Nowe reguł opisanie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.

Jakie mają być te nowe reguły?

Przede wszystkim proste.
36
27%
Prawie jak RPG.
10
7%
Stopniowanie złożoności zasad.
19
14%
Instrukcja ogólna, do wszystkich dodatków.
33
24%
Zabiegi kosmetyczne, uaktualniające tylko zasady.
27
20%
Pisanie zasad prawie od podstaw.
10
7%
 
Liczba głosów: 135

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Czy prawo w Grodzie wam odpowiada? Czy nie jak na porządnego obywatela przystało :) i coś poprawiamy?


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Ja zająłbym się chyba kilkoma sprawami, np. dopisał kilka autorskich postaci do listy "nielegalnych imigrantów" oraz wywaliłbym to, że ten, którego zaatakowano i musiał sie bronić może otrzymać wyjętego spod prawa. Późno dzisiaj i nie chce mi się czytać instrukcji Grodu ale jutro to zrobię i może coś więcej dopiszę.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Przejrzałem Gród, prawo w sumie jest ok, i nawet ten co się tylko broni powinien być ścigany, to taki fajny smaczek, że niewinnych też uciskają^^ Za to mam kilka kwestii do konsultacji, przy okazji może ożywi się nieco temat..

45. Co się dzieje kiedy w wyniku walki tracimy 2 punkty Życia (Demon Zła np. czy jakiś Wróg) a mamy zbroje/tarczę etc i rzucimy pozytywnie za save'a?? Tracimy tylko 1 czy nic nie tracimy? Mnie wydaje się że tracimy 1.

46. Co z Kredytem jeśli opuścimy Gród inną drogą niż przez Bramę???

47. Zdarzyło mi się być świadkiem nieco niedorzecznej sytuacji: Namiestnik (może dowolnie przemieszczać się na planszy Grodu, nie może dostać Wyjętego spod Prawa, leci do Gildii Mędrców (zmiana w chaotycznego) a potem w Gildii Kupieckiej zaczyna kraść... (na zmianę Gildia mędrców i kradzież co drugą turę..) Chodzi między innymi o to że profesje z immunitetem mogą spokojnie popełniać przestępstwa.

48. Karta Wyjętego spod Prawa: Na samej karcie pisze że jeśli spotkamy Straż to zostaniemy odstawieni do Wieży (czyli że automatycznie nas aresztują) , zaś na karcie Straży instrukcja zdaje się mówić, ze przestępca może ze Strażą walczyć. Z tego wychodzi że jak mam tak ze 12 Miecza to juz mogę do woli popełniać przestępstwa bo straż w Grodzie jest za słaba.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

RasdSaris pisze:46. Co z Kredytem jeśli opuścimy Gród inną drogą niż przez Bramę???
W instr. nic nie ma na ten temat ale chyba powinno byc tak jak z Wyjętym Spod Prawa - można oszukac system czmychając łodzią lub do LM. Bo kto cie dorwie? Straż nie może - co innego przy wrotach. Z 2 strony jednak na karcie Kredytu jest tylko mowa o opuszczeniu Grodu...
RasdSaris pisze:48. Karta Wyjętego spod Prawa: Na samej karcie pisze że jeśli spotkamy Straż to zostaniemy odstawieni do Wieży (czyli że automatycznie nas aresztują) , zaś na karcie Straży instrukcja zdaje się mówić, ze przestępca może ze Strażą walczyć.
Wyjętego spod prawa moim zdaniem będą próbowali aresztować (czyli walczyć). Z resztą w instrukcji w dziale Stróże Prawa tak właśnie napisali.
Ciekawszy jednak jest ostatni punkt karty Wyjęty spod prawa a mianowicie "wolno ci jednak próbować przekupstwa". :???: Nigdzie nic nie ma o zasadach stosowania przekupstwa. Jak to niby mam zrobić???
Może wprowadzić zasadę, że przyłapana Postać rzuca kostką i ile wyrzuci tyle musi zapłacić strażnikom żeby przymknęli oko?
RasdSaris pisze:Chodzi między innymi o to że profesje z immunitetem mogą spokojnie popełniać przestępstwa.
Pewnie tak miało być bo nie wierzę, że twórcy nie wpadliby na tak oczywisty "błąd".
RasdSaris pisze:Co się dzieje kiedy w wyniku walki tracimy 2 punkty Życia (Demon Zła np. czy jakiś Wróg) a mamy zbroje/tarczę etc i rzucimy pozytywnie za save'a?? Tracimy tylko 1 czy nic nie tracimy? Mnie wydaje się że tracimy 1.
:-k Dobre pytanie. W przedmiotach pisze, że zapobiegają utracie punktu Życia. Nie jestem pewien czy gdzies nie jest napisane, że przeciwdziałają konsekwencjom przegrania walki (nie licząc oczywiście okupu).


