Projekt Dungala (Magia i Miecz)
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Projekt Dungala (Magia i Miecz)
Witam wszystkich.
Jestem kolejnym szaleńcem co przymierza się do robienia MiMa na kompa. Na razie nic nie mogę zaprezentować ale jak znajdę w sobie wystarczająco dużo siły i zapału to cosik powstanie. Zobaczymy co wyjdzie, w tej chwili robie tylko tekstowo, później pomyśle nad grafiką, jak podstawę zrobię tekstowo. Jak coś co będzie w miarę możliwe do zaprezentowania to się pochwalę.
Dlaczego tylko tekstowo? Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania, później się zobaczy może się podczepi grafikę 2 lub nawet 3d Ale to w dalekiej przyszłości.
Jestem kolejnym szaleńcem co przymierza się do robienia MiMa na kompa. Na razie nic nie mogę zaprezentować ale jak znajdę w sobie wystarczająco dużo siły i zapału to cosik powstanie. Zobaczymy co wyjdzie, w tej chwili robie tylko tekstowo, później pomyśle nad grafiką, jak podstawę zrobię tekstowo. Jak coś co będzie w miarę możliwe do zaprezentowania to się pochwalę.
Dlaczego tylko tekstowo? Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania, później się zobaczy może się podczepi grafikę 2 lub nawet 3d Ale to w dalekiej przyszłości.
Ostatnio zmieniony piątek 21 lis 2008, 09:06 przez Dungal, łącznie zmieniany 1 raz.
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
- zbynu
-
- Posty: 239
- Rejestracja: środa 16 maja 2007, 17:39
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Najpierw skupie się na mechanice gry:
START -> inicjalizacja gry:
1. Losowanie postaci z listy postaci (narazie lista zawiera 2 postace: Elf, Troll)
2. Tworzenie na podstawie wylosowanej postaci gracza. //Gotowe
3. Tworzenie planszy
4. Ustawienie gracza na pozycji startowej
5. Utworzene przetasowanego stosu kart przygód + stosu na odrzucone karty przygód.
6. Utorzenie przetasowanego stosu kart czarów.
RUNDY (w pętli)
1. Rzut kostka
2. pourszanie sie w <-lewo prawo->
3. Sprawdzenie leżacych kart przygód.
4. Ciągnięcie nowych jeżeli brakuje
5. Rozpatrywanie kart wedlug kolejnosci
6. Sprawdzenie czy na polu trzeba lub można rzucić kostką
7. Przejscie do punktu nr 1.
START -> inicjalizacja gry:
1. Losowanie postaci z listy postaci (narazie lista zawiera 2 postace: Elf, Troll)
2. Tworzenie na podstawie wylosowanej postaci gracza. //Gotowe
3. Tworzenie planszy
4. Ustawienie gracza na pozycji startowej
5. Utworzene przetasowanego stosu kart przygód + stosu na odrzucone karty przygód.
6. Utorzenie przetasowanego stosu kart czarów.
RUNDY (w pętli)
