"Magią i Mieczem" - II Nieoficjalne Mistrzostwa Po
- catspawn
-
- Posty: 59
- Rejestracja: poniedziałek 06 lut 2006, 19:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Oley
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
- Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
- Płeć:
- Kontakt:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Oley
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
- Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
- Płeć:
- Kontakt:
wszystko w relacji
EDIT: oczywiście był jeszcze Egon - przepraszam, że zapomniałem.
Skrót: 3 rundy, 18 graczy, w piątek testy regulaminu w nocy korekta, spbota 16.30-19.30 pierwsza runda
21-23.55 - druga
Naiedizla 8.00-13.00 FINAŁ
Mathim i Kilof napiszą sądzę kilka słów od siebie o Turnieju i Zlocie i wrzucimy na stronkę ofkors
idę odespać bo spałem w sumie 3 H chyba
później relacja i refleksje
BTW: jakby wszyscy udzielający siena forum zebrali się na jednymy takim Zlocie to w kwestii MiM v 1.5, dodatków, Turnieju, Zlotu i wszystkiego innego zostało by powiedziane 10000000 X więcej niż poprzez klawiaturę.
O tym tez napiszę.
EDIT: oczywiście był jeszcze Egon - przepraszam, że zapomniałem.
Skrót: 3 rundy, 18 graczy, w piątek testy regulaminu w nocy korekta, spbota 16.30-19.30 pierwsza runda
21-23.55 - druga
Naiedizla 8.00-13.00 FINAŁ
Mathim i Kilof napiszą sądzę kilka słów od siebie o Turnieju i Zlocie i wrzucimy na stronkę ofkors
idę odespać bo spałem w sumie 3 H chyba
później relacja i refleksje
BTW: jakby wszyscy udzielający siena forum zebrali się na jednymy takim Zlocie to w kwestii MiM v 1.5, dodatków, Turnieju, Zlotu i wszystkiego innego zostało by powiedziane 10000000 X więcej niż poprzez klawiaturę.
O tym tez napiszę.
- kilof
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Runy - Posty: 242
- Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
- Lokalizacja: Spytkowice
- Płeć:
turniej
No na turnieju było jak dla mnie rewelacyjnie. Nie pamiętam co działo się w eliminacjach - Oley - jak mógłbyś napisać kto z kim i czym grał w poszczególnych rundach, to mógłbym więcej sobie przypomnieć - ale co sie tyczy finału, to grałem Strażnikiem, którego w pewnym momencie zrobiłem Szeryfem w Mieście i wtedy, jeśli chodzi o Siłę, to nikt nie mógł mi zagrozić, a i jeśli chodzi o Moc, to także nie byłem ułomkiem. Wtedy pojawiła się pewna kontrowersja, ponieważ jako Strażnik otrzymywałem za darmo w Zamku Królewskim Miecz i Hełm, jeśli ich nie miałem. A jako Szeryf mogłem swobodnie poruszać się po Mieście, więc wpadałem do Alchemika, żeby zamienić te przedmioty na mieszki i później znowu do Zamku. No ale nie spędziłem na nabijaniu sobie kabzy całej gry, tylko tyle, żby zakupić sobie zbroje płytową i topór obosieczny u Płatnerza. Na tym etapie gry zagrozić mi mógł tylko Czarnoksiężnik, który rzucał Czarami na prawo i lewo, i jeszcze jeden gracz (ale nie pamiętam czym grał) ponieważ oboje mieli dośc pokaźny arsenał potężnych magicznych przedmiotów, ale w pewnym momencie na skutek Sądu Kapturowego obaj zostali pozbawieni całego majątku i wtedy stało się jasne, że najprawdopodobniej wygram ja. O ile dobrze pamiętam pozostali gracze, grali drugimi Poszukiwaczami, bo ci wcześniejsi zginęli, więc nie liczyli się już w rozgrywce o zwycięstwo. Mieliśmy ograniczenie czasowe co do finału i nie zdążyłem dojść do Korony Władzy, ale już sie tam wybierałem i wystarczyłaby jeszcze jedna godzina, a udałoby mi się to. Od początku turnieju wprowadzony był system punktów zwycięstwa, które przyznawane były za posiadane przedmioty jak i za współczyniki Poszukiwacza i wydaje mi się, że dośc dobrze się sprawdził. Gdybyśmy mieli grać aż do zdobycia korony władzy i eliminacji pozostałych przeciwników, to nie wyrobilibyśmy się z czasem. Tak więc awans był zapewniony dla osoby, której ewentualnie udało się dojść do korony władzy, a pozostali awansowali z największą ilością punktów zwycięstwa. W