Strona 4 z 5

: wtorek 17 sie 2010, 10:15
autor: Gieferg
Inna sprawa że się z tym cytatem całkowicie zgadzam :P

: wtorek 17 sie 2010, 12:28
autor: SPIDIvonMARDER
SeSim pisze:(...)
Generalnie o to chodzi tak? Masz limit 4rech przedmiotów. To cię właśnie zmusza do kombinowania. Nosisz ze sobą ten najlepszy a reszty się pozbywasz żeby mieć miejsce.
Albo i poświęcasz wszystko dla lepszej ochrony, jak kto woli.

Jestem za rzucaniem za każdy przedmiot. Kiedyś graliśmy inaczej, że wybiera sie tylko jeden. W takiej sytuacji hełmy, tarcze i inne "lekkie pancerze" nie były praktycznie używane i natychmiast je przetapiano u Alchemika. Pomijajac, że to nielogiczne, to szkoda było bądź co bądź ważnych elementów upancerzenia fantasy. Jakby ktoś stworzył strzelankę II wojenną w której nieopłacałoby się mieć pistoletów maszynowych, a wszyscy musieliby biegać z karabinami... też wyglądałoby to niefajnie.

: wtorek 17 sie 2010, 13:35
autor: SeSim
SPIDIvonMARDER pisze:Jestem za rzucaniem za każdy przedmiot. Kiedyś graliśmy inaczej, że wybiera sie tylko jeden. W takiej sytuacji hełmy, tarcze i inne "lekkie pancerze" nie były praktycznie używane i natychmiast je przetapiano u Alchemika.
Spójrzcie na to z innej strony. W takiej sytuacji gdy używa się tylko jednego, zwykle najmocniejszego przedmiotu obronnego, większy sens ma odbieranie komuś takiego przedmiotu jak go pokonasz. Otwiera to pewne strategiczne pole do popisu :)

: wtorek 17 sie 2010, 15:28
autor: Mały Nemo
SeSim pisze:Spójrzcie na to z innej strony. W takiej sytuacji gdy używa się tylko jednego, zwykle najmocniejszego przedmiotu obronnego, większy sens ma odbieranie komuś takiego przedmiotu jak go pokonasz. Otwiera to pewne strategiczne pole do popisu
Popieram. Ponadto partyjka MiMa nie zamienia się konkurs, kto podczas swej tury rzuci największą ilością kostek.

: wtorek 17 sie 2010, 15:58
autor: Gieferg
Nie zamienia się w to również gdy się rzuca za wszystko bo i tak mało kto nosi ze sobą więcej niż jeden przedmiot ochopnny jeśli nie ma muła, wozu czy tragarza. A trzy rzuty po walce to 5 sekund więcej niż jeden rzut, więc odpada problem że długo to trwa.

: środa 18 sie 2010, 09:01
autor: SeSim
Gieferg pisze:Nie zamienia się w to również gdy się rzuca za wszystko bo i tak mało kto nosi ze sobą więcej niż jeden przedmiot ochopnny jeśli nie ma muła, wozu czy tragarza.
Na początku gry fakt, mało kto ma, ale z czasem ludzie nabywają/znajdują.

Rzucanie ileś tam razy kostką to naprawdę najmniejszy problem. Tak jak wspomniałem chodzi o pewien aspekt strategiczny. Załóżmy, że gość ma Ciężką Zbroję (to co tylko na 1 traci się WT). Czyli generalnie jest prawie niezniszczalny. Przy założeniu że gramy tylko na jeden rzut oraz np takim, że gość jest lepszy od reszty Poszukiwaczy, opłaca mu się tą zbroję zabrać bo wtedy będzie bezbronny i łatwiej będzie go zaciukać. Natomiast w przypadku gdy można rzucać za kilka, no to jak ma jeszcze koń i wóz, platformę czy co tam jeszcze to może sobie uzbierać tych gadżetów obronnych całą furę co czyni bezsensownym odbieranie mu takich przedmiotów po wygranej walce - i tak będzie miał się czym bronić. Jeden przedmiot mniej, drugi więcej przy masowym rzucaniu za kilka przedmiotów wiele nie zmieni. Moim zdaniem psuje to balans gry.

