Plansze, plansze i Zamek Bestii - dyskusja

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magicznym Mieczu, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RasdSaris [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Plansze, plansze i Zamek Bestii - dyskusja

Post autor: RasdSaris »

Świadomy jestem, że ameryki nie odkrywam, ale kiedy tak ostatnio spojrzałem na ilość plansz jakie musiał bym rozłożyć na podłodze chcąc grać z dodatkami (w tym autorskimi) to się przeraziłem trochę. zauważyłem tez, w czasie gry ze znajomymi, że ZBYT duży wybór prowadzi do tego, że plansze są w rezultacie dobrowolnie rzadko odwiedzane. Myśli te popchnęły mnie do tego, by Przeklęty Dwór uczynić dodatkiem w dwóch wersjach, w tym jedna bez planszy - badanie Dworu na zasadzie jak badanie Kurhanu, czy Podmroku. W ogóle dodatki bez planszowe wzbogacają świat gry, jednocześnie nie koniecznie wydłużając rozgrywki. Oczywiście nie twierdze, że powinno się zaprzestać tworzenia plansz! Ze swojej strony jednak, postaram się redukować taką inwazyjność, do np. mini plansz (jak to ładnie Isztwan z LL i Trzęsawiskami zrobił). Idąc za ciosem, a skonsultowawszy to wcześniej już z mriswithem, zamierzam przerobić Zamek Bestii na właśnie dodatek bez planszy (co usunęło by problem przydługiej rozgrywki i nadało końcówce dramatyzmu).
Z czasem coraz gorzej u mnie, a na kartkach jeszcze masa pomysłów, postaram się zrobić rys, tego co chciałbym do końca roku wykonać:
- Kończenie Przeklętego Dworu (w tym wersja bez planszy) i remake'u Jaskini (na dniach)
- Przeróbka Zamku Bestii (bez planszowa)
- Zamek (mini dodatek, w 60% skończony, rozwinięcie zamku plus Turniej Rycerski intrygi dworskie i odrobina hazardu)
- Ruiny Twierdzy i Wymarłe Miasto (mini planszowe dodatki, rozbudowujące te dwa obszary, główna nagroda: przekucie Magicznego Miecza lub Tarczy Tolimana)
Ostatnio zmieniony sobota 31 paź 2009, 11:45 przez RasdSaris, łącznie zmieniany 1 raz.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Arkon
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Osada
Rycerze Bóstw
WKO
Posty: 831
Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
Lokalizacja: okolice Lublina
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Arkon »

Zamek Bestii bez planszy? A Karty by się ciągnęło na Obszarze Zamku bestii na planszy głównej, jak rozumiem? Zasadniczo dobry pomysł, tylko czy:
- cel jest taki sam jak w dodatku z planszą? Trzeba by to chyba przedystkutować (no chyba, że masz już zamysł co i jak)
- zbyt duża liczba kart w tym przypadku też nie wyjdzie na dobre grze.

Oczywiście z tymi planszami i dodatkami karcianymi, to się zgadza. Sam jestem w trakcie robienia dwóch dodatków bezlanszowych:
- Rycerze Bóstw - w sumie to jeszcze nie wiem ile będzie kart - tak w przedziale 20 - 40 i Rycerze Bóstw
- duży dodatek karciany Magiczny Świat - około lub ponad 100 Kart i trochę Postaci
No i do tego dwa dodatki z planszami:
- Osada (kika postaci dałem w dziale Postacie Arkona) - plansza formatu Grodu
- Kanały - plansza jw
Też mam nadzieję, że skończę do końca roku, ale.....


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Łoa... ale dajecie panowie, aż miło poczytać :)

Także się zgadzam, że z dodatkami planszowymi to jest problem.


Natomiast bezplanszowy Zamek Bestii to wg. mnie raczej mizerny pomysł.

Najlepszym rozwiązaniem końcówki naprawdę są Przedpola Piekieł, a więc w przełożeniu na MM, to dodatek karciany, którego karty ciągnęłoby się na Obszarach Mostu (cztery Obszary z każdej strony).
Zapewnia to konkretną ilość kart do wyciągnięcia i umożliwia odpowiednie zbalansowanie... łażenie niewiadomo ile po zamku (bo w końcu same karty) nie odbije się dobrze na grywalności i albo będzie za łatwo, albo tak ciężko, że będzie szło skonać.

