Strona 11 z 13

: czwartek 22 mar 2012, 17:14
autor: Mały Nemo
Najpierw karta, potem obszar. W przeciwieństwie do obszarów, na którym losuje się karty - wtedy najpierw badasz obszar, a potem karty :).

: niedziela 25 mar 2012, 23:49
autor: magick
Dzięki ;)
A jeśli wchodze do miasta to czy muszę coś tam zrobić(np. nie mam przedmiotów/nie chce ich sprzedawać, mam całe życie, ale nie mam losu i boję się zostania ropuchom, czy muszę iść do czarodziejki?)

Czy mogę teleportować się na obszar, na którym stoję?

: niedziela 25 mar 2012, 23:58
autor: Niedźwiedź
Masz 3 opcje do wyboru. Musisz wybrać jedną, w której dojdzie do jakiejś interakcji. Czytaj w przypadku braku przedmiotów do sprzedania, czy możliwości zregenerowania punktów życia (czy to z braku kasy, czy też posiadania już ich pierwotnej wartości) to nie zostaje ci nic innego jak rzut kością. Dlatego doradzam chwilę namysłu przed wejściem do miasta w takim przypadku, zwłaszcza gdy nie masz ani jednego punktu losu!

: poniedziałek 26 mar 2012, 19:02
autor: magick
No ale na planszy napisane jest: możesz udać się do: i te trzy opcje, ale nie ma nic że muszę.

I co z tą teleportacją?

I jeszcze jedna kwestia: Wiem że nie mogę zabrać przyjaciela, który na karcie nie ma napisane "przyjaciel"(np. minstrel itp.) Czy to oznacza, że jeśli odbiorę ostatni punkt życia poszukiwaczowi który posiada Czarnego Jednorożca(czy jakoś tak, generalnie jest to wróg-duch, ma mocy 7 i zamiast jako trofeum, bierzemy go jako przyjaciela-działa wtedy jak jednorożec +1 do siły i mocy) to mam go odrzucić?

: poniedziałek 26 mar 2012, 20:09
autor: Niedźwiedź
Na planszy nie jest napisane, że musisz, lecz zajrzyj do instrukcji na zasady wykonywania tury. Stoi tam jak byk, iż należy dokonać jakiejkolwiek czynności, a na tym polu masz po prostu więcej niż jedną alternatywę. :)

Co do tego Jednorożca, zgodnie z zasadami forum powinieneś zacytować kartę, ażeby uniknąć niedomówień, choć gram w Talizmana regularnie to nie mam wszystkich kart w głowie.

Co się tyczy "kopytnego" to wedle mojego doświadczenia możesz go zachować. Decyzją gracza, który go pokonał, miast stać się on trofeum to został od tamtej pory zakwalifikowany jako przyjaciel. Zasady postępowania z przedmiotami i przyjaciółmi zapisane są w instrukcji.

: sobota 07 kwie 2012, 11:58
autor: glooth
Hmm, czy to oznacza że każda karta pełniąca role przyjaciela może być traktowana jak zwykły przyjaciel?

: sobota 07 kwie 2012, 12:27
autor: Draugnimir
Nie jestem pewien, co miałeś na myśli, ale jeśli chodziło o to, czy np. Wróg pełniący w danej chwili dla danego Poszukiwacza rolę Przyjaciela (np. pokonany i wzięty jako Przyjaciel Czarny jednorożec albo Wróg oczarowany przez Minstrela) może być we wszystkich sytuacjach traktowany jak taki normalny Przyjaciel, który u dołu obrazka, w polu na typ karty ma wpisane "Przyjaciel", to nie - takich pseudo-Przyjaciół traktuje się inaczej (np. tracąc takiego, nie odkłada się go na planszę, lecz na stos kart odrzuconych).
Po więcej informacji proponuję sięgnąć do drugiego oficjalnego FAQ'a, bodaj tam zostało to dobitnie wyjaśnione ;)

: sobota 07 lip 2012, 16:05
autor: hebi
Mam pytanie odnośnie zaklęcia przyzwanie zaklęcia. Czy można je rzucić na swoje własne zaklęcie? W treści karty jest napisane, że na któregokolwiek poszukiwacza.

I w ogóle powinna być pełna treść karty, a nie tylko nic niemówiący o zasadniczym działaniu Zaklęcia wyrywek - to tak na przyszłość //Draugnimir

: sobota 07 lip 2012, 16:11
autor: Mały Nemo
Można.