całym turnieju tylko jednemu Poszukiwaczowi (nie pamiętam jego ksywki, ale był to najmłodszy gracz w turnieju - w finale był trzeci) udało sie dojśc do korony władzy przez Podziemia. W ogóle był to niezły wyczyn, ponieważ był to drugi w tej rozgrywce Poszukiwacz tego gracza, więc nie był zbytnio rozwinęty, a poza tym miał tylko 2 punkty Wytrzymałości w momencie wchodzenia do Podziemi. Po dojściu do skarbca pozostał mu tylko 1 punkt Wytrzymałości no i udało mu się dostać do korony władzy. Pamiętam jeszcze, że z wczesniejszych etapów awansowałem z dalszych miejsc, a w drugiej rundzie trochę udało mi się, ponieważ było dwóch Poszukiwaczy z lepszym dorobkiem (rozgrywka była dośc wyrównana), ale jeden z nich wylosował Czarownicę, która zamieniła go w żabę. Drugi z nich chciał się obłowić, ale też został zamieniony w żabę. Całość przedmiotów zdobył Seth, który trafił na to pole, kiedy już nie było tam Czarownicy, bo załatwił ją wulkan. Seth został zwycięzcą tej rozgrywki z najlepszym wynikiem punktowym z całego turnieju, a ja byłem chyba na drugim miejscu. Przypomniałem sobie jeszcze, że w finale miałem drugi w kolejności wynik z całego turnieju i był on ponad dwa razy wyższy, niż wynik drugiego gracza w finale. Poza tym w każdej rundzie grałem pierwszym wylosowanym Poszukiwaczem (nie decydowałem się na zmiany) i ani razu nie zginąłem w żadnej rundzie. Jedynym mankamentem turnieju było to, że co chwilę trzeba było wołać sędziego, który rozstrzygał spory, pojawiające sie w czasie rozgrywki, wynikające z niezbyt spójnych zasad zawartych w orginalnych instrukcjach i w opisach na kartach. Dlatego postaram się opracować kompletną instrukcję do zasad BASIC - jesli ktoś jest tym zainteresowany, to napisałem o tym w innym topicu na temat zasad MiM v1.5, więc niech tam sobie zajrzy. Miałem tez wątpliwości co do tego, że 6 graczy na plansze to za dużo i będzie trochę nudno w oczekiwaniu na swoją kolejkę, ale bez przerwy gracze atakowali się wzajemnie i ciągle coś się działo, więc wcale nie było nudno. Ogólnie jeśli o mnie chodzi to cały turniej uważam za bardzo udany, a w przyszłym roku powinno być jeszcze lepiej, zwłaszcza jeśli wszystkie zasady zostaną dopracowane, do czego mam zamiar przyłożyć rękę...
Ostatnio zmieniony piątek 10 mar 2006, 15:46 przez kilof, łącznie zmieniany 1 raz.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- catspawn
-
- Posty: 59
- Rejestracja: poniedziałek 06 lut 2006, 19:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Oley
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
- Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
- Płeć:
- Kontakt:
Super, że się Kilof wypowiedziałeś
Wnioski na mniej szybko:
1) Zasady:
Usprawnienia i kolejnych uściśleń - im głebiej w las tym ciemniej ... czy jakośtak. Autentycznie do prawie każdej karty można dobrać taką interpretację, że przy stole wybucha gorąca dyskusja.
Pracujemy nad tym
Zauważcie, że Turnieje MiMem są idealnym miesjcem do testowania niektórych rozwiązań MiMem 1.5 - nie doć że wprowadzasz w życie to jeszcze kilkanascie osób przez 3 dni twestuje Ci te zasady w wielu rozgrywkach - tak mamy zamiar robić.
mam nadzieję że keidyś MiMem 1.5 i Turniej spotkają się w połowie drogi
2) Turniej:
Sprawniej niż rok temu - konsekwentniej. Sądze że za rok optymalnie było by zrobić zawody dla 30 osób.
Pierwsza runda w 2 fazach task by więcej osób mogło przyjść spróbować gry - większe prawdopodobieństwo że nie wyskoczy komuś prelekcja czy LARP
Druga i 3 runda już inaczej, ale do dogadania
3) plansze
Optimum to podstawka + 1-2 dodatkowe nieoficjalne (już w finale)
Bez jaskini - dodatek zapomniany i tak mało znany, że przebijanie się przez instrukcję wszystkich graczy w turnieju zabrało by zbyt wiele czasu
4) wycofane karty
sądze że nalezy podjąć jeszcze raz kwestie wykluczania (np. w pierwszysch rundach - lub wręcz przeciwnie: w Finale) niektórych Poszukiwaczy i kart przygód.
