Robin Hood (Sfera)
-
-
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek 08 paź 2004, 12:00
Robin Hood (Sfera)
Zauważyłem, że ta gra Sfery nie ma jeszcze teamtu. Kupiłem ją lata temu za stare jeszcze polskie złote. Szczerze mówiąc nie wiedziałem za bardzo jak się do tej gry zabrać. Teraz wreszcie przebrnąłem przez jak się okazało proste zasady. Jeżeli ktoś z was grał w tą grę i ma ciekawe uwagi - z dużą wdzięcznością je przyjmę .
Ostatnio zmieniony niedziela 02 maja 2010, 12:52 przez ziomal, łącznie zmieniany 1 raz.
-
-
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek 08 paź 2004, 12:00
Hmm.... jasne . Przygotuję może jakiś naprawdę porządny opis, gdyż tej gry nie ma nawet w gnieździe gier . Przygotuję nawet jakieś obrazki jak chcecie. Jestem tylko ciekawy jednego ---> jak przenieść do komputera NAPRAWDĘ wielką planszę. Czy czeka mnie intensywna zabawa z Gimpem/fotoszopem przy sklejaniu wielu fragmentów?? Ale to nie dziś, bo usypiam już.
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 50
- Kontakt:
A ja znam tę grę. Posiadam nawet własny egzemplarz, niestety pożyczony aktualnie komuś... porażka.
Moim zdaniem gra jest co najmniej dobra. Kolorystyka planszy i żetonów bardzo klimatyczna, reguły niegłupie, pomysł świetny, całość wyraźnie na motywach brytyjskiego serialu z 1982.
Z tego co pamiętam, to wszyscy (dobrzy i źli) mają zadanie zdobyć kilka magicznych mieczy (najlepiej komplet) które są strzeżone na kilku polach na planszy, z tym że jest sporo cwanych komplikacji, np. nie wszystkie z mieczy są tymi magicznymi, po prostu są ukryte na przemian z falsyfikatami. Do tego zróżnicowany teren - podobnie do gier strategicznych, poza tym sporo pól specjalnych, obszary o rozszerzonych regułach, sporo rozrzuconych przedmiotów mogących pomóc w zwycięstwie itp.
Pionki postaci poruszają się po planszy plecami do przeciwnika, tzn grający nimi wie kim jest postać, jaką ma siłę itp. natomiast przeciwnik widzi z drugiej strony stołu tylko tyle, że zbliża się jakaś postać, ale nie widzi czy to siłacz czy słabeusz. Zapewniam Was, że to kapitalny patent, można robić niezłe układy taktyczne, np idą trzy grupki postaci, ale która to główny atak??
Pamiętam też, że system walki był bardzo fajny, zdaje się ciut bardziej skomplikowany niż w MiM, pozwalający również na starcia większe niż 1 na 1.
Plansza rzeczywiście niemała, sześć arkuszy A4 jeśli dobrze pamiętam.
Dodam jeszcze, że jest możliwość gry w więcej niż dwie osoby, wszystkie złe postacie zostają wówczas podzielone między 2-3 graczy (oczywiście oni ze sobą współpracują), podobnie po stronie dobra. Jeśli dobrze pamiętam taki sposób gry nie jest opisany w zasadach, ale ja tak ze znajomymi grałem i wyszło fajnie.
Moim zdaniem gra jest co najmniej dobra. Kolorystyka planszy i żetonów bardzo klimatyczna, reguły niegłupie, pomysł świetny, całość wyraźnie na motywach brytyjskiego serialu z 1982.
Z tego co pamiętam, to wszyscy (dobrzy i źli) mają zadanie zdobyć kilka magicznych mieczy (najlepiej komplet) które są strzeżone na kilku polach na planszy, z tym że jest sporo cwanych komplikacji, np. nie wszystkie z mieczy są tymi magicznymi, po prostu są ukryte na przemian z falsyfikatami. Do tego zróżnicowany teren - podobnie do gier strategicznych, poza tym sporo pól specjalnych, obszary o rozszerzonych regułach, sporo rozrzuconych przedmiotów mogących pomóc w zwycięstwie itp.
