Talisman: The Sacred Pool Expansion
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Kolejne wieści, tym razem od Archdruida,
Discordant Dirge przywraca wszystkie karty Wrogów z powrotem na wierzch decka kart Przygód.
Augur - to samo, ale z kartami Zdarzeń.
Necropolis - karta Przygody reprezentująca Cmentarz
Cathedral - karta Przygody reprezentująca Kapliczkę
Mendicant - podczas modlitwy możemy płacić złotem, aby podwyższyć jej rezultat
Glittering Gorge - połóż 4 złota i podczas każdej wizyty weź 1
Reliquary - połóż 4 karty Nagród za zadania, podczas każdej wizyty możesz wziąć 1
Discordant Dirge przywraca wszystkie karty Wrogów z powrotem na wierzch decka kart Przygód.
Augur - to samo, ale z kartami Zdarzeń.
Necropolis - karta Przygody reprezentująca Cmentarz
Cathedral - karta Przygody reprezentująca Kapliczkę
Mendicant - podczas modlitwy możemy płacić złotem, aby podwyższyć jej rezultat
Glittering Gorge - połóż 4 złota i podczas każdej wizyty weź 1
Reliquary - połóż 4 karty Nagród za zadania, podczas każdej wizyty możesz wziąć 1
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Zajebista jest ta grafika, od dzis mój numer 1 jesli chodzi o grafiki Poszukiwaczy.Nemomon pisze:Tutaj jest w Hi Resie: http://feliciacano.devian...isman-183585804
Discordant Dirge swietna karta, zwłaszcza gdy na stosie kart odrzuconych jest mnóstwo Wrogów, wtedy trzeba tłuc je wszystkie po kolei raz jeszcze :mrgreen:
Dobrze, ze Dread Knight ma tylko 2 siły bazowej bo inaczej z Rumakiem byłby zbyt potezny. Itak jest mocny póki go nie straci a nawet jak straci to moze go na Cmentarzu odzyskac a to chyba nie jest zbyt trudne przeciez? Zreszta wraz z Rumakiem ma 5 siły w walce wiec wiekszość Wrogów juz na poczatku dość łatwo pokona a co za tym idzie szybko sie dopakuje a im silniejszy tym mniejsze prawdopodobienstwo ze Rumaka straci. Poza tym to postac z załozenia magiczna raczej.
Ogólnie super grafiki i super karty, z kazdym kolejnym dodatkiem jest coraz ciekawiej
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6295
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Aż sprawdziłem w słowniku co to jest balans ale znalazłem tylko to:guciomir pisze:od Talismanu nie nalezy wymagac realizmu ale dobrego balansu
balans (NQTsz)
przyrząd gimnastyczny do ćwiczeń równoważnych, składający się z poziomej belki opartej na dwóch słupach
Miałeś na myśli równowagę/zrównoważenie gry?
What a view.
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
wpływy angielskiego na język polski są już nieodwracalneBludgeon pisze:Aż sprawdziłem w słowniku co to jest balans ale znalazłem tylko to:guciomir pisze:od Talismanu nie nalezy wymagac realizmu ale dobrego balansu
balans (NQTsz)
przyrząd gimnastyczny do ćwiczeń równoważnych, składający się z poziomej belki opartej na dwóch słupach
Miałeś na myśli równowagę/zrównoważenie gry?
co sądzicie o deathstalkerze i innych kartach z poprzedniej strony?
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Jak juz napisałem dla mnie karty są świetne. Co do deathstalkera to chciałbym poznac dokładna treść karty zanim ocenie, napisałeś ze to przymusowy przyjaciel i ze giniemy jesli przegramy walke wiec wydaje sie bardzo ciekawy, ale czy daje jakis bonus i czy mozna sie go jakos pozbyc?
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
No własnie. Czyli chyba jest tak, ze musimy go zabrac ze soba i jest z nami do pierwszej walki. Wygrywamy to nas opuszcza, przegrywamy - giniemy. Jesli tak to bardzo mi sie podoba ta karta. Wyciagnieta gdzies na poczatku rozgrywki, gdy nasz Poszukiwacz jeszcze słaby jest moze przyprawic o szybsze bicie serca w przypadku trafienia na silniejszego Wroga :mrgreen:
[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 12:24 am ]
Z tym, ze Sacred Pool jest juz w sprzedazy wiaze sie jeszcze jedna dobra rzecz - pewnie juz za niedługo dowiemy sie co bedzie kolejnym dodatkiem planszowym
Zwazywszy, ze FFG uwija sie z tymi dodatkami to pewnie za kilka tygodni bedzie jakis pierwszy news. Wyjasni sie czy bedzie to obstawiane przez wiekszosc Miasto...
