Czar Uzdrowienie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Czar Uzdrowienie

Post autor: Kufir »

NIe wiem czy był już taki temat czy też nie ale nie znalazłem nigdzie.
Co z zaklęciem Udrowienie ?

Często zdarza się sytuacja gdy np. Czarnoksieżnik, wróżka, leśny duszek itp (czyli postacie ktore zawsze musza posiadac 1 czar) sa blokowanie tym czarem. Wszyscy inni gracze i my sami mamy wiecej zycia niż 4 i ten czar staje się bez użyteczny. Jakieś propozycje co wtedy?
Taki ich los, czy może macie jakąś alternatywe ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Po mojemu musisz się z nim męczyć. Zresztą co prawda blokuje on Ciebie z rzucaniem innych czarów, ale gdy już ktoś dojdzie na Koronę, to może się on przydać. Przecież nie musisz na siebie go rzucać, możesz na innego gracza, co ma 3 p. Wytrzymałości. W ostateczności pozostaje wersja, by zbierać czary i przekroczyć limit posiadanych czarów i go odrzucić. Osobiście my nie gramy na inne zasady.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Korczyk
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Posty: 430
Rejestracja: sobota 10 lis 2007, 15:21
Lokalizacja: Żywiec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Korczyk »

Gdyby nie to, że czar nazywa się Uzdrowienie, nie ma tego problemu. Kierujemy się instrukcją na karcie, wg której ten czar może także obniżać wytrzymałość. No bo jeśli nie pisze tam tak, jak w przypadku Fali mózgowej, że zwiększy, tylko Przywraca on Wytrzymałość równą 4, czyli taką, z jaką każdy rozpoczynał grę. , zatem mógłby w zasadzie on bardzo wytrzymałym przeciwnikom poważnie zaszkodzić - "przywracając" im wytrzymałość z początku gry. Ale że nazywa się on Uzdrowienie, to problem rzeczywiście jest.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

W ostateczności pozostaje wersja, by zbierać czary i przekroczyć limit posiadanych czarów i go odrzucić. Osobiście my nie gramy na inne zasady.
Nie ma czegoś takiego jak ta sytuacja o ktorej piszesz.

Przeciez gdy masz już 3 zaklęcia nie możesz wziąć czwartego i odrzucić to które Ci nie odpowiada.


Obrazek
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Kufir pisze:
W ostateczności pozostaje wersja, by zbierać czary i przekroczyć limit posiadanych czarów i go odrzucić. Osobiście my nie gramy na inne zasady.
Nie ma czegoś takiego jak ta sytuacja o ktorej piszesz.

Przeciez gdy masz już 3 zaklęcia nie możesz wziąć czwartego i odrzucić to które Ci nie odpowiada.
A nie sądzisz, że takie podejście jest ciekawsze i daje trochę niepewności przeciwnikom? ;>


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Daje na pewno ale nieograniczone możliwości dla postaci czarujących a to nie koniecznie idzie na + rozgrywki.


Obrazek
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Korczyk pisze:No bo jeśli nie pisze tam tak, jak w przypadku Fali mózgowej, że zwiększy, tylko Przywraca on Wytrzymałość równą 4, czyli taką, z jaką każdy rozpoczynał grę. , zatem mógłby w zasadzie on bardzo wytrzymałym przeciwnikom poważnie zaszkodzić - "przywracając" im wytrzymałość z początku gry.
Wiesz my tak zawsze graliśmy tzn ja i grono moich znajomych, bo instrukcja takiego postępowania nie neguje - jednym słowem było ciekawie.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Kufir pisze:Co z zaklęciem Udrowienie ?
Kufir czy Ci się czasem sekcje nie pomyliły? :> Użycie zwrotu zaklęcie jednoznacznie wskazuje na nowego MiMa :P

My też zawsze graliśmy tak, że można obniżyć wytrzymałość przy pomocy tego CZARU ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:
W ostateczności pozostaje wersja, by zbierać czary i przekroczyć limit posiadanych czarów i go odrzucić. Osobiście my nie gramy na inne zasady.
Nie ma czegoś takiego jak ta sytuacja o ktorej piszesz.