A w MM dodatek karciany odnoszący się do Mostu wyszedłby jeszcze ciekawiej, bo przykładowo jakby zablokować jedno przejście - wystarczy silny monster - to dojście do drugiego wejścia na Most już takie proste nie jest i też by zwiększyło grywalność zewnętrznego Kręgu.

Naprawdę uważam Rasd, że powinieneś ten Zamek Bestii przemyśleć. Może i się mylę i znajdziesz jakieś fajne rozwiązanie na zwalczenie minusów zamku (byłoby elegancko), ale po prostu warto to dobrze przeanalizować, bo jest to kluczowy dodatek.

Tak czy inaczej cieszę się, że macie tyle pomysłów i są już dodatki na ukończeniu :D


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Chciałem kiedyś zrobić dodatek Kamienny Most, gdzie zamiast stałych opisów z mostu co turę ruchu po Moście rzucając kostką określało ile Kart Mostu losujemy. Część tych Kart to oczywiście znane opisy z KM jak Monstrum, Pułapka a resztę skompilować sobie właśnie z Zamku.

Duża ilość plansz też mi nie pasuje, nieraz już pisałem, że wolę je jako samomdzielne gry, a do gry głównej rzadko coś dołączam. Gdy dołączy się choćby tylko oryginalne to grając w 3 osoby gra się tak jakby grało samemu, ciężko jest zastosować efekty Kart i umiejętności.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

A mi się pomysł bezplanszowgo zamku wstępnie podoba - zobaczymy jak wyjdzie ale jestem dobrej myśli. Nie chciałbym natomiast zamieniać pól kamiennego mostu - przyzwyczaiłem się już, że jest tam cerber, monstrum i pułapki. Kamienny most jest dobrze zrównoważony i nie widzę sensu tego zmieniać. A karty zamku bestii zrobiłbym nie do końca losowe - tak by postać "chodząca" po zamku miała jakiś niewielki wpływ na to co wyciągnie. Np. jakiś przedmiot czy komnata pozwalająca na ignorowanie karty ZB i wyciągniecie innej. Dobrymi powodami by taki dodatek powstał są: pewna nieprzewidywalność (ok, są alternatywne zakończenia gry ale ja raczej rzadko z nimi gram), mały koszt druku i miejsce na stole.

A co myślicie o tym, by zrobić jakiś dodatek z planszą jak w Dungeoneer - losowane karty planszy, dzięki czemu jest ona za każdym razem inna?


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Isztwan pisze:A co myślicie o tym, by zrobić jakiś dodatek z planszą jak w Dungeoneer - losowane karty planszy, dzięki czemu jest ona za każdym razem inna?
Właśnie zamówiłem Dungeoneera i czekam na paczkę. Jak tylko przetestuję tę mechanikę z tworzeniem planszy i spodoba mi się, spróbuję zaadaptować to na cele Magi I Miecza. Nie wiem jak dokładnie to działa, jednak od wielu osób słyszałem, że jest to wielki atut tej gry. Zobaczymy, może się okazać, że w ogóle nic z tego nie wyniknie, jednak na razie wydaje się to dla mnie dobrym pomysłem


Awatar użytkownika
RasdSaris [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Najlepszym rozwiązaniem końcówki naprawdę są Przedpola Piekieł, a więc w przełożeniu na MM, to dodatek karciany, którego karty ciągnęłoby się na Obszarach Mostu (cztery Obszary z każdej strony).
Zapewnia to konkretną ilość kart do wyciągnięcia i umożliwia odpowiednie zbalansowanie... łażenie niewiadomo ile po zamku (bo w końcu same karty) nie odbije się dobrze na grywalności i albo będzie za łatwo, albo tak ciężko, że będzie szło skonać.
Chodzi o to, że Kamienny Most a Równina Grozy to dwie rożne bajki, zwłaszcza, że prowadzą do dwóch różnych sposobów na wygranie gry. W MiM stojąc na koronie, może minąć sporo czasu, nim wykończymy innych graczy,, w Zamku Bestii jest zazwyczaj krótka piłka, wygrywasz grę albo zbierasz od Bestii po gębie i schodzisz z Mostu. Jest tutaj inny timing.
To co powiedział Isztwan odzwierciedla i moje poglądy, Kamienny Most jest nie do ruszenia, bo to esencja gry, klimat, a w dodatku nieźle wyważony (dla dłuższych gier, jest wariant silniejszego monstrum i demona Zagłady w Nowym Opisaniu reguł). Kamienny most to taki sprawdzian, czy postać nadaje się do ukończenia gry, czy jest godna, stanowi dobrą zaporę, szczególnie pułapka.

