Strona 1 z 2

Arcymag i Pożyczka

: wtorek 07 lip 2009, 23:19
autor: Polakowski
Zdolność Arcymaga mówi, że nie może zostać zamieniony w Ropuchę, czyli może wziąć pożyczkę (pożyczki) i wyjść sobie poprostu z miasta ?

: wtorek 07 lip 2009, 23:49
autor: Mały Nemo
Teoretycznie masz rację. Można by na siłę powiedzieć, iż nie może on opuścić Miasta, ale też nie zamienia się w Ropuchę.

: czwartek 10 wrz 2009, 01:31
autor: the MackaN
Przecież pierwsze co się robi Arcymagiem w Mieście, to bierze pożyczkę, opuszcza miasto, najlepiej podziemiami i już bank nigdy więcej tych pieniędzy nie widzi.

Niektórzy powiedzą że to chatowanie. Ale instrukcja nie może zabronić takiego postępowania.

: niedziela 01 kwie 2012, 02:01
autor: dms~
Ozywiście, Arcymag może wziąsć pożyczkę, nie musząc ją oddawać do końca gry. I w ropuchę nie będzie zamieniony. Lecz będzie wtedy dożywotnio ścigany listem gończym co spowoduje ingerencję straży w mieście. Jako iż nie może zostać ukarany przez zamianę w ropuchę, to i listu gończego nie będzie mógł sie pozbyć.

Balans w grze.

: niedziela 01 kwie 2012, 20:33
autor: stave
Po to wprowadza się poprawki do gry co by pewne wariacje wyeliminować. :mrgreen: patrz Projekty czy poprawki w dziale MiM 1.5. Zawsze przed grą też można ustalić takie kwestie co by później nie było jazdy.

: niedziela 01 kwie 2012, 21:57
autor: dms~
Damn w ferworze porządków niechcący skasowałem post Witora: - SeSim
Wiktor pisze: Pytanie w temacie:
Gracz gra jakąkolwiek postacią, np. Żołnierzem i zostaje Arcymagiem.
Gracz podejmuje decyzję o wzięciu Pożyczki, opuszcza miasto i zakładamy, że śmiga po planszach.
Co się stanie z powziętą Pożyczką gdy z Arycmaga powróci do Żołnierza ?
Odpowiem pytaniem na pytanie:

1. Jakim sposobem z Arcymaga można powrócić do żołnierza?
(z etatu Arcymaga nie można zrezygnować, gdy Arcymag ginie, giniemy również My)

2. Jeśli ktoś gra, że można się z Arcymaga zmienić ponownie w poprzednią postać to zostanie ona zamieniona w ropuchę od razu po przekroczeniu bram miasta (lub przez przystań).

Postaciami którymi się stajemy, stajemy się po to by mieć ich unikalne zdolności. Absolutnie NIE ZACHOWUJEMY zdolności poprzedniego poszukiwacza gdyż jest to niezbalansowane. Każdy stawał by się szeryfem, czempionem itp.

Dodatkowych poszukiwaczy, takich jak Mistrz Złodzieji możemy stracić wracając do poprzedniej (nie w wyniku śmierci), Arcymaga to niedotyczy.

: niedziela 01 kwie 2012, 22:32
autor: Misiek
dms~ pisze:Postaciami którymi się stajemy, stajemy się po to by mieć ich unikalne zdolności. Absolutnie NIE ZACHOWUJEMY zdolności poprzedniego poszukiwacza gdyż jest to niezbalansowane. Każdy stawał by się szeryfem, czempionem itp.
Można wiedzieć skąd wnioskujesz to? Tylko proszę nie odpowiadaj że na logikę, tę umiejętność ma większość graczy, a rozmawiamy o spisanych zasadach. W Magicznym Mieczu udowodniłem coś odwrotnego, choć ma on lekko różne zasady od MiMa i niewykluczone że w MiMie tak jest jak piszesz.

EDIT:
Odpowiedź dms~ na pytanie Miśka można znaleźć tu:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=92433#92433

Co dzieje się z pożyczką po powrocie do postaci podstawowej?

