ZWIASTUN - niejasności

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21976
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 13

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: Mały Nemo »

lemon_curry pisze:
poniedziałek 10 gru 2018, 14:13
ale po co producent pisalby gwiazdke a nie od razu wstawił 4??
Bo "4" jest niezmienną wartością i zawsze zostanie taką samą. Z kolei gwiazdka daje możliwości strategii np. czy opłaca się użyć punktu Losu (przez co nasza postać stanie się słabsza), czy też nie. Z drugiej strony może to spowodować, iż będziesz bardziej zainteresowany zdobywaniem punktów Losu (bo te też zwiększają Twoje statsy) jako zdobywaniem innych kart.

Dodano po 34 sekundach:
lemon_curry pisze:
poniedziałek 10 gru 2018, 14:13
i dlaczego uwazasz, ze angielska wersja zaprzecza mojej opinii?
tam jest napisane, ze rowna sie wartosci "bieżącej" a nie startowej
Wyraz "value" oznacza w Talismanie wartość startową.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


lemon_curry
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 336
Rejestracja: piątek 09 lis 2018, 16:53
Płeć:

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: lemon_curry »

Mały Nemo pisze:
poniedziałek 10 gru 2018, 14:16
lemon_curry pisze:
poniedziałek 10 gru 2018, 14:13
ale po co producent pisalby gwiazdke a nie od razu wstawił 4??
Bo "4" jest niezmienną wartością i zawsze zostanie taką samą. Z kolei gwiazdka daje możliwości strategii np. czy opłaca się użyć punktu Losu (przez co nasza postać stanie się słabsza), czy też nie. Z drugiej strony może to spowodować, iż będziesz bardziej zainteresowany zdobywaniem punktów Losu (bo te też zwiększają Twoje statsy) jako zdobywaniem innych kart.

Dodano po 34 sekundach:
lemon_curry pisze:
poniedziałek 10 gru 2018, 14:13
i dlaczego uwazasz, ze angielska wersja zaprzecza mojej opinii?
tam jest napisane, ze rowna sie wartosci "bieżącej" a nie startowej
Wyraz "value" oznacza w Talismanie wartość startową.
Za głupi jestem- to juz nic nie rozumiem.
Czyli uważasz, że moc będzie sprzężona z losem do konca gry? W jaki sposob? Czy w kazdym momencie gry, wartosc mocy i losu bedzie taka sama?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21976
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 13

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: Mały Nemo »

Tak, w każdym momencie gry Twoja początkowa Moc jest równa Twojej aktualnej liczbie punktów Mocy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


janek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 60
Rejestracja: piątek 23 lis 2018, 16:25
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 28

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: janek »

Tutaj ewidentnie chodzi o początkową wartość mocy. To jest w domyśle, tak samo jak u każdej postaci.




P_rzeMo17
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: niedziela 04 lip 2010, 20:39
Lokalizacja: Krk
Płeć:
Wiek: 30

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: P_rzeMo17 »

Ja to rozumiem że wartość początkowa mocy jest równa aktualnej wartości losu. Czyli masz 2 losu to bazowa moc też jest równa 2. W następnej kolejce tracimy 1pkt losu np na ponownie nie rzutu kością więc bazowy poziom mocy jest równy 1 (zawsze mówimy o bazowym poziomie mocy). A co gdy ponowiliśmy rzut kością i uzyskaliśmy np modyfikator + 1 do pkt mocy. Od tej pory mamy +1 (dodatkowy) do wartości mocy? Osobiście nie testowałem tej postaci ale też tracenie zdobytych pkt magii będzie łatwe.




janek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 60
Rejestracja: piątek 23 lis 2018, 16:25
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 28

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: janek »

Jeżeli zdobywasz żetony mocy, to masz moc taką, ile masz losu+żetony+przyjaciele+przedmioty.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5786
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: Bludgeon »

