: środa 08 lip 2009, 20:24
Było i to parenaście tematów niżej, ale jak nie chce się poszukać łatwiej założyć nowy wątek, prawda Polakowski?
Tematy scalam.
Tematy scalam.
Ogólnopolskie forum miłośników gier planszowych i ich twórczości fanowskiej
https://forum.magiaimiecz.eu/
Katiusha pisze:Było i to parenaście tematów niżej, ale jak nie chce się poszukać łatwiej założyć nowy wątek, prawda Polakowski?
Tematy scalam.
Wybaczam i żeby było mi to "przedostatni" raz , a tak na przyszłość postaraj się używać forumowej szukajki aby sprawdzić czy temat który chcesz założyć już nie istnieje.Polakowski pisze:Przepraszam najmocniej Katiusha, ale nie jestem wstanie, ja prosty człowiek, ogarnąć całego forum i przeczytać wszystkich wątków i tematów, więc założyłem nowy temat.
Czyli jak to zwykle bywa w MiM mamy 2 wersjeArtownik pisze:Małe sprostowanie do tego co pisałem wcześniej.
Instrukcja Miasta raczej wskazuje na to, że nabywając Profesję odkładamy kartę oryginalnego Poszukiwacza. Natomiast instrukcja z dodatku Mistrzowie mówi już jasno i wyraźnie, że jest dokładnie odwrotnie.
Jak grasz z inteligentnymi ludźmi to wykończą jasnowidza zanim stanie się arcymagiemTo w takim razie Jasnowidz + Arcymag jest nie do wywalenia :|
W takim razie nigdy nie grałem z inteligentnymi ludźmiSeSim pisze:Jak grasz z inteligentnymi ludźmi to wykończą jasnowidza zanim stanie się arcymagiem
Inny przykład "nie trzymający się kupy": Wędrujący Pustelnik, który nie może mieć Przyjaciół zostaje Królewskim Championem. Na karcie tego drugiego jest napisane, że Książe czy Księżniczka przyjdą do Ciebie, żeby stać się twoimi Przyjaciółmi. Ponadto jeśli wśród jego Przyjaciół jest Strażnik, Łucznik, Najemnik lub Wojownik może dodawać 1 punkt do rzutu kostką podczas walki, a jeśli ma wszystkich to może dodać 5 punktów. Jeśli zdolności poprzedniego Poszukiwacza przechodziłyby również na nowego to w tym konkretnym przykładzie zdolności pierwszego przeczyłyby zdolnościom drugiego.HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Gdyby mozna było załóżmy taki ZŁODZIEJ ma 2 ZDOLNOŚCI. Zwycięża MISTRZA ZŁODZIEI i zajmuje jego miejsce zyskując 9 ZDOLNOŚCI. Zostaje SZERYFEM co daje mu kolejne 7 zdolności. Spotyka ŻEBRAKA, zostaje KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM i dostaje kolejne 8 ZDOLNOŚCI. Na końcu zostaje ARCYMAGIEM zyskując kolejne 7 ZDOLNOŚCI. 2+9+7+8+7= nasz złodziejo-mistrzowozłodziejow0-szeryfowo-królewskochampionski-arcymag ma 33 SPECJALNE ZDOLNOŚCI. Przecie to się kupy nie trzyma.
I to jest kolejny taki przykład - trzeba przyjąć, że zdolności pierwotnej postaci mają pierwszeństwo nad zdolnościami profesji.yabollo pisze:Inny przykład "nie trzymający się kupy": Wędrujący Pustelnik, który nie może mieć Przyjaciół zostaje Królewskim Championem. Na karcie tego drugiego jest napisane, że Książe czy Księżniczka przyjdą do Ciebie, żeby stać się twoimi Przyjaciółmi. Ponadto jeśli wśród jego Przyjaciół jest Strażnik, Łucznik, Najemnik lub Wojownik może dodawać 1 punkt do rzutu kostką podczas walki, a jeśli ma wszystkich to może dodać 5 punktów. Jeśli zdolności poprzedniego Poszukiwacza przechodziłyby również na nowego to w tym konkretnym przykładzie zdolności pierwszego przeczyłyby zdolnościom drugiego.
Po to te profesje są, żeby się wzmocnić. Inni gracze nie powinni dopuścić do takich czysto teoretycznych sytuacji.HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Gdyby mozna było załóżmy taki ZŁODZIEJ ma 2 ZDOLNOŚCI. Zwycięża MISTRZA ZŁODZIEI i zajmuje jego miejsce zyskując 9 ZDOLNOŚCI. Zostaje SZERYFEM co daje mu kolejne 7 zdolności. Spotyka ŻEBRAKA, zostaje KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM i dostaje kolejne 8 ZDOLNOŚCI. Na końcu zostaje ARCYMAGIEM zyskując kolejne 7 ZDOLNOŚCI. 2+9+7+8+7= nasz złodziejo-mistrzowozłodziejow0-szeryfowo-królewskochampionski-arcymag ma 33 SPECJALNE ZDOLNOŚCI. Przecie to się kupy nie trzyma.
A dlaczego nie odwrotnie??trzeba przyjąć, że zdolności pierwotnej postaci mają pierwszeństwo nad zdolnościami profesji.