[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 12:24 am ]
Z tym, ze Sacred Pool jest juz w sprzedazy wiaze sie jeszcze jedna dobra rzecz - pewnie juz za niedługo dowiemy sie co bedzie kolejnym dodatkiem planszowym
Zwazywszy, ze FFG uwija sie z tymi dodatkami to pewnie za kilka tygodni bedzie jakis pierwszy news. Wyjasni sie czy bedzie to obstawiane przez wiekszosc Miasto...
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
I znów wieści od Archdruida:
Hate Monger to Wilkołak na Moc
Glorious Hymn - Złowroga ciemność dla Dobrych
Equinox - Złowroga ciemność dla Neutralnych
Avatar of Justice - Diabeł/Anioł dla Neutralnych
Fortune's Fool - (chyba) zabiera nam cały Los
[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 1:07 am ]
Zapomniałem, że parę Zaklęć pojawiło się w starym MiMie:
Feeble Mind
You may cast this spell as required. When cast, it will reduce any character, enemy, or enemy spirit’s craft by 1 point.
Mini–Vortex
You may cast this spell as required. When cast, it will destroy all spells in any one space in your region. All spells in the space must be discarded including those held by other characters (but not a spell from the Genie, or Dragonskull Wand).
Hate Monger to Wilkołak na Moc
Glorious Hymn - Złowroga ciemność dla Dobrych
Equinox - Złowroga ciemność dla Neutralnych
Avatar of Justice - Diabeł/Anioł dla Neutralnych
Fortune's Fool - (chyba) zabiera nam cały Los
[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 1:07 am ]
Zapomniałem, że parę Zaklęć pojawiło się w starym MiMie:
Feeble Mind
You may cast this spell as required. When cast, it will reduce any character, enemy, or enemy spirit’s craft by 1 point.
Mini–Vortex
You may cast this spell as required. When cast, it will destroy all spells in any one space in your region. All spells in the space must be discarded including those held by other characters (but not a spell from the Genie, or Dragonskull Wand).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Spis Zaklęć znajduje się tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3658
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nie chce mi się tłumaczyć, więc daję text źródłowy.Archdruid pisze:Dark Theurgist and Theurgist of Light are alignment-specific Followers which grant gifts when you defeat Enemies or Characters. Defender of Justice is a Strength-based relative of Wise Man. Guardian Angel turns defeats into stand-offs. Kraven allows an extra card draw but it will run away from strong Enemies. Oathsworn Guide and Oathsworn Oracle are quest-matters cards which affect movement and card draw respectively. Mendicant, as previously mentioned, allows gold to be spent to improve your prayer rolls. The two nasties (which you must take) are False Prophet, who prevents you from using fate, and Deathstalker, which kills you if you lose battle or psychic combat!
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Na Board Game Geek juz ktos opisał pierwsze wrazenia z Sacred Pool. Mój angielski troche kuleje ale alternatywne zakonczenie Sacred pool ma jakis zwiazek z kartami nagród i zadaniami czarownika chyba i wydaje sie bardzo ciekawe. Poza tym dodatek jest ponoć lepszy niz Królowa Lodu, mocno nastawiony na interakcje miedzy graczami i własciwie nie ma słabych stron poza tym, ze w tak duzej ilości kart przygód (jesli sie posiada wszystkie dodatki) trafic na te nowe wcale nie zdarza sie tak czesto a co niektórych kart to przez kilka rozgrywek mozna nie ujrzec. No ale o tym mozna było sie juz przekona po czesci po zakupie Królowej Lodu. Jedynym wyjsciem zeby w pełni odczuc klimat nowego dodatku byłoby chyba granie tylko nowymi kartami + jakas nieduza liczba wybranych kart z podstawki i poprzednich rozszerzen. To samo z zakleciami, nowe utoną wsród tych poprzednich. Ale nic to, lepiej miec wiecej i móc wybierac niz za mało
Czasem zastanawiam sie czy nie usunąc czesci kart z talii zaklec, oczywiście tylko tych nic nie wartych zapychaczy, zeby czesciej trafiac na te ciekawe. Ktos juz tego próbował? Boje sie tylko, ze moze to zaburzyć pewna równowage w grze. Jesli zostana tylko dobre zaklecia to moze to znacznie wzmocnic postacie takie jak np. Czarownik kosztem tych typowo siłowych Poszukiwaczy. Juz chyba lepiej wywalic troche słabych kart z talii przygody gdyby było ich za duzo. Jak myslicie?
Poza tym Rumak z kart stajni kosztuje 6 sztuk złota i całe szczescie, ze nie mniej bo to bardzo duzy bonus w walce i niedobrze by było gdyby kosztował tyle co Muł.