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

RasdSaris pisze:45. Co się dzieje kiedy w wyniku walki tracimy 2 punkty Życia (Demon Zła np. czy jakiś Wróg) a mamy zbroje/tarczę etc i rzucimy pozytywnie za save'a?? Tracimy tylko 1 czy nic nie tracimy? Mnie wydaje się że tracimy 1.
Moim zdaniem pozostańmy przy ochronie przed utratą 1 punktu Życia. Tarcza np. zmniejsza impet uderzenia, lecz niekoniecznie nie odniesiemy żadnych ran. Odniesiemy, lecz mniejsze.
RasdSaris pisze:46. Co z Kredytem jeśli opuścimy Gród inną drogą niż przez Bramę??
W zgodzie z Isztwanem.
RasdSaris pisze:47. Zdarzyło mi się być świadkiem nieco niedorzecznej sytuacji: Namiestnik (może dowolnie przemieszczać się na planszy Grodu, nie może dostać Wyjętego spod Prawa, leci do Gildii Mędrców (zmiana w chaotycznego) a potem w Gildii Kupieckiej zaczyna kraść... (na zmianę Gildia mędrców i kradzież co drugą turę..) Chodzi między innymi o to że profesje z immunitetem mogą spokojnie popełniać przestępstwa.
Nie raz immunitet wykorzystywany jest do niecnych celów... jednak z takimi ludźmi grać się nie powinno. Gra to zabawa... chyba :mrgreen: nie ważne, że wygrałem czy przegrałem, lecz to , że dobrze się bawiłem.
Isztwan pisze:RasdSaris napisał/a:
48. Karta Wyjętego spod Prawa: Na samej karcie pisze że jeśli spotkamy Straż to zostaniemy odstawieni do Wieży (czyli że automatycznie nas aresztują) , zaś na karcie Straży instrukcja zdaje się mówić, ze przestępca może ze Strażą walczyć.

Wyjętego spod prawa moim zdaniem będą próbowali aresztować (czyli walczyć). Z resztą w instrukcji w dziale Stróże Prawa tak właśnie napisali.
Ciekawszy jednak jest ostatni punkt karty Wyjęty spod prawa a mianowicie "wolno ci jednak próbować przekupstwa". :???: Nigdzie nic nie ma o zasadach stosowania przekupstwa. Jak to niby mam zrobić???
Może wprowadzić zasadę, że przyłapana Postać rzuca kostką i ile wyrzuci tyle musi zapłacić strażnikom żeby przymknęli oko?
Ciężka sprawa... zapisanie sprawy rzutu kostką w instrukcji nie jest wygodne.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

RasdSaris napisał/a:
48. Karta Wyjętego spod Prawa: Na samej karcie pisze że jeśli spotkamy Straż to zostaniemy odstawieni do Wieży (czyli że automatycznie nas aresztują) , zaś na karcie Straży instrukcja zdaje się mówić, ze przestępca może ze Strażą walczyć.

Wyjętego spod prawa moim zdaniem będą próbowali aresztować (czyli walczyć). Z resztą w instrukcji w dziale Stróże Prawa tak właśnie napisali.
Ciekawszy jednak jest ostatni punkt karty Wyjęty spod prawa a mianowicie "wolno ci jednak próbować przekupstwa". :???: Nigdzie nic nie ma o zasadach stosowania przekupstwa. Jak to niby mam zrobić???
Może wprowadzić zasadę, że przyłapana Postać rzuca kostką i ile wyrzuci tyle musi zapłacić strażnikom żeby przymknęli oko?
Tylko po co wykupywać się złotem w ilości 1do 6 jak można z wieży wyjść za 2 ? Hmm, choć znajdą sie sytuacje kiedy się to opłaci, jednak sama karta Grodu - Straż jest dziwna bo stoi w niej coś takiego że strażnicy wyjętego spod prawa odstawiają do wieży, nie ma nic o walce... Ja był bym za tym żeby automatycznie odstawiano do wieży, jednak przekupstwo dodało by sie tak jak pisze Isztwan.

45. Co się dzieje kiedy w wyniku walki tracimy 2 punkty Życia (Demon Zła np. czy jakiś Wróg) a mamy zbroje/tarczę etc i rzucimy pozytywnie za save'a?? Tracimy tylko 1 czy nic nie tracimy? Mnie wydaje się że tracimy 1.

Moim zdaniem pozostańmy przy ochronie przed utratą 1 punktu Życia. Tarcza np. zmniejsza impet uderzenia, lecz niekoniecznie nie odniesiemy żadnych ran. Odniesiemy, lecz mniejsze.
I tak też ja uważam.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Po 1: Co się dzieje z tym w końcu???

