Eliksir Siły - kiedy można go użyć?
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek 29 lip 2013, 13:43
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
Eliksir Siły - kiedy można go użyć?
Cześć,
"Eliksir siły - wypicie eliksiru siły powoduje podniesienie siły o 2 punkty, ale tylko na jedną turę. W znalezionej butelce jest tylko jedna porcja - po jej wypiciu odłóż tę kartę"
Kupiłem niedawno tą grę i podczas walki miałem taką sytuację:
Zaatakowałem innego poszukiwacza, miał on siłę 4 + 1 (miecz) i wyrzucił kostką 5. Czyli całkowita siła równała się 9. Ja miałem siłę 5 + 1 (miecz) i wyrzuciłem kostką 3 czyli również 9.
Dla mnie rozgrywka kończy się remisem, natomiast zaatakowany poszukiwacz powiedział, że chce użyć eliksiru siły i dzięki niemu ma 11pkt czyli wygrywa.
Nie zgadzam się z tym ponieważ eliksiru powinno się użyć przed rzutem kośćmi, a nie po jak już wiemy jaki jest wynik rzutu.
Z instrukcji ciężko jest ustalić po czyjej stronie jest racja i uznaliśmy, że ta kwestia nie jest wyjaśniona i należy ją między sobą ustalić.
Powiedzcie mi czy możecie określić jak powinno być? Czy takie kary używa się przed rzutem kością czy już po jak wiemy jaki jest wynik, a może tą kartę możemy użyć tylko w swojej turze i jak zaatakuje nas inny poszukiwacz to nie mamy takiej możliwości?
z góry dzięki za pomoc:)
"Eliksir siły - wypicie eliksiru siły powoduje podniesienie siły o 2 punkty, ale tylko na jedną turę. W znalezionej butelce jest tylko jedna porcja - po jej wypiciu odłóż tę kartę"
Kupiłem niedawno tą grę i podczas walki miałem taką sytuację:
Zaatakowałem innego poszukiwacza, miał on siłę 4 + 1 (miecz) i wyrzucił kostką 5. Czyli całkowita siła równała się 9. Ja miałem siłę 5 + 1 (miecz) i wyrzuciłem kostką 3 czyli również 9.
Dla mnie rozgrywka kończy się remisem, natomiast zaatakowany poszukiwacz powiedział, że chce użyć eliksiru siły i dzięki niemu ma 11pkt czyli wygrywa.
Nie zgadzam się z tym ponieważ eliksiru powinno się użyć przed rzutem kośćmi, a nie po jak już wiemy jaki jest wynik rzutu.
Z instrukcji ciężko jest ustalić po czyjej stronie jest racja i uznaliśmy, że ta kwestia nie jest wyjaśniona i należy ją między sobą ustalić.
Powiedzcie mi czy możecie określić jak powinno być? Czy takie kary używa się przed rzutem kością czy już po jak wiemy jaki jest wynik, a może tą kartę możemy użyć tylko w swojej turze i jak zaatakuje nas inny poszukiwacz to nie mamy takiej możliwości?
z góry dzięki za pomoc:)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 29 lip 2013, 14:49 przez pinowak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rogo
-
- Posty: 6201
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Komentarz: po rzucie na atak jest za późno na jakiekolwiek bonusy.Instrukcja, strona 12 pisze:Obaj gracze mogą rzucać Zaklęcia – jeśli zamierzają to zrobić,
muszą tego dokonać przed wykonaniem rzutu ataku. Zanim
gracze wykonają rzuty ataku, powinni podliczyć wszystkie
modyfikatory wynikające ze zdolności lub innych efektów, które
wpływają na Siłę lub Moc.
A Eliksiru mozna użyć w dowolnym momencie (nawet na początku walki, przed rzutem), gdyż nie jest to ograniczone w żaden sposób (poza powyższym cytatem).
Ja nawet nie mam Talismana.
