Magia i Miecz single player
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
Magia i Miecz single player
No właśnie, czy grał/gra ktoś z was w MiMa jednoosobowo, nawet jako beta testy dodatków? Czy coś z tego wyszło? Czy opracowaliście jakieś własne zasady gry?
Jeżeli temat powinien znajdować się w Dziale zasady to proszę o przeniesienie. Z drugiej strony nie wiadomo czy w ogóle dojdziemy do ustalenia zasad :twisted:
Jeżeli temat powinien znajdować się w Dziale zasady to proszę o przeniesienie. Z drugiej strony nie wiadomo czy w ogóle dojdziemy do ustalenia zasad :twisted:
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23522
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Owszem, wiele razy gram sam testując nowych Poszukiwaczy. Zasad jednak nie zmieniam ani nic podobnego. Zaklęcia/Czary rzucam w taki sposób, jakbym ja sam je rzucał - czyli w najlepszym możliwym momencie bez względu na to, że wiem, że przeciwnik może mieć kontrę.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Magia i Miecz solo jest jak seks solo
Dobre dla zdesperowanych, którzy nie mają innej opcji :twisted:
Dobre dla zdesperowanych, którzy nie mają innej opcji :twisted:
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
Na innym forum znalazłem informację, iż istnieją instrukcje do gry solo w Runebound'a, rywala MiMa. Tam z kolei pojawiły się głosy, że niektóre dodatki/części są zbyt łatwe do gry single player. Stąd moje zainteresowanie niniejszym tematem.Przykładowo w MiMie grając solo, banalnie prosto zostac Arcymagiem - 1 magiczny przedmiot znaleźć to nic trudnego :mrgreen:
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Nie żartuj, że jeszcze do tej pory nie zmodyfikowaliście zasady zdobywania Arcymaga? :roll:kymil pisze:Arcymagiem - 1 magiczny przedmiot znaleźć to nic trudnego :mrgreen:
To niemal podstawa dobrej rozgrywki jak wymiana punktów x2 aktualna Siła/Moc.
Rywala? Czy ja wiem... zanim go kupiłem, podobnie uważałem jednak jak już pograłem, z całą pewnością mogę stwierdzić, że to bardzo różne gry.kymil pisze:Na innym forum znalazłem informację, iż istnieją instrukcje do gry solo w Runebound'a, rywala MiMa
Runebound jest grą od samego początku przystosowaną do gry w singla, chociaż w instrukcji jest o tym wzmianka, to reguły pominięto, why? I don't know.
MiM od samego początku był projektowany jak gra dla dwóch graczy
True, trueGieferg pisze:Magia i Miecz solo jest jak seks solo
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Ja do tego dodaje koniecznośc wyrzucenia 6 na kostce po oddaniu przedmiotu (który tak czy inaczej przepada) i jest ok.Przykładowo w MiMie grając solo, banalnie prosto zostac Arcymagiem - 1 magiczny przedmiot znaleźć to nic trudnego
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
Zmodyfikowaliśmy już dawno, trzeba przekazać Talizman. Ale przykład miał się odnosić do oryginalnych instrukcji.Kaktus+ pisze:Nie żartuj, że jeszcze do tej pory nie zmodyfikowaliście zasady zdobywania Arcymaga? :roll:
Przykład - widać nieudany - miał zobrazować konieczność zmiany zasad dla single playera. Poszukam innego.
W Runebound nie grałem. Swą wiedzę czerpałem tylko z informacji zgromadzonych w necie.
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Ostatnio graliśmy w MM i chciałem zostać Mistrzem Czarnoksięskim. Zostałem nim nawet dwa razy, ale za drugim razem kiedy już rozgrywka była zaawansowana wcale nie było tak łatwo znaleźć magiczny przedmiot a później trafić do Grodu, zwłaszcza że graliśmy ze zmodyfikowanymi zasadami wchodzenia do niego. Jeśli jeszcze miałbym wyrzucić 6 oddając przedmiot to w ogóle bym sobie nie zawracał tym głowy.Kaktus+ pisze:Nie żartuj, że jeszcze do tej pory nie zmodyfikowaliście zasady zdobywania Arcymaga?