: środa 18 sie 2010, 10:12
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
Jestem zdecydowanie za tym żeby rzucać za każdą część Ekwipunku osobno. I basta.
Gdyby miało być inaczej czy BŁĘDNY RYCERZ dostałby na start Hełm, Tarczę i Zbroję? Nie sądzę.
A balans? Na tym ta gra polega, że jeden przypakuje i wykończy innych.

: środa 18 sie 2010, 10:24
autor: SeSim
HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Gdyby miało być inaczej czy BŁĘDNY RYCERZ dostałby na start Hełm, Tarczę i Zbroję? Nie sądzę.
Słuszny strzał. Nie potrafię tego wytłumaczyć :) Z ciekawości w TMiMie też tak jest?

: środa 18 sie 2010, 10:33
autor: Gieferg
, że gość ma Ciężką Zbroję (to co tylko na 1 traci się WT). Czyli generalnie jest prawie niezniszczalny.
Nie tylko w walce się traci Wytrzymałośc to po pierwsze - w walce psychicznej pancere nie chronią, to po drugie, po trzecie: jeśli inni Poszukwiacze chcą takiego zakutego załatwić to wystarczy że mu raz i drugi dowalą i pancerzyk zabiorą, a po czwarte - celem tej gry ni jest ręczne ubijanie innych Poszukiwaczy a przed Czarem Rozkaz pancerze również nie chronią. Więc o żadnej niezniszczalności mowy nie ma nawet jeśli Cięzką Zbroję nosi Gladiator :P
no to jak ma jeszcze koń i wóz, platformę czy co tam jeszcze to może sobie uzbierać tych gadżetów obronnych całą furę co czyni bezsensownym odbieranie mu takich przedmiotów po wygranej walce
Oczywiście. Dlatego też zamiast mu odbierać po kolei wszystkie pancerze w pierwszej kolejnośc zabieramy mu platformę lub konia z wozem. Żaden Poszukiwacz który nosił kilkanaście i więcej przedmiotów który nagle musi wybrac z tego cztery nie zostawi sobie czterech pancerzy. No a jesli ktoś podczas gry uczyni hobby swego Poszukiwacza zbieranie wszelakich pancerzy i bedzie miał cztery zapasowe zbroje na plecach Tragarza tym lepiej dla niego - zadbał o swoje bezpieczeństwo i ma z tego korzyści :P

A co do balansu - w tej grze nie chodzi o to żeby był balans, chodzi o to żeby zdobywać przewagę w taki czy inny sposób. Jesli jeden ma trzy pancerze a drugi uważa że tez by mu się przydały - nic prostszego, żelastwo drogie nie jest a w kartach też pełno się tego wala. Z tym tylko że jakoś nikt u nas nigdy nie dązy do zbierania pancerzy, nikt ich nie kupuje, a jeśli się zdarzy że ktoś ma ich więcej to tylko przez przypadek, bo akurat znalazł w kartach.


PS. zeby nie było wątpliwości - oczywiście, że nie dopuszczam do rzucania w jednej walce za dwie tarcze, hełmjy czy trzy zbroje (przy czym Pancerz Bojowy się zalicza do tej samej kategorii), jak już zresztą wspomniałem.

: środa 18 sie 2010, 11:06
autor: Mały Nemo
SeSim pisze:
HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Gdyby miało być inaczej czy BŁĘDNY RYCERZ dostałby na start Hełm, Tarczę i Zbroję? Nie sądzę.
Słuszny strzał. Nie potrafię tego wytłumaczyć :) Z ciekawości w TMiMie też tak jest?
W TMiMie nie ma Błędnego Rycerza. Jeszcze przynajmniej. A cały ten ekwipunek mógłby otrzymać ze względów fabularnych. Jego druga zdolność i tak czyni go bardzo słabym (teraz nie pamiętam, czy "musi", czy "może", ale nie ma to znaczenia, bowiem nawet jeżeli "może", to i tak nie będzie jej używał zbyt często, albo wcale), to do kompletu dostał kilka Przedmiotów, na wypadek, gdyby inni gracze chcieli go rozkradać z dobytku.

