Pytania świeżaka :)
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: piątek 17 gru 2010, 10:18
- Lokalizacja: Mordor
- Płeć:
Pytania świeżaka :)
Przede wszystkim witam wszystkich Jako gówniarz zagrywałem się w MiM, niedawno wpadł mi w ręcę TMiM w najnowszej edycji i mam parę pytań, których jak to zwykle bywa instrukcja nie wyjaśnia
Oto one :
1. Wylosowuje Magczny portal (czy jakoś tak) i pisze, że będzie on na tym obszarze już do końca rozgrywki i że można się przez niego teleportować w inne miejsce. Czy znaczy to, że wchodząc na obszar z tą kartą już nie losuje karty przygody bo inna już na tym obszarze leży?
2. Czy można kupować rzeczy z ekwipunku? Jeżeli tak to w jaki sposób?
3. Karta Zjawa (albo Duch) ma napisane, że może się znajdować tylko na wyszczególnionym obszarze (jest wymienionych 6). Czy rzucamy kostką i to ile wypadnie pozwoli nam określić gdzie ją umieszczamy czy poprostu jeżeli nie stoimy na żadnym wymienionym odrzucamy kartę?
Oto one :
1. Wylosowuje Magczny portal (czy jakoś tak) i pisze, że będzie on na tym obszarze już do końca rozgrywki i że można się przez niego teleportować w inne miejsce. Czy znaczy to, że wchodząc na obszar z tą kartą już nie losuje karty przygody bo inna już na tym obszarze leży?
2. Czy można kupować rzeczy z ekwipunku? Jeżeli tak to w jaki sposób?
3. Karta Zjawa (albo Duch) ma napisane, że może się znajdować tylko na wyszczególnionym obszarze (jest wymienionych 6). Czy rzucamy kostką i to ile wypadnie pozwoli nam określić gdzie ją umieszczamy czy poprostu jeżeli nie stoimy na żadnym wymienionym odrzucamy kartę?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Zależy, badasz karty w zależności od ich numeru spotkania. Jeżeli obszar nakazuje Ci wylosować 2 karty, a póki co znajduje się na nim jedynie Portal (czy jakoś tak), to musisz wylosować drugą kartę, następnie badać zgodnie z kolejnością numerów spotkania. Jeżeli jednak obszar jest "jednokartowy", to owszem nie losujesz następnej karty.Koowall pisze:1. Wylosowuje Magczny portal (czy jakoś tak) i pisze, że będzie on na tym obszarze już do końca rozgrywki i że można się przez niego teleportować w inne miejsce. Czy znaczy to, że wchodząc na obszar z tą kartą już nie losuje karty przygody bo inna już na tym obszarze leży?
Karty lub obszary sprzedają. Przykładowo karta Targowisko lub obszar Wioska.Koowall pisze:2. Czy można kupować rzeczy z ekwipunku? Jeżeli tak to w jaki sposób?
Na karcie dokładnie jest napisane:Koowall pisze:3. Karta Zjawa (albo Duch) ma napisane, że może się znajdować tylko na wyszczególnionym obszarze (jest wymienionych 6). Czy rzucamy kostką i to ile wypadnie pozwoli nam określić gdzie ją umieszczamy czy poprostu jeżeli nie stoimy na żadnym wymienionym odrzucamy kartę?
Zjawa pojawia się na
obszarze (rzuć 1 kością):
1) Miasta 4) Kapliczki
2) Wioski 5) Zamku
3) Cmentarza 6) Świątyni
Będzie nawiedzała ten obszar,
dopóki ktoś jej nie pokona.
Musisz rzucić 1 kością i położyć ją na danym obszarze. Niemniej, zgodnie z instrukcją, jeżeli wyciągasz więcej kart niźli 1 i zjawa jest jedną z tych kart, to w pierwszej kolejności badasz właśnie ją, jakby jej numer spotkania był równy 0, a nie 3.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 32
- Kontakt:
1. Tak, ta karta obniża limit ciągniętych kart na tym obszarze do zera. Zatem póki ten Portal (i jakakolwiek inna karta) tam leży, to juz nie ciągnie się kart.
2. W Wiosce na przykład...
3. My graliśmy zawsze tak, że rzucamy i Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy. Jeśli nie, Zjawa czeka na ów obszarze.