Wracając do tematu to mowa o graniu samemu ze sobą w kilka postaci, czy o grze prowadząc tylko jedną postać? Oba warianty wydają mi się ciekawe :)
- kayoy
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Poszukiwacze - Posty: 203
- Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
- Lokalizacja: wschód
- Płeć:
- Wiek: 34
Grałem w ten sposób.. ale ze względu na bezsensowność takiej gry ustaliłem pewne zasady.. Granie tylko planszą podstawową, ruch tylko w stronę wskazówek zegara i losowość przedmiotów wykorzystywanych w walce.. I konieczność zabrania przedmiotu na który się trafiło kosztem posiadanego przedmiotu jeśli nie było miejsca.. Jednak i ta opcja jest bez sensu.. Więc polecam jednak znalezienie kilku osób do grania..
...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Świetne zasady :roll: , nie ma się już przy nich żadnego wpływu na to co się dzieje na planszy, a "bezsensownośc takiej gry" wzrasta x10.Granie tylko planszą podstawową, ruch tylko w stronę wskazówek zegara i losowość przedmiotów wykorzystywanych w walce..
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Chyba i tak za łatwo zostałeś Mistrzem Czarnoksięskim. Myślę, że następnym razem będzie trzeba umówić się przed grą na oddawanie dwóch przedmiotów zamiast jednego.Hellhound pisze:Ostatnio graliśmy w MM i chciałem zostać Mistrzem Czarnoksięskim. Zostałem nim nawet dwa razy, ale za drugim razem kiedy już rozgrywka była zaawansowana wcale nie było tak łatwo znaleźć magiczny przedmiot a później trafić do Grodu, zwłaszcza że graliśmy ze zmodyfikowanymi zasadami wchodzenia do niego. Jeśli jeszcze miałbym wyrzucić 6 oddając przedmiot to w ogóle bym sobie nie zawracał tym głowy.
Ale jeśli już ktoś chce się bawić grając samemu, to nie widzę związku zasady na jakiej zdobywa się Mistrza Czarnoksięskiego i wpływu na rozgrywkę jednoosobową akurat. Już sam fakt gry samemu pozbawia ją emocji jakie towarzyszą grze ze znajomymi.
I tak się powinno bawić, nieważne czy samemu symulując grę, czy naprawdę grając. Wtedy gra trzyma poziom. Poziom trudności, rzecz jasna.kayoy pisze: ruch tylko w stronę wskazówek zegara
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
Związek jest oczywiście pośredni. Chodzi o sytuację, iz w grze na 2 lub więcej osób zawsze, któryś z Poszukiwaczy może Cie wyprzedzić i siegnąć po tę posadę. W grze single player, nie ma po co się spieszyć, bo posadę DOSTANIESZ ZAWSZE... ona tylko tam na to czeka :mrgreen:Wiktor pisze:le jeśli już ktoś chce się bawić grając samemu, to nie widzę związku zasady na jakiej zdobywa się Mistrza Czarnoksięskiego i wpływu na rozgrywkę jednoosobową akurat. Już sam fakt gry samemu pozbawia ją emocji jakie towarzyszą grze ze znajomymi.
Zasada Gieferga jest o tyle ciekawa, że pozbawia Poszukiwacza tej 100% szansy (chyba że użyje czaru Weryfikacja). Wiadomo i tak nie trzeba się spieszyć, ale wystąpi w końcu element losowości.
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Wpływ gracza na to co się dzieje w MiMie i tak jest za mały, żeby go jeszcze bardziej ograniczać.I tak się powinno bawić, nieważne czy samemu symulując grę, czy naprawdę grając. Wtedy gra trzyma poziom. Poziom trudności, rzecz jasna.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
-
-
- Posty: 54
- Rejestracja: sobota 05 lis 2011, 10:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Płeć:
- Wiek: 42
Talisman: Magia i Miecz - zasady dla gry jednoosobowej
Dla tych, którzy chcieliby móc zagrać samodzielnie w popularną grę "Talisman: Magia i Miecz", publikuję poniżej zasady rozgrywki solo.
