INNE (pytania, spostrzeżenia, itd.)
- Szatar
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Płeć:
- Wiek: 33
INNE (pytania, spostrzeżenia, itd.)
Cześć wszystkim!
Muszę przyznać, że grą planszową Talizman: Magia i Miecz zacząłem się interesować około rok temu i przez ten czas grałem wiele razy i miałem okazję grać z następującymi dodatkami: Żniwiarz, Królowa Lodu, Pani Jeziora, Smoki, Góry. Wspominam o tym ze względu na liczne niejasności, które pojawiały się w trakcie rozgrywek. Poniżej zadam kilka pytań i na koniec podzielę się z Wami swoimi refleksjami.
1. Czy w trakcie gry w dowolnym lub jakimkolwiek momencie można wymieniać Zaklęcia? Powiedzmy, że Wróżka posiada dwa zaklęcia, ale żadne z nich jej się nie przyda. Poszukiwacz chce je wymienić. Czy jest taka możliwość?
2. Jak dany Poszukiwacz zostanie zabity to jego przedmioty, przyjaciele i złoto zostają na obszarze, na którym poległ. A jak jest z nagrodami za Zadania Czarownika, które może posiadać czy z reliktami z dodatku Góry, a także z trofeami, które zdobył, a nie wymienił na żetony siły bądź mocy? Także zostają na tym obszarze czy wracają na stos kart odrzuconych, a może do odpowiednich talii?
3. Powiedzmy, że Poszukiwacz ma następujące Zadanie Czarownika: musi zdobyć trofeum warte 5 punktów siły. Czy w momencie jak je zdobędzie i jest teleportowany do Jaskini Czarownika, musi odrzucić kartę z tym trofeum i dopiero wtedy otrzyma Talizman lub Nagrodę za Zadanie? A może, może zatrzymać te trofeum i potem jak uzbiera kolejne 2 punkty siły wymienić na 1 żeton siły?
4. Czy istnieje jakieś prewencyjno-zapobiegawcze rozwiązanie by nie zabrakło w trakcie rozgrywki żetonów siły, mocy, życia, a także złota? Podam przykład: powiedzmy, że Skrzat uzbiera bardzo dużo monet dzięki swoim zdolnościom specjalnym, a już wcześniej kupi za nie muła, konia, rumaka i konia z wozem. Nadal jednak ma 3/4 sztuk złota całej gry. Co zrobić jak zabraknie ich dla innych graczy?
To na razie tyle. Proszę o rady/odpowiedzi.
Chciałbym także podzielić się z Wami moimi innowacyjnymi zasadami dodatkowymi. W związku z tym napiszę je poniżej, a jestem bardzo ciekawy co o nich myślicie jeśli natomiast macie jakieś swoje modyfikacje zasad lub propozycje, to proszę, napiszcie
ZASADY DODATKOWE TALIZMAN MAGIA I MIECZ:
1. Nie dodajemy punktów za pokonanych wrogów spoza kart (nie piszemy nic na oddzielnej kartce).
2. Karta konia z wozem oznacza 4 przyjaciół i 4 przedmioty, a nie 8 przedmiotów.
3. Każdy gracz zaczyna grę z jedną sztuką złota.
4. Poszukiwacze mogą odbywać ze sobą spotkania, które nie polegają tylko na walce, a także na handlu między nimi. 1 przedmiot to 1SZ, a 1 magiczny przedmiot to 3SZ. Można również wymieniać się przedmiotami. Handel jest możliwy tylko za obopólną zgodą Poszukiwaczy.
5. Nie dobieramy zaklęć jeśli dana karta nam tego nie nakazuje lub specjalne zdolności Poszukiwacza (nawet jeśli pozwala nam na to moc).
6. Jak dany Poszukiwacz zostaje zabity, gracz podnosi pierwszą z wierzchu kartę z talii Poszukiwaczy, która staje się jego nowym Poszukiwaczem.
7. Po wykonaniu Zadania u Czarownika gracz może zdecydować czy chce otrzymać talizman czy dostać losową nagrodę za wykonanie zadania. W obydwu przypadkach Poszukiwacz zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika.
8. By zdobyć Koronę Władzy i wygrać grę, najpierw trzeba pokonać Orlego Króla z dodatku Góry i pozostałych głównych bossów z innych dużych dodatków oraz należy zabić przynajmniej jednego Poszukiwacza.
9. W Zamku Poszukiwacz może kupić Nagrodę za Zadanie (siedem sztuk złota).
10. W Jaskini Czarownika Poszukiwacz może losować 2 karty z talii Przygód zamiast losować Zadanie Czarownika.
11. Jeśli ktoś zapomina o rzucie za Żniwiarza lub Wilkołaka, robi to osoba, która o tym pamięta.
12. Posiadając 2 muły, Poszukiwacz może nieść do 8 przedmiotów więcej, czyli maksymalnie może posiadać 12 przedmiotów.
13. Gracz kierujący Żniwiarzem może kończąc nim ruch na polu niezajmowanym przez Poszukiwacza, zadecydować o odrzuceniu jednej odkrytej karty znajdującej się na tym obszarze.
Na razie tyle nowości udało mi się wprowadzić do rozgrywki. Dzięki temu gra jest jeszcze bardziej interesująca i wciągająca. Zasady mam wydrukowane i każdy gracz w trakcie gry może się z nimi zapoznać.
Na koniec chciałbym wyrazić swoje odczucia względem tego co znalazłem na forum. Jestem pod wrażeniem Waszych wpisów. Widać, że są tu osoby zafascynowane grą i takie, którym ta gra na pewno się nigdy nie znudzi. Wiele postów odczytywałem z uśmiechem na twarzy. Szkoda, że mieszkam w niedużym mieście, ponieważ wątpię bym mógł kogoś znaleźć do wspólnej gry. Sam nie mam stałej grupy graczy, więc gram tylko czasami, a chciałbym częściej. O wiele ciekawiej jest jak w trakcie rozgrywki uczestniczą osoby znające większość zasad i takie, którym nie trzeba tłumaczyć podstaw. Wtedy gra jest szybsza i płynna. Planuję zakupić kolejne dodatki lub dostać jednak na razie skupiam się na zrozumieniu tych co posiadam.
Mam nadzieję, że mój temat nie będzie potraktowany z przymrużeniem oka, a pod moim postem pojawią się liczne odpowiedzi.
