Strona 1 z 1

Przypomnienie Zasad

: poniedziałek 14 sty 2008, 18:02
autor: dolnoslazak24
po przeszło 10 latach postanowiłem Dosłownie odkurzyć MiM i chciałbym przpomniec sobie kilka zasad z tej gry (tylko plansza głowna):
1.po pokonaniu wrogów ich karty mam zatrzymac i zbierac do 7 czy moge przekroczyc ta wartość
2.stojąc na obszarze gdzie ciagne wiecej niz jedna karte przygod i gdy pierwsza wyciagne wroga i przegram walke to pozostale karty zostaja na obszarze czy je biore
3.czy na poszukiwacza w srodkowej krainie działaja czary i czy sam moze rzucac czary
4.bedac we wiosce i w miescie odwiedzam tylko jedna postac czy moge do wszystkich
5.na ile kolejek zostaje sie ropucha i jakie ona ma dokładnie własciwosci
6.ile moge niesc przedmiotów sam a ile razem z mułem
7.czy podczas walki dodaje mi sie wszystkie punkty z przedmiotów czy tylko z jednego
8.jezeli posiadam magiczny miecz to czy po wygranej kazdej walce dopisuje sobie punkt wytrzymalosci
9.ile maksymalnie mozna miesc punktów sily i mocy?

dzieki za pomoc

: poniedziałek 14 sty 2008, 18:30
autor: Enson
Nie masz instrukcji?
Warto ją poczytać, bo nawet jak ci odpowiem to pewnie zaraz będziesz miał kolejne pytania :P

1. za każde 7 punktów pokonanych wrogów dostajesz 1 punkt do Siły, ale nadwyżki ponad wielokrotnośc 7 sie marnują.
2. jak jest niepokonany wróg to nie możesz nic robić z miejscami, przedmiotami, przyjaciółmi i nieznajomymi
3. chodzi ci na pewną o środkową? Działają w każdej z tego co wiem.
4. Możesz wszystkich, tak samo jak mozna badać kilka miejsc czy nieznajomych z kart Przygód na jednym obszarze.
5. na 3 tury :-" siła 1, moc 1, nie może mieć żadnych kart, złota ani czarów i chodzi o 1 obszar na ture.
6. sam 4, razem z mułem 12 przy czym muł jest jednym z tych 12
7. z wszystkich przedmiotów, ale tylko z jednej broni.
8. tylko po takiej kiedy zabrałeś komuś WT, czyli przeciwnik musi mieć Wytrzymałośc, wrogowie zwykle jej nie mają.
9. nie ma limitu

: poniedziałek 14 sty 2008, 20:20
autor: dolnoslazak24
dziekuje za odpowiedz co do instrukcji to mam jej tylko czesc ale juz na necie spotkałem całosc takze sie zapoznam

: poniedziałek 14 sty 2008, 20:34
autor: Katiusha
dolnoslazak24,

http://www.gamekeeper.offnet.pl/index.php

Pod tym linkiem masz wszystkie instrukcje i plansze do MiMa. Oczywiście tylko do tych które wydała Sfera.

: środa 16 sty 2008, 20:58
autor: dolnoslazak24
mam jeszcze jedo pytanie dotyczące walki a dokładnie sytuacji kiedy poszukiwacza atakuje wiecej niz jeden wrog. Kiedy to nastepuje i jak sie stosowac do tego w grze

: środa 16 sty 2008, 22:15
autor: Katiusha
Jeśli wyciągniesz dwie karty wrogów atakujących np Siłą wtedy sumujesz ich Siłe plus rzut kostką. Albo jak już jeden leży na planszy a drugiego dociągasz to postępujesz tak samo. To samo dotyczy Wrogów którzy walczą na Moc. Chyba że na karcie jest napisane inaczej wtedy stosujesz się do opisu z karty.