: środa 18 sie 2010, 11:11
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
Nemomon pisze:do kompletu dostał kilka Przedmiotów, na wypadek, gdyby inni gracze chcieli go rozkradać z dobytku.
Absolutnie nie przemawia to do mnie. Równie dobrze mógłby dostać 4 miecze, a nuż ktoś mu ukradnie...

: środa 18 sie 2010, 11:11
autor: Mały Nemo
Z drugiej strony także nie powinno się opierać całej mechaniki rzutów obronnych na jednym jedynym Poszukiwaczu, który raptem otrzymał dwa pancerze, zamiast jednego. Jakiś cel owszem przyświecał twórcom, że mu dali cały komplet żelastwa, co nie znaczy, że tym powodem musiało być zabezpieczenie jego życia.

@Gieferg: Dzięki za facepalma :mrgreen:
HRABIA GENERAŁ LORD pisze:
Nemomon pisze:do kompletu dostał kilka Przedmiotów, na wypadek, gdyby inni gracze chcieli go rozkradać z dobytku.
Absolutnie nie przemawia to do mnie. Równie dobrze mógłby dostać 4 miecze, a nóż ktoś mu ukradnie...
Noża mu nie ukradną, bo ma miecze ;)

: środa 18 sie 2010, 11:12
autor: SPIDIvonMARDER
Heh, by pokonać czołg z helmem, tarczą i zbroją nie trzeba mu odbierać muła ;) Są odpowiednie czary które i tak go wykończą ;) W naszych rozgrywkach rzadko zdarzało się, by ktoś posiadał 2 pancerze, a 3 to praktycznie nigdy. Jednak ludzie wolą posiadać fajne gadżety niż 4 zbroje.

: środa 18 sie 2010, 11:16
autor: Gieferg
który raptem otrzymał dwa pancerze
Trzy.

Z instrukcji oryginalnego MiMa nie wynika nic co by zabraniało używania wszystkich pancerzy. W jakimś FAQ który później wyszedł powiedziano że używa się jednego i to samo wprowadzono w TMiMie, ale że taka zasada jest dla mnie idiotyczna to ją olewam. Każdy i tak bedzie grał tak jak mu pasuje, więc na dłuższą metę ta dyskusja i tak większego sensu nie ma :P

Jedynie wynik ankiety wskazuje nam jakie rozwiązanie większość uważa za słuszne.

: środa 18 sie 2010, 14:04
autor: Hellhound
A jak mają się zasady jak mam cztery Tarcze, teoretycznie mogę rzucać cztery razy tak? I jak mam cztery miecze to mogę dodać cztery punkty w walce? Czy jest zapis, że można używać tylko jednej broni w MiM?

: środa 18 sie 2010, 14:46
autor: SeSim
W sekcji o walce jest napisane:
Poszukiwacz rzuca kostką 1 raz. Jego Skuteczność w tym momencie równa się sumie wyrzuconych oczek oraz jego Całkowitej Siły (1:6 - można używać tylko 1
broni)
.

: środa 18 sie 2010, 14:49
autor: Mały Nemo
SeSim pisze:można używać tylko 1
broni).
Ale nie jest sprecyzowane, co to jest broń, a co nie.

: środa 18 sie 2010, 15:05
autor: Kaktus+
SeSim pisze:Ale nie jest sprecyzowane, co to jest broń, a co nie.
Aż tak to się nie czepiajmy. Jasne jest, że jeżeli jakiś Przedmiot daje nam + 1 Siły/Mocy/Skuteczności/Podwaja staty jest bronią. Zawsze za kryterium "broni" uważałem dodawanie 1 z w/w rzeczy na czas walki.

: środa 18 sie 2010, 15:21
autor: SeSim
Ale nie jest sprecyzowane, co to jest broń, a co nie.
Nie musi, w tym kontekście jednoznacznie wskazuje że jest to przedmiot, który daje power podczas ataku.