Pozdrawiam, Szatar
Muszę przyznać, że grą planszową Talizman: Magia i Miecz zacząłem się interesować około rok temu i przez ten czas grałem wiele razy i miałem okazję grać z następującymi dodatkami: Żniwiarz, Królowa Lodu, Pani Jeziora, Smoki, Góry. Wspominam o tym ze względu na liczne niejasności, które pojawiały się w trakcie rozgrywek. Poniżej zadam kilka pytań i na koniec podzielę się z Wami swoimi refleksjami.
1. Czy w trakcie gry w dowolnym lub jakimkolwiek momencie można wymieniać Zaklęcia? Powiedzmy, że Wróżka posiada dwa zaklęcia, ale żadne z nich jej się nie przyda. Poszukiwacz chce je wymienić. Czy jest taka możliwość?
2. Jak dany Poszukiwacz zostanie zabity to jego przedmioty, przyjaciele i złoto zostają na obszarze, na którym poległ. A jak jest z nagrodami za Zadania Czarownika, które może posiadać czy z reliktami z dodatku Góry, a także z trofeami, które zdobył, a nie wymienił na żetony siły bądź mocy? Także zostają na tym obszarze czy wracają na stos kart odrzuconych, a może do odpowiednich talii?
3. Powiedzmy, że Poszukiwacz ma następujące Zadanie Czarownika: musi zdobyć trofeum warte 5 punktów siły. Czy w momencie jak je zdobędzie i jest teleportowany do Jaskini Czarownika, musi odrzucić kartę z tym trofeum i dopiero wtedy otrzyma Talizman lub Nagrodę za Zadanie? A może, może zatrzymać te trofeum i potem jak uzbiera kolejne 2 punkty siły wymienić na 1 żeton siły?
4. Czy istnieje jakieś prewencyjno-zapobiegawcze rozwiązanie by nie zabrakło w trakcie rozgrywki żetonów siły, mocy, życia, a także złota? Podam przykład: powiedzmy, że Skrzat uzbiera bardzo dużo monet dzięki swoim zdolnościom specjalnym, a już wcześniej kupi za nie muła, konia, rumaka i konia z wozem. Nadal jednak ma 3/4 sztuk złota całej gry. Co zrobić jak zabraknie ich dla innych graczy?
To na razie tyle. Proszę o rady/odpowiedzi.
Chciałbym także podzielić się z Wami moimi innowacyjnymi zasadami dodatkowymi. W związku z tym napiszę je poniżej, a jestem bardzo ciekawy co o nich myślicie jeśli natomiast macie jakieś swoje modyfikacje zasad lub propozycje, to proszę, napiszcie
ZASADY DODATKOWE TALIZMAN MAGIA I MIECZ:
1. Nie dodajemy punktów za pokonanych wrogów spoza kart (nie piszemy nic na oddzielnej kartce).
2. Karta konia z wozem oznacza 4 przyjaciół i 4 przedmioty, a nie 8 przedmiotów.
3. Każdy gracz zaczyna grę z jedną sztuką złota.
4. Poszukiwacze mogą odbywać ze sobą spotkania, które nie polegają tylko na walce, a także na handlu między nimi. 1 przedmiot to 1SZ, a 1 magiczny przedmiot to 3SZ. Można również wymieniać się przedmiotami. Handel jest możliwy tylko za obopólną zgodą Poszukiwaczy.
5. Nie dobieramy zaklęć jeśli dana karta nam tego nie nakazuje lub specjalne zdolności Poszukiwacza (nawet jeśli pozwala nam na to moc).
6. Jak dany Poszukiwacz zostaje zabity, gracz podnosi pierwszą z wierzchu kartę z talii Poszukiwaczy, która staje się jego nowym Poszukiwaczem.
7. Po wykonaniu Zadania u Czarownika gracz może zdecydować czy chce otrzymać talizman czy dostać losową nagrodę za wykonanie zadania. W obydwu przypadkach Poszukiwacz zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika.
8. By zdobyć Koronę Władzy i wygrać grę, najpierw trzeba pokonać Orlego Króla z dodatku Góry i pozostałych głównych bossów z innych dużych dodatków oraz należy zabić przynajmniej jednego Poszukiwacza.
9. W Zamku Poszukiwacz może kupić Nagrodę za Zadanie (siedem sztuk złota).
10. W Jaskini Czarownika Poszukiwacz może losować 2 karty z talii Przygód zamiast losować Zadanie Czarownika.
11. Jeśli ktoś zapomina o rzucie za Żniwiarza lub Wilkołaka, robi to osoba, która o tym pamięta.
12. Posiadając 2 muły, Poszukiwacz może nieść do 8 przedmiotów więcej, czyli maksymalnie może posiadać 12 przedmiotów.
13. Gracz kierujący Żniwiarzem może kończąc nim ruch na polu niezajmowanym przez Poszukiwacza, zadecydować o odrzuceniu jednej odkrytej karty znajdującej się na tym obszarze.
Na razie tyle nowości udało mi się wprowadzić do rozgrywki. Dzięki temu gra jest jeszcze bardziej interesująca i wciągająca. Zasady mam wydrukowane i każdy gracz w trakcie gry może się z nimi zapoznać.
Na koniec chciałbym wyrazić swoje odczucia względem tego co znalazłem na forum. Jestem pod wrażeniem Waszych wpisów. Widać, że są tu osoby zafascynowane grą i takie, którym ta gra na pewno się nigdy nie znudzi. Wiele postów odczytywałem z uśmiechem na twarzy. Szkoda, że mieszkam w niedużym mieście, ponieważ wątpię bym mógł kogoś znaleźć do wspólnej gry. Sam nie mam stałej grupy graczy, więc gram tylko czasami, a chciałbym częściej. O wiele ciekawiej jest jak w trakcie rozgrywki uczestniczą osoby znające większość zasad i takie, którym nie trzeba tłumaczyć podstaw. Wtedy gra jest szybsza i płynna. Planuję zakupić kolejne dodatki lub dostać jednak na razie skupiam się na zrozumieniu tych co posiadam.
Mam nadzieję, że mój temat nie będzie potraktowany z przymrużeniem oka, a pod moim postem pojawią się liczne odpowiedzi.
Pozdrawiam, Szatar
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
- Szatar
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Płeć:
- Wiek: 33
Odpowiedź
Tak? Które ma kolega na myśli? Możliwe, że masz rację. Gdyby jednak wszystko było jasne, a instrukcja stanowiłaby wartość wystarczającą, to niepotrzebne byłyby te forum, a z tego co zauważyłem, pytań od wielu osób jest sporo i cały czas pojawiają się nowe. Pozdrawiam! Czekam na kolejne wypowiedzi.
