Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań
- sardo
-
- Posty: 145
- Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
- Lokalizacja: Wieliczka
- Płeć:
- Wiek: 30
- Battonsson
-
- Posty: 334
- Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Nie wiem jak inni, ale ja nie znam na pamięć instrukcji z Kuli przeznaczenia, ani Zaklęcia Pech, ani żadnych innych kart nie uczę się na pamięć!
Zaledwie na poprzedniej stronie było przypomnienie o tym:
Zaledwie na poprzedniej stronie było przypomnienie o tym:
Draugnimir pisze:Ekhm... Ja ze swojej strony jako Zielony przypomnę tylko, że zgodnie z Regulaminem zadając pytanie, należy przytoczyć w całości treść kart/instrukcji, które są związane z zagadnieniem (to tak gwoli niektórych spośród ostatnich kilkudziesięciu postów, zarówno tu, jak i w tematach pokrewnych). Znacznie ułatwi to udzielanie trafnych odpowiedzi nam wszystkim
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Skoro pytasz, tzn że prawdopodobnie posiadasz grę. To taki problem wziąć kartę i przepisać tekst? :> Chodzi o pewien porządek w wyjaśnianiu problemów. Łatwiej się to robi właśnie ze względu na:
(łał napisałem coś w TMiMie )
Battonsson pisze:Nie wiem jak inni, ale ja nie znam na pamięć instrukcji z Kuli przeznaczenia
(łał napisałem coś w TMiMie )
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- sardo
-
- Posty: 145
- Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
- Lokalizacja: Wieliczka
- Płeć:
- Wiek: 30
No akurat zadawałem pytanie w szkole bo miałem chwilę czasu, a niestety nie noszę talismana do szkoły Będę wdzięczny jeżeli mi to wybaczycie. Ja również nie znam na pamięć instrukcji tych kart.
Pech
Kula przeznaczenia
Pech
Możesz rzucić to Zaklęcie na
dowolnego Poszukiwacza
tuż przed wykonaniem przez
niego rzutu kością. Wynik
rzutu na tej kości automatycznie
wynosi "1" (nie można
ponowić tego rzutu).
Kula przeznaczenia
Kiedy wydajesz punkt Losu, aby
ponowić rzut kością, możesz
rzucać 2 kośćmi i wybrać lepszy
wynik. Jeśli wypadnie dublet,
natychmiast odrzuć tę kartę
oraz wszystkie posiadane
żetony Losu.
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
- Battonsson
-
- Posty: 334
- Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
W sumie zgadzam się z Arai . Literalnie traktując instrukcję trzeba uznać, że Zaklęcie Pech działa tylko na jedną kość, więc ta musi dać 1. Drugą (dzięki Kuli Przeznaczenia) rzucasz normalnie. I dalej procedujesz normalnie. Jak masz dwie jedynki to tracisz Kulę i Los, a wynik rzutu wynosi 1. Jak jest inna liczba to wybierasz (dzięki Kuli Przeznaczenia) albo 1 albo tę druga liczbę,
To trzeba zacząć nosić! Może się przydaćsardo pisze:niestety nie noszę talismana do szkoły
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Astropata
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
- Lokalizacja: Józefów
- Płeć:
- Wiek: 33
Masz 5, 3, 1. Oddajesz 5+3=8, wymieniasz na punkt Siły, i to co ponad z kart przepada, a to 1 z karty zostaje. Nie musisz oddawać wszystkich kart, ale wartości z kart które oddajesz przepadają nawet jeśli wynoszą ponad 7.
Dlatego u nas często się trzymało karty jeżeli wartości troefum wynosiły około 30, a nie dało się z nich złożyć żadnej 7, 14, 21
Dlatego u nas często się trzymało karty jeżeli wartości troefum wynosiły około 30, a nie dało się z nich złożyć żadnej 7, 14, 21
-
-
- Posty: 15
- Rejestracja: wtorek 03 lis 2009, 09:27
- Lokalizacja: Pomorze
- Płeć:
Witam
Mam pytanie odnośnie poszukiwacza Łotrzyca i jej pierwszej umiejętności, która mówi: "Za każdym razem, kiedy walczysz z więcej niż 1 Wrogiem naraz, możesz rzucić 1 kością i dodać uzyskany wynik do skuteczności swojego ataku"
Moje pytanie brzmi, co to dokładnie znaczy:
a) czy to odnosi się tylko do Wrogów z tym samym numerem spotkania, czy do wszystkich wylosowanych wrogów?
b) czy to odnosi się tylko do walki na siłę czy moc, czy może na siłę i moc?
