Strona 4 z 8

: poniedziałek 21 mar 2011, 22:50
autor: Artownik
Chyba wszystko co tu wymieniłeś nick, to jak zwrócił uwagę Nemo pochodzi z twórczości graczy.

Na temat tego kto kogo atakuje było już sporo zamieszania w sekcji MiM.

Osobiście uważam, że nie ma żadnych realnych dowodów na to, iż można Wrogów atakować i dla mnie sprawa jest prosta - to Wrogowie zawsze atakują Poszukiwacza, chyba że treść Karty mówi co innego.

Choć paru zwolenników twojej propozycji nick na forum jest.
__________

Względem drugiego tematu, to w MiMie Smoki miały swą własną kategorię. W oryginalnym MM Smok podpada pod kategorię Bestii.

Przez dłuższy czas wszystko tak właśnie wyglądało, Isztwan w swoim Lesie Elfów także się do tego stosował. Sytuacja się zmieniła wraz z dodatkami Arkona. Głównie poprzez wciągnięcie z MiMa właśnie dodatku Smoki, gdzie tę kategorię dodał.

Wydaje mi się też, że w MM3K Misiek planuje tę kategorię ostatecznie wprowadzić. Przynajmniej z tego co pamiętam.

: poniedziałek 21 mar 2011, 23:12
autor: Isztwan
Artownik pisze:W oryginalnym MM Smok podpada pod kategorię Bestii.
Przez dłuższy czas wszystko tak właśnie wyglądało, Isztwan w swoim Lesie Elfów także się do tego stosował
Dokładnie, dlatego we Władcy Ognia napisałem: "Możesz unikać walki z Bestiami (z wyjątkiem Smoków) płosząc je ogniem..."

: wtorek 22 mar 2011, 10:59
autor: Arkon
nick pisze:2. Bohater Grodu - Atakujac (...) Demony lub Postac o Zlej naturze (...).

3. Wendigo - Atakujac inna Postac lub (...) Wroga-Bestie, rzuc kostka (...).
Nemomon pisze:Z kolei, gdy wchodzę na obszar z Wrogiem, to ja atakuje jego.
Jak jeszcze grywałem sobie w MM robiłem właśnie jak Nemo, dlatego właśnie taki tekst jest na Bohaterze Grodu i Wendigo (chociaż ten ostatni to akurat nie moja Postać). Kwestia interpretacji zasad lub dorobienie sobie ich jeśli czegoś brakuje :twisted:

Natomiast co do Smoków to jest tak jak napisał Artownik. Przerobienie Smoków na MM niejako wymuszało wprowadzenie osobnej kategorii, szczególnie, że część Kart i Postaci odnosiło się do nich.
Natomiast przyznam szczerze, że ostatnio zastanawiałem się nad poprawką tego dodatku już trzymając się bardziej kanonów MM. Muszę mieć jednak trochę czasu, ponieważ po pierwsze wciąga mnie praca, a po drugie taki mały dodatek karciany do MM :-) No i jeszcze mała niespodzianka ale tu na razie nic więcej nie napisze ;-)

: wtorek 22 mar 2011, 18:58
autor: Wiktor
Artownik pisze:Osobiście uważam, że nie ma żadnych realnych dowodów na to, iż można Wrogów atakować i dla mnie sprawa jest prosta - to Wrogowie zawsze atakują Poszukiwacza, chyba że treść Karty mówi co innego.
Zgadzam się.
Z tego co widzę, w temacie doszło do poplątania - dyskusji o zasadach oryginalnych i posiłkowanie się przy tym zapisami z dodatków autorskich, a te przecież w żaden sposób, nieważne jak dobre by nie były, nie mogą pomagać w wykładni zasad (oryginalnych).

: wtorek 22 mar 2011, 21:08
autor: nick
Wy naprawde nie widzicie, ze w Karcie Spryciarza jest zapis o atakowaniu Wroga?

: środa 23 mar 2011, 17:17
autor: Artownik
Hmm, faktycznie. Powiedziałbym, że to jakiś niefortunny zbieg okoliczności.

Choć w sumie wiele on nie zmienia, oznacza po prostu, że Spryciarz może oswoić prawie że każdą napotkaną Bestię i tyle.

Prawie, ponieważ teoretyczna możliwość ataku na Wroga istnieje. Wynika całkowicie z działania konkretnych kart i efektów. Nie wiem jednakże czy wśród oryginalnych kart taka możliwość się pojawiła.

: środa 23 mar 2011, 17:28
autor: Wiktor
nick, myślę, że należy w przypadku Spryciarza zastosować się do ogólnej zasady, że w przypadku gdy zapis na karcie i w instrukcji są sprzeczne, to większą moc ma zapis z karty, jednak sam zapis na kacie nie zmienia ogólnych reguł gry.
Zapewne jest tak jak napisał Artownik - niefortunny zbieg okoliczności, ot przeoczenie twórców.