Napisze trochę więcej jak miałby nowy ZB wyglądać. Otóż, wyobraźmy sobie Postac, która po wielu trudach dociera na Kamienny Most, tam stawia czoła niebezpieczeństwom przygotowanym przez Bestię i w końcu dociera do ogromnego Zamczyska. Wciera się do środka używając Tarczy Tolimana, forsuje bramy i nagle staje na wielkim dziedzińcu, zewsząd czają się nikczemne oczy sług Bestii... Gdzie teraz? Jak szukać Komnaty Bestii, gdy Zamek może mieścić dziesiątki komnat, lochów, wież a jeszcze więcej strażników i potworów? Wszyscy mówią o Bestii która rządzi jako tyran w magicznym świecie, ale czy ktokolwiek widział ją? Czy ktokolwiek tu był?
I ten właśnie stos Kart Zamku Bestii ma stanowić tą wędrówkę wgłąb Zamku w poszukiwaniu Komnaty z Bestią. Nie znamy zamku, nie wiemy gdzie się kierować, więc przeszukujemy Zamek, jednocześnie natrafiając na straż i inne niebezpieczeństwa, a także na skrywane przez Bestię tajemnice a nawet specjalnie wysłanych przez nią Łowców.
Losowy aspekt odzwierciedla przeszukiwanie zamku, a że kart Komnaty Bestii będzie ok 20% (wstępnie bo testy pokażą ile trzeba) to osiągamy trzy rzeczy:
1. odpowiednia losowość i napięcie
2. nie zbyt długi finał, za to emocjonujący
3. duże zróżnicowanie finału za każdym razem (końcówka każdej gry jest inna)

Co do przedmiotów o jakich wspomina Isztwan, również zgadzam się w 100%, damy zestaw kart, nie tylko do ZB, ale innych dodatków też. Takie przedmioty, to swojego rodzaju, rozsiana po Magicznym Świecie, wiedza o Zamku Bestii, dzięki której łatwiej będzie nam się w nim odnaleźć. (np zkice budowniczego Zamku, kostur sługi Bestii, pajęcza zbroja zdolna przewidzieć niebezpieczeństwo, czy inne wydarzenia spotkania pozwalające zignorować kartę ZB i ciągnąć kolejną)

A co myślicie o tym, by zrobić jakiś dodatek z planszą jak w Dungeoneer - losowane karty planszy, dzięki czemu jest ona za każdym razem inna?
Z jednej strony to ciekawy pomysł, zalety jak piszesz. Z drugiej strony, nie wiem czy to materiał nie wymykający się już z ram MM, bo jak by nie było Krainy są poskładanym konkretnym światem. Więc taki typ planszy widział bym tylko jako coś w rodzaju Wyprawy do Lochów/Podziemi/Labiryntu.

Labirynt Magów właśnie jest planszą która mogła by być tak zbudowana, bo jest swoistą pułapką i plątaniną, więc ta koncepcja pasuje doskonale, tylko trzeba by dać cel temu Labiryntowi - bo jak piszesz, a co i ja podczas gier zauważyłem, rzadko używa się Alternatywnych Zakończeń (bo de facto nie są one alterntywnymi zakończeniami stricte). Tutaj dochodzi sprawa, że wraz z Zamkiem Bestii chciałem dorzucić "alternatywę: do Alternetywnych Zakończeń Gry - Karty Przeznaczenia, mianowicie docierając do Komnaty Magów, można zmienić Przeznaczenie, z tym że swoje własne - co owocowało by możliwością pójścia inna droga by wygrać grę. Ale o tym powiem za niedługo.