: poniedziałek 02 kwie 2012, 18:04
autor: Wiktor
Gracz gra jakąkolwiek postacią, np. Żołnierzem i zostaje postacią "ulepszoną", np. Szeryfem lub Arcymagiem.
Gracz podejmuje decyzję o wzięciu Pożyczki.
Potem gracz przestaje być np. Szeryfem lub Arcymagiem. Nieistotne w jaki sposób - bądź to na skutek własnych decyzji bądź to przez pozbawienie w wyniku działań innych graczy.
Co się stanie z powziętą Pożyczką - w sensie zaciągniętym zobowiązaniem - gdy poszukiwacz gracza powróci z postaci "ulepszonej" do podstawowej np. z Szeryfa na powrót stanie się Żołnierzem ?
W pewnym uproszczeniu - czy Pożyczę zaciąga gracz czy poszukiwacz :)

: poniedziałek 02 kwie 2012, 18:50
autor: Bludgeon
A dlaczego coś miałoby się stać? Żołnierz czy troll stający się arcymagiem nie przestaje być żołnierzem czy trollem. Nie można, mając profesję arcymaga, powiedzieć że bierze się pożyczkę jako arcymag ale nie jako troll.

: wtorek 03 kwie 2012, 00:10
autor: dms~
Tłumaczę, gdy bierzesz postać dodatkową, zachowujesz wszystko (moc, siłę, wytrzymałość, przyjaciół itd (mają tutaj na myśli czary i przedmioty)) ale nigdzie nie jest napisane, że zachowujesz zdolności. Oczywiście nie zachowujemy ich ponieważ było by to bez sensu.

Z postaci Arcymaga nie można zrezygnować, pisałem już o tym więc kwestia "powrotu do poprzedniej postaci" jest nieistotna. To rozmowa bez sensu. Ale jeśli chcecie Moje zdanie, to gracz taki zostanie zamieniony w ropuchę automatycznie po wejściu na teren miasta (niezależnie z której strony).

A co do wypowiedzi kolegi:
Pierwsza Specjalna Zdolność chyba każdego Mistrza to "Zachowujesz Moc, Siłę... (...) itd. Poszukiwacza, którym byłeś poprzednio". Jak dla mnie zdolności też, bo stanie się Mistrzem, to po prostu swego rodzaju upgrade, awans. Jeśli nie napisano inaczej, to stajemy się lepsi niż byliśmy, a nie gorsi. Leśny Duszek zmieniony w Mistrza Złodziei sporo traci.
Dodatkowe postacie są dobrowolne, nikt nie każe Ci się nimi stać i nie zmusi Cię do tego.
Każdy brał by Jasnowidza, zamieniał się w Arcymaga i mamy mieszankę wybuchową, LECZ bezsensowną gdyż zdolności kolidują. A tutaj kilka przykładów paradoksów:

1. Cyborg zamieniający się w Czempiona, zdolność o Księcia i Księżniczkę.
2. Minotaur zamieniający się w Arcymaga, nie może posiadać żadnej zbroi łącznie z hełmem. Czym ma się bronić?
3. Kuglarz zamieniający się w Arcymaga + czar zawładnięcie, mesmeryzm, lub przeistoczenie, lub teleportacja lub dotyk śmierci.
4. Minotaur zamieniający się w szeryfa, jak wiemy Minotaur jest nielegalny w mieście, to samo tyczy się cyborga. Jak postąpić?
5. Ninja zamieniający się w dowolną postać może posiadać przyjaciół? Nie za silny Upgrade trochę? oO

Mogę napisać tych paradoksów 100, dlatego nigdzie w zasadach nie jest napisane że zachowuje się zdolności, było by to bez sensu, grając każdą postacią od razu stawał bym się Mistrzem Złodzieji albo Arcymagiem. I w tym przypadku rozgrywka traci sens...

: wtorek 03 kwie 2012, 00:18
autor: Misiek
dms~ pisze:Tłumaczę, gdy bierzesz postać dodatkową, zachowujesz wszystko (moc, siłę, wytrzymałość, przyjaciół itd (mają tutaj na myśli czary i przedmioty)) ale nigdzie nie jest napisane, że zachowujesz zdolności. Oczywiście nie zachowujemy ich ponieważ było by to bez sensu.
Podawałem ci źródło lecz nie spojrzałeś nawet.

