Postać - Bóg w MiMie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
kuglo82 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 41

Postać - Bóg w MiMie

Post autor: kuglo82 »

Witam nie wiem czy ktokolwiek z was miłośników MiMa kiedykolwiek wpadł na to co mnie udało sie odkryc, otoz chodzi tu o postac nie do pokonania i praktycznie wszechmocna w mimie.

Któż to taki ano nikt inny jak Kuglarz!!

Są na to dwa sposoby aby Kuglarzem stać się praktycznie bogiem w świecie MiMa

1. Zostać nim Arcymagiem
2 Znaleźć magiczną różdżkę

Teraz o tym dlaczego daje nam to postać- boga

Połączenie umiejętności nr 3 u Kuglarza- "Jeżeli posiadasz wiecej niz 1 czar mozesz zatrzymac karte czaru ktory wlasnie rzuciles i odlozyc karte innego czaru" z umiejętnością Arcymaga nr 2-
"Zawsze musisz posiadać conajmniej 2 czary jesli masz mniej niz 2 czary to mozesz je sobie natychmiast wziąć"
Wyobrazmy sobie teraz ze mamy czar np "zniszczenie" i 'cios psioniczny' mozemy skasowac zniszczeniem jakiegos wroga/nieznajomego/miejsce czy cokolwiek innego co lezy na planszy ale zamiast odrzucic zniszczenia odrzucamy cios psioniczny i ciagniemy nowy czar bo musimy miec co najmniej 2, mozemy znow uzyc zniszczenia na jakiejs karcie i tak w zasadzie bez konca bo czarow uzywanych jako jak by to mozna nazwac amunicji do mozliwosci rzucania zniszczenia nam nie braknie czyli reasumujac mozemy ogolocic cala plansze kiedy tylko chcemy.
Teraz wezmy np. Uzdrowienie czy ocalenie ktore mozemy uzywac i uzywac bez konca i nikt nas nigdy nie skosi albo lepiej unieruchomienie i grajac we dwoch graczy drugi juz nie bedzie mial sie szansy ruszyc bo co ture bedzie unieruchomiony, tym sposobem np czarem witalnosc(+3ptk wytrzymałości) mozemy sobie nabijac i nabijac wytrzymalosc az braknie nam zetonow:) mozna tak kombinowac z wieloma czarami - hazard az do skutku ,gratyfikacja i w zasadzie caly czas slownie okreslac wyniki naszych rzutow itd
Odkrylem to przypadkiem grajac kiedys kuglarzem i w ostatniej chwili stajac sie arcymagiem za jakis tam przedmiot magiczny ktorego juz nie pamietam nawet,przechylilem
szale zwyciestwa na swoja korzysc bo przeciwnik byl juz w poblizu korony wladzy a ja zostajac Arcymagiem dostalem czar zniszczenie i tak sobie zaczalem rozwalac karty przygody zachowujac go caly czas az w rece wpadlo mi odbicie czaru (to co moze odbic rowniez czar rozkaz) i wtedy przeciwnik nawet o tym nie wiedzial ze jak dojdzie na korone i zacznie rzucac na mnie rozkaz sam sie nim wykonczy:) bo zachowam wtedy odbicie po rzuceniu go a odrzucal bede kazdy nowy czar zamiast niego i tak bez konca.

Podobnie sytuacja ma sie z Magiczna rozdzka ( bo jej posiadacz ma zawsze o jeden czar wiecej niz na poczatku gry kuglarz zaczyna z 1 i zawsze jeden musi miec wiec w polaczeniu z rozdzka 2) tyle ze rozdzke mozna zawsze jakos tam stracic wiec jest to mniej pewny ukladzik:)

Ciekaw jestem czy ktos z was drodzy gracze kiedykolwiek to odkryl?

Pozdrawiam wszystkich piszcie smialo co o tym sadzicie sprawdzajcie i do uslyszenia:)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 17 mar 2014, 16:53 przez kuglo82, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Well... tyle lat, ile ta gra istnieje, to myślę, iż dawno temu już ktoś odkrył, iż Kuglarz jest "lepszym" Poszukiwaczem.. ;]


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Temat już na forum wałkowany. Pozostali gracze powinni od początku statać się do takiej sytuacji nie dopuścić, tj. bić Kuglarza przy każdej okazji ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »



Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Postać - Bóg w MiMie

Post autor: Tronar »