Czasem zastanawiam sie czy nie usunąc czesci kart z talii zaklec, oczywiście tylko tych nic nie wartych zapychaczy, zeby czesciej trafiac na te ciekawe. Ktos juz tego próbował? Boje sie tylko, ze moze to zaburzyć pewna równowage w grze. Jesli zostana tylko dobre zaklecia to moze to znacznie wzmocnic postacie takie jak np. Czarownik kosztem tych typowo siłowych Poszukiwaczy. Juz chyba lepiej wywalic troche słabych kart z talii przygody gdyby było ich za duzo. Jak myslicie?
Poza tym Rumak z kart stajni kosztuje 6 sztuk złota i całe szczescie, ze nie mniej bo to bardzo duzy bonus w walce i niedobrze by było gdyby kosztował tyle co Muł.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
nawet słabe zaklęcia są ważne dla równowagi w grze. Tak jak słusznie zauważyłeś, na ich usunięciu straciliby poszukiwacze którzy nie posiadają zaklęć. Taki czarownik jest do zatrzymania czasami dzięki temu, że dostanie 2-3 zaklęcia które go blokują i musi poczekać kilka tur aby je rzucić.
co do tego że trudno dociągać karty z sacred pool, uważam że nie jest to problem gdyż nie dociąganie kart jest istotą dodatku, ale to jak zmienia on równowagę w grze. Przykładowo, frostmarch ma mniejszy power level niż żniwiarz, znacznie trudniej jest się pakować grając w podstawkę + reaper + frost niż grając w podstawkę + reaper. Innymi słowy, karty z sacred pool odczuje się w rozgrywce nawet jeśli nie będzie się ich dociągać dużo.
Usuwając pojedyncze, wybrane karty z talii niszczy się równowagę. Już lepiej usunąć cały dodatek (ewentualnie zostawić kilka ulubionych kart)
co do tego że trudno dociągać karty z sacred pool, uważam że nie jest to problem gdyż nie dociąganie kart jest istotą dodatku, ale to jak zmienia on równowagę w grze. Przykładowo, frostmarch ma mniejszy power level niż żniwiarz, znacznie trudniej jest się pakować grając w podstawkę + reaper + frost niż grając w podstawkę + reaper. Innymi słowy, karty z sacred pool odczuje się w rozgrywce nawet jeśli nie będzie się ich dociągać dużo.
Usuwając pojedyncze, wybrane karty z talii niszczy się równowagę. Już lepiej usunąć cały dodatek (ewentualnie zostawić kilka ulubionych kart)
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Znalazłoby sie troche marnych kart, które dla równowagi rozgrywki nie maja zadnego znaczenia. Po namyśle jednak stwierdzam, ze to niezbyt dobry pomysł i nie ma sensu kombinowac. Masz racje. Twórcy Talismana zapewne mają jakis z góry przemyślany pomysł na to jak powinna wygladac ta gra i konsekwentnie z kazdym dodatkiem go realizuja. Pewnie kolejne dodatki sa juz takze przygotowane, przynajmniej w ogólnym zarysie a nam pozostaje tylko czekac na kolejne odsłony. Sacred Pool to własnie jeden z elementów, który wraz z tymi, które juz sie ukazały i tymi, które dopiero przed nami, stworzy spójną całość. Wtedy to dopiero bedzie gra
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Troche sie zagalopowałem to fakt, no ale jakis przynajmniej ogólny zamysł mieć muszą. Nie wierze, ze kolejne dodatki nie sa juz w jakims tam stopniu zaplanowane i tylko czekaja na dopracowanie i wydanie. Zapewne autor juz wie co bedzie nastepnym dodatkiem planszowym. Jeśli by tak nie było to by to wszystko ze soba nie wspólgrało. Wiadomo, ze przede wszytskim bazuja na poprzednich edycjach. Nie powiesz mi chyba, ze to wyglada tak, ze "teraz zrobimy Góry a potem sie zobaczy i wymysli jakis kolejny mały dodatek..."
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Akurat takie działanie wcale by mnie nie zdziwiło. Powód? Weź Królową, tyle tam "mroźnych" kart co nic. Ale są inne nowe, nowi poszukiwacze. Krówka dalej mleko daje...Roland pisze:a potem sie zobaczy i wymysli jakis kolejny mały dodatek..."
Co planszowych to się zgodzę, jestem pewien że w głowach autorów już od dawna wiadomo, które zostaną wydane.