Po 2: mam jeszcze 2 kwestie do rozpatrzenia (bo juz mnie na SB opieprzają :mrgreen: ):
- Jeśli Gród jest integralną częścią wewnętrznej krainy i wszystkie zdarzenia wpływające na te krainę dotyczą również Grodu to czy mogę wykonując w wewn. krainie instrukcje "przenieś się na dowolne pole w tej krainie" przenieść sie na dowolne pole Grodu?
Moim zdaniem i jeszcze kilkorga użytkowników jak najbardziej mozna przemieszczać się w ten sposób

- Kolejną rzeczą jest dodawanie punktów Magii do Miecza przez Bojowego Rumaka. Które punkty dodawać? Czy te zyskane dzięki przyjaciołom i przedmiotom zawsze, nie tylko podczas walki, też? Np. mam pierścień dodający mi 2 p. Magii w każdej sytuacji. Mogę dzięki niemu mieć np. więcej zaklęć ale czy mogę te 2 punkty doliczyć do rumaka? A jeśli nie to dlaczego? :-"


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Isztwan pisze:- Jeśli Gród jest integralną częścią wewnętrznej krainy i wszystkie zdarzenia wpływające na te krainę dotyczą również Grodu to czy mogę wykonując w wewn. krainie instrukcje "przenieś się na dowolne pole w tej krainie" przenieść sie na dowolne pole Grodu?
Tak jak pisałem w SB, można przemieszczac sie w ten sposob.
- Kolejną rzeczą jest dodawanie punktów Magii do Miecza przez Bojowego Rumaka. Które punkty dodawać? Czy te zyskane dzięki przyjaciołom i przedmiotom zawsze, nie tylko podczas walki, też? Np. mam pierścień dodający mi 2 p. Magii w każdej sytuacji. Mogę dzięki niemu mieć np. więcej zaklęć ale czy mogę te 2 punkty doliczyć do rumaka? A jeśli nie to dlaczego? :-"
Wg. mnie dodajemy punkty tylko ze statystyk, bez przyjaciół itd.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

dodał bym, że np. z pierścienia mocy powinno się dodać jednak do rumaka, a więc z przedmiotów które biernie dodają nam magię tak, zaś z przyjaciół absolutnie nie.

kolejne kwestie:

- Zdolność Rycerza Świerszcza, może on odebrać i zabrać sobie pkt. Życia pokonanemu Wrogowi reprezentowanemu przez kartę, co to oznacza?: że Wrogowie z kart maja jednak pkt Życia? z kolei mamy go pobrać z poza planszy.

- Ataki grupowe stworów, np. ciągniemy 3 karty i 2 z nich to demony, według zasad sumujemy ich magię i toczymy jedną walkę, jeśli przegramy to tracimy 1 Życie czy 2? A co jeśli potwory mają specjalne konsekwencje przegranej? np. Płomienisty Kozioł i Cień Piekieł, tracimy wtedy punkty z obu demonów kumulatywnie?


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

RasdSaris pisze:Zdolność Rycerza Świerszcza, może on odebrać i zabrać sobie pkt. Życia pokonanemu Wrogowi reprezentowanemu przez kartę, co to oznacza?: że Wrogowie z kart maja jednak pkt Życia? z kolei mamy go pobrać z poza planszy.
Nie bardzo rozumiem w czym problem.
RasdSaris pisze:Ataki grupowe stworów, np. ciągniemy 3 karty i 2 z nich to demony, według zasad sumujemy ich magię i toczymy jedną walkę, jeśli przegramy to tracimy 1 Życie czy 2? A co jeśli potwory mają specjalne konsekwencje przegranej? np. Płomienisty Kozioł i Cień Piekieł, tracimy wtedy punkty z obu demonów kumulatywnie?
Ja zawsze grałem tak, że traciło sie 1 życie. Druga sytuacja nie zdarzyła mi sie jeszcze ale pewnie zrobiłbym w tej sytuacji tak jak w pytaniu.


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

- Zdolność Rycerza Świerszcza, może on odebrać i zabrać sobie pkt. Życia pokonanemu Wrogowi reprezentowanemu przez kartę, co to oznacza?: że Wrogowie z kart maja jednak pkt Życia? z kolei mamy go pobrać z poza planszy.
Oczywiście mają, zwykle 1 pkt Życia dlatego nie ma sensu kłaść tego znacznika na karcie (tak jak w przypadku gdy mają więcej Życia)
RasdSaris pisze:- Ataki grupowe stworów, np. ciągniemy 3 karty i 2 z nich to demony, według zasad sumujemy ich magię i toczymy jedną walkę, jeśli przegramy to tracimy 1 Życie czy 2? A co jeśli potwory mają specjalne konsekwencje przegranej? np. Płomienisty Kozioł i Cień Piekieł, tracimy wtedy punkty z obu demonów kumulatywnie?
Ja zawsze odbieram tyle Życia ile potworów w to wchodzi (każdy musi się pożywić :P ). 2ga część pytania, jak wyżej.

