Strona 1 z 1

Uatrakcyjnienie Obszarów w Dolnym i Górnym Kręgu

: czwartek 05 mar 2009, 23:34
autor: Misiek
Ponieważ startujemy z Dolnego Kręgu, dość szybko zapełnia się on Kartami. Nie od dziś wiadomo, że najlepiej poruszać się w Środkowym Kręgu a Górnym przejść się tylko na Kamienny Most. Proponuję takie zmiany:

Dolny Krąg

Czarci Młyn - Złe postacie mogą wykonać instrukcję lub wyciągnąć 1 Kartę,
Studnia Wieczności, Krąg Mocy, Kurhan - po rozpatrzeniu instrukcji można wyciągnąć 1 Kartę,
Nakładki na Kamienny Most zwiększające ilość pól o 2 (między Mroźnym Pustkowiem i Karczmą oraz Stepem i Osadą).

Środkowy Krąg

Przeprawa i Demon Strażnik - jeśli zapłacisz Przewoźnikowi/Demonowi możesz wyciągnąć Kartę.
Twierdza Strzegąca Dróg - wykonaj instrukcję lub ciągnij Kartę
Wieża Przeznaczenia - po wykonaniu instrukcji wyciągnij Kartę

Górny Krąg

Ruchome skały, Bagno, Urwisko - po rozpatrzeniu instrukcji wyciągnij Kartę.


EDIT
Obrazek

Tak wygląda jedem z pomysłów, jednocześnie ukłon w stronę pewnego dodatku \:D/

: sobota 07 mar 2009, 08:52
autor: Rogo
OSADA:
(...) 2 - zyskujesz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii, 3,4 - zyskujesz 1 punkt Magii lub 1 punkt Miecza (...)
Coś tu nie gra :mrgreen:
To są oryginalne grafiki z planszy? :P

Kolejna sprawa: te karty wyciągnięte na danych obszarach (jeśli zostaną na planszy) mają pierszeństwo przed instrukcją obszarów?

: sobota 07 mar 2009, 11:04
autor: Misiek
Oryginał wygląda tak
Obrazek

Chcąc zwiększyć nożliwość ciągnięcia Kart w Dolnym Kręgu dorobiłem dodatkowy obszar "Wieża Maga"

Rogo Nie pierwszy raz mnie zadziwiłeś zdolnością wnikliwego czytania O:) Moim zdaniem powinno być Magii LUB Miecza przy niższym wyniku oraz Magii I Miecza przy wyższym. Dzięki tej nakładce na planszę mogę nanieść te zmiany.

: sobota 07 mar 2009, 15:44
autor: Isztwan
Rogo pisze:OSADA:
(...) 2 - zyskujesz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii, 3,4 - zyskujesz 1 punkt Magii lub 1 punkt Miecza (...)
Coś tu nie gra :mrgreen:
Poruszaliśmy już kiedyś temat Osady:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=959
(ja wykreśliłem 2)

A co do pomysłu Miśka to nie bardzo mi się podoba zasłanianie Kamiennego mostu (chociaż umieszczenie na jakimś dodatkowym obszarze wieży maga jest świetnym pomysłem - może gdzieś w 3 kręgu to zrobić??). Fakt, że pierwszy krąg jest mały i szybko wyczerpują się wolne miejsca na karty ale ja wolę walczyć z tym w inny sposób:
- wprowadzić w każdym sklepie możliwość sprzedawania przedmiotów (które zawsze niepotrzebnie się walają na planszy)
- robić karty "czyszczące" planszę, np. jakieś trzęsienie ziemi itp.
- wrogowie jak Mumakile czy nietoperze (których nie można zabić tylko przepędzić) powinny być odkładane po śmierci.
Rogo pisze:Kolejna sprawa: te karty wyciągnięte na danych obszarach (jeśli zostaną na planszy) mają pierszeństwo przed instrukcją obszarów?
Ja stosuję zasadę, że instrukcja Obszaru na planszy jest, pod względem kolejności rozpatrywania, równoważna karcie miejsca (z nr. 6). To znacznie pomaga uniknąć wielu niejasnych sytuacji.

