Alternatywne Zasady by Erestor
: niedziela 19 lip 2009, 15:09
Ogólnopolskie forum miłośników gier planszowych i ich twórczości fanowskiej
https://forum.magiaimiecz.eu/
Aha, dzięki za informację - bałem się, że w MiMie już istnieje to, nad czym myślę.Nemomon pisze:Trofea to inna nazwa kart Wrogów, których zatrzymujemy w celu późniejszej ich zamiany na dodatkowe punkty Siły i Mocy.
To jest pomysł samych autorów gry. Można go znaleźć na końcu oficjalnej instrukcji. Ja wywaliłem z tego tylko dziedziczenie Przyjaciół bo wydało mi się dziwne.Z tym dziedziczeniem ciekawy pomysł.
Chodzi tu głównie o Wrogów pokonanych Krzyżami i innymi cudami.Artownik pisze:Interesujący jest brak Trofeów za pokonanych automatycznie wrogów.
Jest to jedyna zasada, z która jeszcze nie miałem możliwości zagrać. Jak trochę z nią pogram to może coś zmienię.Artownik pisze:Natomiast Punkty Użyteczności będące niejako Wytrzymałością Przedmiotów to jak dla mnie zbytnia komplikacja gry
Zapomniałem dopisać jeszcze jedną zasadę. Poszukiwacz nie może rzucić więcej niż 3 Zaklęcia w ciągu tury. Bo 5 Zaklęć rzuconych podczas tury to by było faktycznie przegięcie.Jeśli chodzi o Zaklęcia to osobiście wolałbym, że Poszukiwacz nie mógł mieć więcej niż 3.
Można je spokojnie dodać do tabeli... tak ulepszona zbroja mogłaby mieć skuteczność jak normalna+hełm lub normalna+tarczaTabela użycia Pancerza ciekawa, widać, że sensownie opracowana, dla mnie niestety niezbyt realna w użyciu, w MiMie są ulepszone zbroje.
Dzięki Trudno tu mówić o dokończaniu... będę starał się go rozwijać w miarę napotkanych problemów.Artownik pisze:Ogólnie fajny zestaw i mam nadzieję, że go dokończysz.
Fakt, przykład nie najlepszy. No to podam inny.Rogo pisze: Draugnimir, jak ktoś nie ma Przyjaciela nad Przepaścią, to nie rzuca za niego kością i nie ma jak stracić dodatkowego punktu Życia
Draugnimir pisze: <Siła/Moc z trofeów wymagana do rozwinięcia Poszukiwacza> = <Siła/Moc Poszukiwacza +1/x2>)
W tym wzorze zawarte były dwie metody - jedna, według której <Siła/Moc z trofeów wymagana do rozwinięcia Poszukiwacza> = <Siła/Moc Poszukiwacza +1>, oraz druga, polegająca na równaniu <Siła/Moc z trofeów wymagana do rozwinięcia Poszukiwacza> = <Siła/Moc Poszukiwacza x2>. Chciałem zaoszczędzić czasu i umieściłem "+1" obok "x2", oddzielając oba wyrażenia kreską ukośną. Musiałbym być hardkorowcem, żeby stosować wzór "2x(aktualna Siła +1)".Rogo pisze: Draugnimir, mając 16 pkt Siły wg podanego przez Ciebie algorytmu 2x(aktualna Siła +1), trzeba by pokonać Wrogów o łącznej Sile 2x(16+1) = 34 (>28, więc dałeś zły przykład).
Ja mam wszystkie tabele w zmniejszonej wersji wydrukowane dla każdego gracza. Sprawdzenie w tabeli zajmuje graczom około 3 sekund. Po obyciu z tabelami skraca się do 1 sekundyDraugnimir pisze:Tabela Wymiany Trofeów - zbyt skomplikowana.
Zgadzam się. Z tym, że ja mam poszerzoną talię podstawową, więc ten problem nie występuje.Draugnimir pisze:Zdobycie tylu punktów z kart Przygody z samej talii podstawowej jest niemal niemożliwe
Nie. Ponieważ nadal obowiązują limity rzucania Zaklęć. (3 podczas własnej tury, 1 podczas tur pozostałych graczy)Draugnimir pisze:możliwość posiadania przez Poszukiwacza tak dużej liczby Zaklęć będzie dawać graczom zbyt wielką potęgę
Mam dośc sporo dodatkowych Zaklęć, więc z tym tez nie mam problemu.Draugnimir pisze:sprawi, że w talii kart szybko zacznie brakować Zaklęć
Podobnie jak w przypadku pierwszej tabeli, jest to kwestia kilku sekund.Draugnimir pisze:pojawia się tutaj problem z koniecznością zaglądania do instrukcji
Zasady są toworzone pod moje rozgrywki, w których każdy dysponuje taką kością. Zgadzam się, że dla innych może to być problem.Draugnimir pisze:nie każdy użytkownik Talismana posiada kość ośmiościenną
Wiem. Z jakiś przyczyn nie przypadła mi ona do gustu, więc stworzyłem swoją, która mi bardziej odpowiada.Draugnimir pisze:podobną metodę, korzystającą z rzutów k6, zaprezentował już jakiś czas temu bodaj Bludgeon.