If a Character becomes one of the Special Characters does he keep his original Character's Special Abilities as well (it is not explicitly stated whether he does or not in the City rules)?
Answer: Yes

: wtorek 03 kwie 2012, 02:07
autor: dms~
Piszesz teraz o angielskiej wersji. W polskiej wersji gry nigdzie na karcie żadnego dodatkowego poszukiwacza nie ma słów "i zdolności" więc jeśli nawet jest tak w 1 ed. oryginalnej to w polskiej tak się nie gra.
A Ja pisałem dlaczego tak się nie gra i wyjaśniłem parę paradoksów...

: wtorek 03 kwie 2012, 09:25
autor: Misiek
dms~ pisze:Piszesz teraz o angielskiej wersji. W polskiej wersji gry nigdzie na karcie żadnego dodatkowego poszukiwacza nie ma słów "i zdolności" więc jeśli nawet jest tak w 1 ed. oryginalnej to w polskiej tak się nie gra.
A Ja pisałem dlaczego tak się nie gra i wyjaśniłem parę paradoksów...
Wpierw zejdź ns ziemię i uznaj że MiM to nie pierwsza i nie ostatnia gra z błędami, potem przypomnij sobie że jest on na licencji Games Workshop i poza napisem na pudełku świadczy to też o zgodności z oryginałem. Na ostatek przestań mącić, bo dla kilku poszukiwaczy z paradoksami zabierasz zasadę wszystkim.

: wtorek 03 kwie 2012, 10:31
autor: Rogo
dms~ pisze:nigdzie nie jest napisane, że zachowujesz zdolności. Oczywiście nie zachowujemy ich ponieważ było by to bez sensu.
Skoro już mowa o tym co ma sens, a co nie - nie odpowiedziałeś mi na pytanie z innego tematu: co się dzieje, gdy zdobywasz profesję/mistrza/postać dodatkową (jak zwał, tak zwał) będąc Minotaurem? Tracisz zdolność zabraniającą używania hełmu czyli:
a) rogi odpadają
b) przekształcasz się zmieniając też rasę i nagle stajesz się człowiekiem (w końcu to magiczny świat i zostanie okrzykniętym Mistrzem Złodziei sprawia, że odpada futerko, rogi zanikają, zyskujesz ludzką sylwetkę itp.)
c) hehe, z tą logiką to tylko żartowałem xD
d) tak naprawdę to jest inna postać, która zabija poprzednią przywłaszczając sobie jej przedmioty, przyjaciół, złoto i ma tyle samo punktów wytrzymałości oraz siły i mocy (+ bonus z profesji) - co za zbieg okoliczności!
e) inne... (napisz co i jak)
dms~ pisze:A tutaj kilka przykładów paradoksów:

1. Cyborg zamieniający się w Czempiona, zdolność o Księcia i Księżniczkę.
2. Minotaur zamieniający się w Arcymaga, nie może posiadać żadnej zbroi łącznie z hełmem. Czym ma się bronić?
3. Kuglarz zamieniający się w Arcymaga + czar zawładnięcie, mesmeryzm, lub przeistoczenie, lub teleportacja lub dotyk śmierci.
4. Minotaur zamieniający się w szeryfa, jak wiemy Minotaur jest nielegalny w mieście, to samo tyczy się cyborga. Jak postąpić?
5. Ninja zamieniający się w dowolną postać może posiadać przyjaciół? Nie za silny Upgrade trochę? oO
Bierzemy, że tak powiem, część wspólną kolidujących zdolności i:
1) nadal nie może mieć księcia i księżniczki
2) nie będzie się bronił
3) no takiego to trzeba jak najszybciej zabić ;)
4) tu akurat faktycznie jest zgrzyt i trzeba dorzucić jakąś zasadę:
4.a) jako szeryf staje się legalny, lub
4.b) nielegalny nie może zostać szeryfem
5) Skoro ninja nie może mieć przyjaciół, to jakiejkolwiek by nie miał profesji - nadal nie będzie mógł ich mieć.

