Jaskinia

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

A kto powiedział że Jaskinia ma być ładna? Ona chyba z założenia ma być obrzydliwa i posępna...


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

lukas pisze:Mniejwięcej tak będzie wyglądała nowa plansza do Jaskini.
Oryginalna jest tak brzydka że nie mogę na nia patrzeć.
Poza tym jest za duża, nowa będzie o połowę mniejsza.
Topologicznie jest taka sama.
http://www.lukasprzyjaciel.republika.pl/luk_jakinia.jpg
No wkoncu jakas sensowna plansza.
Brawo niezla robota :!:


Obrazek
kanibal
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: wtorek 17 maja 2005, 11:58

Post autor: kanibal »

może mi ktoś powiedzieć ilu jest dodatkowych poszukiwaczy w jaskini i ich wymienić


Awatar użytkownika
Fly
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów
Labirynt Magów
Posty: 220
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 17:45
Lokalizacja: Miasto Kominów
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Fly »

Hmmm, jeśli dobrze pamiętam są to: Monarcha, Wędrujący Pustelnik, Jasnowidz, Kanibal (nomen omen :lol:), Morlok, Demon Zła. Po 2 na kazdy charakter.


Crux santa sit mihi lux.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Wojownik z zaswiatow....


kanibal
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: wtorek 17 maja 2005, 11:58

Post autor: kanibal »

A jest tski orginalny poszukiwacz jak wampir


Awatar użytkownika
Anonim
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
MiM (Pojedyncze karty)
Posty: 165
Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Anonim »

Oczywiście jest też Wampir, chociaż nie ma żadnych rewelacyjnych zdolności. Razem w Jaskini jest 8 Poszukiwaczy.


Awatar użytkownika
Enrot
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: niedziela 24 cze 2007, 11:45
Lokalizacja: Słupsk
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Enrot »

Ma ktoś dostęp do tej wersji planszy jaskini, którą zaprezentwał lukas? Obecne linki nie działają. Zmiany są ciekawe, wystarczy troche poprawić i już można to śmiało wykorzystać do MM.


But the scars left by the war have not yeat healed. And the earth has not forgotten.
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Ponawiam pytanie Enrot'a.
Czy ma ktoś tą wersje planszy Jaskini?
Jeśli tak, to prosze uprzejmie o 'niekiszenie' jej w zakamarkach dysku tylko udostępnienie zainteresowanej/mu. :twisted:
Mam nadzieje, że nie zgineła w pomroce dziejów?...

Jeśli ta plansza ma uczynić Jaskinie bardziej grywalną, to czemu nikt zainteresowany polepszeniem dodatku (oficjalnego Sfery zresztą) nie postara się o nią, tylko zawsze narzeka się jaka to jest Jaskinia bebe i wogóle?


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Blaster
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: wtorek 16 paź 2007, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Blaster »

Katiusha pisze: Jeśli ta plansza ma uczynić Jaskinie bardziej grywalną, to czemu nikt zainteresowany polepszeniem dodatku (oficjalnego Sfery zresztą) nie postara się o nią, tylko zawsze narzeka się jaka to jest Jaskinia bebe i wogóle?
Ja tam z niecierpliwością czekam na Jaskinię według Stavea (chyba najbardziej ze wszystkich dodatków jakie deklaruje zrobić) i mam nadziję że weźmie też na warsztat planszę. Po poznaniu możliwości Stavea jestem dobrej myśli i liczę, że zrobi z Jaskini naprawdę grywany dodatek.
Mam oryginał i przygotowując grę nawet go nie wyjmuję bo nie dość że nikt nie chce tam wchodzić i plansza zajmuje za dużo miejsca to karty są w większości tragiczne. Najbardziej rozbawił mnie buddyjski klasztor w jaskini :lol:


Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Blaster pisze:Ja tam z niecierpliwością czekam na Jaskinię według Stavea (chyba najbardziej ze wszystkich dodatków jakie deklaruje zrobić) i mam nadziję że weźmie też na warsztat planszę.
Ja bym wolała najpierw aby dołaczył do zestawu Podziemia i LK&ZP takie jak Valdiego lub SkogTrolla.
A Jaskinie to swoją drogą bo spatolona jest niestety. Ale dla chcącego (pograć oczywiście) nic trudnego. Wystarczy przymknać oko na buraki, uruchomić wyobraźnie i troche zdrowego rozsądku. 8-[


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
cortez_
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Artefakty Amberu
Wydarzenia
Posty: 37
Rejestracja: sobota 15 gru 2007, 23:10
Płeć:

Post autor: cortez_ »

dzięki, uwzględnię to.