P_rzeMo17 pisze:
poniedziałek 24 gru 2018, 15:52
Ja to rozumiem że wartość początkowa mocy jest równa aktualnej wartości losu.
Dokładnie tak.
P_rzeMo17 pisze:
poniedziałek 24 gru 2018, 15:52
Czyli masz 2 losu to bazowa moc też jest równa 2.
Tak
P_rzeMo17 pisze:
poniedziałek 24 gru 2018, 15:52
W następnej kolejce tracimy 1pkt losu np na ponownie nie rzutu kością więc bazowy poziom mocy jest równy 1 (zawsze mówimy o bazowym poziomie mocy). A co gdy ponowiliśmy rzut kością i uzyskaliśmy np modyfikator + 1 do pkt mocy. Od tej pory mamy +1 (dodatkowy) do wartości mocy?
Tak, tracisz 1 punkt bazowej mocy ale dostajesz niebieski stożek.


What a view.


P_rzeMo17
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: niedziela 04 lip 2010, 20:39
Lokalizacja: Krk
Płeć:
Wiek: 30

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: P_rzeMo17 »

A co w przypadku kart które mówią podnieś swoją bazową wartość mocy o 1. Nie pamiętam które ale to chyba nagrody od Czarownika lub karty przeznaczenia z lasu. Tu jako tako nie mamy jak podnieść tego parametru a są karty które osobno traktują podniesienie wartości bazowej losu na tej samej zasadzie (chyba, Las znam tylko z DE nie mam gdzie sprawdzić).




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5786
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: Bludgeon »

P_rzeMo17 pisze:
wtorek 25 gru 2018, 12:54
A co w przypadku kart które mówią podnieś swoją bazową wartość mocy o 1. Nie pamiętam które ale to chyba nagrody od Czarownika lub karty przeznaczenia z lasu. Tu jako tako nie mamy jak podnieść tego parametru a są karty które osobno traktują podniesienie wartości bazowej losu na tej samej zasadzie (chyba, Las znam tylko z DE nie mam gdzie sprawdzić).
Instrukcja chyba nic o tym nie mówi. Ja bym grał tak że od tej pory postać ma bazową wartość mocy = los +1.


What a view.


P_rzeMo17
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: niedziela 04 lip 2010, 20:39
Lokalizacja: Krk
Płeć:
Wiek: 30

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: P_rzeMo17 »

Czyli aktualny Los +1. Też dobre wyjście.




Mać
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: piątek 08 maja 2020, 01:08
Płeć:

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: Mać »

Przepraszam za odgrzebanie starego tematu i witam na forum ;) .

Dzisiaj rozpocząłem przygodę ze „Zwiastunem” i mam kilka pytań. Większość tematów już tutaj poruszyliście, ale chciałbym wszystko uściślić, żeby zniwelować wszelkie wątpliwości ;) .

1. Prorok pojawia się w grze po wylosowaniu zdarzenia i trafia na pole poszukiwacza, który tego dokonał, ale nie dochodzi do spotkania. Spotkanie ma miejsce dopiero, gdy jeden z graczy zdecyduje się wejść na pole zajmowane przez proroka i wtedy rzuca kością porównując wynik z kartą. Może też przenieść proroka na inne pole, nawet zajmowane przez poszukiwacza, niezależnie od krainy? Jeśli znajduje się na tym polu poszukiwacz to też nie odbywa od razu spotkania tylko musi tam ponownie trafić?

2. Jeśli prorok grasuje np. po podziemiach to w pozostałych krainach poszukiwacze losują normalne karty przygód. Zdarzenia już nie zmieniają położenia proroka dopóki nie zniknie z planszy za sprawą odrzucenia karty omenu? Tzn. że jeśli poszukiwacze będą omijać krainę z prorokiem, to ten cały dodatek praktycznie nie będzie już używany do końca gry?

3. Po ułożeniu stosu kart omenu na wierzchu zawsze jest ta cała przepowiednia i dopiero pierwsze odrzucenie karty omenu rozpoczyna działanie pierwszego omenu?

