Strona 1 z 1

Gildia Anarchistów - zmiana charakteru

: wtorek 16 paź 2007, 19:42
autor: Lens
Mam pewną watpliwosc i chcialbym sie dowiedziec jak wy to rozumujecie. Rozchodzi sie o Gildie Anarchistow w Miescie i o zapis:
Neutralni Poszukiwacze moga sie tu za darmo wyleczyc do poczatkowej Wytrzymałości. Ponadto moga się zwrócić do Gildii z prośbą - rzuc kostką:
1-3 Prośba zignorowana; 4 Otrzymujesz 1MZ; 5 Zyskujesz jeden punkt Wytrzymałości; 6 Zyskujesz 1 Czar. Dobrzy i Źli Poszukiwacze zmieniają swój Charakter na Neutralny.


Wnioski - Kluczowe jest tu słowo "ponadto", bo sugeruje jednoznacznie, ze odnosi sie ta mozliwosc rzutu tylko dla poszukiwaczy o charakterze neutralnym, z drugiej strony przy rzucie 6 - napisane jest jak byk, ze zmieniasz charakter na neutralny. No ale jak skoro z opisu wynika, ze rzucac kostką mogą tylko neutralni :?:

: wtorek 16 paź 2007, 19:58
autor: stave
Cześć Lens
W/g mnie to jest błąd twórców, ja zawsze grałem tak, że tylko Neutralni mogli się tam leczyć i rzucać kostką, a jeśli zawitał do Gildii Dobry lub Zły Poszukiwacz został zmieniony w Neutralnego. Przy rezultacie 6 po " Zyskujesz 1 Czar." dalsze zdanie traktowałem jak coś odrębnego nie dotyczące już rezultatu rzutu kostką.
Pozdrawiam Stave.

: wtorek 16 paź 2007, 20:11
autor: Katiusha
To ostatnie zdanie i jest po kropce a nie przecinku jak przy rzutach kostką. Wydaje mi sie że to zdanie jest troche niefortunnie ulokowane. Moim skromnym zdaniem wchodząc do Gildi można zmienić sobie charakter z Dobrego lub Złego na Neutralny. Tak hop i już. Pozatym z wyciągu z instrukcji:
"Przed rozpoczęciem gry gracze muszą dojść do porozumienia z których (o ile w ogóle) reguł będa korzystać." 8)

P.S. Oj, chyba nieco powtórzyłam z postu Stave'a, ale w tym czasie pisałam tego posta i niewidzałam co napisał ;-)

: wtorek 16 paź 2007, 20:19
autor: Lens
O to jeszcze sie rozchodzi, ze zdanie - 6 Zyskujesz 1 Czar. Dobrzy i Źli Poszukiwacze zmieniają swój Charakter na Neutralny. jest napisane w jednej linijce. Gdyby sie mialo zmieniac charakter poprzez zwykle tylo odwiedzenie Gildii Anarchistow jakos by to rozsadnie ulokowali, miejsca na obszarze jest duzo. W logike nie chce mi sie wnikac, bo mimo wszystko jak wchodzisz do kapliczki nie zmieniasz charakteru, tak samo jak na cmentarzu. Chodzi tylko o sam zapis.

: wtorek 16 paź 2007, 20:23
autor: stave
Wiesz mi osobiście się wydaje, że to zwyczajna pomyłka twórców, a niestety nadal nie jestem u siebie i nie mam po ręką planszy z oryginalnego Talismanu by sprawdzić jak tam u nich to wyglądało.

: wtorek 16 paź 2007, 20:25
autor: Lens
Niestety tez nie posiadam oryginalow Talizmana nawet w wersji cyfrowej, zeby to sprawdzic.

: wtorek 16 paź 2007, 20:26
autor: Katiusha
Lens,

Ale zauważ że wszystko jest pisane w jednym ciągu. To o leczeniu przed rzutami też tak jak i to po rzutach o zmianie charakteru. Zwykła niedbałość o szczegóły twórców planszy. #-o

: wtorek 16 paź 2007, 20:34
autor: Lens
No jest taka mozliwosc, ze to niedbalosc tworcow, co na planszy Miasta akurat nowoscia nie jest (chocby opuszczone zasady walki na rękę ze straznikiem bramy, czy brak strzałki do karczmy).