: poniedziałek 16 lip 2012, 12:12
autor: sardo
To teraz pytanie odnośnie rzucania zaklęć przed walką. Gracz A atakuje gracza B. B chce użyć Przyzwania Feniksa, natomiast A Dotyku Śmierci.
Dotyk Śmierci
Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed
rozpoczęciem walki z innym Poszuki-
waczem lub istotą. Jeśli rzuciłeś Zaklęcie
na Poszukiwacza, traci on 2 punkty
Życia. Jeśli na istotę, zostaje ona zabita.
Wrogów zabitych w ten sposób
możesz zatrzymać jako trofea.
Przyzwanie Feniksa
Możesz rzucić to Zaklęcie tuż
przed rozpoczęciem walki. Zamiast
ciebie będzie walczyć feniks (Siła
5). Jeśli feniks wygra walkę z
istotą, zostanie ona zabita, a jeśli
z Poszukiwaczem, to ten będzie
zmuszony do utraty 1 punktu Życia.
Jeśli feniks zremisuje lub przegra
walkę, twoja tura natychmiast
się kończy. Zabitych wrogów
możesz zatrzymać jako trofea.
Teraz pytanie jaka jest kolejność rozpatrywania?
B traci 2 Życia i walczy za niego Feniks?
B traci 2 Życia i nie może za niego walczyć Feniks więc musi walczyć sam?
A zabija Dotykiem Śmierci Feniksa?

I drugie pytanie odnośnie Zaklęcia Hydry. Czy można go użyć na zaklęcie Przeniesienia? I jak zadziała? Gracz A rzuci na początku swojej tury zamieniając się z B, a B rzuci Hydre i zdecyduje, że używa Przeniesienia na siebie.
Przeniesienie
Możesz rzucić to Zaklęcie na siebie
zamiast wykonywać normalny
ruch. Wybierz dowolnego
Poszukiwacza przebywającego
w tej samej Krainie co ty,
a następnie zamień się z nim
miejscami (obszarami).
Zaklęcie Hydry
Możesz rzucić to Zaklęcie
w dowolnym momencie. Dowolne,
właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie
też na innych wybranych przez
ciebie Poszukiwaczy (możesz
także wybrać siebie). Traktuj
powielone Zaklęcia tak, jakby
zostały rzucone osobno na
każdego z Poszukiwaczy, ignorując
ograniczenia wynikające z
Krainy i momentu rzucania.

: poniedziałek 16 lip 2012, 13:27
autor: Mały Nemo
sardo pisze:Teraz pytanie jaka jest kolejność rozpatrywania?
B traci 2 Życia i walczy za niego Feniks?
B traci 2 Życia i nie może za niego walczyć Feniks więc musi walczyć sam?
A zabija Dotykiem Śmierci Feniksa?
Nie jest to znowu jakoś bojowo wytłumaczone w instrukcji ("wsio Poszukiwacze rzucają Zaklęcia naraz"), więc skłaniałbym się do dwóch różnych interpretacji.

Pierwsza mniej lub bardziej zgodna z instrukcją byłaby taka, iż obaj Poszukiwacze jednak rzucają te Zaklęcia naraz. A więc Dotyk Śmierci zabija Feniksa.

===

Fanowską z kolei zasadą proponowałbym grać, iż najpierw atakujący rzuca swe Zaklęcia, a następnie broniący się (przyjmując, iż wciąż żyje i może kontynuować jakąkolwiek walkę). Wtedy najpierw rzucany jest Dotyk Śmierci i jeżeli broniący wciąż żyje, może przyzwać Feniksa, który będzie walczył zamiast niego.
I drugie pytanie odnośnie Zaklęcia Hydry. Czy można go użyć na zaklęcie Przeniesienia? I jak zadziała? Gracz A rzuci na początku swojej tury zamieniając się z B, a B rzuci Hydre i zdecyduje, że używa Przeniesienia na siebie.
Dosyć trudne pytanie zadałeś. Najłatwiejszą odpowiedzią byłoby "nie". Przeniesienie jest takim specyficznym Zaklęciem, iż zaczyna się sypać jego mechanika, jeżeli zostałoby rzucone ono jednocześnie na jeszcze innego Poszukiwacza.

Tym niemniej w grze na dwie osoby powielone Przeniesienie nie zmienia sytuacji na planszy. Czyli najpierw wywiera efekt oryginalne Przeniesienie i Poszukiwacze zamieniają się miejscami, a następnie powielone Przeniesienie, ale ono traci sens, ponieważ Poszukiwacz nie może zamienić się sam z sobą na miejsca. Należy zwrócić uwagę, iż Hydra jest rzucana na innego Poszukiwacza, ale jedynie w charakterze "rzuć na siebie". Zdanie "Wybierz innego Poszukiwacza" jest już efektem Zaklęcia, a tego Hydra nie modyfikuje.

