Kilka pytań odnośnie zasad i innych
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Ano, Fetch nie chroni przed stratą Przedmiotu w wyniku przegranej walki.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
1. Czy Nomadka wszędzie może ciągnąć 1 kartę, nawet w Więzieniu?
2. Kiedyś już pytałem albo czytałem gdzieś, ale się upewniam: Idąc na Koronę Władzy od Władcy Ciemności nie muszę mieć talizmanu bo robię tele bezpośrednio na koronę władzy, tak?. Analogicznie z reliktem" arknell i płaszczem piór ze skarbów?
2. Kiedyś już pytałem albo czytałem gdzieś, ale się upewniam: Idąc na Koronę Władzy od Władcy Ciemności nie muszę mieć talizmanu bo robię tele bezpośrednio na koronę władzy, tak?. Analogicznie z reliktem" arknell i płaszczem piór ze skarbów?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
1. Chyba nie, musialbym przeczytac oba efekty.
2. Tak, nie musisz miec, bo na plomienna doline nie wchodzisz.
2. Tak, nie musisz miec, bo na plomienna doline nie wchodzisz.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Arthan
-
-
Spis dodatków autora:
• Generator Kart - Posty: 2220
- Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Wiek: 36
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
1. Moim zdaniem nie, ale nie mam pewności
Pytanie, czy we więzieniu odbywamy spotkanie na obszarze czy po prostu wykonujemy polecenie niejako zastępujące całą turę?
instrukcja miasta pisze:Jeśli Poszukiwacz rozpoczyna swoją turę w Więzieniu, nie rzuca kością za swój ruch. Zamiast tego musi rzucić kością i porównać wynik z listą znajdującą się na obszarze Więzienia.
instrukcja podstawki pisze:Po wykonaniu ruchu gracz może spotkać innego Poszukiwacza albo zastosować się do polecenia znajdującego się na obszarze.
Zdolność Nomadki zaczyna się od: "Kiedy odbywasz spotkanie na obszarze ..."instrukcja podstawki pisze:Podsumowując, tura każdego gracza składa się z dwóch części, wykonywanych w poniższej kolejności:
1. Ruch ...
2. Spotkania
– Kiedy Poszukiwacz zakończy ruch, musi odbyć spotkanie: albo zastosuje się do polecenia wynikającego z obszaru (na którym zakończył swój ruch) albo napotka innego Poszukiwacza przebywającego na tym samym obszarze.
Pytanie, czy we więzieniu odbywamy spotkanie na obszarze czy po prostu wykonujemy polecenie niejako zastępujące całą turę?
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4023
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Na pewno nie może użyć zdolności bo w instrukcji jest napisane że postać zaczynająca turę w więzieniu musi rzucać kostką. Po pierwsze jest musi, po drugie jest że rzucać kostką a nie wykonywać instrukcję obszaru (co niby oznacza to samo, ale w przypadku nomadki już nie).
What a view.
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
W takim razie gdzie jeszcze nie może skorzystać ze swojej umiejętności?
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Nie wiem, trzeba by przestudiować instrukcję dokładnie. Pewnie korona władzy, a poza tym ciężko mi powiedzieć.
What a view.
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: piątek 23 lut 2018, 11:09
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Witam, czy ilość posiadanych punktów siły lub mocy jest jakoś ograniczona? Czasami kiedy gramy ze znajomymi dochodzimy do takich wartości że przy walce nawet z bardzo silnym przeciwnikiem (np. Smok Siła 14) walka nie ma sensu ponieważ poszukiwacz ma początkowo siłę 20 lub więcej.
- darek_lesnik
-
- Posty: 69
- Rejestracja: poniedziałek 12 lut 2018, 13:53
- Płeć:
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
możecie sami sobie ograniczyć albo po prostu lubicie przygody i za długo gracie, Weźcie dodatek Nemomona Przedpola Piekieł to nie będzie za trudnych wrogów.
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Polecam swoją zasadę domową:
Zmieniona wymiana trofeów: do 7 punktów siły i mocy trofea kosztują normalnie 7. Potem wzrastają o 1. Na 8 punkt potrzeba 8 punktów, na 9 potrzeba 9 i analogicznie na 12 - 12, na 15 - 15 itd. Zmniejsza to efekt "kuli śnieżnej".