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek 29 lip 2013, 13:43
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
Rogo dzięki za szybką odpowiedź.
Przekazałem ją dziewczynie, która uważa że ta odpowiedź nie jest precyzyjna (dla mnie jest precyzyjna i jasna:P). Aby rozwiać wszelkie wątpliwości dopytam:
Powiedz mi przytoczyłeś mi cytat z instrukcji - możesz podesłać link do niej bo ja mam inna i tam nie ma tego dokładnie opisanego.
Reasumując mikstura siły jest modyfikatorem, którego mogę użyć w każdym momencie przed rzutem kością. Jak już kości zostaną rzucone to podliczamy punkty - nic więcej już nie można zrobić. Takie zasady są stosowane za każdym razem i w każdej wersji tej gry?
pozdrawiam
Przekazałem ją dziewczynie, która uważa że ta odpowiedź nie jest precyzyjna (dla mnie jest precyzyjna i jasna:P). Aby rozwiać wszelkie wątpliwości dopytam:
Powiedz mi przytoczyłeś mi cytat z instrukcji - możesz podesłać link do niej bo ja mam inna i tam nie ma tego dokładnie opisanego.
Reasumując mikstura siły jest modyfikatorem, którego mogę użyć w każdym momencie przed rzutem kością. Jak już kości zostaną rzucone to podliczamy punkty - nic więcej już nie można zrobić. Takie zasady są stosowane za każdym razem i w każdej wersji tej gry?
pozdrawiam
- Rogo
-
- Posty: 6201
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Kurde, Ty piszesz o starej edycji MiM, a nie o nowym wydaniu
W starym wydaniu jest napisane tylko, że Czary trzeba rzucić przed walką, o Przedmiotach nic nie ma.
Link do instrukcji z nowej edycji TMiM:
http://galakta.pl/download/talissman_instrukcja.pdf
W starym wydaniu jest napisane tylko, że Czary trzeba rzucić przed walką, o Przedmiotach nic nie ma.
Link do instrukcji z nowej edycji TMiM:
http://galakta.pl/download/talissman_instrukcja.pdf
Ja nawet nie mam Talismana.
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Myślę że to zwykłe niedopatrzenie, nie ma powodu żeby z przedmiotami było inaczej.Rogo pisze:W starym wydaniu jest napisane tylko, że Czary trzeba rzucić przed walką, o Przedmiotach nic nie ma.
Pinowak, poprawiłeś ankietę ale znowu nie ma tam właściwej opcji Obstawiam bramkę numer trzy: Jak najbardziej Eliksir Siły można wypić po rzucie kostką, ale na walkę, której ten rzut dotyczył, nie ma on już wtedy wpływu.
- Gralo
-
- Posty: 65
- Rejestracja: piątek 25 sty 2013, 16:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Zdecydowanie przychylam się do przedmówców - Eliksir Siły, jeśli ma wpłynąć na walkę, powinien zostać użyty przed walką.
Na logikę - wcielmy się w Leśnego Duszka i Wróżkę. Walka fizyczna. Okadają się ostro, Leśny Duszek zadrapał Wróżkę na śmierć. Ale cóż to, nieżyjąca Wróżka nagle wstaje, wypija eliksir siły/bierze do reki miecz lub inną Świętą Lancę i zdziela Duszka po głowie... Oraz oznajmia, że wygrała... Bezsens:)
Na logikę - wcielmy się w Leśnego Duszka i Wróżkę. Walka fizyczna. Okadają się ostro, Leśny Duszek zadrapał Wróżkę na śmierć. Ale cóż to, nieżyjąca Wróżka nagle wstaje, wypija eliksir siły/bierze do reki miecz lub inną Świętą Lancę i zdziela Duszka po głowie... Oraz oznajmia, że wygrała... Bezsens:)
..::Dare to Dream::..
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
O ile zgadzam się, że taki eliksir powinien być wypity przed walką, o tyle już bym tak nie zaszarżował ze stwierdzeniem, że rzuty = koniec walki.
