Smoki - pytania o zasady z rozszerzenia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Neesty [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty » czwartek 02 lut 2012, 08:34

witam mam 2 pytania odnośnie zasad:

1) Jak kładziemy trzeci żeton na karcie smoczego władcy to dwa żetony odrzucamy ale gdzie? do ponownego wykorzystania np. do woreczka czy na stos odrzuconych żetonów?

2) Jeżeli królem smoków został np. czerwony smok to przypisuje mu się koronę i jeśli na początku tury losujemy żeton i jest on koloru czerwonego to kładziemy go na koronowanym wcześniej smoczym władcą (zbiera on w ten sposób kolejne żetony) czy kładziemy na obszar na którym się obecnie znajdujemy?



Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Arbaal » czwartek 02 lut 2012, 12:21

Neesty pisze:witam mam 2 pytania odnośnie zasad:

1) Jak kładziemy trzeci żeton na karcie smoczego władcy to dwa żetony odrzucamy ale gdzie? do ponownego wykorzystania np. do woreczka czy na stos odrzuconych żetonów?

2) Jeżeli królem smoków został np. czerwony smok to przypisuje mu się koronę i jeśli na początku tury losujemy żeton i jest on koloru czerwonego to kładziemy go na koronowanym wcześniej smoczym władcą (zbiera on w ten sposób kolejne żetony) czy kładziemy na obszar na którym się obecnie znajdujemy?
1) Tak do tego wora, żebyśmy mogli ponownie skorzystać z niego później :)

2) Na początku tury wyciągasz czerwoną łuskę, widzisz że wcześniej czerwony smok ma już dwie łuski więc na początku Twojej tury zostaje on koronowany. W instrukcji piszę że gdy dokłada mu się trzecią łuskę... ale można olać dokładanie mu łuski. Po prostu kładziesz na nim koronę, dwa żetony lądują z powrotem do wora a łuska która wylosowałaś ląduje na obszarze na którym się znajdujesz na końcu Twojej tury(nie możesz z niej od razu skorzystać). Jeśli na obszarze już jest jakaś łuska to wyciągnięta ląduję na kolejnym obszarze przeciwnym do wskazówek zegara.


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin » czwartek 02 lut 2012, 12:32

Arbaal pisze:
Neesty pisze:witam mam 2 pytania odnośnie zasad:

1) Jak kładziemy trzeci żeton na karcie smoczego władcy to dwa żetony odrzucamy ale gdzie? do ponownego wykorzystania np. do woreczka czy na stos odrzuconych żetonów?

2) Jeżeli królem smoków został np. czerwony smok to przypisuje mu się koronę i jeśli na początku tury losujemy żeton i jest on koloru czerwonego to kładziemy go na koronowanym wcześniej smoczym władcą (zbiera on w ten sposób kolejne żetony) czy kładziemy na obszar na którym się obecnie znajdujemy?
1) Tak do tego wora, żebyśmy mogli ponownie skorzystać z niego później :)
Według instrukcji odrzucone żetony odkładane są na bok, aż do wyczerpania puli. Dopiero wtedy miesza się odrzucone żetony i tworzy z nich nową pulę, ale nic nie przeszkadza wrzucić ich z powrotem do worka. Tyle tylko, że odrzucając je na bok będzie się w miarę równomiernie losowało wszystkie 3 typy łusek, a w przeciwnym wypadku jest szansa 1 na 10000, że ciągle będziemy losować ten sam typ żetonu.
Ostatnio zmieniony czwartek 02 lut 2012, 13:26 przez Etamin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Arbaal » czwartek 02 lut 2012, 12:37

+1 Etamin.
faktycznie mój błąd. Zapis taki jest właśnie dlatego żeby każdy władca był władcą mniej więcej po równo :) i żeby karty z każdej tali leciały mniej więcej po równo.

@edit: Ja mam następujące pytanie, przejrzałem szybko karty i są jakieś tam przedmioty które zapewniają mi odporność na efekt zionięcia. Co to jest efekt zionięcia, bo chyba coś mi umknęło.


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Post autor: Ojciec Czas » czwartek 02 lut 2012, 14:01

Arbaal pisze:@edit: Ja mam następujące pytanie, przejrzałem szybko karty i są jakieś tam przedmioty które zapewniają mi odporność na efekt zionięcia. Co to jest efekt zionięcia, bo chyba coś mi umknęło.
Niektóre smoki mają zdolność Zionięcia, pierwszy z nich pojawia się już w Górach.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


wook
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 75
Rejestracja: piątek 19 sie 2011, 23:50
Lokalizacja: Gondor
Płeć:

Post autor: wook » czwartek 02 lut 2012, 23:11

są karty które nakazują położenie kart obecnego króla smoków na talii kart przygód ale nie mówią czy te karty mamy traktować jalo karty przygód czy smoków.
pytam z dwóch względów:
1. Gram mędrcem, który może odrzucić jedną z kart przygód i wylosować następną. czy mogę odrzucić jedną z tych kart?
2. Czy przy takich kartach łuski tego samego smoczego władcy dodają mi premię do ataku?

kiedy jestem w krainie wewnętrznej to czy na początku mojej tury ciągnę łuskę? Jeśli tak to gdzie ją kładę? Na najbliższym dostępnym obszarze w krainie środkowej?

