Strona 2 z 4

: poniedziałek 12 gru 2005, 14:57
autor: SeSim
Nie no świetnie! Fajny pomysł. Tylko mam pytanie. Dlaczego akurat IE? :| Przeciez to archaiczny syf. Chyba że prowadzicie jakieś tajne negocjacje z MS odnośnie IE 7.0 :>

: poniedziałek 12 gru 2005, 15:06
autor: MAXtoon
IE rulez... :D

Mozilla rulez...

reszty nie używam...

P.s. Kiedyś używałem przeglądarki internetowej o specyficznej nazwie Maxthon. Jak widać odbiło się to mocnym piętnem na mojej psychice ;)

: poniedziałek 12 gru 2005, 15:38
autor: HunteR
No, skoro doszliście do etapu tzw. "bulenia za granie" to chyba wszystko jest na jak najlepszej drodze do powstania MiM Online :D

Mam jednak pytanko. Czy to będzie jakieś 3D np. jak Gothic albo Never czy też na planszy tak jak w oryginale na której będzie widać ruchy innych graczy? Bo pamiętam że ktoś tu już wspominał coś o grafice 3D.

Druga sprawa. Nie bardzo rozumiem na jakiej zasadzie ma to być "granie przez przeglądarkę". To ma być tak jak podczas przeglądania zwykłej strony tylko że będą tam jakieś grafy z MiMa czy jak?

Z góry dziękuję za wyjaśnienia a bez względu na to co z tego wyjdzie i tak trzymam kciuki.

: poniedziałek 12 gru 2005, 15:42
autor: Gamekeeper
SeSim pisze:Nie no świetnie! Fajny pomysł. Tylko mam pytanie. Dlaczego akurat IE? :| Przeciez to archaiczny syf. Chyba że prowadzicie jakieś tajne negocjacje z MS odnośnie IE 7.0 :>
Poprostu pod inne przegdarki wymagane sa testy na ktore przynajmniej w najblizszym czasie nie ma na to czasu. IE jest przegladarka najczesciej uzywana i najbardziej kompatybilna z kodem php.

Dziekuje Wam za slowa otuchy ale wiecie, nie daj boze natkniemy sie na problem z ludzmi lub innymi kwestiami i temat legnie w gruzach.
Napewno bede informowal co i jak i pytal sie w wielu kwestiach. Nie wspominalem o tym wczesniej bo obawialem sie slomianego zapalu paru ludzi, ale jak juz ktos poruszyl ten temat wiec myslalem ze czas aby ta tematyka ujzala swiatlo dzienne.
Pisalem tez do GamesWorkshop w sprawie licencji na nazwe do gry on-line ale to temat na dluuuugi czas i raczej skonczy sie na rozmowach po 2007 z autorem gry.

: poniedziałek 12 gru 2005, 16:56
autor: Juri
Nooo Panowie nie ma mnie 3 dni a tu takie zmiany :twisted:

Pełny szczunek dla Ciebie Denver za "cichą AK-owską prace" :D i dla Was GHS i BigShark za prawdziwy zapał o który tak dziś trudno.

Co prawda sceptycznie podchodziłem do MiMa On-Line ale widze ze jednak jest iskierka w tunelu :twisted:

Jeszcze raz ze swej strony dziekuje za prace nad projektem wszystkim zaangażowanym - THX !

: poniedziałek 12 gru 2005, 20:55
autor: MistrzDzwonow
Wow człowieka ledwo pół roku nie ma a tu takie zmiany :D
Niezwykłe jest to co dzieje się w Polsce, chyba nigdzie indziej tylu ludzi nie wpada na te same pomysły. Moja skromna osoba nawet rozpoczeła podobny projekt do tego rozpoczętego przez Gamekeepera ale idzie powolutku i jeszcze matura ale musze się pochwalić że puki co nawet jakoś idzie. Tak czy siak życze powodzenia wszystkim ekipom które się zawiązują aby zakończyć tworzenie MiMa na PieCa.

P.S.
Co się stało z logo forum??

