[Poszukiwacze / Zaklęcia] Dodawanie Mocy do Siły
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
[Poszukiwacze / Zaklęcia] Dodawanie Mocy do Siły
Teraz to już nie rozumiem:( Na forum FFG ktoś przytoczył FAQ chyba z 4ed BI:
"Q1: The Monk’s Special Ability which allows him to add his Craft to his Strength in Combat
seems very powerful. Is this correct? How about a Psionic Blast Spell?
A1: Yes, this is correct. However, the Monk's Special Ability should read 'you may add your Craft Counters to your Strength in Combat. The same applies to a Psionic Blast Spell."
Fragmenty instrukcji 4.5 ENG:
"A character’s Strength at any time is the character’s Strength
value, plus Strength counters, plus any Strength gained from
Followers, Magic Objects, and Objects that may be used at
that time."
"A character’s Craft at any time is the character’s Craft value,
plus Craft counters, plus any Craft gained from Followers,
Magic Objects, and Objects that may be used at that time."
"The Wizard chooses to cast the Psionic Blast Spell,
which allows him to add his Craft value of 5 to his
Strength." (a ma dodatkowe punkty Mocy ze znaczników)
Z tym czarem taki Troll ma kiche.
w 4.5 tak wyglądają karty Ciosu Psionicznego w ENG i PL:
Karta Mnicha (niestety tylko po niemiecku):
Mnich
Czy w przypadku zdolności Mnicha będzie można dodawać punkty Mocy tylko z początku gry czy łącznie ze zdobytymi w czasie rozgrywki?
Ciekawe jak to będzie w polskim tłumaczeniu zasad opisane...swoją drogą mogliby już udostępnić ją na swojej stronie
"Q1: The Monk’s Special Ability which allows him to add his Craft to his Strength in Combat
seems very powerful. Is this correct? How about a Psionic Blast Spell?
A1: Yes, this is correct. However, the Monk's Special Ability should read 'you may add your Craft Counters to your Strength in Combat. The same applies to a Psionic Blast Spell."
Fragmenty instrukcji 4.5 ENG:
"A character’s Strength at any time is the character’s Strength
value, plus Strength counters, plus any Strength gained from
Followers, Magic Objects, and Objects that may be used at
that time."
"A character’s Craft at any time is the character’s Craft value,
plus Craft counters, plus any Craft gained from Followers,
Magic Objects, and Objects that may be used at that time."
"The Wizard chooses to cast the Psionic Blast Spell,
which allows him to add his Craft value of 5 to his
Strength." (a ma dodatkowe punkty Mocy ze znaczników)
Z tym czarem taki Troll ma kiche.
w 4.5 tak wyglądają karty Ciosu Psionicznego w ENG i PL:
Karta Mnicha (niestety tylko po niemiecku):
Mnich
Czy w przypadku zdolności Mnicha będzie można dodawać punkty Mocy tylko z początku gry czy łącznie ze zdobytymi w czasie rozgrywki?
Ciekawe jak to będzie w polskim tłumaczeniu zasad opisane...swoją drogą mogliby już udostępnić ją na swojej stronie
Ostatnio zmieniony sobota 14 sty 2012, 13:43 przez 8janek8, łącznie zmieniany 3 razy.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Dodawanie Mocy do Siły
Nie wiem jak sytuacja będzie wyglądała w polskiej wersji, ale opierając się na angielskich instrukcjach wygląda to tak:
W 4.0 (po uwzględnieniu erraty) psionic blast pozwala dodać countery/żetony mocy do całej siły w walce.
Np troll z 3 żetonami mocy (w sumie moc 4) dodaje 3 do siły.
W 4.5 psionic blast pozwala dodać początkową wartość mocy (Craft Value) do całej siły w walce.
Np troll zawsze dodaje 1 do siły ponieważ 1 jest początkową wartością jego mocy.
W 4.0 (po uwzględnieniu erraty) psionic blast pozwala dodać countery/żetony mocy do całej siły w walce.
Np troll z 3 żetonami mocy (w sumie moc 4) dodaje 3 do siły.
W 4.5 psionic blast pozwala dodać początkową wartość mocy (Craft Value) do całej siły w walce.
Np troll zawsze dodaje 1 do siły ponieważ 1 jest początkową wartością jego mocy.
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 38
Co by nie napisali to i tak będę stosował do mnicha dodawanie mocy z początku rozgrywki i tak jest to mocny atut tej postaci. Zastanawiam się też czy nie zrobić tak ,że mnich może dodawać moc początkową do siły ,ale kosztem punktu losu(za każdym razem gdy skorzysta z tej zdolności traci 1 punkt losu - nie może z niej skorzystać jeżeli takich punktów nie posiada) - wydaje mi się ,że wtedy ta postać będzie wystarczająco utemperowana, co o tym myślicie?
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 38
Pomysł dobry i ciekawy, tylko jeszcze zależy jak ciężko jest zdobywać w grze te punkty losu, bo widzisz, jak za ciężko, to znowuż postać będzie za bardzo osłabiona, a jak łatwo to żadne utemperowanie.7Tristan pisze: Zastanawiam się też czy nie zrobić tak ,że mnich może dodawać moc początkową do siły ,ale kosztem punktu losu(za każdym razem gdy skorzysta z tej zdolności traci 1 punkt losu - nie może z niej skorzystać jeżeli takich punktów nie posiada) - wydaje mi się ,że wtedy ta postać będzie wystarczająco utemperowana, co o tym myślicie?