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Hey,
- Deliver (Discard) Five Points of Strength/Craft Trophies
- Deliver (Discard) A Seven Point Trophy
To drugie dosyć jasno mówi, co należy zrobić, by wypełnić to zadanie.
W tym pierwszym należy odrzucić tyle trofeów, ile się da, aby ich sumaryczna wartość Siły lub Mocy była 5 lub więcej. Aczkolwiek karta nakazuje odrzucić to trofeum, więc nie można go zatrzymać.
Nie można wymieniać Zaklęć. Poszukiwacz musi je rzucić (użyć ich) lub pozbyć się w inny sposób (efektem, który nakazuje odrzucić Zaklęcie lub obniżeniem swojej Mocy, przez co zmniejszy się nam limit Zaklęć).Szatar pisze:1. Czy w trakcie gry w dowolnym lub jakimkolwiek momencie można wymieniać Zaklęcia? Powiedzmy, że Wróżka posiada dwa zaklęcia, ale żadne z nich jej się nie przyda. Poszukiwacz chce je wymienić. Czy jest taka możliwość?
Jak Poszukiwacz zostanie zabity, to Poszukiwacz, który go zabił, może wybrać karty, które od zabitego chce wziąć, a resztę zostawia na obszarze. Zadania Czarownika oraz Nagrody są odrzucane na odpowiednie stosy kart odrzuconych, Relikty są normalnymi Przedmiotami, a trofea są odrzucane.Szatar pisze:2. Jak dany Poszukiwacz zostanie zabity to jego przedmioty, przyjaciele i złoto zostają na obszarze, na którym poległ. A jak jest z nagrodami za Zadania Czarownika, które może posiadać czy z reliktami z dodatku Góry, a także z trofeami, które zdobył, a nie wymienił na żetony siły bądź mocy? Także zostają na tym obszarze czy wracają na stos kart odrzuconych, a może do odpowiednich talii?
Hmm.. nie za bardzo wiem, o którym zadaniu mówisz. Są dwa podobne do siebie zadania:Szatar pisze:3. Powiedzmy, że Poszukiwacz ma następujące Zadanie Czarownika: musi zdobyć trofeum warte 5 punktów siły. Czy w momencie jak je zdobędzie i jest teleportowany do Jaskini Czarownika, musi odrzucić kartę z tym trofeum i dopiero wtedy otrzyma Talizman lub Nagrodę za Zadanie? A może, może zatrzymać te trofeum i potem jak uzbiera kolejne 2 punkty siły wymienić na 1 żeton siły?
- Deliver (Discard) Five Points of Strength/Craft Trophies
- Deliver (Discard) A Seven Point Trophy
To drugie dosyć jasno mówi, co należy zrobić, by wypełnić to zadanie.
W tym pierwszym należy odrzucić tyle trofeów, ile się da, aby ich sumaryczna wartość Siły lub Mocy była 5 lub więcej. Aczkolwiek karta nakazuje odrzucić to trofeum, więc nie można go zatrzymać.
Istnieje zasada ograniczonych zasobów (gdzieś w instrukcji), wedle której jak czegoś zabraknie, to się ignoruje zasady przyznawania tego. Jeżeli więc Skrzat zdobędzie całe złoto, to inni gracze nie mogą go otrzymywać.4. Czy istnieje jakieś prewencyjno-zapobiegawcze rozwiązanie by nie zabrakło w trakcie rozgrywki żetonów siły, mocy, życia, a także złota? Podam przykład: powiedzmy, że Skrzat uzbiera bardzo dużo monet dzięki swoim zdolnościom specjalnym, a już wcześniej kupi za nie muła, konia, rumaka i konia z wozem. Nadal jednak ma 3/4 sztuk złota całej gry. Co zrobić jak zabraknie ich dla innych graczy?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Odpowiedź
Sprawdziłem i Rogo faktycznie ma rację. Przynajmniej pierwszych kilka jest normalnymi zasadami gry.Szatar pisze:Tak? Które ma kolega na myśli? Możliwe, że masz rację. Gdyby jednak wszystko było jasne, a instrukcja stanowiłaby wartość wystarczającą, to niepotrzebne byłyby te forum, a z tego co zauważyłem, pytań od wielu osób jest sporo i cały czas pojawiają się nowe. Pozdrawiam! Czekam na kolejne wypowiedzi.
Co prawda to nie jest to samo, ale zawsze możesz zainteresować się cyfrową adaptacją Talismana. Więcej informacji tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=6007
- Szatar
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Płeć:
- Wiek: 33
Odpowiedź
Cześć, dzięki za odpowiedzi
Jeśli chodzi o pytanie 3 i 4 to odpowiedź mnie satysfakcjonuje, jednak mam jeszcze poboczne pytania do pozostałych numerów
1. Jak wróżka straci moc i np. będzie miała tylko 1 żeton mocy, więc nie powinna mieć żadnego Zaklęcia, to ma odrzucić wszystkie bez względu na swoje zdolności specjalne, które pozwalają jej na nieustanne posiadanie dwóch Zaklęć?
2. A jeśli Poszukiwacz nie zostanie zabity przez innego Poszukiwacza, a np. przez dowolnego wroga, który zabierze Poszukiwaczowi ostatni żeton życia? Wtedy cały dobytek zostaje na tym obszarze? Czy w jego skład wchodzą także trofea? I co wtedy dzieje się z Nagrodami za Zadania czy z Reliktami, Zaklęciami?
Jeśli chodzi o pytanie 3 i 4 to odpowiedź mnie satysfakcjonuje, jednak mam jeszcze poboczne pytania do pozostałych numerów
1. Jak wróżka straci moc i np. będzie miała tylko 1 żeton mocy, więc nie powinna mieć żadnego Zaklęcia, to ma odrzucić wszystkie bez względu na swoje zdolności specjalne, które pozwalają jej na nieustanne posiadanie dwóch Zaklęć?
2. A jeśli Poszukiwacz nie zostanie zabity przez innego Poszukiwacza, a np. przez dowolnego wroga, który zabierze Poszukiwaczowi ostatni żeton życia? Wtedy cały dobytek zostaje na tym obszarze? Czy w jego skład wchodzą także trofea? I co wtedy dzieje się z Nagrodami za Zadania czy z Reliktami, Zaklęciami?