Przeciez gdy masz już 3 zaklęcia nie możesz wziąć czwartego i odrzucić to które Ci nie odpowiada.
Ano nie, możesz. Jeżeli instrukcja nakazuje Ci wziąć Czar, to to robisz. Następnie stosujesz instrukcję, że masz więcej Czarów niźli Moc Ci pozwala, wiec odrzucasz nadmiar. Nigdzie nie ma instrukcji, że nie możesz wziąć nowego Czaru, jeżeli masz już komplet.

[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 5:07 pm ]
Przeczytałem sobie ten Czar (czy tam Zaklęcie - używam starej terminologii), więc co następuje:
Uzdrowienie pisze:(...) Poszukiwacz, na któego zostało rzucone to Zaklęcie, odzyskuje początkową wartość Życia.
Odzyskiwanie jako keyword nie pozwala na powiększanie stanu Życia poza startową wartość. Więc teoretycznie można by go jeszcze rzucić, gdyby nie inna zasada: Poszukiwacze nie mogą zabierać kart, których nie mogą posiadać. Można to interpretować także na inne sytuacje, gracz nie może wykonać jakiejś akcji, jeżeli nie przyniesie ona jakiegokolwiek efektu, w tym przypadku nie przywróci Życia do startowej Wartości.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Dziś przeszperałem dokładnie instrukcję do 4,5 i wyczytałem :
Jeśli w jakimkolwiek momencie Poszukiwacz posiada więcej Zaklęć niż pozwala mu na to jego moc, nadmiar kart należy natychmiast odłożyć na stos odrzuconych Zaklęć. Gracz wybiera które karty ma odłożyć. Gracz nie może jednak odkładać w ten sposób kart zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem aby się ich pozbyć to je rzucić!
Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.


P>S temat faktycznie miał być w 4,5 :( Jutro przenoszę. Sorry.


Obrazek
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Z Magiczną Księgą to bym nie wpadł... :P
Dobrze, że dałeś ten przykład :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Dziś przeszperałem dokładnie instrukcję do 4,5 i wyczytałem :
Jeśli w jakimkolwiek momencie Poszukiwacz posiada więcej Zaklęć niż pozwala mu na to jego moc, nadmiar kart należy natychmiast odłożyć na stos odrzuconych Zaklęć. Gracz wybiera które karty ma odłożyć. Gracz nie może jednak odkładać w ten sposób kart zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem aby się ich pozbyć to je rzucić!
Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.


P>S temat faktycznie miał być w 4,5 :( Jutro przenoszę. Sorry.
Zauważ, że na Xiędze dokładnie jest napisane,

(...) na ile pozwala ci twoja Moc.,

co jest równoznaczne, że skoro masz max, to Kniga Ci nie pomoże. Ale np. na takiej Kaplicy:

4) Otrzymujesz 1 Zaklęcie

nie ma znaczenia, czy masz max Zaklęć czy nie, po prostu otrzymujesz Zaklęcie, następnie stosujesz zasadę posiadania większej ilości Zaklęć niźli Moc pozwala.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Astropata »

Korczyk pisze:Gdyby nie to, że czar nazywa się Uzdrowienie, nie ma tego problemu. Kierujemy się instrukcją na karcie, wg której ten czar może także obniżać wytrzymałość. No bo jeśli nie pisze tam tak, jak w przypadku Fali mózgowej, że zwiększy, tylko Przywraca on Wytrzymałość równą 4, czyli taką, z jaką każdy rozpoczynał grę. , zatem mógłby w zasadzie on bardzo wytrzymałym przeciwnikom poważnie zaszkodzić - "przywracając" im wytrzymałość z początku gry. Ale że nazywa się on Uzdrowienie, to problem rzeczywiście jest.
Problemem jest tu dla mnie nie nazwa a słowo "odzyskujesz", które zgodnie z definicją słownikową oznacza tyle co - "zyskać ponownie", "zyskać to co utracone", a więc aby odzyskać, trzeba najpierw stracić. Jak ktoś ma 7 WT i mu spada do 4 to nie jest to "odzyskanie" ;]


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Astropata, no ale na karcie Uzdrowienia jest "Przywraca" a nie "Odzyskuje" :P
Nemomon, na Księdze jest "na ile" czy "o ile"? Jeśli "na ile" to jest dokładnie tak jak napisał Kufir:
Moc 6 pozwala na posiadanie 3 czarów, a księga pozwala na wzięcie tyle na ile pozwala Moc, czyli też 3, a nie na uzupełnienie do 3.