- Pytanie odnośnie karty Mistrz (Nieznajomy): "Mistrz będzie cię uczyć walki, jeżeli za każdą lekcję zapłacisz mu 3 Sz,Z, Każda lekcja wiąże się z opuszczeniem jednej tury, lecz przynosi ci do wyboru 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii. Po zakończeniu nauki odłóż Kartę".
W jaki sposób rozpatrujemy tą kartę? Gdy nie mam złotą kartę od razu odkładam? jeśli mam 3 Sz.Z. i biore 1 lekcje to, po zaplaceniu i odczekaniu tury odkladam karte? Gdy mam 6 Sz.Z mogę wziąć 2 lekcje i czekać 2 tury?(ale tylko od razu jeśli dobrze rozumiem bo jeśli chce wziąć lekcję, odejść na inny obszar, i wrócić to jest to niemożliwe bo karte po trj 1szej lekcji powinienem odłożyć) Czy też kartę odkładam gdy postanowię, że już więcej mi się nie przyda, nie będę brał u niego lekcji (zwykle postanowienie takie wystepuje gdy ja nie mam kasy a inni mają).


Kiwi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek 10 gru 2007, 19:32
Lokalizacja: Leszno
Płeć:

Post autor: Kiwi »

mriswith pisze: Pytanie odnośnie karty Mistrz (Nieznajomy): "Mistrz będzie cię uczyć walki, jeżeli za każdą lekcję zapłacisz mu 3 Sz,Z, Każda lekcja wiąże się z opuszczeniem jednej tury, lecz przynosi ci do wyboru 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii. Po zakończeniu nauki odłóż Kartę".
W jaki sposób rozpatrujemy tą kartę? Gdy nie mam złotą kartę od razu odkładam? jeśli mam 3 Sz.Z. i biore 1 lekcje to, po zaplaceniu i odczekaniu tury odkladam karte? Gdy mam 6 Sz.Z mogę wziąć 2 lekcje i czekać 2 tury?(ale tylko od razu jeśli dobrze rozumiem bo jeśli chce wziąć lekcję, odejść na inny obszar, i wrócić to jest to niemożliwe bo karte po trj 1szej lekcji powinienem odłożyć) Czy też kartę odkładam gdy postanowię, że już więcej mi się nie przyda, nie będę brał u niego lekcji (zwykle postanowienie takie wystepuje gdy ja nie mam kasy a inni mają).
Witam wszystkich.
Odnośnie tej karty skłaniam się ku zasadzie, że płacimy z góry za lekcję(e), a jeżeli nie mamy złota karta zostaje odłożona. To znaczy:
Wyciągamy "Mistrza":
1) nie mamy pieniędzy, nie chcemy ich wydać- odkładany go na stos zużytych kart
2) płacimy 3 sz, czekamy turę- zyskujemy 1 pkt magii/miecza
3) płacimy 6 sz, czekamy 2 tury- zyskujemy 2 pkt miecza/ 2 pkt magii/1 pkt magii i 1 ptk miecza


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

W tej kwestii zgadzam się z tym co napisał Kiwi.


Johnny 5
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 31 paź 2007, 23:49

Post autor: Johnny 5 »

A ja nie.

Jesli pisze, że odkładamy po zakończeniu nauki, to odkładamy po zakończeniu nauki.
Jesli nie skorzystaliśmy to gość czeka na tym obszarze, aż ktoś inny przyjdzie, zapłaci, nauka się zakończy i dopiero wtedy go odkładamy. Jeśli nie płacimy nie ma żadnej nauki i nie ma powodu by kartę odłożyć.

To co proponuje Kiwi nie jest zgodne z zapisem na karcie.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Kiwi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek 10 gru 2007, 19:32
Lokalizacja: Leszno
Płeć:

Post autor: Kiwi »

Możliwe, że masz rację. Jednak sposób korzystania z pojedynczej karty jest chyba dosyć marginalnym problemem.
Nie widzę jakiejkolwiek potrzeby unifikacji zasad tak mało istotnych. Z tego powodu pozwólmy każdemu wybrać odpowiedniejszy wariant; w MM nie chodzi chyba o komformizm z sztywne trzymanie się wytycznych zasad, które bywają niejasne i nieprecyzyjne.
Niemniej,

Pozdrawiam!