2. W Wiosce na przykład...
3. My graliśmy zawsze tak, że rzucamy i Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy. Jeśli nie, Zjawa czeka na ów obszarze.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
To jest niepoprawne działanie, bowiem z kartami walczy się jedynie wtedy, gdy się je bada. Poszukiwacz, który stoi na danym obszarze, nie bada go, bo to nie jego tura, nie może więc walczyć ze zjawą. Aczkolwiek, jeżeli Zjawa pojawi się na tym samym obszarze, na którym ją wyciągnąłeś, to oczywiście walczysz z nią.SPIDIvonMARDER pisze:Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: piątek 17 gru 2010, 10:18
- Lokalizacja: Mordor
- Płeć:
Dzięki za tak szybkie odpowiedzi
Jeżeli nasuną mi się inne pytanie to oczywiście nie omieszkam zapytać
Stay tuned :mrgreen:
PS. Nasunęło się następne pytanie - Czy tratwę można kupić czy tylko wyciosać sobie w lesie bądź puszczy i wtedy ją się z ekwipunku bierze?? Rozumiem, że wtedy korzystając z niej sam wybieram pole z krainy środkowej na które chce nią przepłynąć??
Jeżeli nasuną mi się inne pytanie to oczywiście nie omieszkam zapytać
Stay tuned :mrgreen:
PS. Nasunęło się następne pytanie - Czy tratwę można kupić czy tylko wyciosać sobie w lesie bądź puszczy i wtedy ją się z ekwipunku bierze?? Rozumiem, że wtedy korzystając z niej sam wybieram pole z krainy środkowej na które chce nią przepłynąć??
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 38
Tratwę z tego co pamiętam można kupić na targowisku (karta przygody pozostajaca w grze do jej końca)Koowall pisze:Dzięki za tak szybkie odpowiedzi
Jeżeli nasuną mi się inne pytanie to oczywiście nie omieszkam zapytać
Stay tuned :mrgreen:
PS. Nasunęło się następne pytanie - Czy tratwę można kupić czy tylko wyciosać sobie w lesie bądź puszczy i wtedy ją się z ekwipunku bierze?? Rozumiem, że wtedy korzystając z niej sam wybieram pole z krainy środkowej na które chce nią przepłynąć??
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Tristan dobrze mówi, tratwę można kupić na Targowisku za 3 SZ oraz od Wędrownego handlarza za 1 SZ. Możesz sobie ją również wystrugać w Lesie lub Puszczy, jeżeli masz topór. Tratwą przesuwasz się przeciwległy obszar, nie możesz więc wybrać, gdzie się poruszysz.
Generalnie polecałbym Ci przeczytać raz jeszcze instrukcję oraz wszystkie karty i obszary planszy. Na większość Twoich pytań tam można znaleźć odpowiedź.
Generalnie polecałbym Ci przeczytać raz jeszcze instrukcję oraz wszystkie karty i obszary planszy. Na większość Twoich pytań tam można znaleźć odpowiedź.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Poniekąd. Jeżeli ją budujesz lub kupujesz lub znajdujesz - tak, bierzesz ją do swojego ekwipunku, więc jeżeli masz 4 Przedmioty, musisz jakiś odrzucić na obszar, żeby użyć tratwy. Następnie musisz ją odrzucić na końcu swojego ruchu, w którym skorzystałeś z niej, albo na końcu swojej tury, jeżeli nie skorzystałeś.Koowall pisze:Ok chyba tak zrobię
Ale kupując tratwę lub wykonując ją na odpowiednim obszarze rozuemiem, że zabieram kartę jej odpowiadającą z ekwipunku tak?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Zgadzam się, też od razu mi się to rzuciło w oczy.Nemomon pisze:To jest niepoprawne działanie, bowiem z kartami walczy się jedynie wtedy, gdy się je bada. Poszukiwacz, który stoi na danym obszarze, nie bada go, bo to nie jego tura, nie może więc walczyć ze zjawą. Aczkolwiek, jeżeli Zjawa pojawi się na tym samym obszarze, na którym ją wyciągnąłeś, to oczywiście walczysz z nią.SPIDIvonMARDER pisze:Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy.