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Cóz moze sie nie znam
Grunt, ze kolejne dodatki wydają i wychodzi im to chyba coraz lepiej. Fakt, ze z Królowej Lodu mroznym klimatem raczej nie powiało a w Żniwiarzu zadnych kart odnoszacych sie do tej postaci nie było, ale juz Sacred Pool wydaje sie dobrze przemyslany, ma konkretny motyw przewodni (dobro vs zło) i zdecydowanie wiekszość kart sie do niego odnosi, nie ma tu raczej jakichs na siłe robionych zapychaczy
Grunt, ze kolejne dodatki wydają i wychodzi im to chyba coraz lepiej. Fakt, ze z Królowej Lodu mroznym klimatem raczej nie powiało a w Żniwiarzu zadnych kart odnoszacych sie do tej postaci nie było, ale juz Sacred Pool wydaje sie dobrze przemyslany, ma konkretny motyw przewodni (dobro vs zło) i zdecydowanie wiekszość kart sie do niego odnosi, nie ma tu raczej jakichs na siłe robionych zapychaczy
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nie oszukujmy się, że targetu nie mają. Wiadomym jest, że będą robić dodatki do TMiMa aż do końca świata i 2 dni dłużej, jeżeli gracze do tej pory kupili wszystkie te dodatki, a jest ich 5, to również na pewno kupią i następne. Poza tem mają jeszcze pieniądze z tych krajów, co tłumaczą na swoje języki. Myślę, że prędzej FFG zbankrutuje nixli przestanie wydawać dodatki do TMiMa. A GW to także na rękę, bo hajs im płynie.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Mi tez to na ręke dopóki dodatki są dobre i cos tam nowego wnoszą do gry. Gram w nowego Talismana od roku i to dość czesto, jak narazie wogóle mnie nie nudzi i nie zapowiada sie zeby w najblizszym czasie to sie zmieniło. Wręcz przeciwnie, mój apetyt rośnie wiec ja napewno kupie następne dodatki. W to mi graj :mrgreen:
Patrząc po forum to niektórzy graja w MiM juz kilkanaście lat i im nie przeszło, choroba nieuleczalna zdaje się
[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 8:36 pm ]
Jeszcze z własnymi dziećmi bedziecie grać i z wnukami na starość
Patrząc po forum to niektórzy graja w MiM juz kilkanaście lat i im nie przeszło, choroba nieuleczalna zdaje się
[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 8:36 pm ]
Jeszcze z własnymi dziećmi bedziecie grać i z wnukami na starość
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ano, ja grywam od 15 lat, a i tak jestem młody stażem. I nie przeszło mi, ta gra ma jednak coś w sobie, że jak raz zaatakuje, to już w człowieku na zawsze będzie. Ciebie też to Rolandzie czeka :mrgreen:
[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 8:42 pm ]
[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 8:42 pm ]
Będziemy, o ile in vitro w sejmie przejdzieRoland pisze:Jeszcze z własnymi dziećmi bedziecie grać i z wnukami na starość
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Warlock quests układają się w logiczny ciąg. Najpierw trochę kart, później więcej, we frostmarchu karty przygód ciągnące questy (niby bez sensu takie jezioro wizji), a teraz sacred pool. Jak dla mnie brzmi to na wdrażany plan.
Podobnie power level. Wychodzi podstawka i reaper - dość mocny zestaw jeżeli chodzi o szybkość pakowania. Później wychodzą podziemia o jeszcze szybszym przyroście współczynników. Następnie wychodzi frostmarch osłabiające planszę główną i tym samym zachęcające do podziemi. Później wychodzą góry z dużymi ilościami złota, a po nich sacred pool w którym mało okazji do złota zdobycia (tym samym na planszy głównej trudniej o złoto, więc góry stają się bardziej atrakcyjne).
Najpierw talismany w dużych ilościach a wraz z wprowadzaniem zadań czarownika, znaczny spadek w ilości talizmanów w kartach przygód.
Co ciekawe, niektóre potwory z podziemi widzieliśmy w reaperze. Niektóre potwory i karty z gór widzieliśmy w królowej itp
Pamiętam jak kiedyś byłem maniakiem magica, czytałem dużo wywiadów i artykułów. W MtG twórcy mają przygotowane kilka dodatków na przód. Wierzę że w TMiMie jest podobnie. To w końcu biznes a nie zabawa.
Podobnie power level. Wychodzi podstawka i reaper - dość mocny zestaw jeżeli chodzi o szybkość pakowania. Później wychodzą podziemia o jeszcze szybszym przyroście współczynników. Następnie wychodzi frostmarch osłabiające planszę główną i tym samym zachęcające do podziemi. Później wychodzą góry z dużymi ilościami złota, a po nich sacred pool w którym mało okazji do złota zdobycia (tym samym na planszy głównej trudniej o złoto, więc góry stają się bardziej atrakcyjne).
Najpierw talismany w dużych ilościach a wraz z wprowadzaniem zadań czarownika, znaczny spadek w ilości talizmanów w kartach przygód.
Co ciekawe, niektóre potwory z podziemi widzieliśmy w reaperze. Niektóre potwory i karty z gór widzieliśmy w królowej itp
Pamiętam jak kiedyś byłem maniakiem magica, czytałem dużo wywiadów i artykułów. W MtG twórcy mają przygotowane kilka dodatków na przód. Wierzę że w TMiMie jest podobnie. To w końcu biznes a nie zabawa.