo, że pokonał go mocą? Czy może go wymienić na 1 pukt siły oraz 1 punkt mocy?
A: Zasady gry nie przewidują sytuacji, w której dany Wróg mógłby mieć więcej niźli jeden parametr, którym mógłby walczyć, jednakże najlepiej jest uznać, że danego Wroga bierzemy jako trofeum tego typu, w jakim rodzaju walki go pokonaliśmy, a więc w tym przypadku mógłby być trofeum, które jedynie może być zamienione na dodatkowe punkty Mocy.
Q: Druid posiada zapis, że jego charakter musi być zawsze ściśle określony - oznacza to, że jeśli zmieni swój charakter to nie może być już potem neutralny?
A: Może również zmienić swój Charakter na Neutralny. Najlepiej jest grać, że karta Charakteru symbolizuje Druida aktualny Charakter. Jeżeli jednak gracz zdecyduje się zmienić swój Charakter na Neutralny, to kartę Charakteru należy odrzucić. Trzeba również pamiętać, że w danej turze Druid z własnej woli może zmienić swój Charakter tylko raz (nie dotyczy sytuacji, gdy zmiana Charakteru jest wymuszona przez inne karty, czy efekty).
Q: Podczas tury poszukiwacza inny poszukiwacz rzuca czar Przeniesienia. W efekcie poszukiwacze zamieniają się miejscami. Czy obaj muszą teraz wykonać zadania które narzucają im Pola na których stanęli? Czy wykonuje je tylko poszukiwacz który akurat miał Turę? Czy wykonuje je poszukiwacz który rzucił czar?
A: Zaklęcie Przeniesienia rzucane jest jako alternatywa wykonania normalnego ruchu, a więc jedynie Poszukiwacz, który rzucał Zaklęcie, bada nowy obszar lub też używa jedną ze swych zdolności specjalnych (ewentualnie atakuje) przeciw innemu Poszukiwaczowi na tym obszarze. Oczywiście Poszukiwacz nie może rzucić tego Zaklęcia na innego Poszukiwacza, który aktualnie znajduje się na tym samym obszarze co on.
Q: Poszukiwacz zamierza przejść do Wewnętrznej krainy. Stoi 3 pola od Tajemnych Wrót i wyrzuca 6 oczek. Dochodzi do Tajemnych Wrót na których czeka Cerber. Czy może po pokonaniu Cerbera zmagać się z Tajemnymi Wrota i przejść przez nie w tej samej Turze? Czy po pokonaniu Cerbera jego tura się kończy?
A: Nie może zaatakować Cerbera. Poszukiwacz musi wyrzucić dokładnie tyle oczek, ile mu potrzeba, aby stanąć na obszarze Tajemnych Wrót. WTedy może zaatakować Cerbera. W innym przypadku musi się poruszyć na ten obszar, na który wskazuje liczba wyrzuconych oczek. Po pokonaniu Cerbera, Poszukiwacz w swojej następnej turze może zdecydować się przejść przez Tajemne Wrota, albo kontynuować swoją wędrówkę po Środkowej Krainie.
Q: Na polu pozwalającym losować 1 kartę leży przedmiot porzucony przez innego poszukiwacza. Czy Poszukiwacz który stanie na tym polu może wsiąść przedmiot i losować kartę? Czy tekst zapisany na polu mówiący, że jeśli leży na nim karta, nie losuje się już dodatkowej, odnosi się do wszystkich kart? Czy tylko do Kart spotkań?
A: W Magii i Mieczu nie ma czegoś takiego jak Karty Spotkania, one występują tylko i wyłącznie w grze wydanej przez B.P.I.R.F. Sfera - Magiczny Miecz. Jednakże wracając do samego pytania, to karta Przedmiotu znajdująca się na obszarze jest właśnie tą kartą, którą mielibyśmy losować. Na obszarach zawsze musi się znajdować tyle kart, ile maksymalnie obszar przewiduje. Jeżeli wymagana jest jedna karta i znajduje się jakaś karta, to nie losujemy nowej (chyba, że jakaś karta lub zdolność nam na to pozwala), jeżeli wymagane są dwie karty, a na obszarze znajduje się już jakaś jedna, to losujemy tyle, aby było ich dwie (czyli losujemy jedną dodatkową).
A: Póki co nie ma kart Skarbów, które mogą być używane przez Poszukiwaczy z konkretnym Charakterem.Kufir pisze:Q: Po pokonaniu Pana Ciemności, losujemy kartę skarbu (gramy z wariantem losowego skarbu po pokonaniu Pana Ciemności w Skarbcu) i jest to przedmiot którego nie możemy posiadać ze względu na swój charakter. Co robimy w takiej sytuacji ?
Nie. Gladiator może używać jedynie swojej umiejętności jedynie wobec takich Pancerzy, które chronią przed stratą Życia. Ægis chroni przed przegraniem jakiejkolwiek walki.Kufir pisze:Q: Czy Gladiator może korzystać ze swojej pierwszej umiejętności gdy używa karte skarbu Egis ?