Które mechaniki z Relica przenieść do Talismana?

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Relicu niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Które mechaniki z Relica przenieść do Talismana?

Post autor: Mały Nemo »

Do tej pory zaprezentowanych zostało już dosyć wiele nowych mechanik, które oferuje Relic. Które z nich się wam najbardziej podobają, które chcielibyście przenieść do Talismana?

Mnie najbardziej póki co podoba się nowe zastosowanie dla Zaklęć. Można je wykorzystać na dwojaki sposób - albo jako efekt, który posiadają, albo jako ich liczba zamiast rzucania kością.

A wam? :)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Nemo, poczekaj aż gra się ukaże :) Ja tam plotek nie czytam, nie wzniecam się, bo co będzie w grze i jak to będzie działało na_prawdę, dowiemy się dopiero po premierze gry i pierwszych partiach ;)
Ostatnio zmieniony wtorek 28 sie 2012, 21:02 przez Kaktus+, łącznie zmieniany 3 razy.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Cóż... coś już o grze na pewno wiemy, niby to tylko był prototyp (jak powiadają), ale na pewno FFG go przetestowało zanim na Gen Cona rzuciło. Wiec to, co tam usłyszeliśmy, myślę, że w wielu % jest prawdą ;). Zresztą jak widzisz tutaj: http://www.talismanisland.com/tour_relic.htm Karty już się pojawiły więc nawet na podstawie ich można dyskutować. Przykładowo czym jest ta ikonka krzyża na Blue Threat decku. ;)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

No to powiedz nam czym ona jest, bo nie doszły mnie żadne słuchy coby ktoś na forum miał jakieś paranormalne zdolności dzięki którym mógłby wykraść jakieś informacje ;) Chyba, że chodzi o nabijanie postów zgadywaniem, to ja chętnie pospamuję :D


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Przepraszam was, ale chyba nie czytacie moich updatów w przypiętym temacie o Relicu. Owszem, nie ma tam nic o tym, czym może być ta ikonka, ale za to jest wiele innych informacji ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

czytamy ale to tak jak rozmawianie o osiągach nowo zaprezentowanych aut, o których wiemy, że producent oświadcza, że będzie palić 5 litrów na 100 km, osiągać prędkość pińcet na godzinę, a dopiero dokładne testy weryfikują wszystko.

Te mechaniki, dopiero w praniu okażą się grywalne tudzież nie. Weź co drugi dodatek do MiMa/TMiMa, posiadają świetne albo przynajmniej interesujące mechaniki na papierze, a w realu jakoś to tak średnio hula. Będzie premiera, będzie gra na rynku i wszystko zobaczymy :mrgreen:


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Ktoś ma pomysł o co chodzi z tymi strefami na planszy? Instrukcja o nich wspomina ale nie mogę znaleźć po co tak naprawdę są...


What a view.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Zgaduję, że odniesienia do nich będą w kartach. Ciężko coś więcej wymyślić


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Raczej tak, te strefy są tak jakby mniejszymi Krainami.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Po pierwszej partii Relica mogę się jakoś sensownie wypowiedzieć :)

Generalnie uważam, że wszystkie nowe reguły (bądź ich zmiany) są na plus. Nie wszystko jednak dałoby się wprowadzić do Talismana bez zbyt dużego ingerowania w całą grę. Na pewno fajną i prostą do zrobienia rzeczą jest dodanie wybuchających kości i ładunków. Pierwsza rzecz sprawia, że jeśli wypadnie nam sześć podczas rzutu za atak, rzucamy kolejną kością i sumujemy wynik. Przeciwnik robi to samo co wprowadzi więcej emocji do walki, bo przy dużym szczęściu (i w połączeniu z punktami losu) nawet słaba postać może wygrać z mocarzem, a jednocześnie koksiarz może przegrać ze słabiakiem. Druga rzecz to zużywalność (?) ekwipunku. Chcąc wykorzystać broń czy pancerz musimy odrzucić jeden ładunek. Odrzucimy wszystkie i karta leci na śmietnik. W Relicu różne przedmioty miały różną wartość ładunków, którą jeszcze modyfikowały niektóre zdolności, ale zasadniczo większość miała po dwa więc można by przyjąć taką wartość. Ograniczenia użyć sprawią, że warto będzie nosić po kilka sztuk broni czy pancerzy, a nawet najpotężniejsze przedmioty nie będą w nieskończoność ratować skóry graczowi.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

A co innego, co wymagałoby ingerencji większej w MiMa, chciałbyś przenieść z Relic?