1. Rzut kostka
2. pourszanie sie w <-lewo prawo->
3. Sprawdzenie leżacych kart przygód.
4. Ciągnięcie nowych jeżeli brakuje
5. Rozpatrywanie kart wedlug kolejnosci
6. Sprawdzenie czy na polu trzeba lub można rzucić kostką
7. Przejscie do punktu nr 1.
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Zamieszczam 2 wycinki z gry, czyli jak bedzie wygladac kostka i jak bedzie wygladac karta postaci gdy ja wyswietlimy
Kostka:
Karta postaci:
Kostka:
Kod: Zaznacz cały
*********
* *
* *
* * *
* *
* *
*********
*********
* *
* * *
* *
* * *
* *
*********
Kod: Zaznacz cały
********************************************************
********************DANE POSTACI************************
********************************************************
** **
** NAZWA: CHARAKTER: **
** **
** **
** SILA: ZLOTO: **
** **
** [-------] **
** **
** **
** MOC: WYTRZ: **
** **
** [-------] **
** **
** **
********************************************************
********************************************************
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
- zbynu
-
- Posty: 239
- Rejestracja: środa 16 maja 2007, 17:39
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Programuje obiektowo wiec przerobienie tego pozniej do interfejsu graficznego nie bedzie duzym problemem (jezeli chodzi o grafike 2d) Najwiekszym zadaniej jest to zaprogramowac bez bledu ze wszystkimi warunkami jakie wystempuja w MiM. Jak przegladalem projekty gier na PC to one zatrzymywaly sie zazwyczaj na tym ze postac sobie lazi po planszy i cos tam robi nie koniecznie zgodnie z zasadami. Zreszta sami wiecie jak MiM jest skomlikowany i dlatego kazda rozgrywka wyglada inaczejCytat:
Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania
to proponowałbym ją najpierw poszerzyć :neutral:
Wiec w tej chwili jestem glownie zainteresowanie zainteresowany MECHANIKA gry a nie jej wygladem. Ma sie w nia grac na zasadach tak jak na planszy a pozniej ta plansze sie zrobi graficzna.
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Kolejna pierdółka. Została jeszcze do zrobienia mapa. I zajmę się mechaniką.
Ekran tytułowy:
Ekran tytułowy:
Kod: Zaznacz cały
r0. ;00A
000000000 ;H000000 . r.
000000000 ,M000000& 20S ,0000000 ,0000000. r000
;H0000000M s000000 3G00000 X00;;A000 M00000& 0000000.
0000000. r000000A 00000005 20A 00 i00000r 00000000
00000000 H0000000 B0000000 ,00 0 r00000S 00000000:
r00000000, 000000000 00A00000A A0H ;. r000009 ,0; 000000
A0s2000000 002000000. A0 000000 002 ;00000h .00002 A00000s
00 000000 02 0000000 ;M00. :000000 009 ,000009 A0000000000000
000 i00000G,0s r000000i000000.000000 000 r000000i,00000A 20 ;00000009
0000 00000000, 0000000r00rM00000000H 000, s00000: 00000& 00 M000000.
000r G0000000 r000000G0. 50000000,00005;000000 000000 000. 5Ah&H000;
B0 0000000 00000000 .000000A200000000000ri02SiiH29A3G0000H9X2223A0A
00 A000000 r0000000 ,000000:H0000000: SBsi9B0000000000000000000000
00 0000000. 00000005 0000000 :AHHA2 5; 200
0G h0000S :0000, 00MAGA ; A000002A000000000B9i.
90X 000 ,B 000 sr:. 050000Br H05 .00G3002 ;000000
0009, A0 ;000X :0s M000000s 000000000002 00, 0B20: 000000
S. ,3 ,; 0000000 M 000000 0000000i i00; S0B AM2 3000009
s:;r200002 0000009 000000 200000 00: .s .000000
0000000000 000000 000000 2000000 ,00 000000i
0000000000H :000000H 000000 00000000000. ;00: ;000000
.3000000000. 20000000 000000 200000000000: :000 000000,
r0000000M 00H00000M 00000 20000000000` ;0002 0H S00000H
00000000 00 000000. 00000 0000000 ii00000: i00.000000 Bs
00000000& 0B ;00000B 000000 000000 s0. 0000000000MX000002 ;0s
:0i 000000X05 000000. M00000 0000000i i000; ;000000000;000000 .00i
i0, r0000000; r000000 M00000 00000000000002 s000005,000000: r0003
H00A 0000000. 000000, G000000 SX;, :: :;5B00A5&00000A
s0000i .000000 r000000 000M9is. rH0000000
0000 M00000; 0000000s;. ;000
, 09 000000 200Mi. :0:
.0X A00000i &; .,
S0r 000000, [1] Nowa Gra
00. X000000M, [2] Tworcy
00 0000000; [3] Koniec
00 20000:
;00s. 000;
G000h. S00
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Ja w żadnym z tych projektów nie skupiałbym się na wprowadzaniu calej mechaniki. Polecałbym zrobić coś takiego jak gry na www.ccgworkshop.com tylko bez żadnych automatycznych funkcji, lub z niewielką ich ilością. Podstawowy problem, to stworzyć jakiś interfesj, na który można patrzeć i zaznaczać wszystko co się dzieje. Czyli - gra nie ma pojęcia o zasadach, a jedynie zapamiętuje ułożonie kart/kolejność w stosach/karty i żetony przy poszukiwaczach na wirtualnym stole widocznym dla każdego z grających. Zasady natomiast pozostawiamy do interpretacji grającym - sam program służy tylko zapamiętywaniu ułożenia kart.