: wtorek 16 paź 2007, 20:48
autor: stave
Wiesz Lens jak Valdi tylko będzie to myślę, ze co do oryginału z Uk da odpowiedź, ja niestety dopiero w weekend mogę to sprawdzić. Jego odpowiedź albo osoby mającej dostęp do angielskiego oryginału rozświetli nam tę kwestię.

: wtorek 16 paź 2007, 21:04
autor: SeSim
Ja zawsze grałem tak, że tutaj rzucają tylko Neutralni... ale to chyba źle jest. Kurcze trzeba sprawdzić na planszy angielskiej edycji :) Wydaje mi się, że powinno się oddzielić to co jest po kropce po 6tym punkcie i traktować jako coś oddzielnego dla Dobrych i Złych Poszukiwaczy.

: wtorek 16 paź 2007, 21:30
autor: Skogtroll
Witam!
Chciałbym pomóc. Oto oryginalna Gildia Anarchistów:
Obrazek

Pozdrawiam!

: wtorek 16 paź 2007, 21:34
autor: stave
Czyli wszystko jasne panowie ze Sfery, źle to zwyczajnie napisali.

: wtorek 16 paź 2007, 21:43
autor: Valdi
Z oryginału to tak:
Neutral characters heal to starting quota. you may
address the guild - roll 1 dice: 1-3: Ignored; 4: Gain 1 G;
5: Gain 1 Life; 6: Gain 1 Spell.
Good/Evil Characters Change Alignment

Z zachowaniem wszystkich enterów i kropek

Także w polskiej edycji po prostu sie wkradł chochlik a projektanci niepomyśleli żeby przenieść tekst do kolejnej linijki.

Ja zawsze grałem że Dobrzy/Źli mogli tam tylko zmienić charakter, a dopiero po wejściu jako neutralny stosować sie do całej instrukcji. Przy okazji chyba niema takiej opcji że po żucie kostką otrzymujemy jeden czar ale i musimy zmienić charakter.

PS. Co śmieszniejsze w oryginalnej instrukcji niema określonego na jaki charakter np dobry poszukiwać musi przejść. Po prostu "Dobry/Zły Poszukiwacz zmienia charakter."


EDIT: Ehh Skogtroll mnie uprzedził no ale nic to ważne że sie wyjaśniło:)

: wtorek 16 paź 2007, 21:44
autor: SeSim
Ale oryginalna instrukcja też nie jest znowuż taka super... Na jaki charakter ma się zmienić dobry i zły? Nie jest to jednoznacznie określone.

EDIT:
Valdi mnie ubiegł :D

: wtorek 16 paź 2007, 22:24
autor: Katiusha
Mam plansze polskiego MiMa przetłumaczoną na angielski. Autor przeróbki bardziej się postarał od Sfery i wszystko pięknie i przejrzyście rozmieścił. Jestem 'zielona' w progsach graficznych także troszke się namęczyłam w konwersji tego pliku z BMP na JPEG. No i z wycięciem z planszy. Tylko prosze się nie śmiać ze mnie. 8-[ ;-)

: wtorek 16 paź 2007, 22:33
autor: Lens
Katiusha pisze:Mam plansze polskiego MiMa przetłumaczoną na angielski
A o czyms takim to ja jeszcze nie slyszalem :???: . Autor postaral sie o tyle, ze wstawił oryginalny tekst na polska plansze.
btw - mozesz te plansze udostepnic w calosci. tak z ciekawosci, zeby rzucic okiem.
Stave ty przy okazji swego projektu robisz poprawki na planszach? Bo wyglada na to, ze juz sa 3 rzeczy do poprawy na planszy miasta.

