Magia i Miecz Online

Dyskusje na temat gier komputerowych.
pawel559
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 74
Rejestracja: poniedziałek 24 lip 2006, 16:13
Lokalizacja: że
Płeć:

Post autor: pawel559 »

MistrzDzwonow pisze:Jeśli dobrze zauważyłem twoja gra jest na starym serwie, a czary są dostępne na nowym serwie. Dla przypomninia adresy:
www.mimonline.prv.pl
www.mimonline.yoyo.pl
Co do pytania pawel559, masz włączone ciastka w przeglądarce?
Zresetowałem cookie i już działa ;-)


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Kurcze, faktycznie ](*,) Z rozpędu wszedłem na stary adres #-o Dzięki za uświadomienie \:D/


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ »

Strona nie może się wczytać.


Awatar użytkownika
MistrzDzwonow [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Chyba jednak będzie powrót na tripoda bo yoyo sobie w kulki leci i usunęło mi stronę bez podania przyczyny :mad:

EDIT: Dawno nic nie było po części dla tego że nie wiele mi się chciało przy grze robić a po części dla tego że >>miałem<< \:D/ sesje. Ale nie o tym, nie o tym, najprawdopodobniej w ciągu miesiąca światło dzienne ujrzy pierwszy bot grający w MiM'a. Poziom jego inteligencji na początku będzie na poziomie rozwielitki ale powinien szybko nabierać wprawy (znaczy się ja będę nabierać wprawy w pisaniu SI :mrgreen:). Z rzeczy innych: w ciągu tego tygodnia najprawdopodobniej zniknie ograniczenie liczebności graczy w sesji. Dorzucę też kilka drobnych poprawek.


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
pawel559
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 74
Rejestracja: poniedziałek 24 lip 2006, 16:13
Lokalizacja: że
Płeć:

Post autor: pawel559 »

Z tego co wiem to napisanie bota to nie taka prosta sprawa ,kiedyś próbowałem coś takiego zrobić ale zrezygnowałem po pewnym czasie .A co do tego pierwszego bota którego chcesz napisać to wymyśliłeś jak ma się poruszać , chodzi mi o wybór kierunku ruchu?


Awatar użytkownika
MistrzDzwonow [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Właśnie to jest chyba najtrudniejszy orzech do zgryzienia. Narazie planuje tylko poruszanie po zewnętrznej krainie, a do piero później wewnętrzną i na końcu środkową (ta wydaje się najłatwiejsza). Chciał bym to zrobic tak:
1. Rzut kostką
2. Rozpatrzenie co botowi jest w danej chwili niezbędne (wiadomo mając wytrzymałość == 1 lepiej do smoka nie iść mając nawet 8 siły)
3. Zsumowanie + i - pola na którym stanie - jak poruszenie się w danym kierunku wpłynie na zaspokojenie potrzeb z punktu 2.
4. Ruch

Najwiękrzym wyzwaniem będzie punkt 3, ale mając określoną ilość pól i kart jest to wykonalne, ponieważ mam zamiar napisać go na "sztywno" (będzie tępawy ale gra w MiM'a to nie malarstwo więc powinien sie sprawdzić).


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Do tej gry musi być sztywny bo i taki będzie najlepszy. Właśnie jak napisałeś, bot przy wyborze kierunku powinien dobierać priorytety. Po pierwsze powinien mieć na bieżąco aktualizującą "listę potrzeb", czyli to co jest mu niezbędne, czyli np. jak ma 1 HP to udanie się w kierunku medyka będzie na liście w jednej z górych pozycji jak nie na samej górze, a jeśli ma 2 HP to już gdzieś niżej. Podobnie z przedmiotami/przyjaciółmi, jeśli nie ma żadnych dopalaczy to wiadomo, że chętniej bot powinien stawać na pola z ciągnięciem kart, ale z kolei wtedy np. powinien sprawdzać swoje HP i staty, żeby oszacować, czy jest warto ryzykować. Wiem, że określenie takiej priorytetowości dla danych obszarów, sytuacji na planszy będzie ogromnym wyzwaniem ze względu na niezliczoną ilość zależności/możliwości, ale myślę, że z czasem bot będzie ci wychodził coraz lepszy, aż w końcu będzie można wybrać jego poziom trudności :) Także powodzenia! =D>


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
pawel559
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 74
Rejestracja: poniedziałek 24 lip 2006, 16:13
Lokalizacja: że
Płeć:

Post autor: pawel559 »

Zapomniałeś dodać jeszcze,że bot musi umieć oszacować własne możliwości i w zależności od punktuw wytrzymałości atakować lub nie atakować inną postać bo np. jak ma ostatni punkt wytrzymałości i widzi że przeciwnik jest silniejszy to po co ma atakować .
Bota można zrobić na podstawie prawdziwych graczy ,czyli poprostu bot podejmuje decyzje takie jakie ty byś podjął ,takie coś jest stosowane w szachach komputererowych
(ruchy są robione na podstawie ruchuw wytrawnych graczy).