Sposób na Kuglarza jest jasny. Czar Rozkaz, nie trzeba do niego iść i klepać go ręcznie. Dlaczego? Wystarczy odnieść się do starych dobrych zasad z podstawki gry głównej Maga i Miecz. Tam w instrukcji mamy wyraźnie napisane że w krainie wewnętrznej nie działają żadne czary oraz istoty kTóre tam mieszkają również żadnym czarom nie podlegają. Wynika to z logicznej interpretacji instrukcji głównej bez przekombinowania. Czyli?: Będąc na obszarze Korony Władzy jeśli tam nie ma innego poszukiwacza niż nasz rzucamy na wszystkich czar Rozkaz i żadne odbijanie magii na posiadacza korony nie pomoże. Dlaczego? Bo to nielogiczne. Odbicie czaru na Władcę natychmiastowo jest rozpraszane przez krainę wewnętrzną w której się znajduje. Gość który ma Koronę Władzy jest potężny , jedynym sposobem uniknięcia w jednej rundzie Czaru ROZKAZ jest czar : "Rozproszenie Magii". Ok! Załóżmy że Kuglarz został Arcymagiem i będzie rzucał riposty w postaci ciągle wyrzucanego czaru Rozproszenie Magii broniąc się do czego ma oczywiście prawo z talli odrzuconych kart czarów, to najwyżej jest pat, ale i tą zasadę można przed gra ustalić że w przypadku takich specjalnych zdolności jakie ma np. Kuglarz, można przyjąć że ten sam czar można rzucać max tylko przez trzy kolejne rundy. Nikt nawet WIELKI CZARNOKSIĘŻNIK który stworzył Korone Władzy nie był wszechpotęzny gdyż mimo że żył bardzo długo dzięki swojej MOCY też umarł i podlegał takim samym prawom jak inni we świecie Magii i Miecza. Nawet na logikę biorąc nikt nie jest wstanie bez zmęczenia rzucać tak potężnego czaru jak "Rozproszenie Magii". A czar Rozkaz? Ile można rzucać razy? Odpowiedź jest prosta i zawarta w instrukcji i zasadach MiM , a mianowicie tyle razy ilu jest żywych graczy lub tyle razy dopóki sie jest posiadaczem Korony Władzy. Dlaczego to go nie męczy, bo to artefakt któy posiada ma moc wydawania czaru ROZKAZ. Jedynym sposobem pozbawienia go korony to udanie się na ten obszar i zklepanie go ręcznie. To nie posiadacz Korony Władzy ma zejść z piedestału i sklepać Kuglarza/Arcymaga tylko Kuglarz musi sie pofatygować i sklepać Mistrza Korony, a na obszarze Korony Władzy czarów używać nie wolno! Więc tu macie pełne wyjaśnienie takiego przypadku oraz receptę jak w takich wypadkach postępować. Sam grałem Kuglarzem mając nakładkę Arcymaga więc mam sentyment do tej postaci , ale Zasady MiM są niepodważalne zgodnie ze starą łacińską maksymą : "Pacta sunt servanta" czyli "Umów należy dotrzymywać".

Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam wszystkich maniaków MiM :)


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Re: Postać - Bóg w MiMie

Post autor: stave »

A ja mam takie czadowe pytanie Tronar: gdzie masz napisane w instrukcji, że w Wewnętrznej Krainie Czarów nie możesz rzucać? pytam bo to kolejny twój post, który nagina zasady MiM. Pisze to, aby ostrzec innych graczy którzy chcą pograć w stara MiM a nie Talizman przed twoimi postami.

Proszę:

Poszukiwacze mogą się Spotykać tylko na Równinie Grozy albo w Dolinie Ognia. Spotkanie z innym Poszukiwaczem przebiega tak samo, jak w pozostałych Krainach (13:3). Na wszystkich innych Obszarach sposób postępowania i ewentualne Spotkania opisane są w wydrukowanych na nich instrukcjach. Do tych instrukcji Poszukiwacz musi się zastosować, chyba że ucieknie (11:5). Na żadną z istot, będących mieszkańcami Wewnętrznej Krainy nie działają Czary, nie można też im się wymknąć (18:3).

Dalej jest bardziej wesoło:

Czary, działające na Poszukiwaczy czy skierowane przeciwko nim, dosięgają swe „ofiary" bez względu na to, w którym miejscu planszy one się znajdują. Czary, mogące wpływać tylko na inne stworzenia działają wyłącznie w Krainach Zewnętrznej i Środkowej (14:4).

i jeszcze Petarda

18:3 W Wewnętrznej Krainie można się wymykać tylko innym Poszukiwaczom.

A jak to zrobić jak np.: nie przy pomocy Czarów??? :mrgreen:

To sa wycinki z głównej instrukcji, oprócz moje powyższego zdania :D

Ciekawi mnie w jaką wersję MiM waść grasz bo na pewna nie w ta w którą tu większość grała :mrgreen: lub gra nadal :D


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
ODPOWIEDZ