Podczas tego Turnieju Misty wylosował Rycerza i dominował cały czas na stole .. sądziłem że przejdzie do finałyu i wygra dla nas nagrodę (nie ma to jak organizator w Turnieju) .. .ale dopadło go neiszczęście i dupa zbita
Z drugiej strony Wojownik z Zaswiatów na innym stole strasznie wymiótł ...
5) najmłodszym uczestnikiem turnieju był arxel - chyba ze 13 lat max
Seler, gość o którym wsponimał kilof - doszedł do Korony Władzy poprzez podziemia z 1 PKT Wytrzymałości !!
Co ciekawe doszedł Kuglarzem ... którego wylosował w Finale po raz kolejny ... a jak zginął ... to jeszcze raz (ma +1 losowanie na przyszłym Turneiju celem zwiększenia szans na wylosowanie Kuglarza)
6) relacja na mim.irpg.pl wkrótce - jak ją misty zrobi
7) MiMem staje się imprezą objazdową ... mamy zamiar jeździć po różnych konwentach choć oczywiście MP zostają na Coolkonie
Mamy już zaproszenia na inne konwenty i chyba pojedziemy, więc do zobaczenia w trasie
8) na następne MiMem mamy masę pomysłów nie tylko na turniej ale i na inne punktu programu
jakby ktoś chciał coś w ramach mima zrobić to walić śmiało na magia-i-mieczem@o2.pl
pozdr
Oley
Wnioski na mniej szybko:
1) Zasady:
Usprawnienia i kolejnych uściśleń - im głebiej w las tym ciemniej ... czy jakośtak. Autentycznie do prawie każdej karty można dobrać taką interpretację, że przy stole wybucha gorąca dyskusja.
Pracujemy nad tym
Zauważcie, że Turnieje MiMem są idealnym miesjcem do testowania niektórych rozwiązań MiMem 1.5 - nie doć że wprowadzasz w życie to jeszcze kilkanascie osób przez 3 dni twestuje Ci te zasady w wielu rozgrywkach - tak mamy zamiar robić.
mam nadzieję że keidyś MiMem 1.5 i Turniej spotkają się w połowie drogi
2) Turniej:
Sprawniej niż rok temu - konsekwentniej. Sądze że za rok optymalnie było by zrobić zawody dla 30 osób.
Pierwsza runda w 2 fazach task by więcej osób mogło przyjść spróbować gry - większe prawdopodobieństwo że nie wyskoczy komuś prelekcja czy LARP
Druga i 3 runda już inaczej, ale do dogadania
3) plansze
Optimum to podstawka + 1-2 dodatkowe nieoficjalne (już w finale)
Bez jaskini - dodatek zapomniany i tak mało znany, że przebijanie się przez instrukcję wszystkich graczy w turnieju zabrało by zbyt wiele czasu
4) wycofane karty
sądze że nalezy podjąć jeszcze raz kwestie wykluczania (np. w pierwszysch rundach - lub wręcz przeciwnie: w Finale) niektórych Poszukiwaczy i kart przygód.
Podczas tego Turnieju Misty wylosował Rycerza i dominował cały czas na stole .. sądziłem że przejdzie do finałyu i wygra dla nas nagrodę (nie ma to jak organizator w Turnieju) .. .ale dopadło go neiszczęście i dupa zbita
Z drugiej strony Wojownik z Zaswiatów na innym stole strasznie wymiótł ...
5) najmłodszym uczestnikiem turnieju był arxel - chyba ze 13 lat max
Seler, gość o którym wsponimał kilof - doszedł do Korony Władzy poprzez podziemia z 1 PKT Wytrzymałości !!
Co ciekawe doszedł Kuglarzem ... którego wylosował w Finale po raz kolejny ... a jak zginął ... to jeszcze raz (ma +1 losowanie na przyszłym Turneiju celem zwiększenia szans na wylosowanie Kuglarza)
6) relacja na mim.irpg.pl wkrótce - jak ją misty zrobi
7) MiMem staje się imprezą objazdową ... mamy zamiar jeździć po różnych konwentach choć oczywiście MP zostają na Coolkonie
Mamy już zaproszenia na inne konwenty i chyba pojedziemy, więc do zobaczenia w trasie
8) na następne MiMem mamy masę pomysłów nie tylko na turniej ale i na inne punktu programu
jakby ktoś chciał coś w ramach mima zrobić to walić śmiało na magia-i-mieczem@o2.pl
pozdr
Oley