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

pawel559 pisze:Zapomniałeś dodać jeszcze,że bot musi umieć oszacować własne możliwości i w zależności od punktuw wytrzymałości atakować lub nie atakować inną postać
To przecież się wiąże z badaniem obszaru, to też miałem na myśli.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

A ja bym dodał jeszcze małą funkcję random o niskim prawdopodobieństwie wystąpienia przy określaniu akcji. Znaczy się jeżeli funkcja dałaby jakąś wybraną, mało prawdopodobną wartość to bot zrobiłby coś totalnie w drugą stronę niż "logika" przewiduje :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Wojtix
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 59
Rejestracja: czwartek 19 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: z zadupia :D
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: Wojtix »

tandetna ta gra online wole grac na zywo :-X


Tylko w milczeniu słowo,
tylko w ciemności światło,
tylko w umieraniu życie:
na pustym niebie
jasny jest lot sokola
Pieśń o stworzeniu Ea
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Niezły koment :-k

To oczywiste że lepiej grać na żywo, po to zostały wynalezione planszówki żeby grać na żywo a nie na kompie. Ale nie zawsze jest możliwość pograć z kimś to raz a dwa że userzy tego forum mogą pograć ze sobą mimo że mieszkają w różnych miastach.

A jej tandetność w czym się objawia jeśli można wiedzieć? Tym że nie mam bajerów i grafiki 3D? Czy może po prostu tym że nie jest na żywo?


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
pawel559
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 74
Rejestracja: poniedziałek 24 lip 2006, 16:13
Lokalizacja: że
Płeć:

Post autor: pawel559 »

Wojtix pisze:tandetna ta gra online wole grac na zywo :-X
Jak ci się niepodoba,to zawsze możesz zrobić lepszą.


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

To oczywiste, że na żywo gra się lepiej ale fajnie też zagrać z kimś z daleka a gra on-line daje nam taką możliwość. Poza tym gra jest szybsza nie musisz rozkładać plansz itp. To ważne gdy nie masz czasu. Należy uszanować mnóstwo pracy jaką włożył w tą grę autor.


Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

Może i włożył pracę ale coś mi się zdaje że projekt powoli umiera :/ a nie przeczę że jest on bardzo ciekawy i najtrudniejsze już za sobą.
Może warto aby projekt przeją ktoś chętny do zapału i ciężkiej pracy :?:


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Wiesz to że MistrzDzwonów nie wyskakuje codziennie z nowym postem w którym będzie "dodałem to i to, poprawiłem to i to, itd itp" to nie znaczy że nie pracuje. Na chwilę obecną da się pograć i miło spędzić przy tym czas i to jest najważniejsze.

Zabranie tego projektu ot tak komuś kto go zapoczątkował i tworzył go do tej pory i danie do komuś innemu to bezsensowny pomysł. Co innego jeśli MistrzDzwonów sam poprosiłby o pomoc bo się nie wyrabia :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
MistrzDzwonow [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Spokojnie panowie mamy czas ;-)

Jeśli wszystko dobrze pójdzie to już niedługo zaczną się upy. A jak nie pójdzie to będą troszkę później. Należy jednak pamiętać o zbliżającej się sesji :P

Ale teraz mam tydzień w domciu więc pewnie coś skrobnę :mrgreen:

I tak na marginesie widzę że nikt nie docenił interaktywnej planszy a już troszkę na serwie leży [-(


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Jak to mi się udało, że założyłem sesję i nie ma mnie w zapisie założyciel??? Wprawdzie mriswith to potwór niemal niewidzialny no ale.... :) a miał to być "mój pierwszy raz" :P Jest troche błędów. np. poklikam troche na administracja, swiat, czary, itd. i patrze nagle znalazłem się na tym środkowym kręgu.
Jak wyciągnę kartę przygody jakiegoś wroga i kliknę zakończ turę to można uniknąć walki.


Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

Wiesz to że MistrzDzwonów nie wyskakuje codziennie z nowym postem w którym będzie "dodałem to i to, poprawiłem to i to, itd itp" to nie znaczy że nie pracuje. Na chwilę obecną da się pograć i miło spędzić przy tym czas i to jest najważniejsze.
Racja ale jak wiesz jeśli ktoś nie widzi aktywności założyciela projektu to pomyśli sobie że olał sprawę i ja tak pomyślałem ale widzę że sie myliłem i zwracam honor MistrzowiDzwonow.
Zabranie tego projektu ot tak komuś kto go zapoczątkował i tworzył go do tej pory i danie do komuś innemu to bezsensowny pomysł. Co innego jeśli MistrzDzwonów sam poprosiłby o pomoc bo się nie wyrabia :wink:
Nio mi właśnie może bardziej chodziło o pomoc lub o samowolne oddanie projektu komuś innemu przez mistrza. Jednak widząc że Mistrz jednak pamięta o swym projekcie to raczej cofam swoje słowa. Lepiej poczekać na jakieś duże upy:D
Spokojnie panowie mamy czas ;-)
Do końca świata zostało jeszcze mnóstwo czasu \:D/
Jeśli wszystko dobrze pójdzie to już niedługo zaczną się upy. A jak nie pójdzie to będą troszkę później. Należy jednak pamiętać o zbliżającej się sesji :P
Ja czekam z niecierpliwością na te upy.


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Awatar użytkownika
MistrzDzwonow [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Z rzeczy nowych:
Coś specjalnie dla Gurala któremu w każdej adaptacji planszówki brakuje wskazania na które pole się stanie :P.
Obrazek
Pracuje nad śmiercią poszukiwaczy, już niedługo potrwa samowolka z -4 pkt wytrzymałości hehe

mriswith - uwielbiam takie błędy. Kod niby dobry wszystkim działa ale zawsze znajdzie się jakaś jednostka u której coś się zwaliło :D Będziemy szukać, chociaż nie wiem czego.

A prace ruszyły głównie dzięki Opiremu który jakoś nie dawno do mnie na GG zagadał i się spytał czy jeszcze dłubie przy grze. Jeśli nie wiecie o kogo chodzi to zaglądnijcie na forum gry.


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Dobry pomysł z tymi "krokami". Nie tylko guralowi czegoś takiego brakowało.


ernin
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Fobie
The Wildlands PL
Posty: 459
Rejestracja: niedziela 24 gru 2006, 15:04
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: ernin »

Mam takie pytanie w sumie to prozbe chodzi o silnik tej gry. Mój kolega spróbował by to udoskonalić dodać więcej bochaterów itp. tylko potrzebny jest silnik bo muwi ze mus ie niechce pisać od nowa. Może mu wyjdzie coś fajnego a moze nie zobaczymy.


Awatar użytkownika
zbynu
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 239
Rejestracja: środa 16 maja 2007, 17:39
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 38
Kontakt:

Post autor: zbynu »

bohaterów się pisze :) ale nie o to tutaj chodzi moim zdaniem gra jest jescze nie dopracowana poniewaz chcialem grac z kompem to on sie cosik nie rusza poza tym trzeba caly czas odswiezac zeby rzucic kostka :/ to jeszcze nie to


ernin
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Fobie
The Wildlands PL
Posty: 459
Rejestracja: niedziela 24 gru 2006, 15:04
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: ernin »

kolega by mógł zrobić tak by był autorefresh.

EDIT:
litości... :)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 maja 2007, 10:28 przez ernin, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

CPU jako przeciwnika bym odpuścił :) Po to zrobili MiM, żeby grać na żywo. Potem ktoś wymyślił wersję on-line dla samotnych i ok. Ale wersja dla mega samotnych i walka z megasztuczną inteligencją? :) Nie da rady zrobić go tak, aby chociaż trochę przypominało to grę z innym poszukiwaczem. MiM nie opiera się na wyborze kierunku ruchu, walczyć/nie walczyć, podnieść/zostawić, ale przede wszystkim na planowaniu taktyki do przodu, czyli stawianiu sobie celów sięgających dalej niż turę do przodu. Jak stworzysz przeciwnika, który bedzie się dopasowywał strategią do aktualnej sytuacji to respect :D


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
ODPOWIEDZ