Są to nieco zmodyfikowane przeze mnie zasady opublikowane na Boardgames Geeku. Ich autorem jest Soren Narnia. Dzięki nim możliwa jest solowa gra w „Talisman: Magia i Miecz”.
Istnieje też kilka innych wersji umożliwiających samotną grę w "Magię i Miecz", jednak te uważam za najlepsze. Być może jednak w przyszłości opiszę także inne warianty.
Przygotowanie:
Wybieramy sobie jedną postać, którą kieruje gracz. Następnie losujemy drugą postać i bierzemy jej figurkę. Karta tej postaci jest nam niepotrzebna, bo jej zasady nie obowiązują. Rzucamy kostką. Przy wyniku 1-3, figurkę kładziemy w Mieście, przy wyniku 4-6 – w gospodzie.
Rozgrywka:
W każdej turze, po wykonaniu przez postać gracza ruchu i akcji, rzucamy kostką. Wynik 1 lub 2 oznacza, że figurkę przeciwnika należy przesunąć o jedno pole. Przeciwnik porusza się najkrótszą możliwą drogą do Korony Władzy. Ignoruje on wszystkie polecenia obszarów, pokonując je automatycznie. Nie zdobywa przedmiotów ani złota. Nie wpływają na niego wydarzenia, poza tymi, które oznaczają stratę tury lub czaru. Przeciwnik porusza się także o jeden obszar za każdym razem, kiedy gracz traci turę.
Za pierwszym razem, kiedy wyrzuci 1, należy z talii czarów wziąć pierwszy czar, który jest czarem ofensywnym i może być użyty przeciwko drugiemu graczowi. Następnie należy potasować talię czarów. Gdy po raz drugi wyrzucona zostanie 1, przeciwnik rzuca czar w naszą postać. Następnie procedura zaczyna się od nowa.
Przeciwnik ma przez całą grę moc 5 i siłę 10. Gracz może stanąć z nim do walki fizycznej i jeśli ją wygra, wtedy przeciwnik cofa się o jedno pole. Wygrana w walce psychicznej sprawia, że przeciwnik traci aktualnie posiadany czar.
Gra kończy się wówczas, gdy gracz albo jego przeciwnik osiągną Koronę Władzy. Wtedy zwycięstwo następuje automatycznie, bez posługiwania się już czarem "Rozkaz".
Dodatkowe warianty:
Aby ułatwić grę, można przyjąć, że przeciwnik rusza się o jeden tylko gdy wyrzucona zostanie 1.
Inną opcją jest umieszczenie figurki przeciwnika na startowym obszarze tej postaci.
W przypadku korzystania z dodatku „Żniwiarz”, należy przesunąć Śmierć o jedno pole w kierunku postaci gracza za każdym razem, kiedy wyrzuci on na kostce 6 w trakcie ruchu.
Autor: Anne Lotte
z
http://grasolo.blogspot.com/2012/12/tal ... a-gry.html
Dla tych, którzy chcieliby móc zagrać samodzielnie w popularną grę "Talisman: Magia i Miecz", publikuję poniżej zasady rozgrywki solo.
Są to nieco zmodyfikowane przeze mnie zasady opublikowane na Boardgames Geeku. Ich autorem jest Soren Narnia. Dzięki nim możliwa jest solowa gra w „Talisman: Magia i Miecz”.
Istnieje też kilka innych wersji umożliwiających samotną grę w "Magię i Miecz", jednak te uważam za najlepsze. Być może jednak w przyszłości opiszę także inne warianty.
Przygotowanie:
Wybieramy sobie jedną postać, którą kieruje gracz. Następnie losujemy drugą postać i bierzemy jej figurkę. Karta tej postaci jest nam niepotrzebna, bo jej zasady nie obowiązują. Rzucamy kostką. Przy wyniku 1-3, figurkę kładziemy w Mieście, przy wyniku 4-6 – w gospodzie.