BTW, czy to oznacza, iż na forum będziesz aktywny również poza Karczmą? ;>


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Jaka perfidia :D

Dalsze przeniesienia wymagają już praktycznie przebudowania całej gry.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

A co innego, co wymagałoby ingerencji większej w MiMa, chciałbyś przenieść z Relic?
Chyba wszystko :P Takie np. relikty. W Relicu aby dostać się do centrum musimy zdobyć relikt, który działa trochę jak skrzyżowanie talizmanu z nagrodą za zadania tj. umożliwia ukończenie gry, ale daje też różne (często bardzo potężne) bonusy. Wiem, że w jakimś fanowskim dodatku do Talismana pojawiły się alternatywne karty talizmanów, które dawały właśnie jakieś bonusy, ale to by wymuszało konieczność przygotowania nowych kart, ew. do doliny ognia potrzebne byłyby nie talizmany tylko właśnie nagrody. Na pewno można by jednak wyrzucić talizmany z talii przygód i wymusić konieczność zrobienia trzech misji czarownika żeby dostać jeden z nich.

Druga rzecz to rozwój postaci. Tego by się już nie dało zrobić, trzeba by wtedy przygotować wszystkie postacie od zera wybierając na których poziomach dostają bonusy do statystyk, na których określone zasoby, a na których odblokowują określone zdolności.

Podobnie z kartami zaklęć tak żeby dało się je zastosować zamiast rzutu kością. Trzeba by przedrukować wszystkie karty dodając im odpowiednie wartości punktowe.

W skrócie, dałoby się to zrobić, ale wymagałoby po prostu przerobienie gry od podstaw. Dwie pierwsze opcje, które podałem (wybuchające kości i ładunki) + ew. motyw z misjami i nagrodami zamiast talizmanów dałoby się zastosować przez przerabiania gry.
BTW, czy to oznacza, iż na forum będziesz aktywny również poza Karczmą? ;>
Dla zmyłki będę się więcej udzielał w SB :-"


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

A co uważasz/uważacie na temat podziału planszy na "obszary"? Czyli każda linia krańcowych obszarów ma swoją oddzielną nazwę.

Oraz o znacznikach postaci. Oraz umiejętności Ogryna.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1482
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek »

HunteR pisze:Na pewno można by jednak wyrzucić talizmany z talii przygód i wymusić konieczność zrobienia trzech misji czarownika żeby dostać jeden z nich.
Można rozważyć wariant w którym za trzy misje dostaje się Artefakt, i w dodatku do wypisanych na nim efektów działałby on jak Talizman. I ewentualnie wykopać wtedy inne sposoby zdobywania Artefaktów/Talizmanu. Taka łatwa do wypróbowania wariacja.
HunteR pisze:Druga rzecz to rozwój postaci. Tego by się już nie dało zrobić, trzeba by wtedy przygotować wszystkie postacie od zera wybierając na których poziomach dostają bonusy do statystyk,
Kusi mnie ta kwestia od jakiegoś czasu, ale w MiM raczej nie chciałoby mi się przerabiać całości od początku. Za to rozważam wprowadzenie po kilka kart rozwoju dla każdego poszukiwacza, z różnymi efektami. Expa z trofeów można by wtedy wymieniać na taką kartę, a nie tylko na punkty.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ja swego czasu rozważałem dodanie do TMiMa losowych kart rozwoju postaci, poszukiwacze na starcie losowali byli by 1 z takich kart.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1482
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek »

Jest tutaj pole do popisu, z pewnością. :) Chyba NiegodziwySatyr zrobił coś w tym guście, jeśli dobrze kojarzę.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

W postaciach mi się podoba jak wiele jest czynników - indywidualna ścieżka rozwoju, ustalone osobno limity na ilość czarów i kart, które postać może posiadać.