Z tym, że tam trzeba rzucac kością i cos sie może dziać. Chyba żeby zapisać na karcie, że tam sie przenosi pionka, ale w nastepnej turze nie wykonuje się poleceń tego obszaru tylko idzie dalej. Z tym, że nie wiem czy to nie będzie zbyt skomplikowane


kodzio
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: wtorek 21 kwie 2009, 17:24
Lokalizacja: Przeworsk
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: kodzio »

Witam wszystkich jestem nowy na forum wię się jeszcze nie do kończ orientuje ale mam pewien problem/pytanie. Mianowicie czy mógł by mi ktoś wysłać na maila opis obszarów do jaskini ten na małej tekturowej kartce , gdy sprawdzałem ostatnio stan zauważyłem żę mi go brakuje sam nie wiem jak to się stało.świetnie by było gdyby ktoś zrobił skan ale odręcznie też może być.Z góry dziękuje temu kto mi pomoże.


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Witamy na forum.

Wysłałem Ci na maila zarówno instrukcje obszarów, jak i opis komnat o który zapewne Ci chodziło.

Pozdrawiam i zachęcam do zostania z nami!


kodzio
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: wtorek 21 kwie 2009, 17:24
Lokalizacja: Przeworsk
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: kodzio »

Serdeczne dzięki.Mimo iż uważam że jaskinia to najsłabszy dodatek ma świetnych lecz źle zbalansowanych poszukiwaczy i jednak to dodatek oficjalny choć polski.


Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12809
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Na życzenie użytkowników zamieszczam, planszę którą Lukas niegdyś zaczął przerabiać do Jaskini.

Plansza Jaskini

Pozdrawiam V.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Dopiero teraz zapoznałem się z instrukcją Obszarów Lucasa i muszę przyznać, że całkiem dobrze to wykombinował.
Dodał bym od siebie jeszcze kilka bonusów do Jaskini. Akurat trwają prace nad nowymi kartami do tego dodatku (równolegle do ZP więc trochę na efekty trzeba będzie poczekać, ale jak tylko powstanie pierwszy arkusz wrzucę go tutaj). Uważam ponadto, że jaskinia i jej komnaty są idealnym miejscem by wrzucić tutaj Zbrojownię Szalonego Gnoma, w unowocześnionej wersji.
Ponadto jedna z 3 Masek również mogłaby się tu znaleść, zamiast dymać po nią do PP...ale o tym było już w innym poście.


Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Witam! Jestem tu nowy. To mój pierwszy post.
Jak do tej pory gram tylko z oficjalnymi dodatkami (poza dodatkiem z czasopisma "Magia i miecz" którego nie posiadam).
Przyznaję, że Jaskinia jest najsłabszym z oficjalnych dodatków. Podczas gier w których uczestniczę rzadko kto wstępuje do jaskini. Jest to dodatek z największą ilością błędów, a pod względem graficznym zarówno plansza jak i karty są po prostu brzydkie.
Jednak nieuzasadnione moim zdaniem są opinie mówiące, że nie ma po co iść do Jaskini. Gdy mamy już poszukiwacza, który ma wiele siły i mocy może się tam naprawdę obłowić. Chociażby duża liczba wrogów daje możliwość powiększenia siły. W jaskini łatwo też zyskać dużo złota, które następnie można wydać w Mieście. Ale słaba postać w jaskini zazwyczaj ginie.


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Jednak nieuzasadnione moim zdaniem są opinie mówiące, że nie ma po co iść do Jaskini. Gdy mamy już poszukiwacza, który ma wiele siły i mocy może się tam naprawdę obłowić. Chociażby duża liczba wrogów daje możliwość powiększenia siły. W jaskini łatwo też zyskać dużo złota, które następnie można wydać w Mieście. Ale słaba postać w jaskini zazwyczaj ginie.
To fakt, ale generalnie wysoka niedoskonałość zasad i kart Jaskini psuje trochę radochę z rozgrywki.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12809
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Mam pytanko czy ktoś ma przepisane karty Jaskini do np. Worda, lub karty z warstwami tekstowymi .psd?