To tyle. Czekam na odpowiedź dotyczącą Minotaura z profesją i co się dzieje z jego rogami. :)

Pozdrawiam ;)

: wtorek 03 kwie 2012, 11:44
autor: SPIDIvonMARDER
Wiadomo, że Jasnowidz+Arcymag to świetne połączenie, ale o to chyba chodzi w grze, by starać się być jak najlepszym. Wojownik+Arcymag to też zabójcze połączenie, bo mamy świetnego kolesia zarówno do walki wręcz, jak i do czarowania. Własnie moim zdaniem to jest ciekawe w grze, że z jednej strony można przy odrobinie szczęścia i taktyki bardzo wysoko awansować... ale z drugiej strony wszyscy inni zaczynają taką postać tępić. Tak jak Quad Damage w Quake'u ;) Kto go ma, może owszem szybko zdobywać fragi, ale cały serwer rzuca się na niego :P

Jakby chcieć zrobić grę w 100% zbalansowaną, to byłaby nudna. Konieczne by się okazało wywalenie połowy Przedmiotów, Przyjaciół i Poszukiwaczy. Rozumiem z takimi zupełnymi przegięciami jak Jasnowidz i Legionista.

: wtorek 03 kwie 2012, 12:52
autor: Mały Nemo
dms~ pisze:Piszesz teraz o angielskiej wersji. W polskiej wersji gry nigdzie na karcie żadnego dodatkowego poszukiwacza nie ma słów "i zdolności"
Obrazek

Obrazek

: wtorek 03 kwie 2012, 14:08
autor: dms~
Jakby chcieć zrobić grę w 100% zbalansowaną, to byłaby nudna. Konieczne by się okazało wywalenie połowy Przedmiotów, Przyjaciół i Poszukiwaczy. Rozumiem z takimi zupełnymi przegięciami jak Jasnowidz i Legionista.
Dlatego staramy się ją zbalansować jak najlepiej. Jeśli ktoś gra, że zachowuje również zdolności a po śmierci wraca do poprzedniej postaci, proszę bardzo lecz jest to bezsens Moim zdaniem.
Czekam na odpowiedź dotyczącą Minotaura z profesją i co się dzieje z jego rogami.
Ja nie będę wymyślał teraz co się dzieje z jego rogami, może je Sobie przypiłowuje. Fakt jest taki, że owszem na 100% nie da się zbalansować gry, dlatego poszukiwacz przybierający postać mistrza przechodzi swoistego rodzaju "przeistoczenie" i staje się kimś innym. Dlatego zawsze graliśmy, że zdolności się nie zachowują. To świat Fantasy i takich rzeczy jak odpadnięcie rogów nie da się wytłumaczyć.
Tak samo, jeśli gralibyśmy z pełną logiką, to tylko człowiek posiadający skafander, mógł by znajdować się w kosmicznej otchłani? Dobre?

Jak mówiłem zapisałem z 50 stron kwestii dotyczących postaci, przedmiotów itp. mających na celu udoskonalić rozgrywkę, zawsze gramy w/g tych zasad.
Oto niektóre z nich dotyczące np. kosmicznej otchłani:

1. Kosmiczny Pirat, Astronauta, Kosmiczny Wojownik potrafią strzelać ze Swojej broni (patrz zdolność u komandosa - elf i centaur również).
2. Zabieramy u Astronauty zdolność nr. 3 (apropo wiru, gdyż jest beznadziejna ponieważ gramy z ograniczonymi punktami do 6/8).
3. Naukowiec potrafi zreperować Robota Bojowego, traci na to 2 tury.
4. Archeolog, potrafi zakopywać przedmioty na polach, równinach tak by inni je nie znaleźli, kartę takiego przedmiotu kładzie się pod plansze, która wystaje koszulką do dołu. W danym momencie możesz zakopać tylko 1 przedmiot na 1 polu, a łącznie 3 przedmioty.
5. Kosmiczny pirat nie poddaje się zmianie charakteru na dobry (dotyczy to również kilku innych postaci jak Nekromancer itp.
6. Karta otchłani, Obcy wirus. Nie można mu się wymknąć za pomocą kombinezonu, zdolności Astropaty "zjawa" itp. lecz nie musisz z nim walczyć (nie działa na Ciebie) jeśli masz skafander.