Wracając do fragmentarycznej planszy, to musiało by być coś jak dungeoneer właśnie, czyli dungeons and dragons ^^ ALBO coś w rodzaju krainy "irracjonalnej" która miała by podstawy do tego by być za każdym razem inna. (tak mi się skojarzyło: Kraina Mgieł albo coś)


acha, przypomniało mi się, że jak grałem w dungeoneera, to chyba gracze, na początku rozgrywki sami układają te lochy, a nie że jest losowo, ale mogę się mylić bo to dawno było.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

RasdSaris pisze:Zamku Bestii jest zazwyczaj krótka piłka, wygrywasz grę albo zbierasz od Bestii po gębie i schodzisz z Mostu. Jest tutaj inny timing.
To faktycznie dobry argument. :-k

No to w takim razie ok. Przeczytałem co napisałeś o ZB i wygląda to zachęcająco.

Proponowałem Mostowy dodatek ze względu na poziom trudności, bo:
- cztery obszary mostu = cztery karty - można dać bardzo wysoki poziom trudności;
- nie wiadomo jak długa wędrówka = losowa liczba Obszarów - trzeba dać wyważony poziom trudności.
RasdSaris pisze:tak mi się skojarzyło: Kraina Mgieł albo coś
Ten pomysł brzmi świetnie. :)


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Nie wiem, czy 20% komnat Bestii to nie za dużo - wędrówka po zamku stanie się wtedy bardzo krótka, pewnie 3 czy 4 karta już będzie komnatą Bestii. Dosyć szybko. Ale z drugiej strony zawsze można będzie kilka takich kart odłożyć w zależności od tego czy gracze będą chcieli by Zamek Bestii był długi czy krótki.

Jak widzicie statystyki Bestii? Bo w formie podstawowej jest ona raczej cienka (od 10 do 15 p. Magii/Miecza). Z kolei w ZB mriswith'a juz za silna. Piszcie jakie staty wg was powinna mieć Bestia.

Co do Dungeoneer to tam każda postać przed swoim ruchem losuje kawałek planszy i układa go gdzie chce.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Isztwan pisze:Piszcie jakie staty wg was powinna mieć Bestia.
Hmm, ciężka sprawa, bo nie dość, że trzeba będzie ją znaleźć to ma być jeszcze silna? :-k

Ciekaw jestem jak będzie rozwiązane podążanie jednej Postaci ścieżkami drugiej i co gdy Bestia faktycznie zostanie znaleziona.. czy inna Postać będzie mogła od razu przejść do samej Bestii?

3-4 karta = jedna komnata, ale przecież w pierwszej jej nie będzie.. ja się zastanawiam czy nie za mało tych komnat.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Artownik pisze:Ciekaw jestem jak będzie rozwiązane podążanie jednej Postaci ścieżkami drugie
Ale dlaczego to ma być w ogóle w jakiś sposób rozwiązane? Karty będzie się od razu odkładać a następna postać w zamku będzie zaczynała "od zera". No bo niby skąd ma wiedzieć którędy szedł i co po drodze napotkał jej poprzednik?

Artownik pisze: ale przecież w pierwszej jej nie będzie
a wiadomo?? Może być w 1 albo i w 7. Po prostu myślę, że średnio będzie się ją spotykać po jakichś 2, 3 czy 4 kartach.

Jeszcze jedna sugestia odnośnie karcianego ZB - powinno byc w nim dożo kart wrogów i miejsc, a bardzo mało przyjaciół.


Awatar użytkownika
RasdSaris [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

no, fajnie, że się klaruje wizja.

Ilość Kart Bestii - wstępnie założyłem, że będzie ich ok 20%, czyli średnio, co 5 karta to Bestia, takie założenie powoduje, ze wędrówka nie będzie ani za długa ani za krótka. Jak zauważono, zawsze można dodać lub odjąć jakąś ilość Kart komnat jeśli gracze zechcą by ZB był obszerniej przeszukiwany czy też zapragnął szybkiej końcówki. Należy wziąć pod uwagę fakt, że część Kart po rozpatrzeniu (niezależnie od wyniku rozpatrzenia lub zależnie od niego) będziemy musieli wtasować z powrotem w stos ZB, co również będzie miało wpływ na częstotliwość spotkania Bestii.