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
- Szatar
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Płeć:
- Wiek: 33
Odpowiedź
Ok, dziękuję za odpowiedzi skoro sprawdziłeś to pewnie masz rację, a ja się najwidoczniej pomyliłem. Zasad jest dosyć dużo, więc trudno jest o wszystkim pamiętać zwłaszcza jak jest się takim amatorem jak ja
Masz na myśli moją dewizę?:)
Mam jeszcze kilka pytań:
1. Jak Ghoul wygra walkę z Poszukiwaczem to odbiera Mu punkt życia i sam dostaje (otrzymuje, a nie odzyskuje, a to różnica) punkt życia?
2. Jak Minstrel oczaruje istotę np. dzika to jego siła wzrasta o współczynnik siły tej istoty? I trwa to do końca gry? A co jeśli Poszukiwacz ten zechce oczarować węża o sile wynoszącej 4? Wtedy co dzieje się z wcześniej oczarowanym dzikiem?
P.S. dzięki za link, na razie mnie to nie interesuje, wolałbym grać stacjonarnie w domu w miłej atmosferze
Masz na myśli moją dewizę?:)
Mam jeszcze kilka pytań:
1. Jak Ghoul wygra walkę z Poszukiwaczem to odbiera Mu punkt życia i sam dostaje (otrzymuje, a nie odzyskuje, a to różnica) punkt życia?
2. Jak Minstrel oczaruje istotę np. dzika to jego siła wzrasta o współczynnik siły tej istoty? I trwa to do końca gry? A co jeśli Poszukiwacz ten zechce oczarować węża o sile wynoszącej 4? Wtedy co dzieje się z wcześniej oczarowanym dzikiem?
P.S. dzięki za link, na razie mnie to nie interesuje, wolałbym grać stacjonarnie w domu w miłej atmosferze
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Wróżka nie może stracić Mocy. Jej całkowita Moc, to Moc wydrukowana na karcie + żetony. A więc zawsze będzie miała minimum cztery Mocy, a więc zawsze będzie mogła posiadać minimum 2 Zaklęcia. Nie ma w Talismanie kart, które obniżają startową wartość atrybutów.Szatar pisze:1. Jak wróżka straci moc i np. będzie miała tylko 1 żeton mocy, więc nie powinna mieć żadnego Zaklęcia, to ma odrzucić wszystkie bez względu na swoje zdolności specjalne, które pozwalają jej na nieustanne posiadanie dwóch Zaklęć?
Jak Poszukiwacz zostanie zabity (w dowolny sposób), to na obszarze pozostawia się jedynie te fizyczne karty (Przyjaciół, Przedmioty i złoto). Cała reszta jest odrzucana. Wyjątkiem są karty Destiny z Lasu (gram w wersję ang, więc nie pamiętam polskich nazw), które to przechodzą na nowego gracza.Szatar pisze:2. A jeśli Poszukiwacz nie zostanie zabity przez innego Poszukiwacza, a np. przez dowolnego wroga, który zabierze Poszukiwaczowi ostatni żeton życia? Wtedy cały dobytek zostaje na tym obszarze? Czy w jego skład wchodzą także trofea? I co wtedy dzieje się z Nagrodami za Zadania czy z Reliktami, Zaklęciami?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ghoul może użyć tej zdolności jedynie w przypadku walki psychicznej, czyli walki na punkty Mocy. Wtedy zabiera przeciwnikowi ten punkt i dodaje go sobie. Można powiedzieć, iż go otrzymuje, a nie odzyskuje. Należy zwrócfić uwagę, iż jak przeciwnik zapobiegnie utracie punktu Życia (jakimś efektem lub pancerzem), to Ghoul nie otrzymuje nic.Szatar pisze:1. Jak Ghoul wygra walkę z Poszukiwaczem to odbiera Mu punkt życia i sam dostaje (otrzymuje, a nie odzyskuje, a to różnica) punkt życia?
Nie, oczarowane zwierzęta przez Minstrela dodają mu punkty jedynie podczas walki (na punkty Siły). W każdym innym przypadku nie dodają one nic. A więc Minstrel nie otrzymuje żadnych żetonów, musi pamiętac, iż podczas walki na Siłę może użyć dzika by dodać 1 do swojej Siły. Podobnie z wężem - wtedy może dodać 4 do Swojej Siły. Aczkolwiek, jak ma oczarowane oba zwierzęta, to tylko z jednego z nich skorzystac. Aczkolwiek, może posiadać ich nieograniczoną liczbę.Szatar pisze:2. Jak Minstrel oczaruje istotę np. dzika to jego siła wzrasta o współczynnik siły tej istoty? I trwa to do końca gry? A co jeśli Poszukiwacz ten zechce oczarować węża o sile wynoszącej 4? Wtedy co dzieje się z wcześniej oczarowanym dzikiem?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Szatar
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Płeć:
- Wiek: 33
Odpowiedź
Odnośnie Wróżki już wszystko rozumiem (tak mi się wydaje na ten moment). Jeśli chodzi natomiast o to co napisałeś o angielskim dodatku Las, to na razie ja nie posiadam tego dodatku, więc nawet jakbyś mi napisał to bym nie wiedział o co chodzi. Nigdy nie grałem z tym dodatkiem. Mam planszę podstawową, Góry i 3 małe dodatki: Królowa Lodu, Żniwiarz i Pani Jeziora. Teraz planuję wyposażyć się w Podziemia. Myślisz, że to dobry pomysł? Czy lepiej np. wyposażyć się w Las lub Miasto? :>
Z kolei odnośnie tego co napisałeś o Ghoulu to myślę, że rozumiem. Dziękuję za tak szczegółowe wytłumaczenie, ale wiem, że walka a walka psychiczna to nie to samo
Tak, Minstrel nie otrzymuje żetonów siły za oczarowane Istoty, jednak siła jednej z nich daje Mu większą szansę na wygraną w walce. W związku z tym mam kolejne dwa pytania poboczne:
1. Czy dzieje się coś jak Minstrel przegra walkę nawet jak oczarowana Istota Mu pomaga? Np. czy traci tę pomoc?
2. Jaki jest sens w posiadaniu nieograniczonej liczby oczarowanych Przyjaciół skoro w trakcie walki może skorzystać tylko z jednego? Nie lepiej zatem mieć tylko jednego na stałe?