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

u nas są retusze Miśka, ale w sumie to nie wiem, czy Jaskinia z MiM jest taka sama, chyba tak?

( w moim remake'u właśnie będę chciał kilka z oryginalnych kart poprawić, a także niedoskonałość zasad, którą wypomniał SeSim)


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Różnice są, jest parę innych grafik, no i działanie części kart uległo poprawie.

Rogo robił przecież retusz, to może mógłby Ci Valdi udostępnić arkusze..


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6188
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Ostatnio zajęty oglądaniem Anime nie czytałem wszystkich tematów xD
Ale właśnie wysyłam maila do Valdiego z plikami txt i psd ;)
W plikach psd mogłem wprowadzić jakieś zmiany - sam już nie pamiętam :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12809
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Rogo, Dzieki


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Zainspirowany planszą do jaskini wg wrewa (jedynie 2 a4!), postanowiłem przerobić Komnaty do jaskini bazując na propozycjach lukasa.
Oto co wyszło:

OPIS KOMNAT W „JASKINI”:

Za każdym razem, aby określić w jakiej komnacie znalazł się Poszukiwacz należy rzucić kostką k6 i wynik zinterpretować wg poniższej zasady:
1 oczko – Piekielna Pieczara (1)
2 oczka – Świątynia Melkarta (2)
3 oczka – Arena Ciemnych Elfów (3)
i analogicznie dalej.

PIEKIELNA PIECZARA (1)

Musisz rzucić k6:
1-4 – przemykasz przez nią niepostrzeżenie,
5-6 – wyciągnij 1 kartę Przedpoli Piekieł.
• Demon Zła i Demonolog rzucają 2k6 i wybierają korzystniejszy dla nich wynik.

ŚWIĄTYNIA MELKARTA (2)

Znalazłeś się w miejscu czci złego bóstwa.
Jeśli jesteś Zły:
• Możesz zostać wyleczony przez kapłanów Melkarta i odzyskać Wytrzymałość z początku wędrówki, jednak maksymalnie 2 punkty na jednokrotny pobyt w Świątyni Melkarta.

• Możesz modlić się, rzuć k6:
Wynik:
1 - 4 - Zostałeś zignorowany,
5 – Zyskujesz 1 Miksturę,
6 – Zyskujesz 1 Czar.

• Możesz złożyć jednego ze swych Przyjaciół w ofierze Melkartowi (odłóż jego kartę). W zamian zyskujesz 1 punkt Wytrzymałości. Od tej pory będziesz mógł odzyskiwać Wytrzymałość do wysokości 5 punktów. Możesz poświęcić tylko jednego Przyjaciela w trakcie pobytu w Jaskini.

Jeśli jesteś Neutralny:
• Możesz odzyskać 1 punkt Wytrzymałości, jeśli zapłacisz kapłanom Melkarta 1 mz.
• Jeśli złożysz Melkartowi 2 mz w ofierze lub dowolny przedmiot, możesz się modlić, jak Zły Poszukiwacz.

Jeśli jesteś Dobry:
• Musisz zmienić charakter na Zły lub stanąć przed obliczem Najwyższego Kapłana Melkarta, rzuć k6:
Wynik:
1 – Atakuje Cię Demon wysłany przez Melkarta (Moc 6), musisz z nim walczyć,
2-3 – Ofiara z krwi, tracisz 1 punkt Wytrzymałości lub poświęcasz życie 1 Przyjaciela (odłóż jego Kartę), 4-5 – Ofiara z kosztowności, musisz pozostawić 1 dowolny przedmiot, 1 mz lub stracić 1 punkt Wytrzymałości,
6 – Najwyższy Kapłan Melkarta jest zajęty swoimi sprawami, zostałeś zignorowany.