Jak bym był chamski, to równie dobrze mógłbym szybko rzucić kością zanim drugi gracz zdąży cokolwiek zrobić.
Walka trwa do rozstrzygnięcia, w TMiM chociażby Losu można użyć po rzutach przecież.
Ciężko mi to teraz ocenić, jednak przypuszczam, że mogą być efekty, które zachodzą po rzutach.
Jak bym był chamski, to równie dobrze mógłbym szybko rzucić kością zanim drugi gracz zdąży cokolwiek zrobić.
Walka trwa do rozstrzygnięcia, w TMiM chociażby Losu można użyć po rzutach przecież.
Ciężko mi to teraz ocenić, jednak przypuszczam, że mogą być efekty, które zachodzą po rzutach.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Zależy... generalnie jakiś tam podział tury walki jest, a rzuty są na jej końcu .Artownik pisze:Jak bym był chamski, to równie dobrze mógłbym szybko rzucić kością zanim drugi gracz zdąży cokolwiek zrobić.
Aczkolwiek ja tak grywałem w Monopol, zgodnie z zasadą, iż jak gracz rzuci kością za ruch, to przeciwnik nie może kupić nieruchomości na której przed chwilą stanął. Nawet nie wiesz jak szybko gracze wykonywali swe ruchy .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6201
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
To już nie jest gra, tylko robienie sobie na złość. No i bez sensu jak nikt nigdy nie może nic kupić. Czy to o to w tej grze chodzi?Nemomon pisze:Aczkolwiek ja tak grywałem w Monopol, zgodnie z zasadą, iż jak gracz rzuci kością za ruch, to przeciwnik nie może kupić nieruchomości na której przed chwilą stanął. Nawet nie wiesz jak szybko gracze wykonywali swe ruchy
Ja nawet nie mam Talismana.
- abubu
-
- Posty: 5814
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Jeżeli jakiś przedmiot daje nam bonus do np. siły i możemy go użyć w dowolnym momencie, to od momentu jego użycia daje ten bonus. Innymi słowy, jeżeli ktoś po rzucie kośćmi użyje takiego przedmiotu, który dodaje siłę, to ot będzie silniejszy już po fakcie. Takie zwiększenie siły już nie wpłynie na porównywania skuteczności ataku. Czasami jednak może się zdarzyć, że po porównaniu skuteczności ataków, następują dalsze czynności, ewentualnie powtórzenie całej walki (np. w przypadku takiej samej skuteczności, jakiś poszukiwacz może wybrać czy akceptuje remis czy atakuje, ignorując poprzedni rezultat). W takim przypadku użyty przedmiot zwiększający siłę, doda bonus do nowego starcia (oczywiście o ile nie ma jakiś ograniczeń ten przedmiot).
Masło maślane, ale może ktoś zrozumie o co mi chodzi.
Masło maślane, ale może ktoś zrozumie o co mi chodzi.
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Łosiu
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Konteksty
• Krasnoludzka Kopalnia - Posty: 331
- Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
- Lokalizacja: Krosno/Poznań
- Płeć:
- Wiek: 34
- Kontakt:
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
- abubu
-
- Posty: 5814
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
ok ... dalej się nie rozumiemy ... sam eliksir nie ma już wpływy na określenie skuteczności ... oczywiście mogą wystąpić jeszcze jakieś nietypowe sytuacje po rzucie kostkami. Jak napisałem wcześniej:
A więc zgadzam się, rzut kostką nie zawsze oznacza koniec walki. Jednak jeżeli nie ma ku temu przesłanek, wypity eliksir po rzutach, już ich nie modyfikuje, a co za tym idzie, nie zmienia wyniku tej walki.Czasami jednak może się zdarzyć, że po porównaniu skuteczności ataków, następują dalsze czynności, ewentualnie powtórzenie całej walki (np. w przypadku takiej samej skuteczności, jakiś poszukiwacz może wybrać czy akceptuje remis czy atakuje, ignorując poprzedni rezultat).