Z kolei odnośnie tego co napisałeś o Ghoulu to myślę, że rozumiem. Dziękuję za tak szczegółowe wytłumaczenie, ale wiem, że walka a walka psychiczna to nie to samo
Tak, Minstrel nie otrzymuje żetonów siły za oczarowane Istoty, jednak siła jednej z nich daje Mu większą szansę na wygraną w walce. W związku z tym mam kolejne dwa pytania poboczne:
1. Czy dzieje się coś jak Minstrel przegra walkę nawet jak oczarowana Istota Mu pomaga? Np. czy traci tę pomoc?
2. Jaki jest sens w posiadaniu nieograniczonej liczby oczarowanych Przyjaciół skoro w trakcie walki może skorzystać tylko z jednego? Nie lepiej zatem mieć tylko jednego na stałe?
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
W lesie do zdobycia są karty Przeznaczenia. One zostają wraz z graczem, gdy ten zabije jednego Poszukiwacza i losuje nowego. Generalnie, one pozwalają odzyskiwać punkty Losu oraz za wydawanie punktów Losu wywołują jakieś efekty.Szatar pisze: Jeśli chodzi natomiast o to co napisałeś o angielskim dodatku Las, to na razie ja nie posiadam tego dodatku, więc nawet jakbyś mi napisał to bym nie wiedział o co chodzi. Nigdy nie grałem z tym dodatkiem
Nie wiem, nie lubię dodatków narożnych, wolę jak gra się toczy jedynie na planszy głównej. Aczkolwiek Miasto jest takim dodatkiem, iż wiele osób go nie lubi, bo są tam bardzo dobre karty za bardzo niską cenę...Szatar pisze: Mam planszę podstawową, Góry i 3 małe dodatki: Królowa Lodu, Żniwiarz i Pani Jeziora. Teraz planuję wyposażyć się w Podziemia. Myślisz, że to dobry pomysł? Czy lepiej np. wyposażyć się w Las lub Miasto? :>
Las z kolei wywraca do góry nogami działanie punktów Losu, a sam dodatek jest dosyć trudny i raczej dla zaawansowanych graczy. Z kolei Podziemia.... na 130 kart, 100 to wrogowie....
Taki oczarowany zwierz staje się Przyjacielem, więc dopóki nie stanie się on celem efektów (nota bene też nie wszystkich), które zmuszają gracza do odrzucenia Przyjaciół, to taki oczarowany zwierz pozostaje z Minstrelem po walce i może zostać użyty ponownie w następnej walce.Szatar pisze:1. Czy dzieje się coś jak Minstrel przegra walkę nawet jak oczarowana Istota Mu pomaga? Np. czy traci tę pomoc?
Nie całkiem, pamiętaj, iż nie od razu otrzymujesz zwierza +5 do Siły. Szukasz i szukasz kolejnych zwierząt, i z czasem przyłączasz do siebie coraz silniejszych. Acz fakt, jak już masz na początku gry zwierza, co daje Ci dosyć sporo do Siły, to lepiej słabsze zwierzęta zabić, a nie próbować oczarować. Co do liczby oczarowanych zwierząt - czasami możesz być zmuszony do odrzucenia losowego Przyjaciela, to lepiej by taki zwierz padł, a nie np. rumak czy koń z wozem . Ponadto, np. w Wieży Wampira w Wewnętrznej krainie możesz takich Przyjaciół odrzucić, zamiast tracić punkty Życia, czy odrzucać innych Przyjaciół.2. Jaki jest sens w posiadaniu nieograniczonej liczby oczarowanych Przyjaciół skoro w trakcie walki może skorzystać tylko z jednego? Nie lepiej zatem mieć tylko jednego na stałe?
Polecam Ci jeszcze przeczytać FAQ stąd: http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/tal ... postTabs=3
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Szatar
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Płeć:
- Wiek: 33
Odpowiedź
Ok, rozumiem. Zapamiętam:)
Nie lubisz dodatków narożnych? To mnie teraz zaskoczyłeś. Z tego co czytałem pod różnymi tematami to każdy duży dodatek jest inny i daje inne możliwości. Sam to zresztą przed chwilą udowodniłeś opisując krótko każdy z nich. Dla mnie np. gra jest wtedy dużo bardziej interesująca, a jak np. uczestniczy w niej 5 graczy to każdy z nich może zdecydować gdzie idzie i dlaczego, każdy może mieć inną strategię co sprawia, że gra jest bardziej nieprzewidywalna Myślałem nad Podziemiami, ponieważ jako narożnik znajdują się po przekątnej Gór, więc plansza byłaby symetryczna, a poza tym z tego co przeczytałem jest to dodatek trudniejszy jak Góry. Duża ilość wrogów stwarza nowe możliwości jeśli chodzi o szybkie wzmocnienie własnej postaci.
1.Uzgodniliśmy, że każdy oczarowany zwierz to Przyjaciel, więc mam pytanie:
każdy Poszukiwacz może mieć tylko 4 przyjaciół, więc jak będziemy mieli 4 oczarowane zwierzęta to nie będziemy mogli mieć innych Przyjaciół?
2. Pytanie z innej beczki: czy gra umożliwia posiadanie więcej Przyjaciół jak 4? Ja wprowadziłem zasadę konia z wozem, który nie daje 8 Przedmiotów tylko 4 Przyjaciół i 4 Przedmioty. Ale czy zasady dają jakieś możliwości,opcje, o których nie wiem? A może ktoś ma jakiś pomysł jak zwiększyć ten limit?:>
Nie lubisz dodatków narożnych? To mnie teraz zaskoczyłeś. Z tego co czytałem pod różnymi tematami to każdy duży dodatek jest inny i daje inne możliwości. Sam to zresztą przed chwilą udowodniłeś opisując krótko każdy z nich. Dla mnie np. gra jest wtedy dużo bardziej interesująca, a jak np. uczestniczy w niej 5 graczy to każdy z nich może zdecydować gdzie idzie i dlaczego, każdy może mieć inną strategię co sprawia, że gra jest bardziej nieprzewidywalna Myślałem nad Podziemiami, ponieważ jako narożnik znajdują się po przekątnej Gór, więc plansza byłaby symetryczna, a poza tym z tego co przeczytałem jest to dodatek trudniejszy jak Góry. Duża ilość wrogów stwarza nowe możliwości jeśli chodzi o szybkie wzmocnienie własnej postaci.
1.Uzgodniliśmy, że każdy oczarowany zwierz to Przyjaciel, więc mam pytanie:
każdy Poszukiwacz może mieć tylko 4 przyjaciół, więc jak będziemy mieli 4 oczarowane zwierzęta to nie będziemy mogli mieć innych Przyjaciół?