: wtorek 13 gru 2005, 10:27
autor: ghs
A próbowali¶cie wykorzystaæ technologiê Ajax? Baaardzo przydatna, a do tego typu zastosowañ wrêcz idealna. Je¶li twoi programi¶ci nie próbowali/s³yszeli o tym, to polecam gor±co - pozwala zmniejszyæ znacz±co obci±¿enie serwera i u³atwiæ oraz polepszyæ interfejs u¿ytkownika.

: środa 21 gru 2005, 19:36
autor: MistrzDzwonow
Szczerze mówiąc pierwszy raz o niej usłyszałem właśnie od Ciebie :oops:
Troszkę poczytałem i musze stwierdzić że jest to dla mnie kawałek czarnej magii. O ile PHP jest oparte na C i łatwo mi było się przesiąć o tyle Ajax jest oparty na JavaScripcie a to całkiem inna pra kaloszy. A pozatym z tego co czytałem Ajax ma problemy jeśli chodzi o przycisk wstecz w przeglądarkach. Ale propozycja ciekawa. :wink:

: środa 21 gru 2005, 19:45
autor: SeSim
Ja się tak za bardzo nie znam na programowaniu sieciowym. Ale czy może nie lepiej byłoby to rozwiązać na apletach javy? Wtedy nie bylibyście uzależnieni od jednej platformy do grania czyli IE. Java chodzi wszędzie.

: środa 21 gru 2005, 20:22
autor: Kufir
Trzymam kciuki za te wszystkie pomysły bo już wiem, że wycofuję się ze świata planszwej Magi i Miecz. :( / :D

: środa 21 gru 2005, 20:46
autor: MistrzDzwonow
SeSim pisze:Ja się tak za bardzo nie znam na programowaniu sieciowym. Ale czy może nie lepiej byłoby to rozwiązać na apletach javy? Wtedy nie bylibyście uzależnieni od jednej platformy do grania czyli IE. Java chodzi wszędzie.
Jesteś w błędzie - z tego, co chłopaki piszą, to jedyne, co będzie potrzebne to przeglądarka z HTMLem. To znacznie mniejsze wymaganie niż Java, czy nawet JavaScript. Java wymaga JRE - interpretera Javy zainstalowanego na komputerze użytkownika, a nie każdy to ma.

Ajax to w dużym skrócie technika umożliwiająca wczytanie części strony, zamiast odświeżania jej całej. To tak jakby po napisaniu postu nie odświeżała się cała strona, tylko pojawiałby się ten post na końcu. Polecam to, gdyż naprawdę JavaScrpitu tam niezbyt wiele - wystarczy opanować tylko jeden trick.

: środa 21 gru 2005, 20:55
autor: Valdi
Kufir pisze:Trzymam kciuki za te wszystkie pomysły bo już wiem, że wycofuję się ze świata planszwej Magi i Miecz. :( / :D
Kufir, co ty za deklaracje tutaj piszesz? O co chodzi?

: środa 21 gru 2005, 21:02
autor: Kufir
Sprzedałem swoją gre gdyż planowałem zakup wszystkiego z oferty Lucasa. Już wiem, że pieniądze przeznacze na coś innego.
Kończymy bo zaczyna się robić Off-top a tego nie lubie. :wink:

P.S Zaloguj się następnym razem :wink:

: piątek 23 gru 2005, 22:07
autor: SeSim
Jesteś w błędzie - z tego, co chłopaki piszą, to jedyne, co będzie potrzebne to przeglądarka z HTMLem. To znacznie mniejsze wymaganie niż Java, czy nawet JavaScript. Java wymaga JRE - interpretera Javy zainstalowanego na komputerze użytkownika, a nie każdy to ma.
Nie powiedziałbym, że jestem totalnie w błędzie. Chłopaki sami mówili, że gra będzie optymalizowana tak żeby chodziła z IE bo jest niby najpopularniejszy. IE na innych platforamch niż MS nie ma a java jest. Nie mów, że zainstalowanie JRE to taki problem :> można przecież tak zrobić że sam się będzie z sieci zassyał :) (przynajmniej pod windą). Pozatym z tego co wiem to java doskonale nadaje się właśnie do takich rozwiązań sieciowych zwłaszcza turowych. No nic to, tak tylko sobie gdybam :D