Poniżej screen jak moim zdaniem coś takiego mogłoby wyglądać. Screen z karcianki, ale planszówki w takim wydaniu też widziałem
Poniżej screen jak moim zdaniem coś takiego mogłoby wyglądać. Screen z karcianki, ale planszówki w takim wydaniu też widziałem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- ender
-
- Posty: 77
- Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
Podobnie dziala MWS (Magic Work Station) - program do gry on-line w Magic: the Gahering. Poza tasowaniem i kilkoma prostymi opcjami gra sie jak na normalnym stole, tzn. samemu zrzuca karty do grave, samemu wyklada z reki, tapuje itp. itd. mysle ze to znacznie latwiejsze do zrobienia i daje znacznie wieksze pole do manewru i ewentualnego rozszerzenia gry (nie wiem nie znam sie na programowaniu wogole), np. sciaga sie tylko gotowe biblioteki z nowymi kartami i moza grac.
Wiekszosc programow do karcianek opiera sie tylko na projekcie "stolu" i prostych funkcjach (tasowanie, losowa karta) i zbiorach a reszta to "reczne funkcje".
Moze cos w ta strone?
Oczywiscie niezbedne jest jeszcze okno dialogowe co znacznie uatrakcyjnia rozgrywke i pozwala na wzajemne pilnowanie sie graczy.
Wiekszosc programow do karcianek opiera sie tylko na projekcie "stolu" i prostych funkcjach (tasowanie, losowa karta) i zbiorach a reszta to "reczne funkcje".
Moze cos w ta strone?
Oczywiscie niezbedne jest jeszcze okno dialogowe co znacznie uatrakcyjnia rozgrywke i pozwala na wzajemne pilnowanie sie graczy.
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
No własnie. Dotychczasowe projekty szły (i idą) moim zdaniem w złym kierunku.
Nie tędy droga żeby próbować zaimplementować wszystkie zasady i kruczki jakie w grze się mogą pojawić. Zrobiona w taki sposób jak poprzednicy wspomnieli gra będzie działać tak jak zechcą gracze i będzie prostsza w rozbudowie, choćby o autorskie dodatki. To by był własnie ten właściwy kierunek.
Nie tędy droga żeby próbować zaimplementować wszystkie zasady i kruczki jakie w grze się mogą pojawić. Zrobiona w taki sposób jak poprzednicy wspomnieli gra będzie działać tak jak zechcą gracze i będzie prostsza w rozbudowie, choćby o autorskie dodatki. To by był własnie ten właściwy kierunek.
- zbynu
-
- Posty: 239
- Rejestracja: środa 16 maja 2007, 17:39
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Trochę racji w tym jest, ale z drugiej strony gra z komputerem może dać tą namiastkę gry z człowiekiem jak się naprawdę nie ma z kim grać Moim zdaniem powinny powstawać takie i takie projekty. Aczkolwiek niewątpliwie łatwiej byłoby zrobić coś takiego bez mechanikii to w 3DNo własnie. Dotychczasowe projekty szły (i idą) moim zdaniem w złym kierunku.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
No to czas na plansze:
Podoba sie ?