2. Pytanie z innej beczki: czy gra umożliwia posiadanie więcej Przyjaciół jak 4? Ja wprowadziłem zasadę konia z wozem, który nie daje 8 Przedmiotów tylko 4 Przyjaciół i 4 Przedmioty. Ale czy zasady dają jakieś możliwości,opcje, o których nie wiem? A może ktoś ma jakiś pomysł jak zwiększyć ten limit?:>
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
- abubu
-
- Posty: 5814
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Chodzi tu zapewne przede wszystkim o rozproszenie graczy po świecie gry. Niektórzy preferują rozgrywki bardziej interakcyjne.Szatar pisze:Nie lubisz dodatków narożnych?
Limit Przedmiotów owszem, ale nie przypominam sobie aby istniał limit Przyjaciół.Szatar pisze:1.Uzgodniliśmy, że każdy oczarowany zwierz to Przyjaciel, więc mam pytanie:
każdy Poszukiwacz może mieć tylko 4 przyjaciół, więc jak będziemy mieli 4 oczarowane zwierzęta to nie będziemy mogli mieć innych Przyjaciół?
Patrz odpowiedź powyżej. A dokładniej główna instrukcja, strona 13, sekcja "przyjaciele". Jeżeli limit Przyjaciół jest Twoją domową zasadą, wówczas możesz wykluczyć z limitu oswojone stworzenia (zauroczonych Wrogów, itp.).Szatar pisze:2. Pytanie z innej beczki: czy gra umożliwia posiadanie więcej Przyjaciół jak 4? Ja wprowadziłem zasadę konia z wozem, który nie daje 8 Przedmiotów tylko 4 Przyjaciół i 4 Przedmioty. Ale czy zasady dają jakieś możliwości,opcje, o których nie wiem? A może ktoś ma jakiś pomysł jak zwiększyć ten limit?:>
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Wolę planszę główną dlatego, bo jest zdecydowanie mniejsza i zajmuje mniej miejsca, a ponadto dlatego iż na planszy głównej gracze się koncentrują nad wygraniem gry, a nie nad wałęsaniem się to tu, to tam i zwiedzaniem Krain. Talisman, to nie gra turystyczna.
A co do pytań, to Abubu wyjaśnił - limit 4 sztuk dotyczy jedynie Przedmiotów. Przyjaciół możesz mieć dowolną liczbę.
A co do pytań, to Abubu wyjaśnił - limit 4 sztuk dotyczy jedynie Przedmiotów. Przyjaciół możesz mieć dowolną liczbę.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: INNE (pytania, spostrzeżenia, itd.)
To są normalne zasady z instrukcji....Szatar pisze: ZASADY DODATKOWE TALIZMAN MAGIA I MIECZ:[/b]
1. Nie dodajemy punktów za pokonanych wrogów spoza kart (nie piszemy nic na oddzielnej kartce).
3. Każdy gracz zaczyna grę z jedną sztuką złota.
7. Po wykonaniu Zadania u Czarownika gracz może zdecydować czy chce otrzymać talizman czy dostać losową nagrodę za wykonanie zadania. W obydwu przypadkach Poszukiwacz zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika.
12. Posiadając 2 muły, Poszukiwacz może nieść do 8 przedmiotów więcej, czyli maksymalnie może posiadać 12 przedmiotów.
(punktu 7 nie jestem pewny bo 100 lat nie grałem w normalny sposób z zadaniami)
Też używam czegoś podobnego w moich grach, plus opcji że gracze mogą sobie pomagać w walce. (pomaga to słabym graczom mieć szansę przeciwko mocnemu graczowi który wysunął się bardzo na prowadzenie)Szatar pisze: 4. Poszukiwacze mogą odbywać ze sobą spotkania, które nie polegają tylko na walce, a także na handlu między nimi. 1 przedmiot to 1SZ, a 1 magiczny przedmiot to 3SZ. Można również wymieniać się przedmiotami. Handel jest możliwy tylko za obopólną zgodą Poszukiwaczy.
Nie rozumiem tego. Zaklęć nie można sobie dobierać ot tak, ale tylko wtedy kiedy jakaś karta czy inny efekt to mówi.Szatar pisze: 5. Nie dobieramy zaklęć jeśli dana karta nam tego nie nakazuje lub specjalne zdolności Poszukiwacza (nawet jeśli pozwala nam na to moc).
Jakich innych bosów skoro gracie tylko z Górami.Szatar pisze: 8. By zdobyć Koronę Władzy i wygrać grę, najpierw trzeba pokonać Orlego Króla z dodatku Góry i pozostałych głównych bossów z innych dużych dodatków oraz należy zabić przynajmniej jednego Poszukiwacza.
What a view.
- abubu
-
- Posty: 5814
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Szatar pisze:7. Po wykonaniu Zadania u Czarownika gracz może zdecydować czy chce otrzymać talizman czy dostać losową nagrodę za wykonanie zadania. W obydwu przypadkach Poszukiwacz zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika.
Zasada (wybór nagrody) zgodna z instrukcją dodatku wprowadzającego nagrody za Zadania Czarownika (bodajże Pani Jeziora, ale nie pamiętam na 100%). Teleportacja do Jaskini Czarownika w momencie spełnienia warunków zadania (bezwzględna teleportacja) jest to zasada z podstawowej wersji gry.Bludgeon pisze:(punktu 7 nie jestem pewny bo 100 lat nie grałem w normalny sposób z zadaniami)
Ogólnie fajna zasada, tylko, że przykładowy Kupiec (wiem, wiem, tam nie musi być obopólnej zgody) traci trochę umniejszając jednej z jego zdolności specjalnych. Dodatkowo, w przypadku gdy wśród współgraczy jest jakaś para (np. chłopak + dziewczyna), wówczas rozgrywka może się trochę popsuć. No chyba, że gra na drużyny i wymiana jedynie wśród członków jednej drużyny (a na końcu i tak wygrywa jeden).Szatar pisze:4. Poszukiwacze mogą odbywać ze sobą spotkania, które nie polegają tylko na walce, a także na handlu między nimi. 1 przedmiot to 1SZ, a 1 magiczny przedmiot to 3SZ. Można również wymieniać się przedmiotami. Handel jest możliwy tylko za obopólną zgodą Poszukiwaczy.