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Jednak sposób korzystania z pojedynczej karty jest chyba dosyć marginalnym problemem.
Każdy gra jak chce, ale ja uważam, że korzystanie z kart w sposób inny niż na nich zapisano komplikuje tylko rozgrywkę :) No bo skoro pisze jak coś rozwiązać i wynika to jasno z zapisu - nie ma wątpliwości, to po co stosować inne rozwiązanie, co jak zauważyłeś jest raczej mało istotne? Robiąc tak z kilkunastoma kartami, masz kilkanaście nowych zasad do zapamiętania zamiast po prostu grać zgodnie z tym co napisano. Kwestia tego typu (pozostawianie kart nieznajomych) nie ma wielkiego wpływu na grę, ale może się okazac, że czasem zagramy tak, a czasem inaczej i za jakiś czas w ogóle zrobi się freestyle i każdą kartę będziemy zagrywać/rozpatrywać na kilka sposobów, w zależności od tego, który z graczy ją wyciagnie :)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Rozważając pojedyncze karty mamy na celu zrozumienie zawiłości w jakich zostały napisane, by postępować właśnie tak jakie instrukcje na nich mamy, by źle ich nie zinterpretować, i takie trudności można by dać jako FAQ na końcu poprawionej instrukcji.


Kiwi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek 10 gru 2007, 19:32
Lokalizacja: Leszno
Płeć:

Post autor: Kiwi »

pretorianstalker pisze: Każdy gra jak chce, ale ja uważam, że korzystanie z kart w sposób inny niż na nich zapisano komplikuje tylko rozgrywkę :)
Naturalnie racja, ale nie mówię o kartach, na których zapis jest jasny i czytelny, tylko o sytacjach, w których pojawia się niedomówienie i brak ścisłości.
Wtedy interpretacja niech należy do grających.

Pozdrawiam!


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Moja wypowiedź była dość mocno związana z wcześniej wymienioną kartą mistrza :) Dla mnie zapis jest jasny - co więcej, powtarza się on w MiM bardzo często - Nieznajomy pozostaje najczęściej na obszarze, dopóki ktoś z niego nie skorzysta.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
kamil780217
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek 26 lis 2007, 19:30
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: kamil780217 »

Witam,czy jest gdzies do obejrzenie lub ściagniecia zmodyfikowana instrukcja do MM?
mam jeszcze pytanie odnosnie srodkowej krainy w mm - pola nazwy dokladnie nie pamietam ale chodzi o przeprawe za 1 szt.zl czy placimy tylko gdy staniemy na ten obszar czy za przejscie tego obszaru? to samo tyczy sie bramy ktora spelnia życzenie i obok niej stoi na polu jakis wilkolak ktoremu musimy zaplacic 1 szt.zł lub punkt życia - prosze o wyjasnienie tych pól gry , nikt nie myslal o zmodyfikowaniu orygianlnej planszy do podstawki magicznego miecza co by bardziej przypominala mima? chodzi mi o rozłozenie pol gry.

edit : cos znalazłem do tych pol z przeprawą na forum : http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=959


Awatar użytkownika
paawelbula1
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 10 sty 2008, 04:38
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: paawelbula1 »

kamil780217 pisze:Witam,czy jest gdzieś do obejrzenie lub ściągnięcia zmodyfikowana instrukcja do MM?
Po przeczytaniu całości ostatnią aktualizacje ustalonych i rozpatrywanych zasad znalazłem parę stronic wstecz oto one:

Zebrane, poprawione, to co pogrubiłem jest jeszcze do ustalenia.

1.Studnia Wieczności a Źli: wiadomo, źli tracą życie.

2.Przedmioty :
Premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)

3.Przedmiot można w dowolnym momencie swojej tury upuścić na ziemię, podnieść tylko przy badaniu instrukcji obszaru(w momencie gdy na niego stajemy), upuścić i podnieść można dowolną ilość.

4.Spadek statystyk poniżej startowej wielkości, mogą spaść ale do min.1

5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.

6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
Natomiast nie wykonujemy instrukcji jeśli przeniesieni zostaniemy w turze przeciwnika.

7. Ilość max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.

8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji.

9. W Kramie Czarnoksięskim w Grodzie można kupić Szatę Maga za 5 Sz.Z.

10. Stając na Magiczne Wrota należy rzucić kostką: 1 - dostajesz 1 punkt Miecza, 2 - dostajesz 1 punkt Magii, 3 - otrzymujesz 1 Zaklęcie, 4 - dostajesz 1 Sz.Z., 5,6 - nic sie nie dzieje.

11. Bojowy Rumak - dodaje połowę magii zaokrąglone w dół.

12. Magiczna Kusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.

13. Osada - Czarownica, zmiana na:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.

14. Magiczny Miecz i Tarcza Tolimana działają jak zwykły miecz i tarcza.

15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych)Możemy natomiast odwiedzić tylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)

16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.

