Strona 1 z 2

Najlepszy czar

: środa 26 sty 2005, 13:06
autor: Raleen
Mały plebiscyt :) .

Uzasadnienia mile widziane i wskazane.

Pominąłem Przeistoczenie, gdyż jak zauważyłem część osób, go nie stosuje, a z drugiej strony gdybym go wstawił dla wielu osób wybór byłby oczywisty.

Ankietę ustawiłem na 100 dni.

: środa 26 sty 2005, 17:42
autor: Bizon
To, ktory czar jest najlepszy zalezy przede wszystkim od tego, jakimi poszukiwaczami graja gracze, jakich maja przyjaciol, jakie przedmioty i wspolczynniki. Oczywiscie przeistoczenie bije na glowe wszystkie inne czary. Z czarow wymienionych w ankiecie za najlepszy uznalem dotyk smierci.

Fajnym rouzwiazaniem na "przepakowynych" poszukiwaczy jest oprocz Przeistoczenia kombinacja czarow Przypadek oraz Weryfikacja, szczegolnie, gdy gramy z przedpolami piekiel (nie tak predko po korone, panie zabka :)Z kolei odrobinie szczescia czar Podmuch wiatru moze zrobic niezle spustoszenie w przedmiotach ofiary ;)

Ponadto zawsze staram sie trzymac na czarna godzine 1 czar odbicie czaru, lub rozproszenie magii

: środa 26 sty 2005, 23:36
autor: Oley
no ja bym jednak powiedział ze Przeistoczenie ... czy to co tam powoduje że zaczynasz od nowa inną postacią ...

szkoda że nie ma tego w ankiecie ...

ostatnio kumpela była tak napakowana że nikt nie mógł jej juz nic zrobić i jak powiedziała że idzie po Koronę to jej zapodałem ten czar i to "zrównoważyło" grę ...

: czwartek 27 sty 2005, 11:04
autor: Bizon
Oley pisze:no ja bym jednak powiedział ze Przeistoczenie ...

ostatnio kumpela była tak napakowana że nikt nie mógł jej juz nic zrobić i jak powiedziała że idzie po Koronę to jej zapodałem ten czar i to "zrównoważyło" grę ...
jeszcze lepsza jest kombinacja przeistoczenie + przyzwanie czaru - mozna upiec dwie pieczenie na jednym ogniu ;)

: czwartek 27 sty 2005, 11:41
autor: Raleen
Właśnie przeistoczenie pominąłem, bo to bezdyskusyjnie chyba najlepszy czar. Albo inaczej: najgorszy dla tego, na kogo zostanei rzucony.

Poza tym moim faworytem jest zdecydowanie weryfikacja, tylko trzeba ją umieć wykorzystać, a rzuty kostką są wszędzie, więc zweryfikować (przypominam: polega to na tym, że sam ustalam sobie rezultat rzutu, nie na tym, że np rzucam jeszcze raz) można każdy rzut.

Np. Jak ktoś dochodzi do końca podziemi jest opcja, że na 6 wychodzi na Koronę Władzy. Dalej nie muszę tłumaczyć, ale czar ma niezliczoną ilość zastosowań.
Jeśli Arcymag się broni przed czarami to też rzuca kostką - ten rzut też można weryfikować itd.

Przyzwanie czaru - bardzo przydatne, czary obronne również, ale już chyba by się nie zmieściły w ankiecie.

Inna ciekawa kombinacja: Gra ze śmiercią + weryfikacja. I można śmierci pomóc. A jak ktoś ma przyzwanie czaru, to można pomóc dwa razy :) . I tu się dopiero zabawa zaczyna.
W tym miejscu dobrze widać ile się traci na rozwiązaniu, że na etap można rzucić 1 czar - nie można wtedy robić tych kombinacji.

: czwartek 27 sty 2005, 12:55
autor: ambar0
Chyba Weryfikacja, ale to zależy od konkretnej sytuacji... Sam nie wiem :?

: czwartek 10 lut 2005, 12:36
autor: wilczy
Ja uważam Weryfikację za nieuczciwy czar. Daje on tak wielkie możliwości, że głowa mała. Moim zdaniem nie fair.

: czwartek 10 lut 2005, 14:24
autor: ambar0
Zauważ że to jeden karta na całą talię.Jakieś zbalansowanie jest.