Posłużę się przykładem, niektórzy Wrogowie, będą wtasowani z powrotem w stos, jeśli przegramy z nimi walkę: Postać spotyka jakieś monstrum, przegrywa z nim walkę, ciężko ranna musi zawrócić z obranej drogi, bo potwór nadal tam czyha, jednak któż wie, czy zawiłe korytarze Zamku znów nie sprowadzą Postaci w ten rejon i znów nie będzie musiała stoczyć walki ze swym oprawcą? (Zamek bestii może być prócz swojego ogromu i zawiłości chroniony iluzjami, pułapkami, magią co utrudnia wędrówkę potencjalnym śmiałkom)

Parametry
30. Poprawiamy parametr Miecza/Magii : Monstrum i Demona Zagłady (10+k6) i co za tym idzie - Bestię (15+k6)
To podpunkt z Nowego opisania zasad i ja przychylał bym się do tej koncepcji, by wraz z wyjściem tego dodatku (ZB) staty Monstrum, demona zagłady i Bestii były w ten sposób poprawione. ani to za mało ani też zbyt wiele.


Drugi gracz w Zamku Bestii (lub więcej nawet)

Tutaj poruszyliście watek, który sprawił mi nie mało problemów, powiem wam, co wymyśliłem i może na drodze dyskusji poprawimy to lub zostawimy, jeśli będzie dobre.

Przypuśćmy, że jedna Postać jest już w ZB i ciągnie karty szukając Bestii. Co się dzieje kiedy dochodzi druga?
1. Obie stoją na obszarze zamku na planszy, lecz fizycznie nie sa na tym obszarze, to tylko symbolizuje ich podróż wgłąb zamku.
2. Nie mogą się spotykać. (chyba, że zechcemy zrobić po kilka kopii Kart Miejsc i gdy postaci obie wyciągną tę kartę miejsca, w tej samej kolejce, ta postać, która wyciągnęła miejsce jako druga, może wybrać spotkanie z postacią lub rozpatrywanie miejsca - to logiczne, w końcu obie znalazły się w tym samym miejscu, choć prawdopodobieństwo tego jest znikome)
3. Karty ZB po rozpatrzeniu są odkładane na stos zużytych, chyba że instrukcja karty mówi coś innego.
4. nie ma więc układania ścieżki, drogi, bo jak napisano powyżej, druga postać wchodząca do zamku nie ma pojęcia którędy poszedł poprzednik, tym samym odnaleziona Bestia - jest tylko dla gracza który ją odnalazł, inni muszą szukać "od zera" jak napisał Isztwan.
5. JAK druga Postać ciągnie Karty ZB?? tu pojawia się pewien problem, bo jeśli ciągnie z tego samego stosu to:
a) druga postać, ma potencjalnie większą szansę, na szybsze odnalezienie Bestii niż ta która weszła do Zamku wcześniej ( powiedzmy postać nr1. wchodzi, przez 3 tury ciągnie karty, potem wchodzi postać nr2 i to że wyciągnie Bestie jako pierwsza kartę ma większe prawdopodobieństwo niźli posiadał je gracz 1, bo 3 karty - nie bestie - już zeszły. To chyba wada tego systemu.
b) takim względnym rozwiązaniem, było by obowiązkowe przetasowanie stosu ZB, każdorazowo po wejściu do Zamku jakiegoś gracza. To wyrównywało by szanse realne, choć teoretycznie ten co wszedł pierwszy mógł by się kłócić, z drugiej strony, to logiczne, że skoro ubił już parę potworów, to ten drugi ma ich automatycznie mniej do ubicia : )

6. Idealne rozwiązanie do powyższego to mieć 2 komplety ZB :D ale to tylko utopijna propozycja. Myślałem, za to, czy nie było by dobre, aby po wejściu kolejnego gracza do ZB, nie przetasować talii i przepołowić jej, po pól dla każdego z obecnych, w ten sposób każdy miał by swój stos.