Zmieniona wymiana trofeów: do 7 punktów siły i mocy trofea kosztują normalnie 7. Potem wzrastają o 1. Na 8 punkt potrzeba 8 punktów, na 9 potrzeba 9 i analogicznie na 12 - 12, na 15 - 15 itd. Zmniejsza to efekt "kuli śnieżnej".
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Oficjalnie limit jest - liczba zetoniw w pudelku. W praktyce nie ma, ale warto albo zmienic zasady (np. ograniczyc zdobywanie punktow), albo sprobowac konczyc gre wczesniej.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- abubu
-
- Posty: 5802
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Jeżeli jakiś Poszukiwacz posiada 20 Siły to widocznie gra dla samego grania (a nie wygrania) ... więc nie potrzeba żadnych dodatkowych zasad / reguł / ograniczeń / itp ... niech pakuje Siłę dalej
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Powinniście dużo wcześniej skończyć grę.jasko29794 pisze: ↑środa 14 mar 2018, 14:25 Czasami kiedy gramy ze znajomymi dochodzimy do takich wartości że przy walce nawet z bardzo silnym przeciwnikiem (np. Smok Siła 14) walka nie ma sensu ponieważ poszukiwacz ma początkowo siłę 20 lub więcej.
What a view.
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: piątek 23 lut 2018, 11:09
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Zazwyczaj gramy w 3 osoby z dodatkiem smoki i las lub góry i takie wartości osiągamy po około 2,5h grania
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
- Wódz Ogrów
-
- Posty: 52
- Rejestracja: piątek 26 maja 2017, 20:13
- Lokalizacja: Elbląg
- Płeć:
- Wiek: 38
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Miło było poczytać taki zbiór wyjaśnień zasad po dłuższej przerwie, akurat trafiło sie parę, co do których miałem wątpliwości, ot chociażby dyskusja o Minotaurze W końcu niedługo trzeba będzie zamówić te Smoki (oprócz nich zostały mi już tylko do kupienia Góry i Las).
Kataklizm też dostałem pod choinkę i podczas gry strasznie mnie denerwowało, że nie można się wyleczyć. A mieszkańca leczącego można nie wylosować przez całą grę, jest ich tylko trzech Tak więc zawsze na obszarze miasta kładę Wybitnego Uzdrowiciela i problem z głowy. Za duże ułatwienie? Może, ale brak możliwości leczenia przez całą grę to z kolei za duże utrudnienie, zwłaszcza dla niektórych Poszukiwaczy (Troll ma to gdzieś). Już nie mówię o tym, że ostatnio gram praktycznie tylko z dziećmi
Przy okazji wyszła też jedna z nielubianych przeze mnie w Talizmanie cech - niejasność opisów - wszyscy Poszukiwacze, niewszyscy Źli Poszukiwacze, pół każdego Poszukiwacza, każdy w danej krainie itp itd. Niestety to nie Magic the Gathering, a bardzo przydałyby się w Talizmanie słowa-klucze nie pozostawiające wątpliwości co do interpretacji. Cóż, niestety jest jak jest i musimy sobie jakoś z tym radzić, choć nie raz powodowało to kłótnie, zwłaszcza jak grałem z gościem "yyyyy na kompie tak nie było" Ech.
Tak czy inaczej im dłużej czytam to forum, tym mniej mam wątpliwości, ale chciałem zapytać jeszcze o jedno, mianowicie:
Kataklizm też dostałem pod choinkę i podczas gry strasznie mnie denerwowało, że nie można się wyleczyć. A mieszkańca leczącego można nie wylosować przez całą grę, jest ich tylko trzech Tak więc zawsze na obszarze miasta kładę Wybitnego Uzdrowiciela i problem z głowy. Za duże ułatwienie? Może, ale brak możliwości leczenia przez całą grę to z kolei za duże utrudnienie, zwłaszcza dla niektórych Poszukiwaczy (Troll ma to gdzieś). Już nie mówię o tym, że ostatnio gram praktycznie tylko z dziećmi
Przy okazji wyszła też jedna z nielubianych przeze mnie w Talizmanie cech - niejasność opisów - wszyscy Poszukiwacze, niewszyscy Źli Poszukiwacze, pół każdego Poszukiwacza, każdy w danej krainie itp itd. Niestety to nie Magic the Gathering, a bardzo przydałyby się w Talizmanie słowa-klucze nie pozostawiające wątpliwości co do interpretacji. Cóż, niestety jest jak jest i musimy sobie jakoś z tym radzić, choć nie raz powodowało to kłótnie, zwłaszcza jak grałem z gościem "yyyyy na kompie tak nie było" Ech.