Kod: Zaznacz cały
+-MIASTO-+ +--POLA--+ +WZGORZA-++--POLA--++PUSZCZA-+ +--POLA--+ +GOSPODA-+
| | | | | || || | | | | |
| | | | | || || | | | | |
| | | | | || || | | | | |
+--------+ +--------+ +--------++--------+---------+ +--------+ +--------+
wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
+--POLA--+w+JASKINIA+ +PUSTYNIA++--OAZA--++PUSTYNIA+ +SWIATYN-+w+--POLA--+
| |w| | | || || | | |w| |
| |w| | | || || | | |w| |
| |w| | | || || | | |w| |
+--------+w|--------+ +--------++--------+---------+ +--------+w+--------+
w gggggggggggggggggggggggggggggggg w
+--LAS---+w+--RUNY--+g+-DOLINA-++WILKOLAK++-SMIERC-+g+PUSZCZA-+w+--RUINY-+
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
+--------+W+--------+g+--------++--------++--------+g+--------+w+--------+
+-ROWINY-+w+PRZEPASC+g+-ODCHLAN++-KORONA-++-KRYPTA-+g+--RUNY--+w+--POLA--+
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
+--------+W+--------+g+--------++--------++--------+g+--------+w+--------+
+-SKALY--+w+--RUNY--+g+-WIEZA--++KOPALNIA++ROWNINA-+g+-ZAMEK--+w+--LAS---+
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
| |W| |g| || || |g| |w| |
+--------+W+--------+g+--------++--------++--------+g+--------+w+--------+
w gggggggggggggggggggggggggggggggg w
+--POLA--+w+-POLANA-+ +WZGORZA-++-DOLINA-++-RYCERZ-+ +-WROTA--+w+--POLA--+
| |w| | | || || | | |w| |
| |w| | | || || | | |w| |
| |w| | | || || | | |w| |
+--------+w+--------+ +--------++--------++--------+ +--------+w+--------+
wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
+-KAPLICa+ +--------+ +--------++PUSZCZA-++CMENTARZ+ +--POLA--+ +-WIOSKA-+
| | | | | || || | | | | |
| | | | | || || | | | | |
| | | | | || || | | | | |
+--------+ +--------+ +--------++--------++--------+ +--------+ +--------+
- zbynu
-
- Posty: 239
- Rejestracja: środa 16 maja 2007, 17:39
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
Nie pamiętam czy na planszy tak jest ale u ciebie występuje dwa razy las... między gospoda a wioska jest las i między miasto i kaplica.
jeśli dobrze sobie przypominam to chyba między kaplicą a miastem zamiast lasu powinna być puszcza...
jeśli dobrze sobie przypominam to chyba między kaplicą a miastem zamiast lasu powinna być puszcza...
Nie cierpię lizustwa
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Jak już grasz na komputerze i możesz zagrać online, to pewnie choc jeden przeciwnik się znajdzie. Jak dla mnie granie vs CPU nie ma sensu.Trochę racji w tym jest, ale z drugiej strony gra z komputerem może dać tą namiastkę gry z człowiekiem jak się naprawdę nie ma z kim grać
1. Nie po to wymyślono MiM
2. Nikt na tym forum nie będzie w stanie zaprojektować jakiegokolwiek sensownego zachowania przeciwnika - mogę się założyć o cokolwiek, że żadna sztuczna inteligencja w projektach z tego forum, nie bedzie w stanie wymyślić planu na okres dłuższy niż 1-2 tury, a co za tym idzie gra z kimś takim będzie bzdurna.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- doctorec
-
- Posty: 13
- Rejestracja: niedziela 09 sie 2009, 16:52
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 53
Może odświeżę temat - od poczatkowego posta minął ponad rok a od ostatniego pół a tu znowu zimmaaa. Czyżby kolejny projekt niestety upadł. Jeśli kto to jeszcze przeczyta to zgadzam poniekąd z opinią pretorianstalker - że gra w opcji gracz vs komp nie jest dobrym projektem. Lepiej się skupić nad wersja online między graczami ale z ogólnymi tymi samymi zasadami a nie interpretowanymi trochę swobodnie przez graczy. Wiem że to jest trudniejsze gdyż komplikuje znacznie mechanikę ale przez to gra staje sie uniwersalna.
Pozdro D>CH>
P.S. Mam tylko nadzieję że... Dungal i jemu podobni zapaleńcy się nie obrazili bo będzie placz /protest
Pozdro D>CH>
P.S. Mam tylko nadzieję że... Dungal i jemu podobni zapaleńcy się nie obrazili bo będzie placz /protest