17. Wylosowany w zdarzeniach przedmiot nie zamieniamy na wyposażenie (bo i po co?)

18. Nie istnieje możliwość żeby samemu od tak zniszczyć jakiś przedmiot posiadany przez siebie. (tak samo jak nie można odrzucać zaklęć które posiadamy)

19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy już nic w bieżącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jeśli takowe były.
(Dla jasności dodamy że strata jednej tury to koniec bieżącej plus strata następnej)

20. Kwestia Przyjaciół: Limit dla Złych i Dobrych to 4, Chaotyczni mogą posiadać 5.

21.Wierzchowiec: - Jeśli rzucisz kostką, i wybierzesz kierunek to przyjaciele pójdą za Tobą tylko o tyle pól ile wyrzuciłeś, jeśli zaś dodasz sobie z wierzchowca, to oni już nie pójdą i zostaną w tyle, czyli na tym polu które wynikało z samej kostki.

22. Magiczne Zwierciadło (i inne podobne karty) - Na odleglość, chyba że pisze inaczej w instrukcji karty.

23. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegów: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta..."
Próbujemy do utraty 1 pkt Życia. Przy remisie trzeba walczyć/rzucać ponownie.
(chyba, że gra się z Trzęsawiskami i LL)
instrukcja mówi inaczej

Cytat:
"11.8. Jeżeli próba pokonania Rycerza nie powiodła się, Postać traci 1 punkt Życia i nie może kontynuować wędrówki. Jeśli wynik walki oznacza rozwiązanie remisowe, nie traci punktu Życia, lecz również
musi się zatrzymać. Postać musi zadecydować co zrobi w następnej
turze, czy ponownie zaatakuje Rycerza, czy będzie nadal wędrowała po
Kręgu Środkowym."

- Szczerze mówiac mam też wątpliwosci czy aby podjac próbę przejscia trzeba się zatrzymać na konkretnym polu czy można tak płynnie jak przy wchodzeniu na wyższe kręgi (czyli spowrotem)

24.Losowanie Postaci: Dajemy kilka opcji:
-> Losujemy
->Wybieramy
-> Losujemy jakąś ilość potem wybieramy z tych wylosowanych jedną
-> Losujemy jakaś ilość, przeciwnicy odrzucają po jednej i z pozostałych wybieramy
-> Róbta co chceta, to tylko propozycje.

25.Porzucanie Przyjaciela - zostaje na polu na którym go porzucamy, straconych naturalnie odkładamy.

27. Rzuty za pancerz: Rzucamy po kolei za każdy pancerz.

28. Zaklęcia typu Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw - Skoro stając sie postacią premiową tracimy umiejętności poprzedniej postaci, niejako nie jesteśmy już nią, więc pod wpływem tych czarów wybieramy całkiem nową.

29. Tekst na kilku kartach KU: "weź run jeśli jest dostępny" ( i inne tego typu) oznacza że można wziąć run ze stosu zużytych albo z talii. W sklepach natomiast przedmioty po wykupieniu nie są dostępne.

30. Poprawiamy parametr Miecza/Magii : Monstrum i Demona Zagłady (10+k6) i co za tym idzie - Bestię (15+k6)

31.Twierdza Strzegąca Dróg- Możemy mieć tylko 1 questa w danej chwili, nie możemy go "zmienić" czy wziąć inny w zamian.

32.Ciągnij 2 Karty. Ciągnij tylko jedną gdy jakaś już tu jest - zatem gdy leżą 2 to mimo tego 1 wyciągamy? - "gdy JAKAŚ już tu jest", jakaś a nie jakieś, czyli 1 ciągniemy jak leży jedna. Jak więcej to już nie ciągniemy.

33. Czy gdy na karcie miejsca nie jest napisane na jak długo jest, gdy nie ma, że do końca rozgrywki ani że znika po iluś tam turach lub pod innym warunkiem, to co robimy z tym miejscem? - oczywiście że odkładamy na stos zużytych.

34. Niszczenie zaklęć: czy można się jakoś pozbyć zaklęcia gdy nam nie odpowiada? np. mamy coś co pozwala zniszczyć 2 karty spotkań z planszy a na planszy nie ma żadnej takiej Karty, więc to zaklęcie blokuje nam dopływ nowych - patrz pkt. 18

35. Instrukcja Pułapki na Kamiennym Moście, dopisek że odejmując Miecz od rzutów kostką i otrzymując wynik ujemny też nic nam się nie stanie, jak przy 0.

36. Żrące Wydzieliny niszczą całe Twoje wyposażenie. Jeśli posiadasz Zbroję, Tarczę lub Hełm musisz je odrzucić. - do ustalenia czy niszczą się tylko zwykłe pancerze, czy wszystkie typy zbroi, hełmów i tarcz?
- tylko te zwykłe.

37. Czy jeśli rozpatrujemy kilka kart i pierwszą z nich jest wróg, któremu się wymkniemy, to czy możemy rozpatrzyć kolejne? - możemy rozpatrywać.

38. "VI i VII Całkowity Miecz i Magia postaci: tu wliczają się tylko własne punkty (miecz i Magia własna) plus przedmioty (te co dają w walce, tylko w walce, te co dają ogólnie w każdej sytuacji) Uwaga, nie wliczają się tu Przyjaciele."
-tak jest w Krypcie zaś podstawka mówi to samo z tym że wlicza się Przyjaciół i ta zasada obowiązuje.