: sobota 07 mar 2009, 16:57
autor: Misiek
W rozgrywce dwuosobowej, nie jest jeszcze problemem ciasnota, problem zaczyna się przy większej ilości graczy. Choć w czwórkę już dawno nie grałem :???: Samo zasłonięcie KM jest mało istotne. Podejrzewam, że w stosunku 99-1 przechodzi się w tym miejscu pod mostem, a nie po nim. Pomoże ona zwiększyć przestrzeń graczom gdy tego zapragną.

Co z Górnym Kręgiem? Czy jest ktoś kto nie traktuje go jako przedłużenia Kamiennego Mostu, a może lepiej by pozostał niegościnny? Wyczerpie graczy zanim podczas ruchu uda im się osiągnąć Most.

: sobota 07 mar 2009, 18:34
autor: Isztwan
Misiek pisze:Co z Górnym Kręgiem? Czy jest ktoś kto nie traktuje go jako przedłużenia Kamiennego Mostu, a może lepiej by pozostał niegościnny?
Najbardziej właśnie w planszy MM boli mnie, że przez tak zrobiony Górny krąg marnuje się olbrzymia ilość miejsca. Połowa tego kręgu to: 2 urwiska, 2 bagna, 2 ruchome skały, na których nie robi się absolutnie nic ciekawego! Tylko miejsce zajmują. Jak chcemy utrudnić sobie drogę do bestii to proponuje Zamek Bestii wydrukować. Wtedy 3 krąg to będzie małe piwo :) Wilczy parów i krypta upiorów? Te pola są śmiechu warte. Co pod koniec gry może zrobić mi wilkołak Miecz 6 kiedy ja mam z 15?! A, i jeszcze 50% szans na to, że nic się tam nie stanie. I jeszcze ten Zamek, w którym tylko medyka można odwiedzić... #-o
Może by zostawić po 1: Urwisko, bagna i ruchome skały (na nich też można dodać kartę), a na pozostałych, powtarzających się polach zrobić coś całkiem innego?
A w wilczym parowie i krypcie pół na pół - karta lub atak wilkołaka/upiora.
Misiek pisze:Samo zasłonięcie KM jest mało istotne. Podejrzewam, że w stosunku 99-1 przechodzi się w tym miejscu pod mostem, a nie po nim
No tak, ale jednak jest to zasłonięcie istotnego dla gry pola. Dla mnie to przede wszystkim nieestetyczne :P

: sobota 07 mar 2009, 19:25
autor: Misiek
Z Górnym Kręgiem słowo w słowo mogę wszystko powtórzyć. Myślę tak samo. Co do estetyki - brak zgody ;-) nawet po wydrukowaniu na papierze ksero Dolny Krąg wygląda teraz bardziej przejrzyście. Mam od dawna taki pomysł, by wymazać cały Kamienny Most i zrobić go jako oddzielną planszę w połączeniu z Zamkiem Bestii.

: sobota 07 mar 2009, 19:35
autor: Isztwan
Misiek pisze:Dolny Krąg wygląda teraz bardziej przejrzyście
Dolny krąg może i tak ale czy plansza jako całość?? Gdzie kamienny most jest w 2 miejscach przerwany?

: sobota 07 mar 2009, 19:42
autor: Rogo
To sobie wydrukujcie taki Kamienny Most, który będzie nad planszą :D taki 3D :D

: sobota 07 mar 2009, 19:49
autor: Misiek
Dużo razy o tym myślałem, ale plansze 3D są niepraktyczne. Jak napisałem, bardziej widzę Kamienny Most w połączeniu z Zamkiem Bestii jako osobną planszę. Nakładce zrobię most nad nią, tylko zmniejszony, będzie w dwóch wersjach.