Może jeśli mamy poszukiwacza nie mogącego pierwotnie mieć przyjaciół to wtedy rozwiązać problem w taki oto sposób: nowa postać nie może mieć innych przyjaciół poza tymi wymienionymi na karcie profesji.yabollo pisze:Inny przykład "nie trzymający się kupy": Wędrujący Pustelnik, który nie może mieć Przyjaciół zostaje Królewskim Championem. Na karcie tego drugiego jest napisane, że Książe czy Księżniczka przyjdą do Ciebie, żeby stać się twoimi Przyjaciółmi. Ponadto jeśli wśród jego Przyjaciół jest Strażnik, Łucznik, Najemnik lub Wojownik może dodawać 1 punkt do rzutu kostką podczas walki
Gra się dla zabawy ale niestety autorzy tak zepsuli temat profesji, że takie spory stają się nieuniknione. A juz najgorzej jak wyjdzie to podczas gry. Ciekaw jestem, jak przekonałbyś kogoś, kto został Arcymagiem, że nie może mieć czarów? Przecież na karcie wyraźnie jest napisane że może.Rogo pisze:Każdy tu pisze, że gra dla zabawy, a wyszukujecie takie kwiatki w instrukcji jak nie wiadomo co
Jak ktoś jest Wampirem to jest Wampirem - nawet jako Szeryf robi sobie uczty Jak jest Pustelnikiem to nawet jako Szeryf nie utrzymuje zbyt wielu kontaktów z ludem, dlatego działa Gildia Anarchistów i chcą się pozbyć takiej władzyIsztwan pisze:Przyjaciele - czemu jeśli ktoś zostanie czempionem lub szeryfem ma nie mieć Przyjaciół? Tak dobra i szanowana postać?
No tu dałeś dobry przykład Ja bym to interpretował w jeden z następujących sposobówIsztwan pisze:Powiedzmy, że mamy jakąś postać, która nie może pozbyć się Listu gończego. Po zostaniu szeryfem nadal ma go mieć?
I w takich sytuacjach trzeba logicznie podejść do sprawy A wszystko to, bo nie napisali nic o Zdolnościach (ani w jedną ani w drugą stronę). A w czasie gry to kompromis, głosowanie lub rzut monetąIsztwan pisze:Gra się dla zabawy ale niestety autorzy tak zepsuli temat profesji, że takie spory stają się nieuniknione.
No właśnie... przyjąć. Przyjmować można różne zasady gry, które nie znajdują potwierdzenia w instrukcji gry. Jeśli wszyscy gracze się zgodzą to czemu nie. Każdy gra jak lubiRogo pisze:I to jest kolejny taki przykład - trzeba przyjąć, że zdolności pierwotnej postaci mają pierwszeństwo nad zdolnościami profesji.
Hmm, ale Miasto było drugim dodatkiem i nie było jeszcze wszystkich przyjaciół w grze... Może taki Królewski Champion mógłby ich mieć więcej? Np. jakiś przyjaciel z dodatku Jaskinia m.in. Giermek czy z dodatku Smoki m in. Pogromca Smoków.Isztwan pisze:Może jeśli mamy poszukiwacza nie mogącego pierwotnie mieć przyjaciół to wtedy rozwiązać problem w taki oto sposób: nowa postać nie może mieć innych przyjaciół poza tymi wymienionymi na karcie profesji.
Bez sensu.Rogo pisze:No to niech Kanibal Arcymag ma te 2 Czary ale nadal nie może ich używać
Ja się nie pytam jak do takiej sytuacji mogło dojść, tylko co wtedy zrobić?? Bo według twojego stanowiska Szeryf będzie do końca gry miał List Gończy...No tu dałeś dobry przykład Ja bym to interpretował w jeden z następujących sposobów
a) król musiałby być najebany, żeby prezestępcy powierzyć funkcję szeryfa. - czegoś takiego nawet nie powinno być
b) przestępca pomógł żebrakowi, który okazał się przebranym królem i ten darował mu winy, a nawet mianował go championem dając mu immunitet
c) ktoś stał się szeryfem, ukrywając to, że jest poszukiwany, właśnie po to, by móc dalej rozrabiać, tym razem już bezkarnie
I to się trzyma kupy?Rogo pisze:No to niech Kanibal Arcymag ma te 2 Czary ale nadal nie może ich używać
Też tak myślę. Tak nie powinno byćRogo pisze:No tu dałeś dobry przykład Ja bym to interpretował w jeden z następujących sposobówIsztwan pisze:Powiedzmy, że mamy jakąś postać, która nie może pozbyć się Listu gończego. Po zostaniu szeryfem nadal ma go mieć?
a) król musiałby być najebany, żeby prezestępcy powierzyć funkcję szeryfa. - czegoś takiego nawet nie powinno być
Hmm... Masz niesamowicie rozwiniętą wyobraźnię...Rogo pisze: b) przestępca pomógł żebrakowi, który okazał się przebranym królem i ten darował mu winy, a nawet mianował go championem dając mu immunitet
c) ktoś stał się szeryfem, ukrywając to, że jest poszukiwany, właśnie po to, by móc dalej rozrabiać, tym razem już bezkarnie
A to, że ktoś, kto nigdy nie potrafił korzystać z magii nagle zostaje arcymagiem po oddaniu magicznego przedmiotu jakimś łebkom w mieście - czy to się kupy trzyma?yabollo pisze:I to się trzyma kupy?Rogo pisze:No to niech Kanibal Arcymag ma te 2 Czary ale nadal nie może ich używać
Owszem, celowo dałem absurdalny przykład Ale niektóre z Twoich przykładów też nie są do końca takie jak być powinnyIsztwan pisze:Bez sensu.
I niesamowicie spaczonąyabollo pisze:Hmm... Masz niesamowicie rozwiniętą wyobraźnię...
To juz całkiem inny temat.Rogo pisze:A to, że ktoś, kto nigdy nie potrafił korzystać z magii nagle zostaje arcymagiem po oddaniu magicznego przedmiotu jakimś łebkom w mieście - czy to się kupy trzyma?
Chciałem tylko żebyś je jakoś uzasadnił. Bo jak na razie to stanęliśmy na poszukiwanym żywym lub martwym szeryfie...Rogo pisze:ja tylko przedstawiam moje stanowisko