Pionki postaci poruszają się po planszy plecami do przeciwnika, tzn grający nimi wie kim jest postać, jaką ma siłę itp. natomiast przeciwnik widzi z drugiej strony stołu tylko tyle, że zbliża się jakaś postać, ale nie widzi czy to siłacz czy słabeusz. Zapewniam Was, że to kapitalny patent, można robić niezłe układy taktyczne, np idą trzy grupki postaci, ale która to główny atak??
Pamiętam też, że system walki był bardzo fajny, zdaje się ciut bardziej skomplikowany niż w MiM, pozwalający również na starcia większe niż 1 na 1.
Plansza rzeczywiście niemała, sześć arkuszy A4 jeśli dobrze pamiętam.
Dodam jeszcze, że jest możliwość gry w więcej niż dwie osoby, wszystkie złe postacie zostają wówczas podzielone między 2-3 graczy (oczywiście oni ze sobą współpracują), podobnie po stronie dobra. Jeśli dobrze pamiętam taki sposób gry nie jest opisany w zasadach, ale ja tak ze znajomymi grałem i wyszło fajnie.
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
-
-
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek 08 paź 2004, 12:00
Udało mi się grę przetestować. Takie są moje przemyślenia:
DOBRE:
- Duża mapa/różnorodny teren/środki transportu/pułapki - dają duże możliwości taktyczne. Obie drużyny mogą całkiem ładnie działać.
- Ciekawy system walki
- Dynamiczna, prosta rozgrywka.
- Duża elastyczność zasad
PROBLEMY:
- wysoce nieprecyzyjna instrukcja, wiele niejasnych lub niewyjaśnionych zasad
- brak zbalansowania broni - jest ich bardzo dużo. Tak dużo, że sztylety i włócznie są kompletnie niepotrzebne - w ciągu całej gry.
- brak doprecyzowania zasad przemieszczania się między terenami (czy łódź może przepłynąć pod mostem rzymskim?? Czy może na teren wyspy z dwoma miejscami mieczy można się dostać np: z grobu sidh??).
- zbyt duże możliwości teleportaji z zamków królewskich
- system walki eliminujący niektóre zasady - zbyt prosty.
- niedoprecyzowanie - czy jest możliwe stawianie pułapek na wodzie??
- niejasne: po co tożsamości bohaterów są ukryte?? Po co komu wiedza, że zabiliśmy robin hooda?? Po co zabawa z ukrywaniem tożsamości??
- małe rozróznienie między siłą postaci - strażnik 5 a robin hood 9.
Napiszę niedługo o swoich propozycjach modyfikacji.korekty. Wydaje mi się, że są naprawdę ciekawe. Tymczasem możecie pisać swoje przemyślenia
DOBRE:
- Duża mapa/różnorodny teren/środki transportu/pułapki - dają duże możliwości taktyczne. Obie drużyny mogą całkiem ładnie działać.
- Ciekawy system walki
- Dynamiczna, prosta rozgrywka.
- Duża elastyczność zasad
PROBLEMY:
- wysoce nieprecyzyjna instrukcja, wiele niejasnych lub niewyjaśnionych zasad
- brak zbalansowania broni - jest ich bardzo dużo. Tak dużo, że sztylety i włócznie są kompletnie niepotrzebne - w ciągu całej gry.
- brak doprecyzowania zasad przemieszczania się między terenami (czy łódź może przepłynąć pod mostem rzymskim?? Czy może na teren wyspy z dwoma miejscami mieczy można się dostać np: z grobu sidh??).
- zbyt duże możliwości teleportaji z zamków królewskich
- system walki eliminujący niektóre zasady - zbyt prosty.
- niedoprecyzowanie - czy jest możliwe stawianie pułapek na wodzie??
- niejasne: po co tożsamości bohaterów są ukryte?? Po co komu wiedza, że zabiliśmy robin hooda?? Po co zabawa z ukrywaniem tożsamości??