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Wydaje mi się że trochę nadinterpretujesz wcześniejsze wypowiedzi. Rzuty to dla mnie ta część walki która nie jest nie do końca określona. Machanie mieczem i tym podobne. Jeśli już skończyliście wywijać bronią to co da zwiększenie Siły?Artownik pisze:Właśnie z tą interpretacją się nie zgadzam, mianowicie:
Rzuty = koniec walki
Walka się nie skończyła, ok. Ale do wyniku całej walki powinna się liczyć taka wartość Siły jaką miałeś przez całą walkę. Choć mogą się pod koniec pojawić inne niespodzianki bardziej bezpośrednio zwiększające twoją skuteczność.
Inaczej: Jeśli miałeś większą Siłę przez całą walkę to powinno mieć to chyba większy wpływ na jej rezultat niż jeśli wypiłeś eliksir dopiero kiedy połapałeś się że zaczynasz przegrywać?
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Co do tego chyba nikt nie miał wątpliwości Była za to niepewność czy jest sens użyć jej po rzutach.Artownik pisze:Karta zezwala w MiM na użycie po rzutach - taka jest prawda.
Dziwnym zbiegiem okoliczności karta nic na ten temat nie wspomina. Wolno jej przecież użyć także wtedy gdy zwiększenie Siły na nic się nie przyda.
Gdy karta czegoś nie określa, instrukcja też nie, ludzie są zmuszeni uciekać się do desperackich środków, na przykład do rozsądku.
Ty masz swoje kryteria a ja swoje. A że w tym wypadku różne wyznaczniki dały tę samą ocenę, to chyba nikt nie będzie z tego powodu płakał. Wydaje mi się wręcz że taka ocena jest dużo więcej warta.
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek 29 lip 2013, 13:43
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
Reasumując powyższy wątek dochodzę do następujących konkluzji:
1. Eliksiru siły mogę użyć w każdym momencie walki/ tury
2. Eliksir użyty w walce po rzucie kością nie ma wpływu na wynik tego konkretnego rzutu (chodzi konkretnie o rzut wykonany przed użyciem, a nie o całą walkę)
3. Użycie eliksiru siły powoduje wzrost siły od momentu rzutu do końca tej tury w której została użyta
4. Walka dla poszukiwacza może zakończyć się przegraną, wygraną lub remisem
5. Walka nie zawsze kończy się po pierwszym rzucie kością
6. Niektórzy poszukiwacze mają możliwość wykonania drugiego rzutu kością jeśli nie zgadzają się z wynikiem pierwszego. Drugi zawsze muszą zaakceptować.
7. Niektórzy poszukiwacze mają możliwość pogodzenia się z wynikiem walki lub rozpoczęciem jej na nowo (tak jakby ta pierwsza nie miała miejsca)
Po pierwsze jeśli nie zgadzacie się z powyższymi konkluzjami to krzyczcie:)
A więc zakładając, że powyższe zasady są prawidłowe mogą się wydarzyć takie sytuacje...
a) Wykonuję rzut kością, następnie nie zgadzam się z jej wynikiem (bo akurat mam poszukiwacza wypełniającego przesłanki z zasady 6). Używam eliksiru siły, który powoduje wzrost wartości mojej siły zgodnie z zasadą 1 i 3 i ponownie rzucam kością. Do wyniku rzutu doliczam też wartość wynikającą z użytego eliksiru.
b) Kolejny przypadek analogiczny z tym, że poszukiwacz remisuje lub przegrywa. Walka się kończy, ale zgodnie z zasadą 7 nie akceptuje wyniku. Używam eliksiru siły i rozpoczynam ponownie starcie. Wynik rzutu zostaje powiększony o wartość użytego eliksiru.
Pytanie do Was czy zgadzacie się z powyższymi stwierdzeniami i zasadami?