Przebudowanie gry to masa roboty. Ale nawet gdyby ktoś chciał się tego podjąć, to wpierw warto przeanalizować wady gry, które wyjdą na jaw po kilku rozgrywkach.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Nemomon pisze:A co uważasz/uważacie na temat podziału planszy na "obszary"? Czyli każda linia krańcowych obszarów ma swoją oddzielną nazwę.
.
A co to zmienia w praktyce?


What a view.
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Bludgeon pisze:
Nemomon pisze:A co uważasz/uważacie na temat podziału planszy na "obszary"? Czyli każda linia krańcowych obszarów ma swoją oddzielną nazwę.
.
A co to zmienia w praktyce?
Wiele jest misji oraz kart zagrożeń, które kładzione są na konkretnych polach obszaru.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Mozesz podać przykład bo nie rozumiem.


What a view.
Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1482
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek »

Jeśli dobrze się domyślam to o ile w MiM mamy Krainy które dzielą się na Obszary, o tyle w Relicu są "Krainy" które dzielą się na Obszary, które dzielą się na jakieś pola/podobszary.
Zamiast trzypoziomowej hierarchii "plansza->krainy->obszary" mamy hierarchię czteropoziomową "plansza->"krainy"->obszary->pola".
Zgaduję że o coś takiego chodzi, jeśli nie to też jestem ciekaw. :)


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Chodzi o to że obszary pomiędzy narożnikami danego kręgu tworzą dany sektor. Czasem karta odnosi się nie do konkretnego obszaru tylko do konkretnego sektora i np. możemy sobie wybrać na którym obszarze się znajdzie tak żeby nam było wygodniej. Na początku instrukcji Relica jest to rozpisane.

System jest ok, ale na pewno nie jest wśród tych najfajniejszych nowinek Relica. No i chcąc to wprowadzić w Talismanie trzeba by nie tylko przerobić planszę, ale też i karty przygód.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

HunteR pisze:Chodzi o to że obszary pomiędzy narożnikami danego kręgu tworzą dany sektor. Czasem karta odnosi się nie do konkretnego obszaru tylko do konkretnego sektora i np. możemy sobie wybrać na którym obszarze się znajdzie tak żeby nam było wygodniej. Na początku instrukcji Relica jest to rozpisane.
Niby ciekawe ale nie widzę różnicy między zapisaniem w mimie typu "połóż tą kartę w dowolnej puszczy" itp. Jedyna różnica to to że są obok siebie?
HunteR pisze:No i chcąc to wprowadzić w Talismanie trzeba by nie tylko przerobić planszę, ale też i karty przygód.
Akurat mimowej planszy przydałoby się trochę przeróbek.
Ostatnio zmieniony piątek 26 lip 2013, 15:42 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 1 raz.


What a view.
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Różnica jest właśnie dlatego, że obszary są obok siebie. Można wybrać ten na którym się znajdujemy i dostać jakiś bonus, albo podrzucić innemu graczowi jeśli to coś nieprzyjemnego (o ile oczywiście znajdujemy się w odpowiednim sektorze) :wink: Niewykluczone, że są też karty, które oddziałują na cały sektor, ale nie na cały krąg/krainę (np. jakieś skażenie albo coś), ale po jednej partii jeszcze nie przerobiliśmy wszystkich kart.

Niemniej tak jak pisałem, w Relicu są znacznie fajniejsze patenty niż to.

Co do przeróbek planszy, może i tak, ale ostatecznie doprowadzi to do zrobienia gry od podstaw, ale czy naprawdę to jest celem tego tematu? Moim zdaniem fajnie, że Relic okazał się w dużej mierze nową grą, a nie Talismanem z nowymi grafikami. Czy na pewno chcecie teraz przerobić Talismana na Relica z nowymi grafikami czy raczej wypróbować te elementy, które da się przenieść do Talismana od ręki, bez przerabiania i drukowania od nowa wszystkich plansz, kart, postaci itd? Było już kilka pomysłów zrobienia nowej gry na motywach Talismana i jak do tej pory żaden chyba nie wyszedł poza fazę burzliwej dyskusji na forum :P
Ostatnio zmieniony piątek 26 lip 2013, 15:51 przez HunteR, łącznie zmieniany 1 raz.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
ODPOWIEDZ