Choć z tego co widze to Mnich ma 5 pkt Losu na start, więc może i jest to dobrze zrównoważone jeśli nie jest za łatwo je zdobyć w grze.
Trzeba by to sprawdzić w praniu, czyli w grze. :biggrin:
Prośba, jak coś piszecie "po nienaszemu", to tłumaczcie od razu, bo translator niedokładnie tłumaczy i łatwo cos przekręcić. W MiMie wystarczy, że jedno słowo jest opacznie zrozumiane i wychodzi np całkiem inny sens przepisu lub umiejętności Poszukiwacza.8janek8 pisze:"..and don't forget that was actually changed in a later FAQ with the BI edition to be the the Monk can only add his STARTING Craft to his Strength, which is echoed in the revised Edition."
Ostatnio zmieniony sobota 29 lis 2008, 13:59 przez Katiusha, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Rogo
-
- Posty: 6190
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 38
Uważam ,że 5 punktów losu to wystarczająco ,żeby ta umiejętność była wystarczająco mocna. Osobiście podejrzewam(chciałbym) ,żeby regeneracja punktów losu była rzadkim zjawiskiem:)
Jak tylko dostanę grę to przetestuje najpierw to rozwiązanie ,które proponują w 4.5 ,a potem swoją koncepcję:). Przyznaję ,że pomysł z 4.5 może być wystarczający ,bo w końcu mnich nie może używać żadnej broni ani osłony ,w związku z czym będzie bardzo podatny na obrażenia - zapomniałem o tej kwestii ,gdy pisałem o powiększaniu siły o moc za punkt losu.
Jak tylko dostanę grę to przetestuje najpierw to rozwiązanie ,które proponują w 4.5 ,a potem swoją koncepcję:). Przyznaję ,że pomysł z 4.5 może być wystarczający ,bo w końcu mnich nie może używać żadnej broni ani osłony ,w związku z czym będzie bardzo podatny na obrażenia - zapomniałem o tej kwestii ,gdy pisałem o powiększaniu siły o moc za punkt losu.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Mnich dodaje 3 do walki na siłę ale nie może użyć żadnej broni (+1 lub +2 odpada więc) ani żadnego pancerza. Zdolność jest dobra ale daleko jej do supermocnej.7Tristan pisze:Co by nie napisali to i tak będę stosował do mnicha dodawanie mocy z początku rozgrywki i tak jest to mocny atut tej postaci. Zastanawiam się też czy nie zrobić tak ,że mnich może dodawać moc początkową do siły ,ale kosztem punktu losu(za każdym razem gdy skorzysta z tej zdolności traci 1 punkt losu - nie może z niej skorzystać jeżeli takich punktów nie posiada) - wydaje mi się ,że wtedy ta postać będzie wystarczająco utemperowana, co o tym myślicie?
Suma sumarum, zanim wykastrujecie mnicha pograjcie nim i upewnijcie się czy rzeczywiście jest przegięty
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Sorry. W wolnym tłumaczeniu: "(...)w późniejszym FAQu do 4ed ustalono, iż Mnich może dodawać jedynie startowe punkty Mocy do Siły, co ma przełożenie na edycję 4.5"Katiusha pisze:Prośba, jak coś piszecie "po nienaszemu", to tłumaczcie od razu, bo translator niedokładnie tłumaczy i łatwo cos przekręcić. W MiMie wystarczy, że jedno słowo jest opacznie zrozumiane i wychodzi np całkiem inny sens przepisu lub umiejętności Poszukiwacza.8janek8 pisze:"..and don't forget that was actually changed in a later FAQ with the BI edition to be the the Monk can only add his STARTING Craft to his Strength, which is echoed in the revised Edition."
- Rogo
-
- Posty: 6190
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Bludgeon, tutaj chyba większość ma tendencje do osłabiania wszystkiego co silne Mnich jest owszem dość silny z tą zdolnością, ale ma też wspomniane przez moich przedmówców wady, poza tym 2 siły na starcie (a te 3 tylko do walki, a tajemne wrota, bagno itp i tak nie będą łatwe).
Troll, Cyborg, Minotaur czy Barbarzyńca mają dużo Siły na starcie i nie mają takich ograniczeń jak Mnich więc nie przesadzajcie. Zwłaszcza, że to są 3 punkty do walki i nigdy się to nie podwyższy.
Więc z takim ograniczeniem Mnich wcale ytaki przegięty nie jest - co najwyżej dobry. Dużo jest dobrych poszukiwaczy i nimi się zajmijcie ;P
Troll, Cyborg, Minotaur czy Barbarzyńca mają dużo Siły na starcie i nie mają takich ograniczeń jak Mnich więc nie przesadzajcie. Zwłaszcza, że to są 3 punkty do walki i nigdy się to nie podwyższy.
Więc z takim ograniczeniem Mnich wcale ytaki przegięty nie jest - co najwyżej dobry. Dużo jest dobrych poszukiwaczy i nimi się zajmijcie ;P
Ja nawet nie mam Talismana.