ARENA CIEMNYCH ELFÓW (3)

• Możesz stanąć do walki na Arenie. Jeśli się zdecydujesz określ stawkę (od 1 mz do 3 mz) i wskaż zwycięzcę (Ty, ew. Twój Przyjaciel czy Twój przeciwnik), a następnie dokonaj wyboru przeciwnika.
Jeśli walczysz wykorzystując Siłę, rzuć k6:
• 1- Hobgoblin (Siła 4),
• 2– Skaven (Siła 6),
• 3- Ork (Siła 8),
• 4– Ogr (Siła 10),
• 5- Troll Jaskiniowy (Siła 12),
• 6- Dżabersmok (Siła 14).

Jeśli walczysz wykorzystując Moc, rzuć k6:
• 1- Gobliński Szaman (Moc 4),
• 2– Kapłan Melkarta (Moc 6),
• 3- Czarownik Ciemnych Elfów (Moc 8),
• 4– Elfia Wiedźma (Moc 10),
• 5- Illithid (Moc 12),
• 6- Demon Zła (Moc 14).
Po rozstrzygniętej walce odbierz lub zapłać właścicielowi Areny stosowną ilość mieszków złota. Jeśli nie masz wystarczającej ilości mieszków złota, tracisz 1 punkt Wytrzymałości.
Nierozstrzygniętą walkę należy powtórzyć w kolejnej turze.
• Możesz również szkolić się w walce.
Poświęć 1 turę, zapłać właścicielowi Areny 2 mz i rzuć k6:
Wynik: 1 - 4 – Nie zrobiłeś żadnych postępów w nauce, 5 – Zyskujesz 1 punkt Mocy, 6 - Zyskujesz 1 punkt Siły.
• Ciemny Elf, Morlok i Gladiator mogą dwukrotnie rzucać kostką przebywając w Arenie i wybrać korzystniejszy dla nich wynik.

KRASNOLUDZKA KUŹNIA (4)

• Możesz tu naprawić za 1 mz wszelkie uszkodzone przedmioty. Możesz sprzedać za 1 mz wszystkie przedmioty z poniższej listy.
• Możesz kupić, jeśli są dostępne, po oznaczonych cenach: miecz – 2 mz; miecz oburęczny – 4 mz; topór - 2 mz; topór obosieczny – 4 mz; hełm – 2 mz; pełny hełm – 3 mz; tarcza – 2 mz; wielka tarcza – 4 mz; zbroja – 4 mz; zbroja płytowa – 6 mz.
• Możesz przekuć na nowo za 4 mz swój rynsztunek. Umieść wybrany przez Ciebie Tajemny Klejnot na swym rynsztunku.
• Poszukiwacze, którzy są Krasnoludami płacą za usługi w Krasnoludzkiej Kuźni o 1 mz mniej.

SIEDZIBA PRADAWNYCH (5)

• Wyciągnij 2 karty Otchłani. Stosuj się do wszystkich poleceń.
• Wojownik z Zaświatów musi wyciągnąć 3 karty.

CUDOWNA GROTA (6)

• Tracisz 1 turę na przeszukiwaniu Cudownej Groty. Musisz rzucić k6:
1 - zyskujesz 1 mieszek złota,
2 – zyskujesz 2 mieszki złota,
3 - zyskujesz 3 mieszki złota,
4 – zyskujesz 1 miksturę,
5 - zyskujesz 1 czar,
6 – zyskujesz 1 łuskę smoka.
• Dobrzy Poszukiwacze rzucają 2k6 i wybierają korzystniejszy dla nich wynik. Jeśli zrezygnują z przeszukiwania Cudownej Groty i odpoczną tracąc 1 turę, odzyskują 1 punkt Wytrzymałości.


Dodatkowe zasady:
Gdy ciągniemy karty w Komnatach, to zaraz po ich rozpatrzeniu musimy je odłożyć na stos kart zużytych. Karty Miejsc, Wrogów również są odkładane, nawet jeśli instrukcja stanowi inaczej.

Zmieniłem zasadę poszukiwań Magicznego Kryształu: zamiast prób z Bestią i Zjawą wyciągnij 2 karty Przedpoli Piekieł.

Tajemne klejnoty, łuski smoka pochodzą z dodatku 3maski, zaś mikstury z dodatku Alchemia wg czeskiego.


ODPOWIEDZ