Ja nawet nie mam Talismana.
arkoski84
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: środa 24 gru 2008, 06:54
Lokalizacja: Chicago
Płeć:

Post autor: arkoski84 »

Kufir pisze:Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.
No tak ,a co w przypadku Druida,ktory ma 3 zaklecia i trafia do puszczy.Za kazdym razem bedzie mogl sobie wymienic te 3 zaklecia?


Póki my żyjemy, żyje Ona...!
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

arkoski84 pisze:
Kufir pisze:Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.
No tak ,a co w przypadku Druida,ktory ma 3 zaklecia i trafia do puszczy.Za kazdym razem bedzie mogl sobie wymienic te 3 zaklecia?
Nie, ponieważ na jego karcie pisze:
Kiedy znajdziesz się na obszarze puszczy, możesz dobrać tyle zaklec na ile pozwala Ci na to moc.

Pisze dobrać, a to co innego niż zyskać czy otrzymać. Więc Driud tutaj nie może przekroczyć limit 3 zaklęć i odrzucić te które mu nie pasują.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Czyli mam rozumieć, że wszyscy się zgadzamy co do kwestii dobierania (otrzymywania/zyskiwania) Czarów w przypadku posiadania takiej maxymalnej ilości, na jaką pozwala Moc? Innymi słowy, że można wziąć, a następnie trza odrzucić nadplanowe?


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Ja się nie zgadzam - nie podoba mi się ten pomysł ,a przy małej ilości czarów jaką aktualnie prezentuje gra ,uważam to za kompletnie bez sensu - co chwile trzeba będzie przetasowywać karty czarów.

A żeby odnieść mój pogląd do zasad: w instrukcji jest opisany przypadek kiedy postać nosi koronę salomona która zwiększa mu moc o dwa i w tamtym przypadku pozwala mu posiadać jeden czar więcej - po wejściu na teren w którym przedmioty magiczne nie działają musi natychmiast jeden czar odrzucić. Skoro więc nie jest możliwe w żaden sposób posiadanie więcej czarów niż pozwala na to moc, to uważam że wyciąganie np dodatkowych trzech czarów ,gdy posiadasz już trzy na które moc Ci pozwala ,stwarza krótkotrwałą (a jednak) sytuacje gdy posiadasz 6 czarów (ponieważ wybierasz sobie z tych 6 które chcesz zostawić) ,a co jest przez zasady niedopuszczalne. Co innego gdybyś np w momencie kiedy masz instrukcje "otrzymujesz jeden czar" zdecydował się zanim zobaczysz(posiądziesz ten czar) odrzucić jeden ze swoich.


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

7Tristan, zgadzam się z Tobą.
Fragment instrukcji Kufira odnosi się do przytoczonej przez Ciebie sytuacji związanej z nadmiarem Zaklęć.
Jedna kwestia: "Gracz nie może odkładać Zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem, żeby się ich pozbyć, to je rzucić!".
Po mojemu - Poszukiwacz nigdy nie ma możliwość wyciągnięcia kolejnego Zaklęcia, ponad wyznaczony limit.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

8janek8 pisze: Po mojemu - Poszukiwacz nigdy nie ma możliwość wyciągnięcia kolejnego Zaklęcia, ponad wyznaczony limit.
To jak odniesiesz swój osąd do cytatu z instrukcji:
Jeśli w jakimkolwiek momencie Poszukiwacz posiada więcej Zaklęć niż pozwala mu na to jego moc, nadmiar kart należy natychmiast odłożyć na stos odrzuconych Zaklęć. Gracz wybiera które karty ma odłożyć. Gracz nie może jednak odkładać w ten sposób kart zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem aby się ich pozbyć to je rzucić!