W grze na trzy osoby i więcej jest już o wiele łatwiej. Gracze po prostu zamieniają się miejscami z oryginalnym celem efektu Zaklęcia. Także Poszukiwacz z "Wybierz innego Poszukiwacza" będzie przeskakiwał z miejsca na miejsce dotąd, aż wszystkie Hydry zostaną rozpatrzone. Oczywiście to ma jedynie sens wtedy, gdy co najmniej trzech Poszukiwaczy bierze aktywny udział w sytuacji (przykładowo gracz A rzuca Przeniesienie, targetując gracza B, a gracz B rzuca Hydrę, targetując w nią gracza C.).

: wtorek 31 lip 2012, 18:19
autor: sardo
Sytuacja jest taka: Poszukiwacz musi rzucić kością i chce użyć czterolistnej koniczyny za powiedzmy 6, a inny chce użyć na niego Pecha. Który efekt ma pierwszeństwo?

: wtorek 31 lip 2012, 18:22
autor: Mały Nemo
sardo pisze:Sytuacja jest taka: Poszukiwacz musi rzucić kością i chce użyć czterolistnej koniczyny za powiedzmy 6, a inny chce użyć na niego Pecha. Który efekt ma pierwszeństwo?
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=89670#89670

: wtorek 14 sie 2012, 10:36
autor: sardo
Sorry za powtórzenie pytania i dzięki za nakierowanie ;)
---
To pora na coś nowego:
1. Czy Fałszywy Graal można przetopić w złoto u Alchemika w Mieście? Czy postać - Alchemik może to zrobić? Czy dzięki przyjacielowi - Alchemikowi można to zrobić? Czy zaklęcie - Alchemia nam na to pozwala?
(podejrzewam że będzie jedna odpowiedź do wszystkich sytuacji ale zapytam dla pewności)

2. Poszukiwacz ma przyjaciela Alchemika i 4 przedmioty czyli maksymalnie. Losuje 1 kartę która okazuje się przedmiotem. Czy w tym momencie poszukiwacz może przetopić w złoto jeden z posiadanych przedmiotów aby zrobić miejsce dla nowego?
Podobna sytuacja jest z użyciem jakiegoś eliksiru czy odrzuceniem mapy skarbów (za mieszki złota).

: wtorek 14 sie 2012, 11:37
autor: Draugnimir
Nie wiem, jak w przypadku pytania nr 1 (bo to Przedmiot "przymusowy" i nie jestem pewien, czy można się go z własnej woli pozbyć w ten sposób), natomiast co do drugiej kwestii powiedziałbym, że można tak zrobić - zdaje się, że żaden z tych Przedmiotów i Przyjaciół nie ma określonej fazy, w której można go użyć, a zatem można byłoby chyba założyć, że wywołanie efektu jest dozwolone w dowolnym momencie. Tak przynajmniej ja rozumuję, nie wiem, czy ostatni FAQ jakoś inaczej nie reguluje tej kwestii.

: wtorek 14 sie 2012, 12:00
autor: Rogo
Sprawa 1: niestety nie zacytowałeś kart (ojej, a w regulaminie jest napisane ;>), więc będę się domyślał jak to dokładnie było: otóż Fałszywego Graala nie można odrzucić z własnej wol, a w przypadku zamiany go na złoto właśnie odrzucamy kartę przedmiotu i bierzemy złoto. Graala możemy pozbyć się (poza sposobem opisanym na jego karcie):
- gdy instrukcja mówi żeby odłożyć kartę przedmiotu, a nie mamy innego;
- gdy instrukcja mówi, żeby odłożyć losowy przedmiot i mamy trochę szczęścia, że padnie akurat na Graala

Sprawa 2: nie wiem jak się ma do tego instrukcja, ale ja zawsze na to pozwalałem. Pozwalałem również nowoznaleziony przedmiot tak potraktować (czyli nie, że odrzucamy jakiś przedmiot, żeby podnieść nowy i już starego nie możemy tknąć, tylko biorę przedmiot, używam/zamieniam na złoto/cokolwiek i ewentualny nadmiar odrzucam)

: wtorek 14 sie 2012, 12:56
autor: Mały Nemo
sardo pisze:Sorry za powtórzenie pytania i dzięki za nakierowanie ;)
---
To pora na coś nowego:
1. Czy Fałszywy Graal można przetopić w złoto u Alchemika w Mieście? Czy postać - Alchemik może to zrobić? Czy dzięki przyjacielowi - Alchemikowi można to zrobić? Czy zaklęcie - Alchemia nam na to pozwala?
(podejrzewam że będzie jedna odpowiedź do wszystkich sytuacji ale zapytam dla pewności)

