Poltergeist i Wiedźma
- Mithrandir'ek
-
- Posty: 62
- Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
- Lokalizacja: Zawiercie
- Płeć:
- Wiek: 31
- Kontakt:
Poltergeist i Wiedźma
Grałem z bratem i kolegą i wybuchła kłótnia. Stanąłem na polu "Ruiny" i zgodnie z instrukcją wyciągnąłem 2 karty w następującej kolejności: Poltergeist i Klątwa Wiedźmy, więc wziąłem poltergeista, następnie wziąłem wiedźmę, a poltergeista wyrzuciłem na stosik kart odrzuconych. Kłótnia wybuchła o to, że poltergeist również rzuca klątwę, jak wiedźma, więc nie powinien być odrzucony, dopóki nie przejdę za rzekę*. Czy można mieć razem wiedźmę i poltergeista, czy nie?
* Rozwiązaliśmy ten problem glosowaniem, niestety wyszło, że musiałem biegać z wiedźmą i poltergeistem po mapie, ale tylko na tym zyskałem, bo w niewielkiej odległości od siebie wylosowałem "Jezioro życia" i "Magiczny strumień" (oczywiście zyskałem prawie wszystkie punkty życia i siły), a gdy szedłem do strażnika, odkryłem "Fontannę mądrości" (zdobyłem wszystkie 4 punkty). Tak zaopatrzony przeszedłem rzekę, szybko zdobyłem talizman i wyruszyłem po koronę (do której cudem dotarłem, zginąłbym przy demonach, gdybym przed walką nie rzucił czaru "Uzdrowieni"), a oni męczyli się na zewnętrznej krainie. Oczywiście wybiłem ich rozkazem, zanim mnie dogonili. Ich miny były bezcenne.
* Rozwiązaliśmy ten problem glosowaniem, niestety wyszło, że musiałem biegać z wiedźmą i poltergeistem po mapie, ale tylko na tym zyskałem, bo w niewielkiej odległości od siebie wylosowałem "Jezioro życia" i "Magiczny strumień" (oczywiście zyskałem prawie wszystkie punkty życia i siły), a gdy szedłem do strażnika, odkryłem "Fontannę mądrości" (zdobyłem wszystkie 4 punkty). Tak zaopatrzony przeszedłem rzekę, szybko zdobyłem talizman i wyruszyłem po koronę (do której cudem dotarłem, zginąłbym przy demonach, gdybym przed walką nie rzucił czaru "Uzdrowieni"), a oni męczyli się na zewnętrznej krainie. Oczywiście wybiłem ich rozkazem, zanim mnie dogonili. Ich miny były bezcenne.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Wiele jest interpretacji tej zasady. Ja gram tak że, ani Potera ani wiedźmy nie można odrzucić samemu (to oczywiste). Można jednak je zabrać czarem Mesmeryzm, można ich stracić w pw świątyni jeśli się wyrzuci 4. (Wyjątkiem jest tutaj wieża wampira i dla mnie też przepaść - za łatwo by było się ich pozbyć)
Ostatnio zmieniony czwartek 08 sty 2009, 18:23 przez Kufir, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mithrandir'ek
-
- Posty: 62
- Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
- Lokalizacja: Zawiercie
- Płeć:
- Wiek: 31
- Kontakt:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 38
A ja odróżniam karty które są nazwane "przyjaciel" od kart które mają charakter przyjaciela(wiedźma lub poltergeist) ,traktuje je tak samo jak prawo bankowe dzieli umowy ,które zawiera bank: umowy bankowe i umowy o charakterze bankowym ,a nie wgłębiając się w szczegóły mimo iż jedno i drugie jest umową zawieraną przez bank to nie są to te same umowy i różne zasady się ich trzymają...
Poza tym zwróćmy uwagę na wykładnie językową: na tych kartach pisze ,że musisz ich wziąć jako przyjaciół ,a nie że są(będą) Twoimi przyjaciółmi - co mam nadzieje widocznie ukazuje różnice.
Ps logika dla prawników się kłania
Poza tym zwróćmy uwagę na wykładnie językową: na tych kartach pisze ,że musisz ich wziąć jako przyjaciół ,a nie że są(będą) Twoimi przyjaciółmi - co mam nadzieje widocznie ukazuje różnice.
Ps logika dla prawników się kłania
- Mithrandir'ek
-
- Posty: 62
- Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
- Lokalizacja: Zawiercie
- Płeć:
- Wiek: 31
- Kontakt:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Mithrandir'ek
-
- Posty: 62
- Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
- Lokalizacja: Zawiercie
- Płeć:
- Wiek: 31
- Kontakt:
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 38
Nie wiem jak w nowym MiMie/Talismanie są "ometkowane" te dwie karty, ale w starym maja status jako Zdarzenie (1), a nie Przyjaciel (5).
Zatem tych dwóch kart nie traktuje jak Przyjaciół "pełnoprawnych" i zapis na karcie Przekleństwo (Wiedzma) dotyczy tylko tych ze statusem Przyjaciel (5) i tylko oni mnie opuszczają.