: wtorek 16 paź 2007, 22:40
autor: Valdi
Lens pisze:
Lens pisze:Katiusha napisał/a:
Mam plansze polskiego MiMa przetłumaczoną na angielski
A o czyms takim to ja jeszcze nie slyszalem
No tak poza tematem to Polish Edition Converted To Uk obejmował Podstawke, Podziemia, Miasto, Kosmiczną Otchłań, Jaskinie, Alternatywne zakończenia. Zajmuje coś koło 90MB i kiedyś zdaj sie było dostępne na TI.

: wtorek 16 paź 2007, 22:49
autor: Katiusha
Lens,

Ależ prosze Cię bardzo:

http://talisman.clift.org/sam/expansion ... /index.htm

Wszystko co przerobili z polskiego MiMa na angielski. :grin: Chyba mocno im się polska wersja spodobała. 8-[

P.S. A karczma to jakby budynek przechodni miedzy ulicami, także ja wiem czy potrzebne są tam strzałki? :-k Przynajmniej zawsze ja tak grałam. Strzałki mogły by równie dobrze być ze Złotego Zaułka, Przystani, Aleii Północnej jak i Pasażu Królewskiego... :roll:

: środa 17 paź 2007, 22:09
autor: Artownik
Stave'a chyba już nie ma, a widzę, że nikt się nie pokusił o sprostowanie, więc tylko na wszelki wypadek do wiadomości napiszę, iż Stave zapis przy Gildii Anarchistów w swoim projekcie poprawił, także nie powinno być żadnych wątpliwości.

EDIT:

Jednak Stave się wypowiedział, tyle, że w temacie poświęconym jego projekcie. Nie zauważyłem, mój błąd.

: środa 17 paź 2007, 23:01
autor: Katiusha
Nawiązując do mojego poprzedniego postu, Stave umieścił wejście do Karczmy na Aleii Północnej. Wydaje mi się że to trafiony wybór =D> ponieważ od tej strony wygląda najsensowniej wejście do niej. Karczma w zasadzie mogłaby mieć dwa wejścia, jedno główne a drugie tylne 'kuchenne' np od strony przystani. Przykładowo na świeże rybki z portu a także aby Poszukiwacz mógł się wymknąć niepostrzeżenie z Karczmy. ;-)

: poniedziałek 17 mar 2008, 09:56
autor: Master
Wiem że sprawa się wyjaśniła lecz i tak chciał bym dodac mój komantarz (a co ;-) ):
Moim zadniem trzeba interpretowac wszystko jako ciąg podpunktów. Pierwsze dwa czyli leczenie oraz rzut kostką dotyczą tylko neutralnego poszukiwacza, natomisat trzeci podpunkt tyczy sie tylko dobrych oraz złych którzy (jeżeli chcą) zmieniają charakter na neutralny.

: wtorek 13 maja 2008, 15:11
autor: wilczy
A może to jednak nadinterpretacja w tłumaczeniu?

Good/Evil Characters Change Alignment
Dobrzy i Źli Poszukiwacze zmieniają swój Charakter na Neutralny.


Na moje to wcale nie wygląda w oryginale na wyprostowanie do neutralnego. Myślę że głoszone przez członków Gildii Anarchistów hasła można ująć w słowa znanego wieszcza "róbta co chceta" ;-)
A więc Dobrzy i Źli jeśli mieli takie zamiary (by z jakichś powodów zmienić charakter na jeden z dwóch pozostałych) to mogą zrobić to w tym miejscu. Czyli Dobry może chcieć zmienić się w Neutralnego... lub Złego równie dobrze. Co o tym myślicie?
Ach, jeszcze jedno... w angielskim oryginale brak słówka "może" a więc... to jest mus, Panie i Panowie ;-)

Co do sprawy odrębności tej procedury zmiany charakteru od rzutów dla Neutralnych to także uważam że stave doskonale to rozsądził uznając, że w naszej edycji zabrakło tzw "powrotu karetki" (czyli entera, może nawet dwóch dla spokoju) i poprawnie należy to odczytywać jako niezależną instrukcję (niezależną od listy wyników rzutu dla Neutralnych).