Poza tym nie możesz brać Przyjaciół ani Przedmiotów ani odwiedzać Nieznajomych czy Miejsc (o ile tam jeszcze leżą oprócz Wrogów) dopuki nie pokonasz wszystkich Wrogów na danym polu. Poprostu Twój ruch w tym momencie się kończy. Karty rozpatrujesz w kolejności zgodnie z numerkiem pośrodku na samej górze czyli:

1 Zdarzenie
2 Wróg z Siłą
3 Wróg z Mocą
4 Nieznajomy
5 Przedmiot
6 Miejsce

Wszystko o co pytasz jest w instrukcji.

: czwartek 17 sty 2008, 15:51
autor: Isztwan
Skoro jesteśmy już przy temacie wrogów to co zrobić z taką sytuacją: walczymy z 2 wrogami z tym, że jeden z nich ma taką zdolność, że rzuca kostką 2 razy i wybiera lepszy wynik? Albo jeśli z jednym z wrogów walczy się normalnie a z drugim zamiast rzucania kostką dodaje się 1 do swojej siły? :-k

: czwartek 17 sty 2008, 20:41
autor: SeSim
Moim zdaniem specjalne zdolności obydwu wrogów powinny być brane pod uwagę. Instrukcja mówi tylko o sumowaniu punktów siły bądź mocy a nie wspomina o zdolnościach wrogów. Skoro nic nie mówi tzn, że nadal są w użyciu.

: czwartek 17 sty 2008, 23:01
autor: pretorianstalker
Ja zawsze gram tak, że w momencie gdy np trafimy na Bandę Zombich i Smoka, to walczymy razem ze smokiem i jednym zombie, a potem z resztą zombich :)

: sobota 19 sty 2008, 00:05
autor: Isztwan
SeSim pisze:Instrukcja mówi tylko o sumowaniu punktów siły bądź mocy a nie wspomina o zdolnościach wrogów. Skoro nic nie mówi tzn, że nadal są w użyciu.
I z tym się zgadzam tylko nie do końca w tym problem...

A jak walczycie z sobowtórem? Bierzecie swoją bazową czy całkowitą siłę jako jego? Ja biorę tylko bazową (z żetonów) bo niby dlaczego miałby czerpać ją z przyjaciół? Problem tyczy sie broni - teorteycznie mógłby mieć taką sama jak ja ale ja to także ignoruje.

: sobota 19 sty 2008, 20:05
autor: SeSim
Instrukcja sobowtóra mówi:

"(Sobowtór zawsze posiada taką Siłę, z jaką walczy jego przeciwnik)"

Według mnie to oznacza, że wlicza się siła ze wszystkich bonusów. Karta mówi, z Siłą jaką walczy jego przeciwnik a nie z siłą jaką posiada (generalnie). Zauważmy, że są karty, które dodają siłę cały czas i tylko podczas walki. Tak naprawdę to można po prostu rzucać kostką, kto będzie miał więcej ten wygrał i już :)

: piątek 25 sty 2008, 23:45
autor: Smok
"(Sobowtór zawsze posiada taką Siłę, z jaką walczy jego przeciwnik)"
a co z momentem, gdy ktoś jest zamieniony w Ropuchę?? wtedy sobowtór walczy z siłą 1??

mam jeszcze ważne pytanie: czy podczas walki można używać dwóch "magicznych buław"?

: sobota 26 sty 2008, 13:17
autor: SeSim
a co z momentem, gdy ktoś jest zamieniony w Ropuchę?? wtedy sobowtór walczy z siłą 1??
Tak z siłą 1 :)

mam jeszcze ważne pytanie: czy podczas walki można używać dwóch "magicznych buław"?
Możesz przypomnieć treść karty albo chociaż z jakiego dodatku pochodzi bo nie mogę znaleźć tej karty.

: sobota 26 sty 2008, 14:03
autor: Smok
MAGICZNA BUŁAWA (magiczny przedmiot) - "Użyta w walce dodaje 2 punkty do Siły swego właściciela" - oto cały opis... nie jestem pewien czy pochodzi chyba z dodatku "Smoki" - chociaż pewności nie mam - bo znajduje się ten przedmiot w kartach przygód - więc być może jest to karta z podstawki...

