Strona 1 z 2

Pancerze

: czwartek 23 kwie 2009, 15:19
autor: Kufir
Może mi ktoś logicznie wytłumaczyć dlaczego możemy korzystać tylko z jednego rodzaju pancerza?

Skoro tracę cenne miejsce w moim ekwipunku na noszenie równoczesne: Zbroi, Hełmu i Tarczy to powinny one chronić mnie wszystkie na raz. Czyli rzucamy po kolei kostką czy ochroniła nas Zbroja, Hełm i Tarcza.

Ciągle czytam tą instrukcję i tego punktu nie jestem w stanie zrozumieć, co autorzy sobie ubzdurali.

: czwartek 23 kwie 2009, 15:24
autor: stave
Nic nie ubzdurali tak było, jest i będzie dopóki ktoś z jajem się za to nie weźmie - a znasz moje stanowisko w stosunku do nowej edycji, więc dalej nie będę się rozwodził.

: czwartek 23 kwie 2009, 15:25
autor: Mały Nemo
Ano to, że jakbyś rzucał za każdy rodzaj Pancerza jaki posiadasz, to np. taki Gladiator byłby nieśmiertelny. gracz musiałby mieć UBER pecha, by stracić punkt Życia, zwłaszcza, że za każdy rzut za każdy Pancerz mógłby użyć Losu i przerzucić.

: czwartek 23 kwie 2009, 16:38
autor: Misiek
Jeśli ktoś chce cię zranić to celuje w jedno miejsce np w korpus. Dla celów gry przyjęli pewnie że w to gdzie masz pancerz. Więc jeśli ktoś celuje w korpus, to dlaczego masz mieć drugi rzut obronny za głowę?

Dodatkowo w TMiM macie punkty losu, które jeśli dobrze czytałem chronią od zranień. Trzy przedmioty obronne, jakieś umiejętności Poszukiwacza i punkty losu. Trochę za dużo jak dla mnie.

: czwartek 23 kwie 2009, 17:01
autor: Kufir
Dodatkowo w TMiM macie punkty losu, które jeśli dobrze czytałem chronią od zranień
Nic podobnego.

: czwartek 23 kwie 2009, 17:26
autor: Mały Nemo
ALe pomagają zostać niezranionym. 6 rzutów kością by stracić tylko jeden punkt Życia, to eXtreme. Zaprawdę.

: czwartek 23 kwie 2009, 17:31
autor: Kufir
Pomagaja tez aby trafic przeciwnika.

: czwartek 23 kwie 2009, 18:15
autor: stave
co do tej kwestii to macie linka do tematu z MiM wraz z ankietą.
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... y&start=60

: czwartek 23 kwie 2009, 18:18
autor: Isztwan
Nemomon pisze:Ano to, że jakbyś rzucał za każdy rodzaj Pancerza jaki posiadasz, to np. taki Gladiator byłby nieśmiertelny
Ja zawsze tak grałem i będę tak grał bo to żadna nieśmiertelność! Hełm ma tylko 1/6 szans uniknięcia straty życia, więc to przedmiot praktycznie zbędny. Zbroja i tarcza to już co innego. W każdym razie nie raz miałem na sobie cały pancerz albo chociaż 2 części i p. życia i tak się po walce traciło. Nie mowie juz o innych sytuacjach, w których traci się punkty. Punkty losu faktycznie mogą pomóc ale nie ma ich nieograniczonej ilości. Jest za to ograniczona ilość przedmiotów - jak ktoś chce mieć pełen pancerz nie będzie miał innych bonusów.
Misiek pisze:Jeśli ktoś chce cię zranić to celuje w jedno miejsce np w korpus. Dla celów gry przyjęli pewnie że w to gdzie masz pancerz. Więc jeśli ktoś celuje w korpus, to dlaczego masz mieć drugi rzut obronny za głowę?
A co to za dziwna teoria? Rzut kostkami symulujący walkę to nie 1 cios tylko cała walka. I nie jest nigdzie powiedziane, że śmiertelny cios był tylko jeden czy było ich wiele i w różne części ciała. Powiedzmy, że atakuje cię wróg np. sfora psów i przegrywasz. Domyślnie taka sfora gryzie gdzie popadnie i możesz umrzeć od sumy wszystkich ran głowy, nóg, tułowia itd. Dlaczego więc mam nie rzucać za każdy przedmioty, który te poszczególne miejsca chronią?
I kolejna sprawa - możne jak ktoś celuje w korpus i widzi, że zbroja powstrzymała cios, to próbuje w głowę ;)