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Po mojemu instrukcja nie zabrania dobierania nowych Zaklęć, gdy ma się max, tylko zapodaje reguły co robić, gdy już ma się więcej Zaklęć niźli limit. Czyli, możesz brać, a potem musisz odkładać. A że mało Zaklęć, dzięki przetasowaniu szybciej będą przychodziły te lepsze (np Teleportacja), niźli chłam pokroju Urok czy Cios Psioniczny.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Kufir pisze: To jak odniesiesz swój osąd do cytatu z instrukcji:
Właśnie 7Tristan Ci to wyjaśnił.

Ta część instrukcji następuje i nawiązuje do fragmentu "Ograniczenie liczby posiadanych zaklęć".

Luknij.
Pewnie fu..ing FAQ by nam znowu pomógł :mrgreen:
Nie byłoby tego tematu (i wielu innych), gdyby było to super dokładnie sprecyzowane, ale wtedy instrukcja byłaby opasłą księgą, której zwykły gracz nigdy by nie miał ochoty przeczytać.

Nemomon pisze:A że mało Zaklęć, dzięki przetasowaniu szybciej będą przychodziły te lepsze (np Teleportacja), niźli chłam pokroju Urok czy Cios Psioniczny.
Cios często ratował mi d... :)


Ogólnie - Zaklęcia i tak szybko się przewijają, zwłaszcza jeżeli Poszukiwacz może posiadać więcej niż 1.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

8janek8 pisze:Nie byłoby tego tematu (i wielu innych), gdyby było to super dokładnie sprecyzowane, ale wtedy instrukcja byłaby opasłą księgą, której zwykły gracz nigdy by nie miał ochoty przeczytać.
Ej tam, jak kocha, to przeczyta ;) :P
8janek8 pisze:Właśnie 7Tristan Ci to wyjaśnił.

Ta część instrukcji następuje i nawiązuje do fragmentu "Ograniczenie liczby posiadanych zaklęć".
Ano nie. Te zacytowane przez 7Tristan słowa dowodzą tylko tego, że nie możesz odrzucać Czarów, jak masz komplet. Nic ponad. Jak masz ponad komplet, to musisz coś odrzucić. Instrukcja w żaden sposób nie zabrania zyskiwania nowych Czarów, gdy ma się komplet. Zgodnie więc z kogoś słowami, "Co nie jest Zabronione, to jest Dozwolone".
Janek pisze:nek"]Cios często ratował mi d... :)
Generalnie jednak nie jest on uber potężnym Czarem, by go trzymać. Jest wiele lepszych.. ;]


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Nemomon pisze: Ano nie. Te zacytowane przez 7Tristan słowa dowodzą tylko tego, że nie możesz odrzucać Czarów, jak masz komplet. Nic ponad. Jak masz ponad komplet, to musisz coś odrzucić. Instrukcja w żaden sposób nie zabrania zyskiwania nowych Czarów, gdy ma się komplet. Zgodnie więc z kogoś słowami, "Co nie jest Zabronione, to jest Dozwolone".
Tutaj kierowałbym się (rzadko zgodą z MiMem) logiką. Przede wszystkim - nigdy nie dopuszczam sytuacji, żeby ktoś miałby wybór spośród więcej niż 3 Zaklęć. Posiadając więcej niż jedno i tak ma przemiał.
Ponadto, nie porównywałbym Zaklęć do Przedmiotów - a więc i zasad limitu w obu przypadkach. W końcu o umiejętności posługiwaniem się Zaklęciami świadczy mądrość Poszukiwacza, dlatego właśnie nie może poznawać więcej Zaklęć. Podkreślę, że to moja interpretacja i poczekam na rozwój wydarzeń.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Co ma do tego logika, skoro pisze wyraźnie w innstrukcji ze w momencie gdy mamy juz 3 zaklecia a mamy otrzymać kolejne bierzemy je!!! I odrzucamy to ktore nam nie odpowiada. Sprawa wyjasniona.


Obrazek
ODPOWIEDZ