: czwartek 29 gru 2005, 21:12
autor: MistrzDzwonow
Optymalizacja pod IE oznacza tylko tyle że grafika MIEJSCAMI może wyglądać troche inaczej niż na innych przeglądarkach (jakieś przesunięcie lub brak obrazka). Te projekty które będą pisane pod PHP będą działały na wszyskich przeglądarkach (IE, FireFox, Opera i jaką tylko chcesz), bez konieczności ściągania czegokolwiek :wink:

P.S.
Tak na marginesie jeżeli ktoś pisze kod HTML tylko pod jedną przeglądarke to jest pośladki a nie koder :roll:
P.S.2
Prawie zapomniałem obecnie najpopularniejszą przeglądarką jest chyba FireFox

: piątek 30 gru 2005, 11:56
autor: Michael
Może zamiast spierać się o programy , ktoś zacząłby coś robić ?

Mam obrobione karty.

: poniedziałek 02 sty 2006, 19:39
autor: karoll15
Mam do podstawki żetony, karty zaklęć, przygód, postaci itd itd. wszystko oprócz planszy. Wszystko zajmuje po spakowaniu 34 MB. Najchętniej przesłałbym to przez emule. Sami ocenicie czy nadaje się to do wykorzystania w grze na PC. Wszystkie karty w dokumencie MS Word. Tutaj link Ed2k do emule : ed2k://|file|magia.rar|35712886|ED1CAAE42ED5F5C163E9F099D0001215|h=QGXDXQM26RKNH54J5TVHXH26ISM2WCIW|/
pozdro

: środa 04 sty 2006, 13:35
autor: motylo
A nie mozesz tego wstawic na jakis serwer albo przez torrenta? bo na osiolku zrodelko wyschlo (pewnie po 4 uzyciach)

: środa 04 sty 2006, 15:45
autor: Kufir
Nie moge ściągnąć ...

: czwartek 05 sty 2006, 16:46
autor: karoll15
Mogę to wrzucić na serwer, ale niestety nie wiem na jaki :/ obecnie nie mam miejsca na żadnym serwie :/

no dobra też coś napisze

: niedziela 05 lut 2006, 02:57
autor: bladus
Witam, jestem nowy na forum, ale nie całkiem nowy z MiMem i tematyką gier/fantastyki ( Kiedyś w LO gralismy z kolegami dokładniej w Magicznego miecza, no ale chodzi że w tego typu rozgrywke... ) i mam taką małą sprawę do ogłoszenia jeśli ktoś może jest zainteresowany.
Otóż czytałem forum, a dokładniej ten temat (MiM na PC) i widać że jeśli kilka grup (jeśli kilka jest, aż tak nie sledziłem niestety) robi coś, pewnie są beta testy (np MiM online) wszystko fajnie, ale widze jedno ale... troche to się dzieje na około. Jako elektonik mam troche pojęcie o tworzeniu aplikacji, "klapaniu koda", mozliwości implementacji (tzn przeniesienia :P ) tego na kompa zadaf fizyki, mechaniki i czego tam jeszcze potrzeba do grania. I czasami zastanawiam sie po cholere męczyć jakieś 3D, jakieś konkretne zasady, czy robić od razu karty postaci które maja 10 umiejętności i trzeba je na papierze rozpisać w 20 linijkach. (przykładów można podać wiele...) w takiej sytuacji po 3 miesiącach walki z direct X i nei wiem z czym jeszcze projekt pada (oczywiście jak ktoś pisze takie coś to spoko :) podałem tylko skrajny przypadek)
Otóz zainteresowany tym co sie dzieje na forum, usiadłem do kompa i coś sobie zaczełem pisać. Od czego zacząć ?? dowiedzieć jakie są możliwe typy kart, jakie typy zdarzen, jakie typy obszarów, jakie rodzaje poruszania po planszy itd... i po nie długim czasie napisałem sobie coś w czym można sobie zrobić plansze, dowolnie połączyć pola, nie jest ważne czy k6 czy w lewo czy w prawo, czy 1 to do góry, mapka taka jest uniwersalna. Do czego zmierzam ?? Kart może i jest 2000 ale i jest typów zdarzeń ?? wiekszosc z nich można rozpisać na elementarne np utrata Wt, albo zdobycie przyjaciela. Taka modułowa konstrukcja bardzo ułatwia robienie podstawki a także dodatków. Każda nowa karta to tylko połączenie kilku istniejących podstawowych skryptów... pewnie sie okaże że tak wszyscy robią :> ale cóż to tylko moja uwaga.. Posiedze sobie jeszcze kilka dni, skoro sesja i po sesji i coś pokaże... środowisko to delphi 7.0 naprawde można w nim pisać cudy :) jeśli ktoś byłby zainteresowany czymś o czym napisałem to prosze :)
pozdrawiam serdecznie całą ekipe forum
PS : aaaaaa i już prawie napisałem tzw Game design document :)