1. Eliksiru siły mogę użyć w każdym momencie walki/ tury
2. Eliksir użyty w walce po rzucie kością nie ma wpływu na wynik tego konkretnego rzutu (chodzi konkretnie o rzut wykonany przed użyciem, a nie o całą walkę)
3. Użycie eliksiru siły powoduje wzrost siły od momentu rzutu do końca tej tury w której została użyta
4. Walka dla poszukiwacza może zakończyć się przegraną, wygraną lub remisem
5. Walka nie zawsze kończy się po pierwszym rzucie kością
6. Niektórzy poszukiwacze mają możliwość wykonania drugiego rzutu kością jeśli nie zgadzają się z wynikiem pierwszego. Drugi zawsze muszą zaakceptować.
7. Niektórzy poszukiwacze mają możliwość pogodzenia się z wynikiem walki lub rozpoczęciem jej na nowo (tak jakby ta pierwsza nie miała miejsca)
Po pierwsze jeśli nie zgadzacie się z powyższymi konkluzjami to krzyczcie:)
A więc zakładając, że powyższe zasady są prawidłowe mogą się wydarzyć takie sytuacje...
a) Wykonuję rzut kością, następnie nie zgadzam się z jej wynikiem (bo akurat mam poszukiwacza wypełniającego przesłanki z zasady 6). Używam eliksiru siły, który powoduje wzrost wartości mojej siły zgodnie z zasadą 1 i 3 i ponownie rzucam kością. Do wyniku rzutu doliczam też wartość wynikającą z użytego eliksiru.
b) Kolejny przypadek analogiczny z tym, że poszukiwacz remisuje lub przegrywa. Walka się kończy, ale zgodnie z zasadą 7 nie akceptuje wyniku. Używam eliksiru siły i rozpoczynam ponownie starcie. Wynik rzutu zostaje powiększony o wartość użytego eliksiru.
Pytanie do Was czy zgadzacie się z powyższymi stwierdzeniami i zasadami?
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
pinowak pisze:Niektórzy poszukiwacze mają możliwość wykonania drugiego rzutu kością jeśli nie zgadzają się z wynikiem pierwszego. Drugi zawsze muszą zaakceptować.
Taka interpretacja wydaje mi się jak najbardziej w porządku, ale byłbym przeciwko niej. "możliwość wykonania drugiego rzutu kością jeśli nie zgadzają się z wynikiem pierwszego" podciągnąłbym pod przerzut, a do przerzutów mam uniwersalną filozofię: To nie jest żaden nowy rzut a tylko retroaktywna zmiana wyniku rzutu pierwotnego.pinowak pisze:Wykonuję rzut kością, następnie nie zgadzam się z jej wynikiem (bo akurat mam poszukiwacza wypełniającego przesłanki z zasady 6). Używam eliksiru siły, który powoduje wzrost wartości mojej siły zgodnie z zasadą 1 i 3 i ponownie rzucam kością. Do wyniku rzutu doliczam też wartość wynikającą z użytego eliksiru.
Tak więc stosują się wszystkie te i tylko te modyfikatory które miały zastosowanie przy rzucie pierwotnym. Ale to moje spojrzenie.
7) zależy już od tego co napisano na konkretnym poszukiwaczu, ale tak jak opisałeś wygląda w porządku.
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek 29 lip 2013, 13:43
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
Nawet bym o tym nie pomyślał, ale jak najbardziej się z tym zgadzam. Ma to sens i jest sprawiedliwe. Nie będzie sytuacji w której poszukiwacze rzucają kości i jeden z nich widząc wynik drugiego poszukiwacza może użyć modyfikatora i jeszcze raz rzucić kością.To nie jest żaden nowy rzut a tylko retroaktywna zmiana wyniku rzutu pierwotnego.
p.s. aż musiałem szukać w google definicji retroaktywnej zmiany, trudnymi słowami dzisiaj operujesz:P