Jeszcze jedna rzecz - czy łuski i ich premia do ataku działają również w walce ze smoczym władcą?



Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Post autor: Ojciec Czas » czwartek 02 lut 2012, 23:26

1. Nie
2. Tak

Generalnie takie karty wciąż są kartami Smoków, tylko gdzie indziej się je losuje.
wook pisze:kiedy jestem w krainie wewnętrznej to czy na początku mojej tury ciągnę łuskę? Jeśli tak to gdzie ją kładę? Na najbliższym dostępnym obszarze w krainie środkowej?
Jeżeli nie możesz położyć na któregoś ze smoków - odrzucasz.
wook pisze:Jeszcze jedna rzecz - czy łuski i ich premia do ataku działają również w walce ze smoczym władcą?
Nie pamiętam dokładnie, ale chyba tak.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin » sobota 04 lut 2012, 12:32

wook pisze: kiedy jestem w krainie wewnętrznej to czy na początku mojej tury ciągnę łuskę? Jeśli tak to gdzie ją kładę? Na najbliższym dostępnym obszarze w krainie środkowej?
W krainie wewnętrznej nie ciągniesz łusek.
wook pisze:Jeszcze jedna rzecz - czy łuski i ich premia do ataku działają również w walce ze smoczym władcą?
Tak.



Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Post autor: Ojciec Czas » sobota 04 lut 2012, 12:35

Etamin pisze:W krainie wewnętrznej nie ciągniesz łusek.
Oj chyba ciągnie, tylko, że nie kładzie na obszar tylko odrzuca.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin » sobota 04 lut 2012, 14:55

Nemomon pisze:
Etamin pisze:W krainie wewnętrznej nie ciągniesz łusek.
Oj chyba ciągnie, tylko, że nie kładzie na obszar tylko odrzuca.
Masz rację, zwracam honor #-o



Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: nakago » niedziela 05 lut 2012, 01:27

Mam pytanie co do podstawowego wariantu Smoków :
Jeśli wylosuję łuskę Varthraxa, który jest obecnie Królem Smoków i nie posiada on w tym momencie żadnej łuski na sobie - co się dzieje ? Zbiera on znowu łuski od 1, aż będzie miał 3 (i zostanie np. drugi raz z rzędu koronowany na Króla Smoków ???)

czy coś innego należy wykonać w takim momencie



Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin » niedziela 05 lut 2012, 10:25

nakago pisze:Mam pytanie co do podstawowego wariantu Smoków :
Jeśli wylosuję łuskę Varthraxa, który jest obecnie Królem Smoków i nie posiada on w tym momencie żadnej łuski na sobie - co się dzieje ? Zbiera on znowu łuski od 1, aż będzie miał 3 (i zostanie np. drugi raz z rzędu koronowany na Króla Smoków ???)
Zbiera łuski od nowa. Jeśli zostanie po raz drugi Królem Smoków, to po prostu korona nie zmienia właściciela (no chyba, że grasz w wariant alternatywny opisany pod koniec instrukcji).

Ja mam za to inne pytanie. Do końca nie rozumiem motywu spotykania łusek. Wchodzę np. na obszar gdzie jest zielona łuska i np. zielony smok + przedmiot z talii przygód. Jeśli chcę/muszę spotkać łuskę, to losuję nową kartę z talii zielonego smoka, czy walczę z obecnym zielonym smokiem? Albo podobna sytuacja, tylko zamiast zielonego smoka, jest przedmiot z zielonej talii. Generalnie zawsze spotykając łuskę losuję nową kartę, czy tylko jeśli nie ma na danym obszarze pasującej do niej karty?



Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: nakago » niedziela 05 lut 2012, 11:18

Dzięki za odpowiedz na moje pytanie, to może ja się postaram odpowiedzieć na Twoje.

Z mojej interpretacji wynika, że kiedy spotykasz lub musisz spotkać łuskę na obszarze, na którym znajduje się już jakaś karta z talii smoka, to dociągasz mimo to nową kartę smoka i rozpatrujesz wtedy wszystkie karty, które są na tym obszarze, łącznie z odkrytymi kartami Przygód jeśli są na tym obszarze (w kolejności oznaczeń na kartach oczywiście).
Ostatnio zmieniony niedziela 05 lut 2012, 12:25 przez nakago, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: nakago » niedziela 05 lut 2012, 12:23

Mam inne ważne pytanie - dotyczy istoty Chciwego Smoka w Krainie Smoków - co się dzieje kiedy przegram lub zremisuje w rzutach kościach na jego obszarze a nie posiadam w tym momencie żadnej sztuki złota ??? Nigdzie nie jest to opisane !



Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Post autor: Ojciec Czas » niedziela 05 lut 2012, 12:44

nakago pisze:Mam inne ważne pytanie - dotyczy istoty Chciwego Smoka w Krainie Smoków - co się dzieje kiedy przegram lub zremisuje w rzutach kościach na jego obszarze a nie posiadam w tym momencie żadnej sztuki złota ??? Nigdzie nie jest to opisane !
A tak, to był jeden błąd, który zresztą pojawił się również i w angielskiej wersji gry.

Traci się 1 punkt Życia, jeżeli nie ma się sztuk złota.

===

Twoje zapytanie zostanie umieszczone w 1 poście tegoż tematu.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: nakago » niedziela 05 lut 2012, 16:41

Trochę to przykre jest. Skoro edycja angielska została już wydana wcześniej i wiadomo było że zawiera taki błąd, nie można było tego poprawić?



Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Post autor: Ojciec Czas » niedziela 05 lut 2012, 16:44

nakago pisze:Trochę to przykre jest. Skoro edycja angielska została już wydana wcześniej i wiadomo było że zawiera taki błąd, nie można było tego poprawić?
Gdybyśmy wiedzieli o nim wcześniej, to byśmy poprawili. Niestety informacja od FFG przyszła zbyt późno.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: nakago » niedziela 05 lut 2012, 20:21

Mam kolejne pytania. Dotyczącą one 2 jawnych Alternatywnych Zakończeń ze Smoków:

1 - Królestwo Smoków - polecenia z pierwszymi 3 gwiazdkami * "weź wierzchnią kartę z talii Varthaxa i umieść ją na wierzchu talii Przygód odpowiadającej Krainie, w której znajduje się ten Poszukiwacz"

czy to oznacza, że w grze mają być po 1 talli osobnej Przygód dla każdej Krainy ?

2 - Zabójcy Smoków - czy przy tym zakończeniu losujemy na początku każdej tury żeton smoka czy nie ?



Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 25

Post autor: sardo » niedziela 05 lut 2012, 20:29

1. Tu chodzi o talie Gór i Podziemi które stają się Przygodami dla kogoś kto wejdzie do odpowiedniej krainy.


A ja mam pytanie odnośnie tego samego zakończenia. Jeżeli na górze talii Przygód znajduje się karta z talii czerwonego smoka i losujemy tę kartę okazuje się ona przedmiotem. Kładziemy wtedy kartę żółtego smoka na górę talii?



Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Post autor: Ojciec Czas » niedziela 05 lut 2012, 21:18

sardo pisze:A ja mam pytanie odnośnie tego samego zakończenia. Jeżeli na górze talii Przygód znajduje się karta z talii czerwonego smoka i losujemy tę kartę okazuje się ona przedmiotem. Kładziemy wtedy kartę żółtego smoka na górę talii?
Owszem, było nie było, to to wciąż jest Przedmiot ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 25

Post autor: sardo » niedziela 05 lut 2012, 21:19

Czyli praktycznie ciągle karty smoków będą na wierzchu talii...



Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Post autor: Ojciec Czas » niedziela 05 lut 2012, 21:42

Zawsze możesz wydrukować kilkanaście kopii tej karty i dodać je do talii Przygód:

Obrazek

;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5347
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » niedziela 05 lut 2012, 22:45

Nemomon pisze:Zawsze możesz wydrukować kilkanaście kopii tej karty i dodać je do talii Przygód:

[url=http://img545.imageshack.us/img545/926/ ... erg.th.png]Obrazek[/URL]

;)
Bez sensu że nazwa po niemiecku. Nie prościej Smocza Góra?


What a view.


Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20873
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Post autor: Ojciec Czas » niedziela 05 lut 2012, 23:09

Nazwy Krain nie muszą być wszystkie pisane po polsku, niektóre tajemnicze Krainy (a niezbadane Krainy z zabójczymi Smokami się na to załapują) mogą mieć "orientalne" nazwy, w tym przypadku akurat niemiecka.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


wook
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 75
Rejestracja: piątek 19 sie 2011, 23:50
Lokalizacja: Gondor
Płeć:

Post autor: wook » sobota 11 lut 2012, 07:56

Kod: Zaznacz cały

Smoczy amulet

Podczas jakiejkolwiek walki wszystkie twoje smocze łuski odpowiadają twojemu przeciwnikowi.
Nie do końca rozumiem tą kartę, czy łuski traktuje się jakby wszystkie były "koloru" wroga czy z w każdej walce(niezależnie czy z tali smoków czy nie ) dodaje się tyle do skuteczności ataku ile ma się łusek?



ODPOWIEDZ