I taki był cel tego posunięcia. Po wielu rozgrywkach mogę jasno stwierdzić, że jak ktoś umarł po godzinie gry to w zasadzie nie miał już żadnych szans na odrobienie strat.Draugnimir pisze:1. - taka metoda pozwala pechowym graczom szybciej wrócić do potęgi. Użyteczna.
Ja rozumiem mniej więcej coś takiego "przedmiot jest użyty jeżeli w konkretnej sytuacji odnosimy z jego użycia jakieś korzyści" Pojawia się tutaj inny problem: gracz musiałby za każdym razem określać, z których przedmiotów korzysta przed rzutem kością. Byłoby to bardzo czasochłonne i mogłoby rodzić konflikty wśród graczy. Musze to jeszcze przemyśleć.Draugnimir pisze:na początek trzeba by się zastanowić, co rozumiemy pod hasłem "użycie przedmiotu"
Właśnie nie. Chodziło mi tylko o taką sytuację, kiedy jesteśmy pokonani przez innego Poszukiwacza i może nam on zabrać Przedmioty i Złota. Jeżeli ktoś nas zabije kilka Obszarów dalej to możliwość dziedziczenia powinna normalnie działać.Rogo pisze:1. Dopisałbym "(...) która nie wynika z walki z innym Poszukiwaczem lub użycia przez niego Zaklęcia, Przedmiotu lub Specjalnej Zdolności (...)"
Mnie zupełnie nie podoba się fakt, że coś pokonane automatycznie może jeszcze dać punkt Mocy lub Siły. Już sam fakt automatycznie wygranej walki jest dużym udogodnieniem.2. A wg mnie to nienajlepszy pomysł Niech to zależy od konkretnego Przedmiotu, a nie dla ogółu.
Zostawiłem sobie na przyszłośćRogo pisze:5. Ten punkt instrukcji podoba mi się najbardziej xD
Dokładnie o to chodzi. To jest jedna z zasad, którą trzeba indywidualnie dopasować do każdej rozgrywki.Rogo pisze:Jak ktoś chce bardzo krótką rozgrywkę, to zostanie przy tym 7/punkt, jak ciut dłuższą, to (aktualna siła +5)/punkt, jak ktoś lubi żeby zdobywanie Siły było hardkorem - 2x(aktualna Siła +1)
Możliwe, że po testach wartości te ulegną zmianie. Na razie grałem z tą zasadą jedną grę i muszę powiedzieć, że wcale nie było jakiś mocarzy miotających zaklęcia na prawo i lewo, mimo, że jednym z Poszukiwaczy był Druid, który sobie może uzupełniać Zaklęcia w Puszczy.Rogo pisze:W sumie przy dużo wyższych wynikach możnaby mieć więcej Zaklęć, ale nie już przy 10
Wiem. Ja z kolei wręcz uwielbiam używać innych kości bo znacznie ułatwia to opracowywanie nowych pomysłów.Rogo pisze:dodawanie k8 ma sporo przeciwników
Zgadzam się. To jest rzecz, której nie potrafiłem uniknąć. Ale coś za coś.Rogo pisze:osłabiasz pojedyncze elementy Pancerza
Nie ma problemu. Można dorzucić je do tabeli. Na przykład Zbroja Płytowa moze mieć skuteczność jak Zbroja+Hełm (to taki przykład na szybko w ogóle nie przemyślany )Rogo pisze:Prędzej czy później pojawią się Zbroje Płytowe, Wielkie Tarcze i Pełne Hełmy. Co wtedy?
Słuszna uwaga. Dodam w instrukcji, że maksymalnie 1 punkt Życia na turę. Powinno to załatwić ten problem.Draugnimir pisze:Co wtedy? Traci tych trzech Przyjaciół, a za pozostałych trzech, których miałby oddać zgodnie z instrukcją karty, traci 3 punkty Życia?
Nie no, w takich przypadkach to się zastosuje tą zasadę, że przegrywasz tylko jak Wróg rzuci 6. W miarę jak będę dokładał karty, do będę nad tym myślał. A tak poza tym to w ilu grach jak dotychczas spotkałeś Poszukiwacz z takim ekwipunkiemRogo pisze:a Zbroja Płytowa + Wielka Tarcza + Pełny Hełm? xD - jak rzucisz dokładnie 87 na k100 to tracisz punkt Życia - w innych przypadkach nie? xD