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Szatar
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Płeć:
- Wiek: 33
Odpowiedź
Odpowiedź na wiadomość abubu:
Jeśli chodzi o Twój argument odnośnie większej interakcji między graczami jeśli się gra na podstawowej planszy bez dodatków to jasne, że się zgadzam. Każdy przecież lubi co innego:)
W związku z limitem Przyjaciół to mi się pomyliło, ponieważ od początku swojej przygody z tą planszówką grałem z tym limitem i dlatego wydawało mi się, że jest limit dlatego przepraszam za wprowadzanie w błąd.
Odpowiedź na wiadomość Nemomon:
Szanuję Twoje zdanie, ja mam inne uważam, że w grze nie chodzi tylko o wygraną, ale przede wszystkim o dobrą zabawę, więc im więcej opcji na planszy tym gra jest bardziej nieprzewidywalna, a tym samym trudniejsza i od właściwej strategii zależy końcowy rezultat. Każdy Poszukiwacz może wybrać inny wariant i iść własną ścieżką w rozwoju, a tylko jeden na końcu zdobędzie Koronę Władzy. Dzięki temu nikt naprawdę nie wie co Go czeka i co się wydarzy. Jednak to tylko moje zdanie, każdy ma prawo do własnego.
Odpowiedź na wiadomość Bludgeon:
W związku z zasadami numer 1, 3, 7 i 12 muszę się zgodzić z Tobą. W instrukcji rzeczywiście jest o nich mowa. Jak widać do bycia ekspertem jeszcze dużo mi brakuje
Dalej wspominasz o pomocy innym Poszukiwaczom w walce. Taką zdolność specjalną ma przecież Błędny Rycerz, który może wspomóc w walce innego Poszukiwacza, a za pomoc otrzymuje 1 Nagrodę za Zadanie, ale traci 1 kolejkę. A na jakiej zasadzie Twoja zasada się opiera? Stosujesz coś takiego, że dany Poszukiwacz pomaga w walce z innym (silnym) Poszukiwaczem i dodaje początkową wartość siły lub mocy czy np. rzut swojej kości? I co dostaje za taką pomoc? :>
W związku z dobieraniem sobie Zaklęć chodziło mi o to, że niektórzy grają tak, że dobierają sobie Zaklęcia na bieżąco. Ja w swoich zasadach nie stosuję tej modyfikacji, więc specjalnie to podkreśliłem.
Widzisz, miałem na myśli bossów z innych dużych dodatków. To prawda, że mam tylko Góry w tym momencie, ale duże dodatki to też Podziemia, Miasto, Las czy Smoki. Nie wiem czy tam jest jakiś boss, ale patrząc na to logicznie to raczej tak, więc napisałem w takiej formie tę zasadę by każdy zdawał sobie sprawę z tego, że jak dojdą nowe dodatki to najpierw muszą pokonać wszystkich bossów by potem skutecznie walczyć o zdobycie Korony Władzy
Kolejne pytania będą, mam ich wiele nadal. Dziękuję za udzielone odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście!
Jeśli chodzi o Twój argument odnośnie większej interakcji między graczami jeśli się gra na podstawowej planszy bez dodatków to jasne, że się zgadzam. Każdy przecież lubi co innego:)
W związku z limitem Przyjaciół to mi się pomyliło, ponieważ od początku swojej przygody z tą planszówką grałem z tym limitem i dlatego wydawało mi się, że jest limit dlatego przepraszam za wprowadzanie w błąd.
Odpowiedź na wiadomość Nemomon:
Szanuję Twoje zdanie, ja mam inne uważam, że w grze nie chodzi tylko o wygraną, ale przede wszystkim o dobrą zabawę, więc im więcej opcji na planszy tym gra jest bardziej nieprzewidywalna, a tym samym trudniejsza i od właściwej strategii zależy końcowy rezultat. Każdy Poszukiwacz może wybrać inny wariant i iść własną ścieżką w rozwoju, a tylko jeden na końcu zdobędzie Koronę Władzy. Dzięki temu nikt naprawdę nie wie co Go czeka i co się wydarzy. Jednak to tylko moje zdanie, każdy ma prawo do własnego.
Odpowiedź na wiadomość Bludgeon:
W związku z zasadami numer 1, 3, 7 i 12 muszę się zgodzić z Tobą. W instrukcji rzeczywiście jest o nich mowa. Jak widać do bycia ekspertem jeszcze dużo mi brakuje
Dalej wspominasz o pomocy innym Poszukiwaczom w walce. Taką zdolność specjalną ma przecież Błędny Rycerz, który może wspomóc w walce innego Poszukiwacza, a za pomoc otrzymuje 1 Nagrodę za Zadanie, ale traci 1 kolejkę. A na jakiej zasadzie Twoja zasada się opiera? Stosujesz coś takiego, że dany Poszukiwacz pomaga w walce z innym (silnym) Poszukiwaczem i dodaje początkową wartość siły lub mocy czy np. rzut swojej kości? I co dostaje za taką pomoc? :>
W związku z dobieraniem sobie Zaklęć chodziło mi o to, że niektórzy grają tak, że dobierają sobie Zaklęcia na bieżąco. Ja w swoich zasadach nie stosuję tej modyfikacji, więc specjalnie to podkreśliłem.
Widzisz, miałem na myśli bossów z innych dużych dodatków. To prawda, że mam tylko Góry w tym momencie, ale duże dodatki to też Podziemia, Miasto, Las czy Smoki. Nie wiem czy tam jest jakiś boss, ale patrząc na to logicznie to raczej tak, więc napisałem w takiej formie tę zasadę by każdy zdawał sobie sprawę z tego, że jak dojdą nowe dodatki to najpierw muszą pokonać wszystkich bossów by potem skutecznie walczyć o zdobycie Korony Władzy
Kolejne pytania będą, mam ich wiele nadal. Dziękuję za udzielone odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście!
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Re: Odpowiedź
Hehe przygotuj się do tego uczucia. Ja gram dość regularnie od ponad 6 lat i jeszcze wczoraj znalazłem rzeczy w instrukcji które grałem źle.Szatar pisze:W związku z zasadami numer 1, 3, 7 i 12 muszę się zgodzić z Tobą. W instrukcji rzeczywiście jest o nich mowa. Jak widać do bycia ekspertem jeszcze dużo mi brakuje
Moje działa inaczej, między innymi dlatego żeby nie trzeba było wprowadzać korekt do Błędnego Rycerza.Szatar pisze:Dalej wspominasz o pomocy innym Poszukiwaczom w walce. Taką zdolność specjalną ma przecież Błędny Rycerz, który może wspomóc w walce innego Poszukiwacza, a za pomoc otrzymuje 1 Nagrodę za Zadanie, ale traci 1 kolejkę. A na jakiej zasadzie Twoja zasada się opiera?