- małe rozróznienie między siłą postaci - strażnik 5 a robin hood 9.
Napiszę niedługo o swoich propozycjach modyfikacji.korekty. Wydaje mi się, że są naprawdę ciekawe. Tymczasem możecie pisać swoje przemyślenia
- Grohmann
-
- Posty: 21
- Rejestracja: poniedziałek 08 lis 2004, 12:44
-
-
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek 08 paź 2004, 12:00
Ok, tak sobie myślałem, że niegłupim pomysłem byłoby zróżnicowanie broni. Oprócz wartości punktowej - jak jest teraz - mozna by rozróznić broń bliskiego i dalekiego zasięgu. Można przypisać specjalne właściwości róznym broniom - np: atak z zaskoczenia sztyletem itd. W ten sposób wszystkie żetony stają się przydatne i nie leżą bez sensu w pudełku.
Przekraczanie granic - hmmm... w instrukcji właściwie nigdzie nei jest napisane gdzie jest granica Dzika (tak naprawdę dokładnie), a także co to są te "obszary niebezpieczne". Musimy rzucać za każdym razem jak zejdziemy z drogi?? Chyba nie.....
Poza tym, może ktoś miał pomysł jak wykorzystać fakt, że istnieje możliwość utajniania tożsamości bohaterów?? Np. wodzami są Robin Hood i Jan bez Ziemi i nie mogą zginąć...
Przekraczanie granic - hmmm... w instrukcji właściwie nigdzie nei jest napisane gdzie jest granica Dzika (tak naprawdę dokładnie), a także co to są te "obszary niebezpieczne". Musimy rzucać za każdym razem jak zejdziemy z drogi?? Chyba nie.....
Poza tym, może ktoś miał pomysł jak wykorzystać fakt, że istnieje możliwość utajniania tożsamości bohaterów?? Np. wodzami są Robin Hood i Jan bez Ziemi i nie mogą zginąć...
- mojak
-
- Posty: 18
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 14:03
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 38
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: czwartek 27 wrz 2007, 20:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Wilczy dobrze wyjaśnił patent z maskowaniem identyfikacji postaci - jak teraz o tym myślę, to rzeczywiście całość ma sens. Przyznam, że po różnych próbach gry pionki są u mnie ostro zmasakrowane i po korektach będę musiał je wydrukować sobie samodzielnie.
Jest to kolejna gra, którą wygrzebałem z szafy i jest akurat 1x1, czyli można wciągnąć do gry lepszą połowę, której niestety wampir się nie spodobał z powodu długiego startu.
Robin Hood to zdaje się całkowicie polski wynalazek (razem z min. Diabelskim Kręgiem) i niestety trochę niedopracowany. Kombinowałem swego czasu, żeby pobrać zasady walki z Mocy Albionu, dodać jak tam czary etc.
Jest to kolejna gra, którą wygrzebałem z szafy i jest akurat 1x1, czyli można wciągnąć do gry lepszą połowę, której niestety wampir się nie spodobał z powodu długiego startu.
Robin Hood to zdaje się całkowicie polski wynalazek (razem z min. Diabelskim Kręgiem) i niestety trochę niedopracowany. Kombinowałem swego czasu, żeby pobrać zasady walki z Mocy Albionu, dodać jak tam czary etc.
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
To może warto ją sobie kupić. Wyjdzie to taniej niż drukowanie ze skanów. Kosztuje 15 zł np. tu:
http://www.allegro.pl/item641077764_rob ... _stan.html
http://www.allegro.pl/item641077764_rob ... _stan.html
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: sobota 20 cze 2009, 22:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
^ Popieram, jak byłem mały i głupi, to całkowicie nie potrafiłem ogarnąć zasad tej gry. Poza tem odstraszała długość knigi z zasadami. A później jakoś małe żetony (mieczy, rumaków, łodzi &c) do RH się pogubiły, zostały mi tylko postaci (też nie wszystkie) instrukcja i plansza.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39