: czwartek 23 kwie 2009, 18:29
autor: Misiek
Ja wiem. Jedno zadane zranienie to jeden punkt Wytrzymałości, więc i "jeden" cios. Walka to szereg ciosów, a jeden z nich raniący. Tak było i w innch grach GW z czasów początków Talismana mniej lub bardziej rozbudowane w paragrafówkach czy warhammerze. Stąd taka interpretacja.

: czwartek 23 kwie 2009, 18:39
autor: Kufir
Jest za to ograniczona ilość przedmiotów - jak ktoś chce mieć pełen pancerz nie będzie miał innych bonusów.

Dokładnie tak jest!
Stave dzięki za linka, tam wyniki ankiety mówią same za siebie.

: czwartek 23 kwie 2009, 18:51
autor: Misiek
Widzę, że zadałeś sobie pytanie i na nie odpowiedziałeś tak jak Ci pasuje. Więc po co na publicznym forum to pisać?

: czwartek 23 kwie 2009, 18:55
autor: Kufir
Nie odpowiedziałem, tylko poznałem opinie innych ludzi, w tym dużych autorytetów z polskiego świata MIM, zapoznałem się z wynikami ankiety i tematem podanym przez Steva i wyrobiłem sobie opinie na dobre.

Nawet umiejętność + 1 do pancerzy Gladiatora nic tu nie zmieni. (jak dla mnie)

To proste xD

: czwartek 23 kwie 2009, 18:59
autor: Rogo
Przyjmijmy, że Poszukiwacz ma Zbroję Płytową (4/6), Wielką Tarczę (3/6) i Pełny Hełm (2/6) - w nawiasach prawdopodobieństwo obrony.
Zatem rzucając po kolei za Wszystkie te przedmioty mamy:
4/6 + 2/6 * 3/6 + 2/6 * 3/6 * 2/6 = ... = 8/9 = 88,(8)% szans na obronę.
Doliczcie do tego punkty Losu i Ciężką Zbroję zamiast Plytowej (to wasza praca domowa :D)
A teraz zwykłe: Zbroja (3/6), Tarcza (2/6) i Hełm (1/6) :P
3/6 + 3/6 * 2/6 + 3/6 * 4/6 * 1/6 = ... = 13/18 = 72,(2)% szans n obronę.
Doliczcie do tego punkty Losu :)
Po prostu autorzy wolą krwawą rzeź niż zabieranie sobie Zbroi, żeby ktoś miał 44,(4)% zamiast 72,(2)% szans na obronę xD

: czwartek 23 kwie 2009, 19:05
autor: Kufir
W Nowym MIM nie ma jeszcze takich przedmiotów, w 2 zapowiedzianych (wydanych ) dodatkach też ich nie ma.

Są tylko:

Hełm = 6
Tarcza = 5 - 6
Zbroja = 4 - 6


EDIT:

Bardzo uprościłeś te równania i stawiam Ci za nie ocenę nie dostateczną ;)

: czwartek 23 kwie 2009, 19:19
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:W Nowym MIM nie ma jeszcze takich przedmiotów, w 2 zapowiedzianych (wydanych ) dodatkach też ich nie ma.
Well, póki co tylko w Reaperze. Karty Dungeona nie są jeszcze znane. A powiem szczerze, że pewien niejawny przeciek bardzo mnie zdziwił, więc możliwe, że jakiś Pancerz sobie w Podziemiach będzie.