Nie dotyczy to np oswojonych Zwierząt-Wrogów (2) które tez są "niby" Przyjaciółmi i jeszcze przykładowo Błazna (1) który przyczepia sie do Poszukiwacza na takiej samej zasadzie co Poltergeist i Wiedźma.
Więc wg mnie Poltergeist powinien zostać po napotkaniu przez Poszukiwacza Wiedzmy.
Zatem tych dwóch kart nie traktuje jak Przyjaciół "pełnoprawnych" i zapis na karcie Przekleństwo (Wiedzma) dotyczy tylko tych ze statusem Przyjaciel (5) i tylko oni mnie opuszczają.
Nie dotyczy to np oswojonych Zwierząt-Wrogów (2) które tez są "niby" Przyjaciółmi i jeszcze przykładowo Błazna (1) który przyczepia sie do Poszukiwacza na takiej samej zasadzie co Poltergeist i Wiedźma.
Więc wg mnie Poltergeist powinien zostać po napotkaniu przez Poszukiwacza Wiedzmy.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Mithrandir'ek
-
- Posty: 62
- Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
- Lokalizacja: Zawiercie
- Płeć:
- Wiek: 31
- Kontakt:
Aż żem przejrzał wszystkie karty zdarzeń, rzeczywiście wszyscy przyjaciele mają status (5), a klątwa wiedźmy i poltergeist status (1). Czyli wychodzi na to że problem rozwiązany:
mając przy sobie poltergeista po wyciągnięciu klątwy wiedźmy nie wyrzucamy go. Tego właśnie chciałem się dowiedzieć, dzięki za pomoc.
mając przy sobie poltergeista po wyciągnięciu klątwy wiedźmy nie wyrzucamy go. Tego właśnie chciałem się dowiedzieć, dzięki za pomoc.
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Hmm... dlaczego Numer Spotkania, a nie Rodzaj miałby świadczyć o charakterze danej karty?
Przy okazji pozwolę sobie przytoczyć gorącą dyskusję na temat "Poltergeista" i "Klątwy Wiedźmy" z forum polskiego wydawcy, która zaczyna się od tej strony i nad którą nadal trwa debata: Galakta
Miłego czytania
I tak, aby nikogo nie podburzać - każdy gra tak jak chce, tak żeby zabawy było jak najwięcej
Przy okazji pozwolę sobie przytoczyć gorącą dyskusję na temat "Poltergeista" i "Klątwy Wiedźmy" z forum polskiego wydawcy, która zaczyna się od tej strony i nad którą nadal trwa debata: Galakta
Miłego czytania
I tak, aby nikogo nie podburzać - każdy gra tak jak chce, tak żeby zabawy było jak najwięcej
- Mithrandir'ek
-
- Posty: 62
- Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
- Lokalizacja: Zawiercie
- Płeć:
- Wiek: 31
- Kontakt:
Już gdzieś był poruszony wątek konsekwencjami tego podejścia...8janek8 pisze:każdy gra tak jak chce, tak żeby zabawy było jak najwięcej
chaos na międzymiastowych lub konwentowych turniejach, lepiej ustalić jedną uniwersalną zasadę. A poza tym z klątwą wiedźmy i poltergeistem razem gra jest trudniejsza.
- Rogo
-
- Posty: 6223
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Każdy interpretuje zasady po swojemu
Ja uważam, że jak masz się pozbyć WSZYSTKICH Przyjaciół, a wg zdolności możesz brać niektórych Wrogów za Przyjaciół, Błazna, Poltergeista bierzesz za Przyjaciół, to Cię opuszczają (Błazen może i głupi, ale z przeklętym gadać nie będzie )
Ja uważam, że jak masz się pozbyć WSZYSTKICH Przyjaciół, a wg zdolności możesz brać niektórych Wrogów za Przyjaciół, Błazna, Poltergeista bierzesz za Przyjaciół, to Cię opuszczają (Błazen może i głupi, ale z przeklętym gadać nie będzie )
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mithrandir'ek
-
- Posty: 62
- Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
- Lokalizacja: Zawiercie
- Płeć:
- Wiek: 31
- Kontakt:
- Mithrandir'ek
-
- Posty: 62
- Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
- Lokalizacja: Zawiercie
- Płeć:
- Wiek: 31
- Kontakt:
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Mithrandir'ek
-
- Posty: 62
- Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
- Lokalizacja: Zawiercie
- Płeć:
- Wiek: 31
- Kontakt:
to, że są to inne karty od standardowych przyjaciół
Ostatnio zmieniony piątek 09 sty 2009, 15:49 przez Mithrandir'ek, łącznie zmieniany 1 raz.
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
To oczywiste, ale co innego świadczy o tym, że dotyczą ich trochę inne zasady, niż "zwykłych" Przyjaciół.Mithrandir'ek pisze:to, żę śa to inne kartyod standardowych przyjaciół
Jedynie o tym, że należy je rozpatrywać w pierwszej kolejności (chyba że wyciągniemy więcej niż jedną kartę z Numerem Spotkania 1, wtedy rozpatrujemy tę, którą wyciągnęliśmy jako pierwszą).
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23565
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17