4. Jeśli przywracamy kartę omenu ze stosu kart odrzuconych to w żaden sposób nie wpływa na proroka?

5. Co do „Niebiańskiej Istoty” to uważam podobnie jak Wy. Można normalnie zyskiwać moc za trofea itp., ale można też zwiększyć swoją moc otrzymując nowe punkty losu (nie tylko odzyskując). Analogicznie działa „Opętany” tylko, że z życiami.

6. Ostatnie pytanie raczej nie związane ze „Zwiastunem”, ale ogólnymi zasadami :stuck_out_tongue_closed_eyes: . Miałem sytuację, że trafiłem na wroga z kart omenu, który kazał mi wylosować kartę terenu i położyć na obecnym polu. Czy powinienem walczyć z tym wrogiem i później jeszcze odbywać spotkanie wynikające z nowego terenu?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21976
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 13

Re: ZWIASTUN - niejasności

Post autor: Mały Nemo »

Hey,
Mać pisze:
piątek 08 maja 2020, 02:06
1. Prorok pojawia się w grze po wylosowaniu zdarzenia i trafia na pole poszukiwacza, który tego dokonał, ale nie dochodzi do spotkania. Spotkanie ma miejsce dopiero, gdy jeden z graczy zdecyduje się wejść na pole zajmowane przez proroka i wtedy rzuca kością porównując wynik z kartą. Może też przenieść proroka na inne pole, nawet zajmowane przez poszukiwacza, niezależnie od krainy? Jeśli znajduje się na tym polu poszukiwacz to też nie odbywa od razu spotkania tylko musi tam ponownie trafić?
O le pamiętam, to nie że "może" poruszyć Proroka, tylko musi to zrobić. Aczkolwiek tak, nasłany na innego Poszukiwacza Prorok nie powoduje, że ten Poszukiwacz za niego rzuca.
Mać pisze:
piątek 08 maja 2020, 02:06
2. Jeśli prorok grasuje np. po podziemiach to w pozostałych krainach poszukiwacze losują normalne karty przygód. Zdarzenia już nie zmieniają położenia proroka dopóki nie zniknie z planszy za sprawą odrzucenia karty omenu? Tzn. że jeśli poszukiwacze będą omijać krainę z prorokiem, to ten cały dodatek praktycznie nie będzie już używany do końca gry?
Zmieniają. Za każdym razem jak ktoś wylosuje Zdarzenie, to Prorok przenosi się na jego obszar. Dzieki temu Prorok jest raz tu, a raz tam i nie gnije na nieużywanej planszy ;).
Mać pisze:
piątek 08 maja 2020, 02:06
3. Po ułożeniu stosu kart omenu na wierzchu zawsze jest ta cała przepowiednia i dopiero pierwsze odrzucenie karty omenu rozpoczyna działanie pierwszego omenu?
Tak. Przepowiednia to taki efekt "jeszcze nic się nie dzieje".
Mać pisze:
piątek 08 maja 2020, 02:06
4. Jeśli przywracamy kartę omenu ze stosu kart odrzuconych to w żaden sposób nie wpływa na proroka?
Na proroka nie, aczkolwiek wciąż należy wprowadzić do gry efekty rzeczonego omenu.
Mać pisze:
piątek 08 maja 2020, 02:06
6. Ostatnie pytanie raczej nie związane ze „Zwiastunem”, ale ogólnymi zasadami :stuck_out_tongue_closed_eyes: . Miałem sytuację, że trafiłem na wroga z kart omenu, który kazał mi wylosować kartę terenu i położyć na obecnym polu. Czy powinienem walczyć z tym wrogiem i później jeszcze odbywać spotkanie wynikające z nowego terenu?
Zależy. Z Wrogiem tak czy inaczej musisz walczyć, tego nie przeskoczysz. Kwestia kart Terenu jest dyskusyjna, generalnie samej karty Terenu już nie badasz, chyba że ma ona jakiś wpływ na tę walkę lub na wylosowane już i czekające w kolejce na zbadanie karty, lub wywołują swój efekt na zakończenie tury.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


ODPOWIEDZ