Mam pytanie odnośnie poszukiwacza Łotrzyca i jej pierwszej umiejętności, która mówi: "Za każdym razem, kiedy walczysz z więcej niż 1 Wrogiem naraz, możesz rzucić 1 kością i dodać uzyskany wynik do skuteczności swojego ataku"
Moje pytanie brzmi, co to dokładnie znaczy:
a) czy to odnosi się tylko do Wrogów z tym samym numerem spotkania, czy do wszystkich wylosowanych wrogów?
b) czy to odnosi się tylko do walki na siłę czy moc, czy może na siłę i moc?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
-
-
- Posty: 15
- Rejestracja: wtorek 03 lis 2009, 09:27
- Lokalizacja: Pomorze
- Płeć:
Witam
Mam 2 ważne pytania dotyczące dwóch alternatywnych zakończeń, a mianowicie Władcy Demonów i Królowej Lodu...
Pytanie:
1. Poszukiwacz, który się znajduje na koronie, musi zaatakować Władcę Demonów, jak wygra, to atakuje ponownie, jak przegra to traci turę i atakuje ponownie w następnej turze. Jak go pokona to wygrywa. Dodatkowo, na Demonie jest napisane, jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota.
Moje pytanie brzmi, a) co się stanie, jeżeli jakiś poszukiwacz już się znajdował w krainie wewnętrznej, a ja wylosowałem Władcę demonów? b) co się stanie, jeżeli przegrałem z nim walkę i straciłem punkt życia i moja tura się skończyła, a drugi poszukiwacz właśnie może wejść na koronę władzy, tam gdzie ja stoję i demon... co się dzieje, może wejść na koronę, jeżeli tak, to co się dzieje?
2. To samo tyczy się Królowej Lodu, tylko nie ma tam dopisku, że jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota. Dodatkowo jest jeszcze dziwny zapis... a) "Poszukiwacz, który pozbawi Królową Lodu ostatniego punktu życia, wygrywa! Jeżeli inny poszukiwacz pozbawił wcześniej Królową Lodu części punktów życie, poszukiwacz musi pozbawić ją tylko pozostałych punktów życia" a za chwilę jest jeszcze poniżej napisane b) "jeżeli na obszarze Korony władzy nie ma żadnego poszukiwacza, królowa lodu odzyskuje wszystkie stracone punkty życia" Punkt A wyklucza B, chyba, że chodzi o to, że jednocześnie może przebywać więcej niż 1 poszukiwacz na koronie władzy i walczyć z królową mogą dwaj poszukiwacze, każdy w swojej turze?
Mam 2 ważne pytania dotyczące dwóch alternatywnych zakończeń, a mianowicie Władcy Demonów i Królowej Lodu...
Pytanie:
1. Poszukiwacz, który się znajduje na koronie, musi zaatakować Władcę Demonów, jak wygra, to atakuje ponownie, jak przegra to traci turę i atakuje ponownie w następnej turze. Jak go pokona to wygrywa. Dodatkowo, na Demonie jest napisane, jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota.
Moje pytanie brzmi, a) co się stanie, jeżeli jakiś poszukiwacz już się znajdował w krainie wewnętrznej, a ja wylosowałem Władcę demonów? b) co się stanie, jeżeli przegrałem z nim walkę i straciłem punkt życia i moja tura się skończyła, a drugi poszukiwacz właśnie może wejść na koronę władzy, tam gdzie ja stoję i demon... co się dzieje, może wejść na koronę, jeżeli tak, to co się dzieje?
2. To samo tyczy się Królowej Lodu, tylko nie ma tam dopisku, że jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota. Dodatkowo jest jeszcze dziwny zapis... a) "Poszukiwacz, który pozbawi Królową Lodu ostatniego punktu życia, wygrywa! Jeżeli inny poszukiwacz pozbawił wcześniej Królową Lodu części punktów życie, poszukiwacz musi pozbawić ją tylko pozostałych punktów życia" a za chwilę jest jeszcze poniżej napisane b) "jeżeli na obszarze Korony władzy nie ma żadnego poszukiwacza, królowa lodu odzyskuje wszystkie stracone punkty życia" Punkt A wyklucza B, chyba, że chodzi o to, że jednocześnie może przebywać więcej niż 1 poszukiwacz na koronie władzy i walczyć z królową mogą dwaj poszukiwacze, każdy w swojej turze?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nic. Poszukiwacz dalej znajduje się w Wewnętrznej Krainie.bleble630 pisze:a) co się stanie, jeżeli jakiś poszukiwacz już się znajdował w krainie wewnętrznej, a ja wylosowałem Władcę demonów?