: środa 23 mar 2011, 19:26
autor: nick
Okej, to nie jest tak, ze ja sie przy czyms upieram. Chodzi mi bardziej o rozwianie watpliwosci. Faktem jest ze zapis sie pojawil - moze jest bledem autorow, moze nie. Chodzilo mi o zorientowanie sie, jak wy to widzicie.

: środa 23 mar 2011, 19:47
autor: Artownik
nick, uwagi jak najbardziej na miejscu. Dobre rzeczy powychwycałeś.

Też na pewno się przyda na rzecz MM3K.
Nemomon pisze:Owszem, ja od zawsze grałem, iż gdy wyciągam Wroga, to on mnie atakuje. Z kolei, gdy wchodzę na obszar z Wrogiem, to ja atakuje jego.
To rozwiązanie jest bardzo ciekawe zresztą. Mi trochę nie odpowiada, ale z pewnością interesujące urozmaicenie... można by to wciągnąć w zasady.

: środa 23 mar 2011, 20:11
autor: Mały Nemo
Artownik pisze:
Nemomon pisze:Owszem, ja od zawsze grałem, iż gdy wyciągam Wroga, to on mnie atakuje. Z kolei, gdy wchodzę na obszar z Wrogiem, to ja atakuje jego.
To rozwiązanie jest bardzo ciekawe zresztą. Mi trochę nie odpowiada, ale z pewnością interesujące urozmaicenie... można by to wciągnąć w zasady.
Tylko, że u nas miało to tylko znaczenie w jednym przypadku, decydowało kto pierwszy rzuca kostką ataku - zawsze atakujący. W TMiMie z kolei gramy, iż zawsze Wróg rzuca (lub atakujący Poszukiwacz) pierwszy, mimo iż w zasadzie nie ma to znaczenia większego.

: czwartek 24 mar 2011, 22:09
autor: Isztwan
Moim zdaniem nie ma co doszukiwać się na siłę wskazówek co do zasad poza instrukcją, np w kartach Postaci. Na pewno nikt z autorów nie zrobił tego specjalnie. W instrukcji do MM jest niestety cała masa błędów i niedociągnięć - po kilku latach prowadzenia dyskusji na forum na temat interpretacji zasad i ich poprawiania (np. temat Nowe reguł opisanie) ciągle jakieś kwiatki wychodzą...

Co do Spryciarza - uważam, że oswaja on napotkaną w dowolnym momencie Bestię. Całkiem fajna ta zdolność nawiasem mówiąc - spotykamy na początku gry Wilkołaka i mamy Miecz +10 :)

A co myślicie o podanym przeze mnie, w poście na początku poprzedniej strony, przykładzie i zapisie w instr. z przyjaciółmi?
Ja zawsze grałem, że po zamianie w kamień przyjaciół odkłada się na stos kart zużytych, podobnie jak po śmierci postaci. Przyjaciele zostają u mnie tylko gdy po wyciągnięciu karty nie możemy bądź nie chcemy ich zabrać. Karta Zamiany w Kamień każe nam przyjaciół odkładać. Przykład, w którym Książę spotyka Opiekuna jest raczej błędny.

Misiek sorry, jakoś musiało mnie coś zamroczyć ;)

: czwartek 24 mar 2011, 22:48
autor: Artownik
Zarówno zasady dotyczące Przyjaciół, jak i zasady Zamiany w Kamień jasno mówią, że Karty Przyjaciół są odkładane.

Więc rzeczywiście raczej wtopa wyszła w tym przykładzie.

: poniedziałek 18 kwie 2011, 19:13
autor: nick
Zastanawia mnie takie cos. Na jednym polu znajduja sie dwie karty Wrogow. Jedna z tych kart jest Wilkolak, druga np. Łoś ; ) Postac natomiast dysponuje takim ciekawym przedmiotem, jak Arondight. Konczy ruch na obszarze, gdzie leza te dwie karty. Arondight dodaje +1 do Miecza, ale z Wilkolakiem +2. Miecze Wrogow natomiast w walce sumuja sie. Pytanie: czy Postac w takim starciu moze dodac sobie 2 punkty Miecza? Ja bym dodal. A wy?

: poniedziałek 18 kwie 2011, 19:22
autor: Mały Nemo
nick pisze:A wy?
Ja również, nie ma znaczenia, iż pokątny Wróg, to Łoś, Dzik, czy inna dzika świnia. Jest Wilkołak? Jest, to i +2 do Miecza są ;).