: czwartek 10 lut 2005, 16:08
autor: Gamekeeper
Tak ale wez pod uwage ze gdy grasz z min 2 planszami i mamy w grze okolo 1-2 aktywnych magicznie graczy to talia przetasowywana jest ze 3 razy plus polbog to czar moze pojawic sie nawet do 4 razy podczas jednej gry :evil:

: piątek 11 lut 2005, 03:01
autor: ambar0
Możnaby zastosować zasady anihilacji lub banicji na turniejach, znane z karcianek. I to nie tylko dla tego czaru. Ale to wymaga głębszej analizy, bo od tak sobie tak daleko posuniętych zmian wprowadzać nie możemy...

: piątek 11 lut 2005, 12:22
autor: wilczy
To jest to! Nie znam dokładnie zasad anihilacji / banicji o których wspomina Ambar0, ale - jak się domyślam - chodzi o wykluczenie z gry czaru po jego użyciu lub prawo do jednokrotnego użycia tego czaru przez każdego z grających podczas jednej gry.

Ja wiem Ambar0, że ten czar ma smaczek, poza tym zagrany w odpowiedniej chwili pozwala przeważyć szale rozgrywki - czyli ta szczypta taktyki, he he. Jednak zagrywany co chwila (vide przewijanie) imho rozwala zabawę.

: piątek 18 lut 2005, 08:37
autor: Raleen
No właśnie - duża szczypta taktyki, a wy ją chcecie zabić. Dlaczego? Nie rozumiem.

: piątek 18 lut 2005, 11:01
autor: lukas
Dotyk śmierći, Weryfikacja ... :?: :?: :?:
Dajcie spokój, już wolę cios psioniczny.
W tej grze nie chodzi oto żeby wszystkich wyrrznąc , ale żeby się dostać do korony.
Przeistoczenie - to jest ciekawy czar , albo przypadek. Ale jak spotkam Półboga to zawsze biorę Mesmeryzm.

p.s.
Możnaby zastosować zasady anihilacji
słowo anihilacja zupełnie tu nie pasuje - nie mieszajcie fizyki jądrowej z magią i miecz, bo przestanę w nią grać.

: poniedziałek 21 lut 2005, 05:38
autor: ambar0
Nie znam dokładnie zasad anihilacji / banicji o których wspomina Ambar0
Zasady są dosyć proste:
-banicja to wykluczenie danej karty z gry podczas turniejów. Na ogół jest wyjmowana z talii, a w przypadku turniejów gier karcianych, talia gracza nie może zawierać danej karty.
-anihilacja to inaczej BEZWARUNKOWE wykluczenie karty z gry, po JEDNOKROTNYM użyciu.
No właśnie - duża szczypta taktyki, a wy ją chcecie zabić. Dlaczego? Nie rozumiem.
Na razie wymieniamy luźno myśli. Nic więcej :wink:
słowo anihilacja zupełnie tu nie pasuje - nie mieszajcie fizyki jądrowej z magią i miecz, bo przestanę w nią grać
tego to już nie rozumiem :?

: poniedziałek 28 lut 2005, 20:32
autor: Kufir
W jakim dodatku jest czar Weryfikacja ? I co on robi , bo w swoim dorobku go nie posiadam....

: środa 02 mar 2005, 12:33
autor: Raleen
Weryfikacja jest w "Jaskini".

: czwartek 03 mar 2005, 14:00
autor: Fej Wong
Bizon pisze:To, ktory czar jest najlepszy zalezy przede wszystkim od tego, jakimi poszukiwaczami graja gracze, jakich maja przyjaciol, jakie przedmioty i wspolczynniki. Oczywiscie przeistoczenie bije na glowe wszystkie inne czary. Z czarow wymienionych w ankiecie za najlepszy uznalem dotyk smierci."
Ja uważam że i tak nawet przeistoczenie nie jest najleprzym czarem
w ankiecei napisałem że weryfikacja. To jest czar o chyba najwiękrzej ilości zastosowań! Według mnie najleprzym zastosowaniem jest dojscie do skarbca w podziemi i wtedy uzycie tego czaru, wtedy wychodzi na to że z tym czarem w łapie dojscie do skarbca to korona władzy murowana(albo inne alternatywne zakończenie)
Po za tym weryfikacja może nieraz uratować nam skórę.
Dobrym połączeniem weryfikacji jest połączenie jej z czarem hazard.
przy odrobinie szczęscia można zabić.
To tyle. Pozdrawiam wszystkich moderatorów i forumowiczów. :D

Poprawiono Cytowanie
Valdi

: piątek 15 kwie 2005, 11:11
autor: Raleen
No proszę i kto by pomyślał, że tak się wyniki ankiety ułożą.

Szczerze powiedziawszy myślałem, że bezapelacyjnie będzie prowadzić Przeistoczenie :) . A tu moja ulubiona weryfikacja w czołówce :D .