39. "VIII.4 Wszelkie specjalne zdolności Rycerzy Bóstw mogą być używane także na Kamiennym Moście." (dodajemy że w Zamku Bestii również.)

40. "V.4 Wzrost parametru Miecza, po zwycięskiej walce z Wrogiem rzut kostką 1,2 - tracimy pkt Miecza, 3,4 - nic sie nie dzieje 5,6 - zyskujemy pkt Miecza. Karty pokonanych Wrogów odkładamy."
- Ta zasada zdaje sie obowiązywać w Krypcie, trochę z nią zachodu, nie wiem co autorzy chcieli osiągnąć tym, więc ujednolicamy system expowanie na wszystkie plansze i dodatki.

41. "4.4 [podstawka] Wszystkie należące do niej Przedmioty i Przyjaciele pozostają na obszarze gdzie Postać zginęła"
- tak jest w instrukcji, Przyjaciele nie powinni odejść?? I pojawia się tutaj problem tzw. "spuścizny", zaawansowana postać ginie, zostawia na polu masę przedmiotów, wypasionych często, ten kto to zbierze za friko sie dopakuje ze hoho.. Ja zawsze grałem że WSZYSTKO odkłada się co miała zabita Postać poza grę, zaś na polu pozostaje jeden losowy Przedmiot z tych które posiadała i Złoto..co wy na to??

42. Morlok i Minotaur, to co że zaczynasz w Labiryncie, nie koniecznie musisz wiedzieć jak z niego wyjść, a tak naprawdę to wiesz doskonale jak ^^ Przez komnatę Magów. Jeżeli nie ma na planszy wejścia to znaczy że Kamienne Wrota są zamknięte i nie można nimi wyjść wycofując się z Labiryntu - a więc nie można też złożyć deklaracji "wycofywania się".

43. "Mimo iż ZB jest Częścią Kamiennego mostu, nie stosujemy w nim żadnych zasad ograniczających Zdolności specjalne i Rzucanie Zaklęć takich jakie dotyczą Kamiennego Mostu [naturalnie że bestia sama powinna być odporna na Zaklęcia], jednak: Postać będąca w ZB może rzucać Zaklęcia działające tylko w obrębie ZB (nie ma wpływu na inne krainy i oczywiście na Bestię) a inne postacie będące poza ZB nie mogą ingerować Zaklęciami w to co w ZB się dzieje.

44. Wg. tego przykładu jakoś w dziwnej kolejności rozpatruje się instrukcję obszaru a przedmioty leżące na obszarze...
Cytat:
Przykład: Książę kończy ruch na Ruchomych Skałach, na których leżą już
2 Sztuki Złota, Opiekun (Przyjaciel), Sztylet i Rękawice (Przedmioty), Magiczny Miecz i Różdżka Zaklęć (Przedmioty Magiczne), pozos- tawione tam przez Hummita Zamienionego w Kamień. Książe ma już 3 Przedmioty: Miecz, Hełm, Srebrną Strzałę (Przedmiot Magiczny). Bez problemów zabiera więc Opiekuna i Sztuki Złota, lecz ponieważ nie może unieść więcej niż 4 Przedmioty (5.4.), musi dobrze się zastanowić co zrobić dalej. Instrukcja dotycząca Ruchomych Skał przewiduje utratę jednego punktu Życiu, chyba, że Postać dysponuje Rękawicami, więc ten Przedmiot byłby rzeczywiście przydatny na tym Obszarze. Ponieważ Książe nie ma w tej chwili żadnych Zaklęć, chociaż Magia na to mu pozwala, bierze Różdżkę, i natychmiast ciągnie kartę Zaklęcia. Jest to Zaklęcie Ocalony - dzięki odrobinie szczęścia, nie potrzebuje już Rękawic Następnie odrzuca Srebrną Strzałę i bierze Magiczny Miecz, który umożliwia mu wejście na Kamienny Most. Musi zastosować się do instrukcji Ruchomych Skał. czyli stracić jeden punkt Życia, lecz używa Zaklęcia Ocalony, by temu zapobiec. Ponieważ ma Różdżkę, natychmiast bierze następne Zaklęcie. Na tym kończy się jego tura. Gdy podczas następnej tury pójdzie dalej. Sztylet, Rękawice i Srebrna Strzała pozostaną na Ruchomych Skałach, czekając na Postać, która zakończy tutaj ruch.