Normalnie z nim walczy, tak jak Ty walczyłeś. Różnica jest jedynie taka, iż musi odebrać Władcy jedynie te punkty Życia, które mu pozostały po walce z Tobą.bleble630 pisze:b) co się stanie, jeżeli przegrałem z nim walkę i straciłem punkt życia i moja tura się skończyła, a drugi poszukiwacz właśnie może wejść na koronę władzy, tam gdzie ja stoję i demon... co się dzieje, może wejść na koronę, jeżeli tak, to co się dzieje?
Tak naprawdę, to ta "bariera", to czkawka z Władcy Demonów z Drugiej Edycji. Tam także ona występowała, jednakże była o wiele bardziej silniejsza - całkowicie nie pozwalała się dostać na obszar Korony Władzy, czy to przez obszar Płomiennej Doliny, Skarbca czy też Wszechmocnej Istoty.
Identyczne zasady tyczą się również Królowej Lodu (chociaż w zaprezentowanej tutaj sytuacji powinno się napisać, że identyczne zasady dotyczą Władcy Demonów, który to tej zdolności nie posiada). Brak podobnego zapisu na karcie Władcy Demonów można tłumaczyć brakiem wolnego miejsca na taki zapis albo drobną zmianą keyworda walk z Alternatywnymi Zakończeniami, albo tym, że takie rozwiązanie aktualnie wynika samo z siebie z umieszczonych pozostałych instrukcji (Poszukiwacz na KW musi walczyć z Demonem; Poszukiwacz walczy z Demonem, zabierając mu Życia; Demon regeneruje się, gdy KW jest puste), więc nie ma potrzeby dodatkowego wspominania, że Poszukiwacz musi zabrać pozostałe punkty i że musi badać kartę Zakończenia, a nie atakować Poszukiwacza.bleble630 pisze:2. To samo tyczy się Królowej Lodu, tylko nie ma tam dopisku, że jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota. Dodatkowo jest jeszcze dziwny zapis... a) "Poszukiwacz, który pozbawi Królową Lodu ostatniego punktu życia, wygrywa! Jeżeli inny poszukiwacz pozbawił wcześniej Królową Lodu części punktów życie, poszukiwacz musi pozbawić ją tylko pozostałych punktów życia" a za chwilę jest jeszcze poniżej napisane b) "jeżeli na obszarze Korony władzy nie ma żadnego poszukiwacza, królowa lodu odzyskuje wszystkie stracone punkty życia" Punkt A wyklucza B, chyba, że chodzi o to, że jednocześnie może przebywać więcej niż 1 poszukiwacz na koronie władzy i walczyć z królową mogą dwaj poszukiwacze, każdy w swojej turze?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: środa 25 sty 2012, 16:47
- Lokalizacja: W-wa
- Płeć:
Mam takie głupie pytanie, ale proszę o odpowiedź.
Jeśli na karcie jest dajmy na to że ktoś lub coś nas teleportuje (przenosi) na dowolny obszar, top czy to oznacza, że jeśli np pojde wtedy na jakiś obszar na którym leży fontanna mądrosci to biorę jeden żeton?
Lub gdy jestem teleportowany do miasta, to stosuje się do polecenia zawartego na planszy i mogę jeszcze coś zrobić w tej turze!
Jeśli na karcie jest dajmy na to że ktoś lub coś nas teleportuje (przenosi) na dowolny obszar, top czy to oznacza, że jeśli np pojde wtedy na jakiś obszar na którym leży fontanna mądrosci to biorę jeden żeton?
Lub gdy jestem teleportowany do miasta, to stosuje się do polecenia zawartego na planszy i mogę jeszcze coś zrobić w tej turze!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Tak, zgodnie z tabelką na ostatniej stronie instrukcji, jeżeli zostajesz przeniesiony na nowy obszar (w dowolny sposób), musisz go badać tak, jakbyś właśnie na niego wszedł podczas zakończenia ruchu. Wyjątkiem jest sytuacja, w której wykonujesz zadanie Czarownika - po wykonaniu zadania Czarownika i teleportowaniu się do Jaskini Czarownika Twoja tura się kończy (nie możesz wylosować nowego zadania Czarownika).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 234
- Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
A ja mam takie pytanie, wybaczcie ale nie mam swojej gry przy sobie ale myśle, że zrozumiecie. Sa w T:MiM'ie 2 takie karty Strażnik z kości słoniowej i chyba Hebanowy strażnik(mogłem cos przestawić) w każdym razie karty działają tak, że dobrzy/źli poszukiwacze którzy przechodzą przez obszar muszą się zatrzymać. No i moje pytanie takie: Skoro te karty maja nr spotkania 0 to jesli bedzie tam inny wróg to nie walczy razem z nimi?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17