Rozgrywka:
W każdej turze, po wykonaniu przez postać gracza ruchu i akcji, rzucamy kostką. Wynik 1 lub 2 oznacza, że figurkę przeciwnika należy przesunąć o jedno pole. Przeciwnik porusza się najkrótszą możliwą drogą do Korony Władzy. Ignoruje on wszystkie polecenia obszarów, pokonując je automatycznie. Nie zdobywa przedmiotów ani złota. Nie wpływają na niego wydarzenia, poza tymi, które oznaczają stratę tury lub czaru. Przeciwnik porusza się także o jeden obszar za każdym razem, kiedy gracz traci turę.
Za pierwszym razem, kiedy wyrzuci 1, należy z talii czarów wziąć pierwszy czar, który jest czarem ofensywnym i może być użyty przeciwko drugiemu graczowi. Następnie należy potasować talię czarów. Gdy po raz drugi wyrzucona zostanie 1, przeciwnik rzuca czar w naszą postać. Następnie procedura zaczyna się od nowa.
Przeciwnik ma przez całą grę moc 5 i siłę 10. Gracz może stanąć z nim do walki fizycznej i jeśli ją wygra, wtedy przeciwnik cofa się o jedno pole. Wygrana w walce psychicznej sprawia, że przeciwnik traci aktualnie posiadany czar.
Gra kończy się wówczas, gdy gracz albo jego przeciwnik osiągną Koronę Władzy. Wtedy zwycięstwo następuje automatycznie, bez posługiwania się już czarem "Rozkaz".
Dodatkowe warianty:
Aby ułatwić grę, można przyjąć, że przeciwnik rusza się o jeden tylko gdy wyrzucona zostanie 1.
Inną opcją jest umieszczenie figurki przeciwnika na startowym obszarze tej postaci.
W przypadku korzystania z dodatku „Żniwiarz”, należy przesunąć Śmierć o jedno pole w kierunku postaci gracza za każdym razem, kiedy wyrzuci on na kostce 6 w trakcie ruchu.
Autor: Anne Lotte
z
http://grasolo.blogspot.com/2012/12/tal ... a-gry.html
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Ja tam nigdy nie miałem problemu z odgrywaniem dwóch lub więcej postaci w tradycyjny sposób. : )
Wariant o którym piszesz Fallen, przypomina mi Galactusa autorstwa Ray'a Johnsona.
Ogółem, można takiego bota użyć do ograniczenia czasu gry, niekoniecznie do gry solo.
Wariant o którym piszesz Fallen, przypomina mi Galactusa autorstwa Ray'a Johnsona.
Ogółem, można takiego bota użyć do ograniczenia czasu gry, niekoniecznie do gry solo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 52
- septic
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Asaroth
• Morze - Posty: 130
- Rejestracja: sobota 10 mar 2007, 12:32
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
Asaroth
Polecam sw?j dodatek, pt. "Asaroth"(chyba w dziale "Tw?rczo?? w?asna" czy jako? tak... ). Pomys? nie wszystkim przypad? do gustu ale mo?e podsunie jakie? w?asne pomys?y tudzie? ulepszy i rozbuduje ju? istniej?cy. Osobi?cie uwa?am ?e ze wszystkich tutaj wymienionych ma najwi?cej sensu. ;p
- SiLNOR3KI
-
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek 05 gru 2014, 16:33
- Lokalizacja: Wayoming
- Płeć:
Gdy ja nie mogę, moje 10 letnie dziecko samo gra w Talisman. Tworzy własne zasady, najczęściej by wygrać, ale co ciekawe, żeby nie było za łatwo. Wiele razy przegrał sam ze sobą Świadczy to tylko o potencjale tej gry, sam grałem za młodu w pierwszą polską edycję MiM z wszystkimi dodatkami (mam do dziś) i wiem jak to wciąga. Wszystko kwestia wyobraźni...