: poniedziałek 18 kwie 2011, 20:35
autor: Wiktor
Popieram, dokładnie tak jak napisał Nemomon.
Wilkołak i Łoś mają łącznie 11 Miecza, a ty dodajesz sobie w starciu +2 punkty.

: niedziela 24 kwie 2011, 11:29
autor: nick
Kolejna kwestia. Postac wyciaga karte Lodowego Trolla, ktory, tak sie sklada, atakuje na Magie. Czy pokonanego w taki sposob Wroga zamieniacie na punkty Miecza? Walka co prawda toczy sie na Magie, jednak w instrukcji stoi iz: Postac moze podniesc wartosc parametru Miecza toczac w trakcie wedrowki zwycieskie walki z napotkanymi Wrogami (majacymi okreslony paramert Miecza). Troll zatem mial okreslony paramert Miecza, a ze walka toczyla sie na Magie... Co myslicie? Moim zdaniem mozna wymienic.

: niedziela 24 kwie 2011, 12:13
autor: Mały Nemo
W sumie to zdanie z instrukcji brzmi trochę niefortunnie, ale też tym tę kartę zamieniał na dodatkowe punkty Miecza.

: niedziela 24 kwie 2011, 12:23
autor: Misiek
Jest wrogiem lecz nie demonem więc wymieniasz na punkty Miecza.

: niedziela 24 kwie 2011, 20:58
autor: Wiktor
Uważam, że kluczową odpowiedź dał Misiek. Demonów atakujących na Magię nie wymienia się przecież, ale wrogów z parametrem Miecza. Choć możnaby się pokusić o próbę odpowiedzi na pytanie - co należałoby zrobić gdyby Lodowy Troll był demonem?

: niedziela 24 kwie 2011, 21:04
autor: Mały Nemo
Moim zdaniem też można i demonów. Zapis z instrukcji nie wskazuje jakiego typu dani Wrogowie muszą być, by mogli byli być zamieniani na dodatkowe punkty Miecza. Według zapisu instrukcji:

- Dany Wróg musi zostać pokonany
- Wrogowie muszą mieć wartość Miecza.

Nigdzie w zaprezentowanym wyżej zapisie nie jest napisane, iż musisz koniecznie walczyć w walce wręcz, by móc zatrzymać Wroga celem późniejszej wymiany na punkty Miecza ani, iż karty Demonów nie mogą być zatrzymywani w ten sam sposób.

: poniedziałek 25 kwie 2011, 10:36
autor: Wiktor
Najpełniejszą odpowiedzią na pytanie będzie więc chyba stwierdzenie, że aby wymieniać pokonanych wrogów na punkty muszą być spełnione łącznie następujące warunki:
1) wróg musi być reprezentowany przez kartę "Wróg"
2) wróg musi mieć na karcie określony parametr Miecza
3) wróg musi zostać pokonany
Nie jest przy tym istotne czy jest to Bestia, Demon, czy zwykły Wróg.
Jeśli się mylę poprawcie mnie.


Inna rzecz to Rycerz Ciemności, który pokona Lodowego Trolla walcząc z nim na Miecz... :)

: poniedziałek 25 kwie 2011, 11:33
autor: nick
Tu problemu nie ma, gdyz w karcie Rycerza Ciemnosci jest napisane, ze tylko Demony moze wymieniac.

Inny problem.

Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?

: poniedziałek 25 kwie 2011, 11:41
autor: Mały Nemo
nick pisze:Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?
W TMiMie jest podobny przykład i regulujący ten problem FAQ mówi, iż pierwszeństwo w tym przypadku ma Wróg, czyli rzucasz 2 kośćmi i wybierasz gorszy wynik.

: poniedziałek 25 kwie 2011, 23:13
autor: Wiktor
Chociaż FAQ TMiM może być pomocne, nie traktowałbym tego jako wykładni dla MM. Inna gra i tyle.

Wydaje mi się, że w sytuacji opisanej przez nicka gracz może wykonać aż 4 turlania.

1) Trzeba rzucić 2 razy za siebie i wybrać gorszy wynik. 2) Można rzucić dwoma kostkami i wybrać korzystniejszy wynik.

Rzucić 2 razy za siebie, czyli każdy z tych rzutów to w tym przypadku kolejne dwa rzuty z pośród których wybiera się lepszy wynik (umiejętność gracza).

Przykład:

"rzut 1" daje wyniki 1 i 3. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 3
"rzut 2" daje wyniki 2 i 6. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 6

Czyli dwa rzuty dają 3 i 6, a z tych gracz jest zmuszony wybrać gorszy wynik i wybiera 3.

: poniedziałek 25 kwie 2011, 23:17
autor: Miszon
Ciekawa koncepcja. Aczkolwiek powiem szczerze, że w tym wypadku też bym uznał pierwszeństwo kart Zdarzenia.