To tylko niektóre, jest ich o wiele więcej. Jeśli ktoś jest zainteresowany możemy na ten temat podyskutować.

: wtorek 03 kwie 2012, 14:15
autor: Mały Nemo
Chciałoby Ci się zeskanować te zapisy?

Ponadto polecam Ci zapoznać się z tym: http://www.talismanisland.com/downloads.htm Poszukaj tego: "Unofficial "Expert" Rule Book for Talisman"

: wtorek 03 kwie 2012, 15:20
autor: dms~
No skanera nie mam, ale zapisy te pisane były w zeszytach A4 na kratce, i takich zeszytów mam 3. Jest tam naprawdę bardzo dużo ciekawego, ale pisane od ręki i nie wszystkiego moglibyście się zapewne doczytać. Ale planuję przepisać te wszystkie zasady w format komputerowy żeby później wydrukować.

: czwartek 05 kwie 2012, 10:15
autor: SeSim
Wiktor pisze:W pewnym uproszczeniu - czy Pożyczę zaciąga gracz czy poszukiwacz :)
Wg mnie pożyczka nie znika. Zasady co prawda nie omawiają tego konkretnego przypadku ale de fakto jak się staje Mistrzem to nie odrzucasz przecież karty swojego Poszukiwacza, cały czas go masz. Bardziej bym się zastanowił co się stanie w tym przypadku jak ktoś Cię palnie tym czarem (zapomniałem jak się nazywa) co to zmienia Ci Poszukiwacza :D

Proszę skupić na temacie i nie straszyć nikogo jakimiś zeszytowymi ACTAmi :P

: czwartek 05 kwie 2012, 11:21
autor: SPIDIvonMARDER
Moim zdaniem też nie traci się pożyczki, gdyż cały czas zachowujemy naszą postać podstawową. To po jej śmierci bądź Przeistoczeniu, Pożyczka przestaje obowiązywać.


Bardzo przepraszam za poprzedni offtop.

: czwartek 05 kwie 2012, 14:35
autor: Bludgeon
SPIDIvonMARDER pisze: To po jej śmierci bądź Przeistoczeniu, Pożyczka przestaje obowiązywać.
A przestaje?

: czwartek 05 kwie 2012, 17:39
autor: SPIDIvonMARDER
Wydaje mi się, że tak, skoro zmieniamy ciało, punkty, nawet złoto i Czary. To prawie jak śmierć. Jedyna różnica moim zdaniem, to punkt startu nowej postaci.

: czwartek 05 kwie 2012, 19:45
autor: SeSim
Właśnie ja sam nie mam zdania do końca na ten temat. Z jednej strony gracz-Poszukiwacz nie ginie ale z drugiej strony jest to zupełnie inna sytuacja niż zostanie Mistrzem. Tutaj de fakto jest zupełnie nowy Poszukiwacz, a nie stary Poszukiwacz z nową warstwą w postaci Mistrza :)

: niedziela 08 kwie 2012, 00:26
autor: stave
A ja zadam takie pytanie grałeś kiedyś dms~ w WH40k lub WFB? są to gry wymyślone także przez GW. Od pewnego czasu GW w podstawkach do tych gier dodaje spolszczoną książeczkę z zasadami gry, a także od pewnego czasu są tłumaczone ArmyBooki oraz Kodeksy także na polski - to są knigi zawierające opisy poszczególnych Armii itd - istotne dla ciebie jest:

Polskie wydania posiadają niejednokrotnie błędy i dla graczy wyznacznikiem poprawności są angielskie wydania.
Z tego względu mam prośbę zapoznaj się z Angielską wersją MiM.
Dalej jak mam brać cię na poważnie, jeśli grając tak długo nie masz pojęcia o bardzo istotnych kwestiach związanych z MiM nie wspominając o dodatku Mistrzowie?? oj nie ładnie nie ładnie [-X
Zapodaj te cuda co zapisałeś w zeszycie bo to co piszesz staje się powoli niestrawnym daniem.