2. Poszukiwacz ma przyjaciela Alchemika i 4 przedmioty czyli maksymalnie. Losuje 1 kartę która okazuje się przedmiotem. Czy w tym momencie poszukiwacz może przetopić w złoto jeden z posiadanych przedmiotów aby zrobić miejsce dla nowego?
Podobna sytuacja jest z użyciem jakiegoś eliksiru czy odrzuceniem mapy skarbów (za mieszki złota).
Na oba pytania "tak".

1. Graala nie można porzucić na obszar. Jedynie. W pozostałych przypadkach możesz normalnie się go pozbyć, z tym osobiście zamienić w złoto. Pamiętaj, iż Graal jednak wchodzi w Twój stan posiadania, więc bez względu na to w jaki sposób się go później pozbędziesz, to i tak wywoła on swój efekt.

2. Przed zdecydowaniem się badać ten Przedmiot możesz wykonać wszelkie akcje w tym rzucić Zaklęcia. Więc możesz pozamieniać w złoto wszystko lub część z Twojego dobytku, a następnie wziąć wylosowany Przedmiot.

: poniedziałek 17 gru 2012, 23:16
autor: AsNied
Witam. (Nowy ;) )

Zabawę zacząłem w latach 80'tych w MiM. Teraz przerzuciłem się na TMiM 4th. Ale od zawsze nurtowało mnie jedno, a szczególnie zaczęło teraz. Chodzi o tzw. ograniczone zasoby.

Pytanie jest następujące:
Q: Czy stosy kart Przygoda/Czary/Itd "przewijamy" po ich skończeniu? Tzn. Czy tasujemy stos kart Odrzuconych i ponownie tworzymy stos do ciągnięcia? Od zawsze grałem w ten sposób, a w instrukcji nie mogę się tego doczytać.

Pozdrawiam.

: poniedziałek 17 gru 2012, 23:37
autor: Mały Nemo
Witamy na forum!

Zgadza się, tak właśnie robimy. Jestem pewien, iż gdzieś w zasadach jest o tym wspomniane, jeżeli nie w podstawowych, to w dodatkach. Ale zgadza się - karty się przewija i z nich tworzy nowy stos.

: wtorek 18 gru 2012, 16:55
autor: Rebelix
Jeśli Ci na tym zależy to możesz zajrzeć do instrukcji od podstawki na str 13 do rozdziału Otrzymywanie Zaklęć.. widnieje tam zdanie:
"Kiedy talia się wyczerpie, należy przetasować stos odrzuconych kart Zaklęć i położyć go koło planszy koszulkami do góry - oto nowa talia Zaklęć"

Nie wiem czy akurat w tej instrukcji jest też mowa o kartach Przygód ale zasada jest ta sama.

: piątek 03 maja 2013, 15:12
autor: deaddrone
Witam

Na ostatnio rozegranej partii TMIMa mieliśmy parę pytań co do pewnych kart:

1. Poszukiwacz Czarnowidz - jego zdolności mówią, że:
- Za każdym razem, kiedy dowolny Poszukiwacz wylosuje Wroga, możesz odzyskać 1 punkt Losu.
- Za każdym razem, kiedy dowolny Poszukiwacz wylosuje Zdarzenie, możesz otrzymać 1 Zaklęcie (jeżeli pozwala Ci na to twoja Moc).

Pytanie: Czy zwrot "dowolny Poszukiwacz" dotyczy również samego Czarnowidza tzn. czy kiedy Czarnowidz wylosuje Wroga/Zdarzenie odzyskuje/otrzymuje 1 punkt Losu/Zaklęcie?

2. Opiekunka Kurhanu

tekst karty: "Opiekunka kurhanu pozostanie na tym obszarze do końca gry. Możesz odrzucić dowolne ze swoich trofeów, aby otrzymać 1 punkt Siły lub Mocy za każde trofeum"

pytanie: Czy gracz może odrzucić wszystkie/kilka trofeów aby otrzymać kilka punktów Siły/Mocy? Np. Mam w sumie 5 kart trofeów - odrzucam je wszystkie i biorę sobie 1 punkt Siły i 4 punkty Mocy za jednym razem?

(graliśmy na razie tak, że można wymienić 1 trofeum podczas odwiedzin Opiekunki kurhanu, żeby gra była bardziej zbalansowana.