: czwartek 23 kwie 2009, 19:25
autor: Kufir
Pewnie, nie można wykluczyć że takie karty nie powstaną. Ale nawet jeśli? Wtedy gladiator będzie mieć świetną obronę, którą będzie bardzo ciężko złamać ale co z tego?

Traci miejsce w ekwipunku, ciągle można go zranić czarami i walką na MOC.

: czwartek 23 kwie 2009, 19:42
autor: Mały Nemo
Traci jeden slot na Zbroję, która czyni z niego prawie nieśmiertelnym. Ma jeszcze trzy dalsze na inne Przedmioty. Oraz karawaną Mułów czy innych Koni z Wozami.

Mocą, to można każdego nie-magicznego Poszukiwacza załatwić, nie tylko samego Gladiatora. Nawet taki Wojownik, który niby jest uber, ale będzie mu ciężko podskoczyć do Gladiatora, bo nawet jak go pokona, to i tak nie zabierze mu Życia, bo ten z palcem w d.. ustach ochroni się przed stratą Życia.

: czwartek 23 kwie 2009, 19:45
autor: Kufir
A po co zabierać mu punkt życia, niech mu zabierze zbroję z którą ma problem.
Na razie takich przedmiotów nie ma, a muły jak dla mnie są do poprawki.

: czwartek 23 kwie 2009, 19:53
autor: Rogo
Niech będzie, jestem zboczeńcem matematycznym xD
Mając 1 punkt losu, przerzucając rzut na zbroję mamy prawdopodobieństwo 86,(1)%
2 punkty losu (Zbroja i Tarcza): 90,(740)%
3 punkty losu: 92,(283950617)%

(ahh ta dokładność xD)
Dla Gladitora już liczyć nie będę :P

Ja uważam, że ograniczenie do jednego Pancerza jest słuszne :)

: sobota 25 kwie 2009, 11:02
autor: 7Tristan
Ja mam taki swój system, który jest dość skomplikowany(w porównaniu do zasad MiM'a), ale u mnie się sprawdza, mianowicie:

po przegranej walce, jeżeli posiadam jakiś pancerz rzucam kostką:

1,2 - ostateczny cios poszedł na ramię - mogę się obronić tarczą
3,4,5 - ostateczny cios poszedł na korpus - mogę się obronić zbroją
6 - cios poszedł na głowę - mogę się obronić hełmem.

Następnie rzucam tylko za ten pancerz na który poszedł cios.

Jeżeli cios poszedł na głowę, a mam tarczę i zbroję to i tak tracę punkt wytrzymałości, bo nie mam hełmu. Jeżeli go natomiast posiadam to rzucam za hełm.

System ten wydaje mi się zarówno nakłania do posiadania wszystkich części pancerza, jak i zmniejsza zbyt duże prawdopodobieństwo obrony przy posiadaniu wszystkich elementów.

: sobota 25 kwie 2009, 11:21
autor: 8janek8
Dobry system:) Proponuję tylko odwrócić kolejność wyniku: 1- hełm itd., bo MiM w 99% opiera się na zasadzie nim wyższy wynik, tym lepiej...a hełm to w sumie na nocnik by się nawet nie nadał ;)

: sobota 25 kwie 2009, 11:24
autor: stave
Wiesz ten system jest podobny do tego co kiedyś zapodał Lukas w swoich zasadach.

: sobota 25 kwie 2009, 11:39
autor: Kufir
Masz racje Stave, wczoraj wydrukowałem sobie jego karty postaci i gram właśnie na tych zasadach.

Warto wspomnieć iż jeśli używamy np. Korony na głowie nie możemy nosić już Hełmu.

Gra się bardzo fajnie tak jak to napisał wyżej 7tristan.

: sobota 25 kwie 2009, 11:39
autor: Katiusha
stave pisze:Wiesz ten system jest podobny do tego co kiedyś zapodał Lukas w swoich zasadach.
U niego to było (z pamięci):
1-2 Hełm
3-4 Tarcza
5-6 Zbroja