: sobota 26 sty 2008, 15:18
autor: Katiusha
Magiczna Buława pochodzi na 100% ze Smoków, a czy można jedną czy dwóch używać (w zestawie Smoki jest tylko jedna) to kwestia dogadania się z graczami pozostałymi. Ja jestem zdania, że najrozsądniej jest używac tylko jednej, skoro w zestawie nie ma więcej.
Magicznych różdzek jest więcej, ale też jestem zdania, że można w walce posługiwać sie tylko jedną.

: sobota 26 sty 2008, 15:32
autor: Smok
hmmm... dziwnym trafem u mnie jest 2 Buławy :) ale ok,,, dzięki za rozstrzygnięcie tej kwestii...

: wtorek 29 sty 2008, 12:09
autor: Bizon
Buławę zawsze traktuję jako broń jednoręczną (w końcu zawsze można nią kogoś walnąć w czerep), zatem można używać w czasie walki tylko jednej buławy na raz i żadnej innej broni (chyba że gramy wojownikiem).

: wtorek 29 sty 2008, 16:59
autor: Smok
no właśnie w sumie nie za bardzo wiem co to jest ta "buława" - na rysunku wygląda bardziej jak jakieś berło, które dodaje poszukiwaczowi w magiczny sposób 2 punkty siły,,, (np. trzymane za pasem ;) )

: wtorek 29 sty 2008, 17:22
autor: Katiusha
Google wie wszystko (no prawie ;) ) wystarczy je odpowiednio spytać i już wiesz co to jest Buława. :biggrin:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bu%C5%82awa

: sobota 01 mar 2008, 00:35
autor: Rastel
A swoją drogą - buława to swoista odmiana berła. Tyle, ze stosowana raczej na polu walki (vide buława marszalkowska czy hetmańska). Więc nic dziwnego, że dodaje do siły - nie dość, ze można walnąć w łeb, to jeszcze przytłacza autorytet... :mrgreen:

: poniedziałek 07 lip 2008, 11:18
autor: wisnia
Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc odkopałem jakiegoś trupka
- czy mógłby mi ktoś przypomnieć zasady dotyczące giermków zgubiła mi się instrukcja do podziemi.
Czy np. grając centaurem, mógłbym strzelić nie do poszukiwacza tylko do jego giermka?
z góry dzięks za odpowiedź.

: poniedziałek 07 lip 2008, 11:59
autor: HunteR
W instrukcji nic takiego nie napisali. Z jednej strony można zadeklarować że giermek walczy za ciebie więc w sumie można by do niego strzelać. Z drugiej jednak strony wyraźnie napisali w instrukcji że giermków dotyczą takie same zasady jakie dotyczą przyjaciół a do nich chyba strzelać się nie da.

: poniedziałek 07 lip 2008, 12:17
autor: wisnia
ale co z innymi zasadami?
Z tego co pamiętam....
- poszukiwacz może kożystać ze zdolności swojego giermka ( czy może też rzaucać czary giermka, czy w ciągu gry giermek może zdobywać nowe czary?)
- czy można dawać giermkowi swoje przedmioty?, czy rozwija on swoją siłę wraz z zabijaniem kolejnych wrogów?
- czy ma wytrzymałość 4 i czy może się leczyć?

EDIT dziękuję Hunter

: poniedziałek 07 lip 2008, 12:47
autor: HunteR
Możesz mieć dowolną ilość giermków i działają oni jak przyjaciele (tym samym jeśli ktoś nie może mieć przyjaciół nie może mieć też giermków). Możesz korzystać ze zdolności giermka ale tylko tych którymi może on służyć tak więc może dla ciebie okraść czy omamić poszukiwacza ale ty nie możesz nabyć np. odporności na głos syreny. Giermek może za ciebie walczyć i nieść twoje przedmioty. Nie może jednak zwiększać swojej siły, mocy i wytrzymałości powyżej poziomu bazowego. Nie może też sam używać czarów i przedmiotów, nie może mieć przyjaciół.