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Ciekawa rzecz, pierwsze słyszę. Mógłbyś wskazać, Nemo, który ustęp instrukcji coś takiego mówi?Nemomon pisze: Musisz rzucić 1 kością i położyć ją na danym obszarze. Niemniej, zgodnie z instrukcją, jeżeli wyciągasz więcej kart niźli 1 i zjawa jest jedną z tych kart, to w pierwszej kolejności badasz właśnie ją, jakby jej numer spotkania był równy 0, a nie 3.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Co do samego FAQa, to mogę powiedzieć, że w Galakcie parę dni temu zaszły pewne zmiany, które pozwolą na szybsze wydanie polskiego FAQa.FAQ pisze:Ghost
Q: If the Ghost appears on the space where a character
draws it, does he have to encounter it that turn?
A: Yes.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 32
- Kontakt:
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: piątek 17 gru 2010, 10:18
- Lokalizacja: Mordor
- Płeć:
Dwa pytanka mi się nasunęły :
1.Czy żeby przejść przez Wrota do krainy wewnętrznej muszę wyrzucić idealną liczbę na kostce tak aby zatrzymać się odrazu za wrotami czy mogę wyrzucić więcej i kontynuować ruch jak podczas pokonywania strażnika?
2.Czy po wejściu na koronę władzy odrazu oznajmiam, że rzucam zaklęcie rozkazu i co turę rzucam kostką i zgodnie z wynikiem inni Poszukiwacze tracą życie? Czy rzucam zaklęcie dopiero w turze następnej po wejściu na koronę?
1.Czy żeby przejść przez Wrota do krainy wewnętrznej muszę wyrzucić idealną liczbę na kostce tak aby zatrzymać się odrazu za wrotami czy mogę wyrzucić więcej i kontynuować ruch jak podczas pokonywania strażnika?
2.Czy po wejściu na koronę władzy odrazu oznajmiam, że rzucam zaklęcie rozkazu i co turę rzucam kostką i zgodnie z wynikiem inni Poszukiwacze tracą życie? Czy rzucam zaklęcie dopiero w turze następnej po wejściu na koronę?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
W obu przypadkach musisz wyrzucić przynajmniej o 1 oczko więcej niźli liczba obszarów, które Ciebie dzielą przed Strażnikiem/Wrotami. Innymi słowy, musisz mieć przynajmniej 1 punkt ruchu, aby po przejściu trudności (pokonanie Strażnika/otwarcie wrót) móc znaleźć się w nowej Krainie.Koowall pisze:1.Czy żeby przejść przez Wrota do krainy wewnętrznej muszę wyrzucić idealną liczbę na kostce tak aby zatrzymać się odrazu za wrotami czy mogę wyrzucić więcej i kontynuować ruch jak podczas pokonywania strażnika?
W tej samej.Koowall pisze:2.Czy po wejściu na koronę władzy odrazu oznajmiam, że rzucam zaklęcie rozkazu i co turę rzucam kostką i zgodnie z wynikiem inni Poszukiwacze tracą życie? Czy rzucam zaklęcie dopiero w turze następnej po wejściu na koronę?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6191
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Ad.1) Możesz więcej i przy udanej próbie otwarcia Wrót zatrzymujesz się na Równinie Grozy, w przeciwnym wypadku Twoja tura się kończy na Tajemnych Wrotach.
Ad.2) Nie widzę powodu dla którego miałbyś czekać do następnej tury. Badanie obszaru jest kolejnym etapem Twojej tury po ruchu
Ad.2) Nie widzę powodu dla którego miałbyś czekać do następnej tury. Badanie obszaru jest kolejnym etapem Twojej tury po ruchu
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 6
- Rejestracja: piątek 17 gru 2010, 10:18
- Lokalizacja: Mordor
- Płeć:
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Jeśli w walce z danym wrogiem uzywałeś Runicznego miecza to po pokonaniu go mozesz wziąć 1 zeton zycia. I tak po kazdym pokonaniu wroga.Koowall pisze:Runiczny Miecz - czy po każdym pokonaniu wroga mogę wziąć jeden żeton życie?
Gdy ciągniesz jedna karte tez mozesz ja wymienic na nastepna. Nie wazne ile kart ciągniesz na danym obszarze, gdy masz kule jasnowidzenia zawsze mozesz wymienic jedna z kart, której nie chcesz napotkać i wylosowac w jej miejsce kolejna, która juz musisz rozpatrzycKula Jasnowidzenia - czy wymiana karty Przygody jest tylko gdy na obszarze ciągnie się 2 karty czy również na obszarze gdzie tylko jedną sztukę trzeba pociągnąć??
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."