: środa 18 sie 2010, 15:42
autor: SPIDIvonMARDER
Masz dwie ręce i możesz trzymać dwa przedmioty. Dwie tarcze, to rzucasz dwa razy. Dwóch mieczy nie, bo to wymaga specjalnych zasad/postaci/treningu itd. Przynajmniej to wydaje mnie sie logiczne.

: środa 18 sie 2010, 15:51
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
Z dwoma mieczami to racja, bo tylko zdaje się Wojownik może używać dwóch.

O dwóch Tarczach CHYBA nie ma nic wspomniane, ale według mnie to też nie bardzo.

: środa 18 sie 2010, 15:53
autor: Gieferg
Mnie się tam średnio logiczne wydaje walczyć trzymając w każdej ręce tarczę... :P

Z drugiej strony dopuszczam sytuację w której możesz korzystać ze zbroi, którą masz na wozie trzymanym w kieszeni :P

Co do broni - są to jak dla mnie przedmioty które zwiększają Siłę TYLKO w walce, choć w moich rozgrywkach takie np rękawice (energorękawica chocby) nie są uważane za broń która wyklucza korzystanie z innych broni, mimo że pasują pod powyższą definicję broni, ale że od 20 lat tak gralismy to tego nie zmieniamy, nikt zresztą nie ma żadnych z tym problemów, to taka pozostałość z dawnych prób logicznego podchodzenia do tej gry.

: czwartek 19 sie 2010, 12:04
autor: pacnutek
Czy w instrukcji Tarczy nie ma zapisu, że podczas walki można używać tylko jednej? Tak chyba tez jest w przypadku innych 'pancerzy'. Jeżeli jest inaczej to powinna być gdzieś errata. [jak nie ma to na pewno dopisze do moich house-rules]

Moim zdaniem w zasadach jest jasno określone, że wykonuje się rzut za każdy element 'pancerza' osobno. Dopiero QA od twórców mnie zdziwiła i może takie było zamierzenie twórcy tylko źle to wysłowili w instrukcji. Dla mnie daje to więcej kombinacji, a i ma też swój urok gdy można się zakuć w zbroję po uszy i poudawać rycerza.

Noszenie konia i wozu w kieszeni wg instrukcji jest jak najbardziej dopuszczalne i nie dziwie się, że ktoś tak może grać. My po jednej rozgrywce stwierdziliśmy, że trochę to głupio wygląda więc ustaliliśmy, że środki transportu nic nie ważą [nie wliczają się w limit ilości niesionych przedmiotów] ale za to nie można ich schować w kieszeni i tym podobnych rzeczy. Musisz wybierać, czy wozisz to na wozie czy jest bezpieczne w kieszeni którą musisz nosić sam.

Korzystanie ze zbroi schowanej na mule itp jest też zgodne z instrukcją i logiczne. Przecież na mule to tylko podróżuje, na czas walki każdy wyciąga co potrzebuje i może korzystać z 3 pancerzy, broni, magicznych wspomagaczy i czego tam ma pod ręką.

Bardzo dziwne, że jest tyle rozbieżności w, na pierwszy rzut oka, jednoznacznych opisach. :D Co głowa to inny w niej świat.

: czwartek 19 sie 2010, 13:00
autor: SeSim
pacnutek pisze:Przecież na mule to tylko podróżuje, na czas walki każdy wyciąga co potrzebuje i może korzystać z 3 pancerzy, broni, magicznych wspomagaczy i czego tam ma pod ręką.
No dobrze skoro już tak fabularyzujesz, to powiedz mi w jakim tempie jesteś w stanie założyć zbroję płytową leżącą na wozie widząc pędzącego na Ciebie smoka? :P

: piątek 20 sie 2010, 16:31
autor: pacnutek
Ha, zakładasz że to smok pędzi na mnie a nie na odwrót [-X W ten sposób możemy się przepychać na słowa i półsłówka w nieskończoność a chyba nie o to nam chodziło.