: niedziela 05 lut 2006, 08:52
autor: HunteR
Witam na forum nowego usera :D
No, czyżby MistrzDwonów miał konkurencję :wink: 3D i szybkie tworzenie kart jest bardzo przekonujące i dlatego z chęcią zobaczę co udało ci się zrobić. Inni userzy z pewnością też :D

: poniedziałek 06 lut 2006, 09:07
autor: Lehlerex
Moze jakies screeny ?? :D

: poniedziałek 06 lut 2006, 15:22
autor: MAXtoon
Tak mi się coś zdaje że aby ujrzeć SCREENY najpier musimy mieć to NAPISANE. W innym wypadku to niemożliwe, źle myślę? :lol:

: poniedziałek 06 lut 2006, 15:57
autor: bladus
witam
w sumie to moge dac screeny z kodem :P
narazie bawie sie w kilka ciekawych rzeczy i chciałem sie zapytac jak wam sie moze podobać grywalność tego. Zamiast robic od razu plansze, postacie, konkretne karty itp zabrałem sie definiowania zdarzeń elementarnych... np mam prosty edytorek do robienia grafu przedstawiajacego kraine. Jak wiemy inne sa zasady poruszania w jaskini, w miescie i na planszy glownej. A tutaj to nie ma problemu.. Plansze miasta zrobiłem w 10 minut (bez grafiki oczywiscie, a zdarzenia przypisałem tylko do kokretnych skryptów ktore są narazie że tak powiem puste :P )
Druga sprawa to podam na przykladzie : jak wurzuci sie kostką na ruch, to zamiast tajemniczego znikania bohatera z pola N i pojawiania sie na pole K gracz musi recznie przeklikac tyle pol ile musi (na planszy glownej dzieki temu wybiera sie samemu kierunek ruchu). Zmusza to do klikania wiem ale dzieki temu nie ma sytuacji ze gra przechodzi sie sama. Przeciez podczas gry takiej normalnej po rzucie kostka na ruch musimy sami policzyc pola i zobaczyc gdzie mozna pojsc, i przesunac swoją postać. To taka interakcja wieksza ze swiatem gry... czy jest sens wogole takie cos robic ??
trzecia sprawa to ekwipunek (razem z przyjacielami czarami itp) wzoruje sie na tym co jest na forum (karta poszukiwcza). Właśnie męcze takie fajne przekladanie przedmiotow, chowanie do plecakow, dawanie tragarzowi czy np na konia. Wszytko drag and drop. najbardziej podoba mi sie pomysł z polem na zwierzaka :) zrobiłem taka graficzke prosta zeby jakies ikonki były i wyszla mi z tego krowa :P
PS: aaa i to nie bedzie 3D jak to moglo by wynikac w wczesniejszego posta
pozdrawiam