: niedziela 17 kwie 2005, 12:33
autor: kon4444
Moim zdaniem Weyfikacja; w Skarbcu bardzo przydatny, jak i rowniez w Otchlani przy Wszechmocnej Istocie. Zwyciestwo murowane :D , dlatego gram ze tam ten Czar jest zabroniony.

: niedziela 24 kwie 2005, 11:47
autor: MistrzDzwonow
Cios psioniczny zawsze był i jest najleprzym czarem (o ile nie gra się z Jaskinią a jedynie na podstawce jak moja skromna osoba :D )

PLANSZA PODSTAWOWA RULEZZZ :twisted:

: czwartek 12 maja 2005, 17:39
autor: Anonim
Fej Wong
Według mnie najleprzym zastosowaniem jest dojscie do skarbca w podziemi i wtedy uzycie tego czaru, wtedy wychodzi na to że z tym czarem w łapie dojscie do skarbca to korona władzy murowana
Nie wpadłem na to że czar Weryfikacja można tak użyć, w takim razie jest niezłym czarem.Ja wybrałem Dotyck śmiercji bo dzięki niemu można się szybko pozbyć niewygodnych poszukiwaczy.

: piątek 14 sie 2009, 13:52
autor: yabollo
Raleen pisze:Weryfikacja jest w "Jaskini".
Kolega do dzisiaj mi wypomina sytuacje gdy był w Jaskini i wyciągnął kartę Tunel Grozy. Wyrzucił tam 4, ale właśnie Czarem Weryfikacja zmieniłem słownie rzut kostką na 2... A co ten rezultat oznacza na pewno wiecie :twisted:

: środa 19 sie 2009, 11:21
autor: SPIDIvonMARDER
1. Dotyk śmierci - Bardzo mocne, jednak w sytaucji: Kuglarz z Dotykiem i innym czarem = eleminacja jednego Poszukiwacza. Strasznie wredne, strasznie poszukiwane :P Bywało, że to zmieniało rozkład sił w całej rozgrywce oraz kolejność w kolejce do Korony Władzy.
2. Wyssanie - nie pamiętam, by to kiedyś odegrało znaczna rolę. Bez znajomości cudzych czarów (Szpieg lub Wróżka) raczej nieskuteczne.
3. Mesmeryzm przeszkadzajka, przydatna tylko przy potężnych przyjaciołach, których raczej eleminuje sie z talii. Zazwyczaj bez roli.
4. Zawładnięcie - to przydaje się znacznie częściej, do przechwytywania Różdżki, Laski Władzy itd...
5. Gra ze śmiercią - 99 przypadków na 100 to darmowe źródło kasy.
6. Weryfikacja - to chyba najlepszy czar w grze! Przydatny zawsze, a w kilku miejscach wręcz decyduje o rozgrywce! (Skarbiec, Wszechwładna Istota)
7. Cios psioniczny - dobre, lecz tę Moc też trzeba posiadać odpowiednią :P
8. Spacer po wodzie - nie pamiętam, by ktoś tego użył...

A tak poza tym... potężnymi czarami, które cieszą się popularnością w naszym teamie są"Odbicie", "Ropucha", "Zaklęcie w Sokoła" oraz "Złoto Głupców"... nie mówiąc już o "Witalności" i "Hulaszczyn Żywocie". Wszystkie one potrafią sporo namieszać.

: środa 19 sie 2009, 11:43
autor: stave
SPIDIvonMARDER pisze:"Ropucha", "Zaklęcie w Sokoła" oraz "Złoto Głupców".
No tak ale te Czary sa hm autorskie, chyba, ze jest coś o czym nie wiem.

: środa 19 sie 2009, 16:53
autor: yabollo
SPIDIvonMARDER pisze: 2. Wyssanie - nie pamiętam, by to kiedyś odegrało znaczna rolę. Bez znajomości cudzych czarów (Szpieg lub Wróżka) raczej nieskuteczne.
Hmm... Autor ankiety miał raczej na myśli Czar "Wyssanie", a nie "Wyssanie jaźni" o którym piszesz. Czar Wyssanie dzięki któremu możesz zabrać innemu Poszukiwaczowi 1 pkt. Siły/Mocy i na stałe przekazać go sobie jest mocnym Czarem. Załóżmy, że przed rzuceniem Twój kolega w grze i Ty macie po Sile 10. Po rzuceniu Ty masz 11, a kolega 9. W walce różnica wynosi już 2, a wcześniej szanse były jednakowe.