Tak czy inaczej im dłużej czytam to forum, tym mniej mam wątpliwości, ale chciałem zapytać jeszcze o jedno, mianowicie:
Czyli rozumiem, nawet po użyciu zaklęcia *Strzaskanie - wybierz jeden z przedmiotów należących do Poszukiwacza, a następnie odłóż go na stos kart odrzuconych* przedmiot nie idzie na stos odrzuconych tylko wraca do odpowiedniej talii sklepu?Bludgeon pisze:W instrukcji miasta jest wyraźnie napisane że karty z talii sklepów (ekwipunek, potiony, zbrojownia, listy gończe, chowańce, stajnie, emporium) wracają na spód swojej talii.
Te talie nie mają stosów kart odrzuconych.
Wodzu, wyspa jest twoja
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Nie jestem na 100% pewien ale tak mi się wydaje.Wódz Ogrów pisze: ↑sobota 17 mar 2018, 14:11 Czyli rozumiem, nawet po użyciu zaklęcia *Strzaskanie - wybierz jeden z przedmiotów należących do Poszukiwacza, a następnie odłóż go na stos kart odrzuconych* przedmiot nie idzie na stos odrzuconych tylko wraca do odpowiedniej talii sklepu?
Dodano po 3 minutach 32 sekundach:
No, to jest słabe. Spokojnie możesz wywalić 1/3 mieszkańców, głównie tych co każą rzucać kostką. Możesz też rozwiązać problem zasadą domową która mówi że na początku gry, po tym jak gracze wybiorą swoje postacie, każdy wybiera 1 mieszkańca z talii i umieszcza go na planszy.Wódz Ogrów pisze: ↑sobota 17 mar 2018, 14:11
Kataklizm też dostałem pod choinkę i podczas gry strasznie mnie denerwowało, że nie można się wyleczyć. A mieszkańca leczącego można nie wylosować przez całą grę, jest ich tylko trzech
What a view.
- Wódz Ogrów
-
- Posty: 52
- Rejestracja: piątek 26 maja 2017, 20:13
- Lokalizacja: Elbląg
- Płeć:
- Wiek: 38
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Proste i praktyczne, dzięki! Teraz tylko tak będę grał. Bo z jednej strony ta Kataklizmowa losowość jest fajna, każda rozgrywka wygląda inaczej, a z drugiej potrafi zmienić grę w koszmar. Nie zapomnę jak kiedyś inkwizytor zabił dziewczynę kolegi, tak po prostu, bo była Zła i zabrał jej pozostałe 2 punkty życia. A szukała mieszkańca żeby się wyleczyć Zastanawiam się też nad wywaleniem paru kart Zadań Czarownika typu odwiedź taką a taką postać. Czasami nie da się ich wykonać bez odpowiedniego mieszkańca w odpowiednim miejscuBludgeon pisze:Spokojnie możesz wywalić 1/3 mieszkańców, głównie tych co każą rzucać kostką. Możesz też rozwiązać problem zasadą domową która mówi że na początku gry, po tym jak gracze wybiorą swoje postacie, każdy wybiera 1 mieszkańca z talii i umieszcza go na planszy.
Wodzu, wyspa jest twoja
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4023
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Wilczy Las powoduje, że wybrany Poszukiwacz, znajdujący się na dowolnym obszarze, musi rzucić kością i porównać wynik z Listą Wilkołaka. Wybrany został Szpieg, który w krainie Wewnętrznej wyrzucił 6, zyskując opcję teleportacji w obrębie tejże krainy „(to może być twój następny ruch)”. I w następnym ruchu teleportował się na KW.
Ciekawostka? A może błąd gracza?
Ciekawostka? A może błąd gracza?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Żebym dobrze zrozumiał, likantrop wylosował Wilczy Las i przeniósł Wilkokłaka do Wewnętrznej Krainy do Szpiega. ten wyrzucił "6" i się teleportował na KW.Budowniczy Mostów pisze: ↑niedziela 18 mar 2018, 18:39 Wilczy Las powoduje, że wybrany Poszukiwacz, znajdujący się na dowolnym obszarze, musi rzucić kością i porównać wynik z Listą Wilkołaka. Wybrany został Szpieg, który w krainie Wewnętrznej wyrzucił 6, zyskując opcję teleportacji w obrębie tejże krainy „(to może być twój następny ruch)”. I w następnym ruchu teleportował się na KW.