3. Niestabilny Eliksir

tekst karty: "Możesz wypić ten eliksir w dowolnym momencie aby rzucić 1 kością (...)" dalej są wymienione wyniki i tekst karty się kończy (nie ma informacji, że po wypiciu należy odrzucić kartę na stos kart odrzuconych jak w przypadku innych tego typu Przedmiotów.

Pytanie: Czy Poszukiwacz może "pić" ten eliksir nieskończoną ilość razy kiedy chce? Czy może go wykorzystać tylko raz a potem jednak odrzucić jego kartę?

(graliśmy tak, że odrzucamy raz wypity eliksir).

Będę wdzięczny za pomoc :)
pozdrawiam

: piątek 03 maja 2013, 15:30
autor: Mały Nemo
Pytanie: Czy zwrot "dowolny Poszukiwacz" dotyczy również samego Czarnowidza tzn. czy kiedy Czarnowidz wylosuje Wroga/Zdarzenie odzyskuje/otrzymuje 1 punkt Losu/Zaklęcie?
Tak jest, "dowolny Poszukiwacz" to także "Czarnowidz".
deaddrone pisze:pytanie: Czy gracz może odrzucić wszystkie/kilka trofeów aby otrzymać kilka punktów Siły/Mocy? Np. Mam w sumie 5 kart trofeów - odrzucam je wszystkie i biorę sobie 1 punkt Siły i 4 punkty Mocy za jednym razem?
Tak, zgadza się. Możesz odrzucić wsio 5 trofeów i wziąć 1 punkt Siły oraz 4 Mocy.
deaddrone pisze:3. Niestabilny Eliksir

tekst karty: "Możesz wypić ten eliksir w dowolnym momencie aby rzucić 1 kością (...)" dalej są wymienione wyniki i tekst karty się kończy (nie ma informacji, że po wypiciu należy odrzucić kartę na stos kart odrzuconych jak w przypadku innych tego typu Przedmiotów.

Pytanie: Czy Poszukiwacz może "pić" ten eliksir nieskończoną ilość razy kiedy chce? Czy może go wykorzystać tylko raz a potem jednak odrzucić jego kartę?
Wyrazy "wypić" i "odrzucić" są w tym przypadku synonimami. Porównaj tenże Eliksir z eliksirami np. ze Żniwiarza. Zapis o odrzuceniu się po prostu nie zmieścił, ale to nie oznacza, iż można ten eliksir pić na raty ;). Więc tak, dobrze zagraliście :).

: piątek 03 maja 2013, 19:55
autor: Rebelix
A odpowiem sobie na pytania... a nie, Nemo już to zrobił... nothing to do here

P.S. Możesz usunąć ten post Nemo. ;)

: czwartek 31 paź 2013, 14:37
autor: Niemir
Witam wszystkich, chciałbym zadać swoje pytania:
Q1: Czy jeśli Poszukiwacz nie posiada zdolności walki psychicznej to może walczyć na moc z Orlim Królem, Panem Ciemności oraz innymi wrogami posiadającymi oba parametry?
Q2: "Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął, natychmiast, kiedy będzie to w stanie zrobić."
A: Czy jeśli posiadam zadanie, które nakazuje mi udać się na Przeklętą Polanę, a znajduję się obecnie w Krainie Zewnętrznej i tak na prawdę jedyną drogą jest Most Strażnika, to muszę podejmować próby przejścia na drugą stronę aż do skutku, czy mogę skorzystać z innych możliwości, próby wyrzucenia 6 w Gospodzie, albo czekać na możliwość zbudowania lub kupienia tratwy?
B: Czy jeśli posiadam zadanie "Zabij jednego smoka", a jakiś się znajduje na planszy to muszę się niezwłocznie udać się do niego i podjąć próbę pokonania go nawet jeśli sukces jest możliwy w przypadku kiedy ja wyrzucę 6 a smok 1 lub jeśli moja wygrana w ogóle nie jest możliwa?
Pozdrawiam.

: czwartek 31 paź 2013, 17:18
autor: Mały Nemo
Q1: Tak.

Q2: Nie, nie musisz. Jeżeli masz zadanie np. Udaj się do Miasta i podczas ruchu wyrzucisz tyle oczek, by pójść albo do Miasta, albo na Skały , to możesz przejść się na Skały. Ale, jeżeli masz zadanie "Oddaj 1 Magiczny Przedmiot", a Twoim jedynym Magicznym Przedmiotem jest Kula Jasnowidzenia, to musisz ją odrzucić i wykonać zadanie.