- Hmmm..jest tak, ze wpierw trafiając na obszar rozpatrujemu leżące tam karty, a potem dopiero sam obszar. (gural upewnij mnie w tym żebym mógł skrócic ten punkt i uściślić ^^
45. Co się dzieje kiedy w wyniku walki tracimy 2 punkty Życia (Demon Zła np. czy jakiś Wróg) a mamy zbroje/tarczę etc i rzucimy pozytywnie za save'a?? Tracimy tylko 1 czy nic nie tracimy? Mnie wydaje się że tracimy 1.
46. Co z Kredytem jeśli opuścimy Gród inną drogą niż przez Bramę??
47. Zdarzyło mi się być świadkiem nieco niedorzecznej sytuacji: Namiestnik (może dowolnie przemieszczać się na planszy Grodu, nie może dostać Wyjętego spod Prawa, leci do Gildii Mędrców (zmiana w chaotycznego) a potem w Gildii Kupieckiej zaczyna kraść... (na zmianę Gildia mędrców i kradzież co drugą turę..) Chodzi między innymi o to że profesje z immunitetem mogą spokojnie popełniać przestępstwa.
47. Zdarzyło mi się być świadkiem nieco niedorzecznej sytuacji: Namiestnik (może dowolnie przemieszczać się na planszy Grodu, nie może dostać Wyjętego spod Prawa, leci do Gildii Mędrców (zmiana w chaotycznego) a potem w Gildii Kupieckiej zaczyna kraść... (na zmianę Gildia mędrców i kradzież co drugą turę..) Chodzi między innymi o to że profesje z immunitetem mogą spokojnie popełniać przestępstwa.

Poprawione cytowanie
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 sty 2008, 08:16 przez paawelbula1, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
paawelbula1
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 10 sty 2008, 04:38
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: paawelbula1 »

Pisze nowy post aby nie przedłużać =;

Jak widać są to jak propozycje jeszcze nie do końca ustalone, zatwierdzone i wdrożone.

Aby na nowo ożywić sprawę zmian mam propozycje:

1. Aby miecz i magie zdobywać progresywnie tzn. im wyższy poziom tym więcej doświadczenia, a oto model:

początkowy miecz 3

zdobywamy 7 doświadczenia i awansujemy na miecz 4
zdobywamy 8 doświadczenia i awansujemy na miecz 5
zdobywamy 9 doświadczenia i awansujemy na miecz 6
zdobywamy 10 doświadczenia i awansujemy na miecz 7
zdobywamy 11 doświadczenia i awansujemy na miecz 8
itd........
chciałbym zaznaczyć, że po utracie (zwierciadło zniszczenia, czarodziejka ...) jak i po zyskaniu (czarodziejka, eliksir, staw itd.) poziomy doświadczenia nie zmieniają się.
Pozimy zmieniają się jedynie za doświadczenie zdobyte w walce.

Ta opcja ma jednak minusy ( za dużo gmatwaniny - kto ma jaki poziom aktualnie, czy pamiętamy za co zdobyliśmy wszystkie punkty miecza itd.)

2. Propozycja prostsza:

magia/miecz -------- doświadczenie wymagane aby przejść na kolejny poziom
1 -------------------- 4
2 -------------------- 5
3 -------------------- 6
4 -------------------- 7
5 -------------------- 8
6 -------------------- 9
7 -------------------- 10
8 -------------------- 11
9 -------------------- 12
10 -------------------- 13
11 -------------------- 14
12 -------------------- 15
13 -------------------- 16
itd.

Uwzględniamy tu wszystkie punkty miecza/magi zdobyte w trakcie gry.
Propozycja wydaje mi się sensowna gdyż ograniczy galopowanie postaci do niebotycznych wyników. Doświadczenie zdobywa sie za walkie magiczną jak i na miecz.

Co o tym myślicie. \:D/

Post warunkowo dopuszczony
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 sty 2008, 08:17 przez paawelbula1, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Myślę, że dobry system już opracowaliśmy - punkt 16. Najlatwiej go zapamietac i stosowac.

Co do powyższego cytowania, to co wczesniej bylo pogrubione teraz pogrubione nie jest. Pogrubione to to co juz ustalone i nie ulegnie juz zmianom, dlatego Kamil780217 warto spojrzec pare stron do tylu.

EDIT:

Stagnacja. To może zacząć wszystko już przepisywać "na papier"?

EDIT:
Taka forma wam odpowiada?
Obrazek
Ostatnio zmieniony piątek 28 mar 2008, 21:05 przez mriswith, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

O, wreszcie coś się ruszyło! Jeśli chodzi o ten temat to ja zawsze chętnie się wypowiem.
Wolałbym aby instrukcja była tylko ze zmianami - zasady praktycznie znam na pamięć a jeśli będę chciał zobaczyć w trakcie gry czy coś sie przypadkiem nie zmieniło to wolę tego szukać wśród powiedzmy 3 stron niź wśród 20.


Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

A ja bym wolał i poprawioną instrukcję (tako jakoś spójnie to wtedy wygląda) i same poprawki.

Poza tym co to za kolor w instrukcji?


Obrazek
ODPOWIEDZ