Tak, dodaje początkową wartość siły/mocy i nic więcej, żadnych bonusów z broni, stożków, kostek czy zdolności.Szatar pisze:Stosujesz coś takiego, że dany Poszukiwacz pomaga w walce z innym (silnym) Poszukiwaczem i dodaje początkową wartość siły lub mocy czy np. rzut swojej kości? I co dostaje za taką pomoc? :>
Dostaje za to punkt losu, plus to co wynegocjuje od proszącego o pomoc. (mogą być jego przedmioty, złoto, przyjaciele, zaklęcia w dowolnej kombinacji)
Żeby pomóc trzeba być w tej samej krainie i jeśli pomagasz teleportujesz się do miejsca walki.
Nie można pomóc jeśli nie zostało się poproszonym, nie można pomóc w krainie wewnętrznej.
Można pomagać w walce między graczami, raz była epicka walka 2 vs. 3 graczy naraz
Tak po prostu? Przecież to jakaś masakra, co z tymi wszystkimi zdolnościami i efektami które pozwalają dobierać zaklęcia, nic nie robią?Szatar pisze:W związku z dobieraniem sobie Zaklęć chodziło mi o to, że niektórzy grają tak, że dobierają sobie Zaklęcia na bieżąco. Ja w swoich zasadach nie stosuję tej modyfikacji, więc specjalnie to podkreśliłem.
To nie jest problem jeśli inni gracze używają mózgów (a jeśli nie używają to są sami sobie winni ). Jak się zawiązuje jakaś para w grze to reszta ich rozwala po prostu w miarę możliwości bo w końcu to zagrożenie. Pograj w gry gdzie negocjacje są ważnym elementem to zobaczysz jak taka dynamika wygląda w praktyce. Szczególnie polecam Cosmic Encounter, moja ulubiona gra.abubu pisze:Dodatkowo, w przypadku gdy wśród współgraczy jest jakaś para (np. chłopak + dziewczyna), wówczas rozgrywka może się trochę popsuć. No chyba, że gra na drużyny i wymiana jedynie wśród członków jednej drużyny (a na końcu i tak wygrywa jeden).
What a view.
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Odpowiedź
Również jestem zaintrygowany.Bludgeon pisze:Tak po prostu? Przecież to jakaś masakra, co z tymi wszystkimi zdolnościami i efektami które pozwalają dobierać zaklęcia, nic nie robią?Szatar pisze:W związku z dobieraniem sobie Zaklęć chodziło mi o to, że niektórzy grają tak, że dobierają sobie Zaklęcia na bieżąco. Ja w swoich zasadach nie stosuję tej modyfikacji, więc specjalnie to podkreśliłem.
- Szatar
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 17 lut 2016, 12:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Płeć:
- Wiek: 33
Odpowiedź
Hehe, dzięki, teraz poprawiłeś mi humor A Ty grasz ze wszystkimi dodatkami czy wolisz tylko z podstawową planszą i np. z samymi kartami z dodatków małych?
Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi z tymi korektami :> możesz mi to wyjaśnić?
Z tym pomaganiem pomysł mi się nawet podoba. To musi być intrygujące jak dochodzi do walki 2 na 3 graczy a są jakieś negatywne konsekwencje jeśli dany Poszukiwacz zostanie poproszony o pomoc i się zgodzi? I co się dzieje, jeśli jego pomoc się nie przyda, gdyż walka zakończy się porażką?:>
Jeśli chodzi o Zaklęcia, to mam kolegę, który tak dobiera sobie ciągle Zaklęcia, On też mnie wprowadził do gry rok temu. Ja jednak po czasie zrezygnowałem z tego, bo właśnie uznałem, że to bez sensu co podkreśliłem w zasadach.
Krzysiek, wyjaśniłem to powyżej. Ja tak nie gram, napisałem tylko jak grają niektórzy (np. mój kolega).
Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi z tymi korektami :> możesz mi to wyjaśnić?
Z tym pomaganiem pomysł mi się nawet podoba. To musi być intrygujące jak dochodzi do walki 2 na 3 graczy a są jakieś negatywne konsekwencje jeśli dany Poszukiwacz zostanie poproszony o pomoc i się zgodzi? I co się dzieje, jeśli jego pomoc się nie przyda, gdyż walka zakończy się porażką?:>
Jeśli chodzi o Zaklęcia, to mam kolegę, który tak dobiera sobie ciągle Zaklęcia, On też mnie wprowadził do gry rok temu. Ja jednak po czasie zrezygnowałem z tego, bo właśnie uznałem, że to bez sensu co podkreśliłem w zasadach.
Krzysiek, wyjaśniłem to powyżej. Ja tak nie gram, napisałem tylko jak grają niektórzy (np. mój kolega).
Nemo sapiens nisi patiens = Nie jest mądry ten, kto nie jest cierpliwy
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
Zapraszam do wspólnej gry, wystarczy odezwać się na priw, a na pewno się dogadamy:)
- abubu
-
- Posty: 5814
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Właśnie problem polega na tym, iż często jeden z członków pary myśli bardziej członkiem niż mózgiem (np. "a bo dziewczyna", "a bo się obrazi", "a dam jej ten miecz, muła i jeszcze sypnę groszem bo biedna nie ma nawet na waciki")Bludgeon pisze:To nie jest problem jeśli inni gracze używają mózgów (a jeśli nie używają to są sami sobie winni )
Ale to oczywiście zależy od współgraczy... Wszędzie można się dopatrzeć możliwej "patologii"
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- abubu
-
- Posty: 5814
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
A gdzie w mojej wypowiedzi jest wskazanie jakoby przykładowa para była (lub musiała by być) różnych płci?
Osobniki każdej płci posiadają członki (np. ręce/nogi, no chyba że utracili je na skutek zdarzeń losowych). Również w związku osobników jednej płci może istnieć podział ról na "chłopak" / "dziewczyna".
Tak więc Twoja wypowiedź jedynie przedstawia Twoje wyobrażenie o tym jakie inni mają wyobrażenie o związkach.
Osobniki każdej płci posiadają członki (np. ręce/nogi, no chyba że utracili je na skutek zdarzeń losowych). Również w związku osobników jednej płci może istnieć podział ról na "chłopak" / "dziewczyna".
Tak więc Twoja wypowiedź jedynie przedstawia Twoje wyobrażenie o tym jakie inni mają wyobrażenie o związkach.
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17