Co wy na to?

ps. zmieniłem nazwę tematu, by odzwierciedlić jego treść : )


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Jak dla mnie przetasowanie byłoby ok - dobre rozwiązanie.

Dzieleniu byłbym przeciwny, bo wiadomo, ze będą bardziej zabójcze karty i mniej zabójcze - wniosek nasuwa się sam, że ktoś może mieć ładnego pecha i trafią mu się same trudne karty.

Więc raczej obstawiałbym przetasowanie - ewentualnie przy okazji wyjęcie jednej lub więcej kart Bestii z talii.
RasdSaris pisze:Parametry
Cytat:
30. Poprawiamy parametr Miecza/Magii : Monstrum i Demona Zagłady (10+k6) i co za tym idzie - Bestię (15+k6)
To podpunkt z Nowego opisania zasad i ja przychylał bym się do tej koncepcji, by wraz z wyjściem tego dodatku (ZB) staty Monstrum, demona zagłady i Bestii były w ten sposób poprawione. ani to za mało ani też zbyt wiele.
To mi się nie podoba. 5 punktów różnicy to bardzo dużo, co wskazuje, że za szybko wchodzić się nie będzie opłacało - tym samym Monstrum i Demon Zagłady wyzwania nie będą stanowić żadnego.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Podwyższanie statystyk nie prowadzi do utrudnienia rozgrywki tylko do wydłużenia. Dopóki zasady będą pozwalały wyliczyć sobie Miecz lub Magię mieszkańców ZB i KM dopóty każdy będzie to robił.

Pomijając czy już na KM czy dopiero w ZB zacząć losowanie Kart zamiast rozpatrywać opisu Obszaru potrzebna jest zasada pozwalająca Bestii przejmować inicjatywę w walce. W Siłach Ciemności część Kart dodawała Bestii punkty Magii/Miecza gdy Postać gracza została pokonana przez taką Kartę. Idąc tym torem gracz nie będący w zamku mógłby wcielać się w Bestię i rozdysponowywać te punkty między potwory Kamiennego Mostu, Bestię itp. Dodatkowo gdyby wprowadzić Zaklęcia Bestii zdobywane wskutek niepowodzeń graczy w ciągu rozgrywki, a wykorzystywane przeciwko podążającym do zamku, to Bestia nabrałaby atutów.

Najbardziej emocjonująco będzie gdy walka zbliży się do schematu gracz vs gracz Bestia zamiast obecnego gracz vs Bestia z kartki.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Misiek dobrze prawi ze zdobywaniem przez Bestię punktów i Zaklęć.
Bardzo mi się to podoba. :D


Awatar użytkownika
RasdSaris [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Rzuciłeś Misiek nowe światło na sprawę!
Rzeczywiście jest w tym wiele sensu, przejrzałem na szybko Karty o których mówiłeś (te twojego autorstwa i te które Isztwan zamieścił). Trzeba będzie kilka skorygować, bo niektóre są chyba przegięte i sprawić by były spójne z całością. Jakkolwiek, jeśli wyrazisz zgodę, a koncepcja się przyjmie, chciałbym aby Zamek Bestii zawierał też 2-3 arkusze Kart tego typu, wpływających na Bestię (nie tylko zdarzeń, ale też do innych dodatków). Mieściły by się tu również przedmioty, o których mówiliśmy z Isztwanem, pozwalającym na większą wybiórczość w ciągnięciu kart ZB. Ogólnie rysuje się ciekawa koncepcja.

A więc mieli byśmy, stos kart ZB, które ciągnęło by się na obszarze Zamku Bestii plus karty do dodatków i zdarzenia, czynnie oddziaływające na Bestię, zwiększające jej możliwości. Co do zaklęć Bestii, to też ciekawe, ale trzeba by to przemyśleć dokładnie i wyważyć. Taki pojedynek magiczny z Bestią to też spoko sprawa, choć na Bestię nasze Zaklęcia do tej pory nie działały.