Ciekawostka? A może błąd gracza?
Według zasad Wilkokłak nie może przekroczyć Tajemnych Wrót, a więc jak już się znajdzie w Krainie Wewnętrznej, to jej nigdy nie opuści. To trochę przeoczenie ze strony zasad gry (powinno być, iż Wilkokłak nie może wejść do Krainy Wewnętrznej - niby to jest nawet napisane, ale odnosi się jedynie do sytuacji teleportacji wilka ze Skarbca, a nie ogólnie). Moim zdaniem gracze powinni zaufać duchowi tej instrukcji, a nie literze, i nigdy nie przenosić Wilka do Wewnętrznej, bez względu na to, co to przesunięcie powoduje.
Aczkolwiek trzymając się litery instrukcji, to jest to prawidłowe zagranie.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4023
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Czyli ciekawostka.
Amen.Little Nemo pisze: ↑niedziela 18 mar 2018, 19:36 Moim zdaniem gracze powinni zaufać duchowi tej instrukcji, a nie literze, i nigdy nie przenosić Wilka do Wewnętrznej, bez względu na to, co to przesunięcie powoduje.
-
-
- Posty: 17
- Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
- Płeć:
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Witam. Dwa pytania, proszę o wyjaśnienie:
1. Po kilkunastu rozegranych partiach, pierwszy raz dostąpiłem "szczęścia" bycia Ropuchą. Kolejny ruch i wylosowana karta Przygody - PRZEDMIOT - Dwa Mieszki Złota. Będąc Ropuchą mogę zabrać wylosowane mieszki? (w instrukcji bycia Ropuchą jest o Sile, Mocy, Trofeach, Zaklęciach ale ani słowa o złocie) Jeżeli TAK, to czy po "powrocie" Poszukiwacza muszę je oddać (jak w przypadku Siły lub Mocy)? jeżeli NIE mogę ich zabrać, to czy karta Przygody - dwa mieszki złota - zostaje na obszarze czy wędruje na stos kart odrzuconych.
2. MAGICZNY PRZEDMIOT - ŻARŁOCZNY ARTEFAKT "Pod koniec swojej tury musisz odrzucić wszystkie karty Przygód, które znajdują się na twoim obszarze". Co dzieje się z kartą po wykonaniu zadania? Wędruje na stos Kart odrzuconych?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
1. Po kilkunastu rozegranych partiach, pierwszy raz dostąpiłem "szczęścia" bycia Ropuchą. Kolejny ruch i wylosowana karta Przygody - PRZEDMIOT - Dwa Mieszki Złota. Będąc Ropuchą mogę zabrać wylosowane mieszki? (w instrukcji bycia Ropuchą jest o Sile, Mocy, Trofeach, Zaklęciach ale ani słowa o złocie) Jeżeli TAK, to czy po "powrocie" Poszukiwacza muszę je oddać (jak w przypadku Siły lub Mocy)? jeżeli NIE mogę ich zabrać, to czy karta Przygody - dwa mieszki złota - zostaje na obszarze czy wędruje na stos kart odrzuconych.
2. MAGICZNY PRZEDMIOT - ŻARŁOCZNY ARTEFAKT "Pod koniec swojej tury musisz odrzucić wszystkie karty Przygód, które znajdują się na twoim obszarze". Co dzieje się z kartą po wykonaniu zadania? Wędruje na stos Kart odrzuconych?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
1. Możesz zabrać złoto i jak się odmienisz z powrotem w normalną postać to je odrzucasz. Albo od razu odrzucasz jak chcesz.
2. Nie do końca rozumiem. O jakie zadanie chodzi?
2. Nie do końca rozumiem. O jakie zadanie chodzi?
Ostatnio zmieniony piątek 30 mar 2018, 07:24 przez Gamma, łącznie zmieniany 2 razy.
- Budowniczy Mostów
-
-
Spis dodatków autora:
• Bezdroża
• Bezkresne Morze
• Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
• Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
• Legendarne Przedmioty
• Ląd Na Horyzoncie!
• Most
• Obiekty i Misje
• Szalony Tytan - Posty: 4023
- Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
- Płeć:
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
2. Artefakt zabierasz ze sobą (jako Przedmiot), resztę kart na obszarze odrzucasz. Za każdym razem, gdy badasz obszar.
- Gamma
-
- Posty: 801
- Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
- Lokalizacja: Silesia
- Płeć:
- Wiek: 40
Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Możesz też nie podnosić w ogóle tego przedmiotu.