Co więc z bazowym współczynnikiem Bestii i reszty z Kamiennego Mostu, 10+k6 to nadal za mało, choć skok o 5 pkt rzeczywiście trochę nieadekwatny.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

RasdSaris pisze:Taki pojedynek magiczny z Bestią to też spoko sprawa, choć na Bestię nasze Zaklęcia do tej pory nie działały.
Można założyć, że Bestia jest odporna na to, na co chce być odporna.
RasdSaris pisze:Co więc z bazowym współczynnikiem Bestii i reszty z Kamiennego Mostu, 10+k6 to nadal za mało, choć skok o 5 pkt rzeczywiście trochę nieadekwatny.
Wg mnie powinno to być bardziej losowe i tym samym nieprzewidywalne, powiedzmy na moście 3k6 +k6 za skuteczność, a Bestia to już jak uważacie, albo standard, albo hmm.. 4k6 +k6?
Można chyba tak, a wspominałeś Rasd o przekuciu Magicznego Miecza, więc niech taki ulepszony MM zmniejsza skuteczność Bestii o jedną z tych kostek (więc Bestia rzuca wtedy 3k6 +k6).

W sumie nie wiem jakie staty najczęściej osiągacie w MM dążąc do ukończenia gry, więc tak w ciemno proponuję.


I jeszcze jedno - co wy macie ostatnio z tymi Avatarami? Się człowiek przyzwyczai, a teraz tak jakoś się ciężko przestawić. Choć nie powiem, te nowe interesujące. Heh, co niektórzy nawet z cienia wyszli.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Jeśli pomoże rozwinąć ci to twój pomysł to korzystaj z Kart jakich chcesz (Karty Sił Ciemności kilkukrotnie już testowałem, nie sprawdza się Lewiatan, reszta jest grywalna). Pomysł Sił Ciemności miał opierać się na nowych czarnych żetonach. Zestaw Kart Zdarzeń który wrzucałem miał przyznawać punkty Bestii, chciałem to zamienić na czarny punkt dla gracza. Takie punkty wtedy każdy gracz miałby własne, a nie ogólną pulę. Inni gracze gdybyś wędrował po Kamiennym Moście mogliby raz na turę umieszczać gdzieś te punkty na Moście, lub zmuszać cię do powtórzenia rzutu. Czarne punkty można niwelować modląc się w Świątyniach Nemed i Tolimana przy rzucie takim jak ofiarowanie MM. Posiadając więcej takich żetonów (ale nie wymyśliłem dokładnych zasad :/ ) Postacie zmieniać się miały w Rycerzy Sił Ciemności (przeciwieństwa Rycerzy BMŚ z ) lub podlegać "zaklęciom Bestii" czyli dodatkowym testom do przebrnięcia.


Awatar użytkownika
Miszon
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43

Re: Plansze, plansze i Zamek Bestii - dyskusja

Post autor: Miszon »

(to chyba w Twórczości powinno być)

Względnie po dotarciu do Zamku Postać rzuca kostką i ciągnie 6+k6 kart ZB, które ciągnie co rundę i kładzie przed sobą ten ministosik. Jak dojdzie tam w międzyczasie kolejny gracz to to samo robi i nie ma problemu że ten drugi "zaburza" już ustalony stos bo każdy ma swój.
Dodatkowo:
damy zestaw kart, nie tylko do ZB, ale innych dodatków też. Takie przedmioty, to swojego rodzaju, rozsiana po Magicznym Świecie, wiedza o Zamku Bestii, dzięki której łatwiej będzie nam się w nim odnaleźć. (np zkice budowniczego Zamku, kostur sługi Bestii, pajęcza zbroja zdolna przewidzieć niebezpieczeństwo, czy inne wydarzenia spotkania pozwalające zignorować kartę ZB i ciągnąć kolejną)
jak Postać coś zdobyła z tych kart, to ma łatwiej- mniej kart ciągnie czy słabsi przeciwnicy/sama Bestia słabsza, itd.
Ale myślę że wtedy już bez alternatywnych zakonczen.
Bo normalnie to jest tak, że zwykle jak ktoś na Bestię idzie to jest już tak spakowany, że reszta może biernie patrzeć jak on przechodzi most i wygrywa grę, jedynym ratunkiem jest sprint do Labiryntu i wstawienie jakiegoś AZ. A tak to ten moment jest najsłabszy w grze, chyba się zgodzicie.


http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce :-)
ODPOWIEDZ